Salaam Alaykum,
Endnu et spørgsmål. Kan jeg ikke være venner med en der har en anden aqidah end min? Eksempelvis en shia, HT'er, salaf, wahab, sufi osv.?
Redaktør: Islam Mods
Salaam Alaykum,
Endnu et spørgsmål. Kan jeg ikke være venner med en der har en anden aqidah end min? Eksempelvis en shia, HT'er, salaf, wahab, sufi osv.?

Idris skrev:Idris har lavet en brøler igen
Jeg spurgte om det er tilladt for en muslim at være venner med en afviger, hvortil de svarede at de ønsker en uddybning af hvad denne afvigelse er, da det muligvis ikke virkelig er en afvigelse.
Så søster Keraz, er det dækkende hvis jeg stiller spørgsmålet på følgende måde:
"Er det tilladt for mig at være venner med en afviger - eksempelvis en shia, hvis aqida afviger fra vores"?

Idris skrev:Det havde jeg ikke set. Er der stadig interesse for et svar på spørgsmålet?
Hvis ja - dækker formuleringen jeres interesse?

3. Sekteriske eller inter-religiøse diskussioner i Halal/Haram forummet vil medføre øjeblikkelig karantæne til de involverede.
Would it be permissible to befriend an innovator - such as an Imami Shi'i?
There is no objection to this.

| Anden dag Eid Forum: Fri Debat Forfatter: Mokhtara Svar: 3 |
Ens far er ikke ens Wali hvis han ikke beder???? Forum: Islam Forfatter: Miss-Jihad Svar: 0 |
Den ene med tryghed, den anden med fare. Forum: Digte Forfatter: ZamZam Svar: 2 |
Tør du at smelte dig sammen med en anden kultur? Forum: Islam Forfatter: Keraz Svar: 79 |
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst