hvornår er en operation halal?

Fatawa-relateret forum - midl. lukket

Redaktør: Islam Mods

hvornår er en operation halal?

Indlægby N.M.A » lør mar 14, 2009 20:51

salam ...

jeg skal til at få lavet en kæbeoperation inshallah... og er blevet itvivl om det er halal eller haram. skal få taget den pga jeg lider a rygsmerter og senere hen vil jeg få migrane anfald og tab a tænder osv ..(allah hu a3lam)... :vedikke:

Vil gerne vide om sådan en operation er tilladt eller om det er en ting man kommer til at stå til regnskab for..:roll:

Jazak u Allah kher på forhånd .. :)
N.M.A

Tro: Salafi
Køn: Hunkøn

Givet : 0 perle
FÃ¥et : 0 perle

Re: hvornår er en operation halal?

Indlægby Servant0fAllah » lør mar 14, 2009 21:06

"...Cosmetic surgery for the purpose of beautifying oneself is also (in the light of the above) impermissible. The body given to us by our creator is a trust (amanah), thus it is unlawful to tamper with it in any way. If one does so, then he will be committing the sin of �changing the nature created by Allah (taghyeer khalq Allah).

However, if there is a genuine need, as in a particular organ of the body is severely deformed, e.g. the nose is damaged or a child is born with six fingers, etc�, then to perform cosmetic surgery will become permissible.
"

http://qa.sunnipath.com/issue_view.asp? ... 63&CATE=90

HÃ¥ber inshaAllah du kan bruge det :) ellers er du velkommen til at skrive igen.
O Allah, write my name in the list of those pilgrims of Thy Sacred House whose pilgrimage receive Thy approval, whose efforts are appreciated, whose sins are forgiven, whose wrongdoings are overlooked.
Brugeravatar
Servant0fAllah
Student 2009
Student 2009

Geografisk sted: Cph'.
Tro: Sunni/Mâlikî

Indlægby N.M.A » søn mar 15, 2009 16:27

Mange tak .. har fået en støre forståelse inde for dette ...
N.M.A

Indlægby Zara » lør mar 28, 2009 16:36

Salam aleykum

Hvis der er nogen der vælger, at blive opereret i næsen, synes jeg i skal tænke jer godt om. Mange danske læger, er ikke speciel gode til det da jeg kender flere der har måtte fået foretaget operationer flere gange fordi det ikke var udført ordentligt. Blev selv opereret her for lidt over 1 år siden fordi jeg fik et knæ i hovedet en gang, og jeg har aldrig oplevet noget så smertefuldt. Jeg skrev som en gal da de tog forbindingen af. Ærgerligt for dem der skal igennem denne operation flere gange /.
Zara
Aktiv Bruger

FÃ¥et : 1 perle

Indlægby Muslimah » lør mar 28, 2009 17:01

Zara skrev:Salam aleykum

Hvis der er nogen der vælger, at blive opereret i næsen, synes jeg i skal tænke jer godt om. Mange danske læger, er ikke speciel gode til det da jeg kender flere der har måtte fået foretaget operationer flere gange fordi det ikke var udført ordentligt. Blev selv opereret her for lidt over 1 år siden fordi jeg fik et knæ i hovedet en gang, og jeg har aldrig oplevet noget så smertefuldt. Jeg skrev som en gal da de tog forbindingen af. Ærgerligt for dem der skal igennem denne operation flere gange /.

Salaamualaikum,

Jeg har faktisk en veninde der lige har fået opereret næsen i Tyrkiet, da hun mente at det var bedst at få det gjort dernede.. Og det gik alhamdulillah rigtig godt - næsen har det også godt :teeth:
"Hold fast, all together, to the bond with Allah, and not be divided." [3:130]
Brugeravatar
Muslimah

Geografisk sted: København

FÃ¥et : 1 perle

Indlægby Zara » lør mar 28, 2009 17:15

Wa aleykum salam

Alhamdulillaah for det (;