Redaktør: Islam Mods

Idris skrev:Indlæg slettet
Halal/Haram forummet er til at at viderebringe materiale fra anerkendte lærde - ikke fra vores lommer.

Idris skrev:Intet problem
Søster Perle, ønsker du dit spørgsmål indsendt til en lærd?
Vil gerne have et konkret svar.

Idris skrev:Jeg er nød til at omformulere dit spørgsmål, dækker det her:
"Er det tilladt at bede og læse Koran imens man er påvirket (af rusmidler)? Skal man vente 40 dage før man må bede og læse Koranen?"
BarakAllahu fik bror.
Idris skrev:Svar modtaget.
http://www.dar-alifta.org/fatwaanswer.aspx?ID=855922
لا تجوز الصلاة في حالة السكر وغياب العقل، وعليه أن ينتظر للإفاقة ولا ينتظر أربعين يوما
Det er ikke tilladt at bede i en tilstand af beruselse og sløring af hjernen, og han skal vente til han er ude af denne tilstand (før han beder igen), ikke 40 dage.
PS: Der spørges om hvornår man skal begynde at bede igen - ikke hvornår ens bønner bliver accepterede igen.

Idris skrev:Wa 'alaykom as-salam wa rahmat Allah wa barakatuhu.
Ja, det kan man. Jeg spurgte nemlig:
"Skal man vente 40 dage før man må læse Koranen igen?"
Og svaret på dette var:
"han skal vente til han er ude af denne tilstand (før han beder igen), ikke 40 dage"
Altså tales der om udførelsen af bønnen, og ikke om accepten af den.
Hvad angår accepten, så kan jeg evt. sende et nyt spørgsmål?

Idris skrev:Der er ikke nogen der siger, at accept ikke er noget imellem slaven og Allah (tt). Det er bare sådan, at lige dette specifikke spørgsmål snakker om obligationen til at bede - du skal bede igen, lige så snart du ikke er beruset mere. Der snakkes ikke om accept. Vi kan ikke udlede noget om accept udfra den fatwa. Der skal en ny en til

Godnat.Idris skrev:Jeg skal nok sende det ind. De her indlæg vil blive slettet, når vi har modtaget svaret, så tråden bliver let og ligetil.
Men:
Det er fordi at der er nogle handlinger, som har indflydelse på accepten af dine bønner, men det betyder ikke at obligationen til at bede frafalder.
http://qa.sunnipath.com/issue_view.asp? ... 3&CATE=107
Her snakkes der om at spise mad, der ikke er halal. Det med at bønnerne ikke bliver accepterede men skal bedes alligevel forklares også.
Så det er derfra, jeg udleder, at der ikke snakkes om accept.
Anyway: Jeg sender den ind imorgen. Jeg er træt nuGodnat.

| Brug din @hijab.dk / @quran.dk som MSN! Forum: IslamiC.dk Nyheder Forfatter: AbU Svar: 0 |
Hadith/ Quran vers om graven... Forum: Islam Forfatter: Muslimaa Svar: 3 |
Digital Quran v2.0 | 4.3 gb | Forum: Multimedie Forfatter: MAHKUM-DK Svar: 5 |
quran undervisning Forum: Fri Debat Forfatter: nirash Svar: 0 |
Al-quran recitationer.. Forum: Fri Debat Forfatter: Barakah Svar: 2 |
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst