Redaktør: Islam Mods
MWA skrev:Er alt andet slags sex tilladt, udover Analsex?

Idris skrev:Shaykh Faraz's svar:
Det er makrooh at gøre det imens man vender imod Qibla, og at gøre det foran et modnet (baligh) barn, og at tale fordi det er sunnah ikke at tale for meget under samleje.

Jeg har i mit forrige indlæg uddybet at jeg ikke mente at det var et påbud. Ordet "skal" i min sætning ikke tages bogstaveligt.
Jeg holder mig væk fra dit domæne bror. Undskyld.
Wa Salaam
hvad menes der lige der?
Selam
Hvorfor skal man dække sig, mens man har samleje?

Wasalam
Mange lærde mener, at det er bedre ikke at se sin ægtefælles kønsorganer, grundet en hadith fra Aisha (Må Allah være tilfreds med hende) i Sahih Bukhari, hvor hun fortæller at hun aldrig så Profetens (Fred være med ham) kønsorganer, og han aldrig så hendes.

Selam
Okay men det vel sunnah?. Nu ska jeg ikk lyde fræk , men må man uden? - er bare nysgerrig hehe. Eller er det pligt at dække sig?
It is permitted to look at one�s spouse�s private parts. However, it is superior adab not to. [Sayyida A�isha (Allah be pleased with him) reported that she never saw the private parts of the Messenger of Allah (Allah bless him and give him peace) and he never saw her�s. [Related by Ahmad, Ibn Maja, and others]
Some of the ulema said that it is improper to look without need at one�s spouses private parts, and to look excessively during sexual relations, but that it is not improper during sexual relations when it is not excessive.
Bror Idris,
Jeg synes ikke jeg sagde noget der blev misforstĂĄet af andre, lige udover dig.
Hvad angår tildækkelsen. Så har jeg læst at man skal tildække sig med et klæde (dyne, tæppe o.lign.) fordi der altid er malaika tilstede. Og for at beskytte sig fra jinn og shayatins sharr.
Jeg kan ikke henvise til nogen kilde, idet jeg ikke længere er i besiddelse af den bog hvor i jeg læste det. Men hvis du kan må du gerne finde ud af det.
| Krybdyr/Terrariumdyr tilladt? Forum: Islam Forfatter: turkovich Svar: 5 |
Er det tilladt at være morder?... Forum: Fri Debat Forfatter: huuda Svar: 1 |
54 Tidligere Brugere hvilke er slettet's indlæg Forum: IslamiC.dk Forfatter: Gæst Svar: 2 |
Tro pĂĄ Shia tekster tilladt ? Forum: Islam Forfatter: IslamInBosnia Svar: 9 |
Mors og fars dag tilladt? Forum: Islam Forfatter: rs16 Svar: 2 |
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst