omskæring af en ikke-muslim

Fatawa-relateret forum - midl. lukket

Redaktør: Islam Mods

omskæring af en ikke-muslim

Indlægby Muhyi al din » man jan 19, 2009 17:31

Bismillah ar-rahman ar-rahim

Er det tilladt en muslim at blive omskåret af en ikke-muslim (læge)?
قُلۡ يَـٰٓأَهۡلَ ٱلۡكِتَـٰبِ تَعَالَوۡاْ إِلَىٰ ڪَلِمَةٍ۬ سَوَآءِۭ بَيۡنَنَا وَبَيۡنَكُمۡ أَلَّا نَعۡبُدَ إِلَّا ٱللَّهَ وَلَا نُشۡرِكَ بِهِۦ شَيۡـًٔ۬ا وَلَا يَتَّخِذَ بَعۡضُنَا بَعۡضًا أَرۡبَابً۬ا مِّن دُونِ ٱللَّهِ‌ۚ فَإِن تَوَلَّوۡاْ فَقُولُواْ ٱشۡهَدُواْ بِأَنَّا مُسۡلِمُونَ

Sig: "I Skriftens folk! Kom, lad os enes om et ord, der er fælles for os og jer: At vi tjener Gud alene, at vi ikke sætter noget andet ved Hans side, og at ingen af os tager andre til herrer foruden Gud"! Hvis de så vender sig bort, skal I sige: "Vær I vidner til, at vi overgiver os til Gud!"
Brugeravatar
Muhyi al din
VIP Bruger

Geografisk sted: IslamiC.dk
Tro: Andet

Givet : 0 perle
Fået : 24 perler

Re: omskæring af en ikke-muslim

Indlægby Idris » man jan 19, 2009 17:40

Spørgsmålet er indsendt til Egyptens Fatwa Hus med følgende ordlyd:
"Is it permissible for at muslim to have his circumcision performed by a non-muslim doctor?"

Håber det er acceptabelt, bror.
Allah judgeth with truth, while those to whom they cry instead of Him judge not at all. Lo! Allah, He is the Hearer, the Seer.
Idris
Islam Admin

Tro: Sunni/Shâfi'î
Køn: Hankøn

Givet : 1 perle
Fået : 14 perler

Indlægby Muhyi al din » man jan 19, 2009 17:42

Idris skrev:Spørgsmålet er indsendt til Egyptens Fatwa Hus med følgende ordlyd:
"Is it permissible for at muslim to have his circumcision performed by a non-muslim doctor?"

Præcis og omhyggelig som altid - Masha'Allah
قُلۡ يَـٰٓأَهۡلَ ٱلۡكِتَـٰبِ تَعَالَوۡاْ إِلَىٰ ڪَلِمَةٍ۬ سَوَآءِۭ بَيۡنَنَا وَبَيۡنَكُمۡ أَلَّا نَعۡبُدَ إِلَّا ٱللَّهَ وَلَا نُشۡرِكَ بِهِۦ شَيۡـًٔ۬ا وَلَا يَتَّخِذَ بَعۡضُنَا بَعۡضًا أَرۡبَابً۬ا مِّن دُونِ ٱللَّهِ‌ۚ فَإِن تَوَلَّوۡاْ فَقُولُواْ ٱشۡهَدُواْ بِأَنَّا مُسۡلِمُونَ

Sig: "I Skriftens folk! Kom, lad os enes om et ord, der er fælles for os og jer: At vi tjener Gud alene, at vi ikke sætter noget andet ved Hans side, og at ingen af os tager andre til herrer foruden Gud"! Hvis de så vender sig bort, skal I sige: "Vær I vidner til, at vi overgiver os til Gud!"
Brugeravatar
Muhyi al din
VIP Bruger

Indlægby MRO » lør jan 24, 2009 12:18

Muhyi al din skrev:
Idris skrev:Spørgsmålet er indsendt til Egyptens Fatwa Hus med følgende ordlyd:

Præcis og omhyggelig som altid - Masha'Allah

Alhamdulillah....
det lyder godt...
har du fundet ud af noget mere?
wa salam
MRO

Fået : 1 perle

Indlægby Muhyi al din » søn jan 25, 2009 16:48

MRO skrev:Alhamdulillah....
det lyder godt...
wa salam

As-salamu 'alaykum wa rahmatullah,

Hvis det er mig, som du spørger. Så ja, jeg har fundet ud af den del mere - wal hamdolellah.

Jeg har både nummeret på en ikke-muslimsk læge ved Kongens Nytorv i Kbh. og en sunni-muslimsk Kurder (Ortopædkirug) i Odense, hvis det skulle have din interesse.

Jeg kender personligt personer, som har haft gode erfaringer med begge - erfaringen bygger dog kun på omskæring af små børn. Men om det er tilladt, at blive omskåret af en ikke muslimsk læge, så må vi vente på svaret, så vi er helt sikre.

Jeg har i øvrigt tænkt på, om det var tilladt at vise sin 'awra' i sådan en situation. Da det er normalt er forbudt. Jeg har søgt en del. Og har fundet frem til nedenstående link, måske kan din ven bruge det noget. Kort sagt, så er der enighed om en dispensation i sådan et tilfælde.

http://www.daruliftaa.com/question.asp? ... q-21205570

La illaha illa Allah
Muhammad Rasul Allah

Brugeravatar
Muhyi al din
VIP Bruger

Indlægby MRO » tors jan 29, 2009 22:04

Wa Aleikum salam.
Alhamdulillah, det er bare rigtigt godt. og tak for din hjælp. Barak Allahu fik.

Jeg vil meget gerne have nummer og adresse til begge inshaAllah, for så kan han selv vælge.
wa salam

Muhyi al din skrev:
MRO skrev:Alhamdulillah....
det lyder godt...
wa salam

Hvis det er mig, som du spørger. Så ja, jeg har fundet ud af den del mere - wal hamdolellah.

Jeg har både nummeret på en ikke-muslimsk læge ved Kongens Nytorv i Kbh. og en sunni-muslimsk Kurder (Ortopædkirug) i Odense, hvis det skulle have din interesse.

Jeg kender personligt personer, som har haft gode erfaringer med begge - erfaringen bygger dog kun på omskæring af små børn. Men om det er tilladt, at blive omskåret af en ikke muslimsk læge, så må vi vente på svaret, så vi er helt sikre.

Jeg har i øvrigt tænkt på, om det var tilladt at vise sin 'awra' i sådan en situation. Da det er normalt er forbudt. Jeg har søgt en del. Og har fundet frem til nedenstående link, måske kan din ven bruge det noget. Kort sagt, så er der enighed om en dispensation i sådan et tilfælde.

http://www.daruliftaa.com/question.asp? ... q-21205570

La illaha illa Allah
Muhammad Rasul Allah
MRO

Fået : 1 perle

Indlægby Muhyi al din » tors jan 29, 2009 22:14

MRO skrev:Wa Aleikum salam.
Alhamdulillah, det er bare rigtigt godt. og tak for din hjælp. Barak Allahu fik.

Jeg vil meget gerne have nummer og adresse til begge inshaAllah, for så kan han selv vælge.
wa salam

Jeg skriver deres navn og telefon nr. til dig over pb.

Det er en lille verden :p Overlægen som er kurder er faktisk i Gaza i øjeblikket. Han er nok først hjemme om to uger. Men du får mere at vide på hans telefonsvar om hvornår han er tilbage mv.

Tjek din pb.

Brugeravatar
Muhyi al din
VIP Bruger

Indlægby Idris » tirs feb 10, 2009 20:10

Svar modtaget:
It is permissible if one can not find a trustworthy Muslim physician.

Det er tilladt, hvis man ikke kan finde en troværdig muslimsk læge.
Allah judgeth with truth, while those to whom they cry instead of Him judge not at all. Lo! Allah, He is the Hearer, the Seer.
Idris
Islam Admin

Køn: Hankøn

Givet : 1 perle
Fået : 14 perler

Lignende emner

DU ER IKKE MUSLIM!
Forum: Islam
Forfatter: slettet1
Svar: 24
Spørgsmål fra en ikke-muslim