salamon alaikom søster og bro.
Er det tilledt at stå uden tørklade ved siden af en non muslim kvinder? Jeg håber i kan svare mig hurtgit så muligt..
Tusind tak forvejn
Redaktør: Islam Mods
Al_Taliba skrev:Wa 3alaykum as-salaam,
Det er ikke tilladt at vise håret foran ikke-muslimske kvinder.
"The Awra of a woman in front of non-Muslim women is, strictly speaking, the same that is in front of non-Mahram men, i.e. the whole body besides the hands, face and the feet."
http://qa.sunnipath.com/issue_view.asp? ... 9&CATE=128
(scroll ned til "f) Awra in front of non-Muslim women")
WalLahu wa Rasulihi A3lam
Idris skrev:Bror Asrisaadet, det indsatte svar er fra Hanafi-skolen. Der står, at en muslimsk kvinde skal dække det samme foran en ikke-muslimsk kvinde som foran en fremmed mand.
Der er meget mere. Jeg vil inshallah indsætte og oversætte hele afsnittet.

asrisaadet skrev:Idris skrev:Bror Asrisaadet, det indsatte svar er fra Hanafi-skolen. Der står, at en muslimsk kvinde skal dække det samme foran en ikke-muslimsk kvinde som foran en fremmed mand.
Hmm. Jeg har spurgt to lærer som underviser religion i gymnasium og de sagde at det er tilladt, men kvinden kan dække sig foran dem for hendes egen skyld.
Az-zayla'i skrev:asrisaadet skrev:Idris skrev:Bror Asrisaadet, det indsatte svar er fra Hanafi-skolen. Der står, at en muslimsk kvinde skal dække det samme foran en ikke-muslimsk kvinde som foran en fremmed mand.
Hmm. Jeg har spurgt to lærer som underviser religion i gymnasium og de sagde at det er tilladt, men kvinden kan dække sig foran dem for hendes egen skyld.
Det viser bare hvor lidt de ved om religionen. Generelt er det ik en god ide at spørg sådan nogle spørgsmål til folk der ik er lærde, og hvis de to lærer du spurgte ik er muslimer er det endnu værre; det ska man aldrig gøre.
asrisaadet skrev:
De to lærer er muslimer og har uddanel religon i universitet, og de underviser fiqh i skolen..
| Ny Muslim . Forum: Fri Debat Forfatter: MissTurkii Svar: 13 |
1. minuttes stillehed,er det noget vi muslim må deltage i.! Forum: Islam Forfatter: Mohamedmaroc Svar: 9 |
Kvinder og kørsel Forum: Fri Debat Forfatter: )slettet( Svar: 47 |
Kvinde blind af syre - får nu lov at blinde gerningsmand Forum: Politik og samfund Forfatter: Perle Svar: 52 |
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst