Redaktør: Islam Mods
owever, one cannot be alone with them in a closed room: there needs to be a third person (such as one�s spouse) present.
Ifølge sunnipath bør der være en i samme rum som dig når du er til en mandlig læge og vice versa. Altså er det forbudt at tage til en læge som er modsat køn hvis du ikke er sammen med en tredje.
Men det med læreren ved jeg ikke, men kunne tænke mig at det gjaldt det samme.

Holder døren åben?

When one genuinely cannot see a doctor of the same sex, then one may see one of the opposite sex. However, one cannot be alone with them in a closed room: there needs to be a third person (such as one�s spouse) present.
Dvs. det er først tilladt for dig at tage til en mandlig læge når du virkelig ikke kan komme til en kvindelig.
Min læge er en kvinde. Men der var en dag, hvor hun ikke var der et stykke tid, og det var vigtigt for mig at komme til læge. Derfor skulle jeg ind hos en mandlig læge. Da jeg sad med ham og snakkede, tænkte jeg på, om det egentlig er haram, at jeg sidder med ham her alene?
Sku jeg bare hive sekretæren med ind og sidde og snakke om private sager , fordi der ska være en trejde person? Jeg plejer at tage min mor med, men hun skulle til et møde den dag. Så jeg blev NØD til det. - Yani, må man gerne, hvis man bliver NØD til det?
Men i disse tilfælde er det mit indtryk, at der ofte er andre muligheder.
Hvis du slet ikke kunne tage til en kvindelig læge istedet, så kunne du eventuelt anmode om udskydelse. Hvis det ikke kunne vente, var din mor så den eneste du kunne tage med? Ikke din bror eller andet?
Som sagt er det mit indtryk, at den situation hvor man virkelig er nød til at tage til lægen, denne læge er mandlig og man ikke kan få nogen med sig, yderst sjælden. Men hvis den har relevans for dig, vil jeg gerne prøve at finde ud af det - InshaAllah.

Hehe.هل يجوز للمسلمة أن تكون لوحدها مع المدرس أو الدكتور؟
MissTurkii skrev:Hvad betyder Khalwah?

| Er det Mal Haram - hvis man arbejder i et supermarked? Forum: Islam Forfatter: Suzuki Svar: 3 |
Er musik virkelig haram? Forum: Islam Forfatter: Slettet_La Svar: 1 |
Er tatoveringer haram? Forum: Islam Forfatter: Ramazan Svar: 1 |
Hvorfor alene? Støt op om Zubair Butt Hussain Forum: Politik og samfund Forfatter: Uzay K. Svar: 16 |
Bo alene? Forum: Fri Debat Forfatter: MaReligionIsIslam! Svar: 3 |
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst