Skal Man Have Hijab på Foran Sin Stedfar

Fatawa-relateret forum - midl. lukket

Redaktør: Islam Mods

Skal Man Have Hijab på Foran Sin Stedfar

Indlægby Fatimasarah » ons jan 14, 2009 18:23

- Assalam Aleikum Wr wb -
Jeg håber i Alle sammen har det rigtig godt InshAllah .
Jeg har tænkt på et spørgsmål , og jeg har fået nogle forskellige svare ..
Skal man have sin hjiab på foran sin stedfar ?
er stedfar en Mahram ?
Jayzakallah khayr på forhånden ..
Det berettes at Profeten (Allahs fred og velsignelser være med ham) kom en dag, med ansigtet oplyst af gode tidender, og fortalte:
»Jibril (fred være med ham) kom hen til mig og sagde: »Det vil sandelig glæde dig at høre, at ingen fra din umma nogensinde påkalder en enkelt velsignelse på dig, uden at jeg påkalder ti velsignelser på ham, og at ingen fra din umma nogensinde sender fredshilsener til dig, uden at jeg hilser denne ti gange med fredshilsenersize » (al-Nasa’i og Ibn Hibban).

Assalam Aleikum - May Allah Bless You All Muslimeen <3
Brugeravatar
Fatimasarah

Geografisk sted: Ziratal Mustaqin
Tro: Salafi

Givet : 0 perle
FÃ¥et : 0 perle

Re: Skal Man Have Hijab på Foran Sin Stedfar

Indlægby Keraz » ons jan 14, 2009 18:29

Salaam Alaykum,

Læs svaret her: http://qa.sunnipath.com/issue_view.asp? ... 3&CATE=340

Wa Salaam
Ya Muqallib al-quloob thabbit qalbi'ala taa'atika
The strong man is not the good wrestler; the strong man is only the one who controls himself when he is angry

"Det smerter mig at sige det, men man spørger sig selv, om Israel anvender Gaza som et stort laboratorium for nye våben" -medicinprofessor Mads Gilbert.
Brugeravatar
Keraz

Geografisk sted: اسلاميك.دك
Tro: Sunni/Hanafî
Køn: Hunkøn

Indlægby Fatimasarah » ons jan 14, 2009 18:32

- Tusind tak for svaret .. Barakallahu feek
Det berettes at Profeten (Allahs fred og velsignelser være med ham) kom en dag, med ansigtet oplyst af gode tidender, og fortalte:
»Jibril (fred være med ham) kom hen til mig og sagde: »Det vil sandelig glæde dig at høre, at ingen fra din umma nogensinde påkalder en enkelt velsignelse på dig, uden at jeg påkalder ti velsignelser på ham, og at ingen fra din umma nogensinde sender fredshilsener til dig, uden at jeg hilser denne ti gange med fredshilsenersize » (al-Nasa’i og Ibn Hibban).

Assalam Aleikum - May Allah Bless You All Muslimeen <3
Brugeravatar
Fatimasarah

Geografisk sted: Ziratal Mustaqin
Tro: Salafi

Indlægby Keraz » ons jan 14, 2009 18:55

Fatimasarah skrev:- Tusind tak for svaret .. Barakallahu feek

Wa feeki amin ukhti. :)
Ya Muqallib al-quloob thabbit qalbi'ala taa'atika
The strong man is not the good wrestler; the strong man is only the one who controls himself when he is angry

"Det smerter mig at sige det, men man spørger sig selv, om Israel anvender Gaza som et stort laboratorium for nye våben" -medicinprofessor Mads Gilbert.
Brugeravatar
Keraz

Geografisk sted: اسلاميك.دك
Tro: Sunni/Hanafî
Køn: Hunkøn

Indlægby Idris » ons jan 14, 2009 20:49

Al Salam Alaykom!

Det som søster Keraz indsatte, er fra Shafi'i-skolen. Jeg oversætter det lige:

Efter at have fuldbyrdet ægteskabet med sin kone, er stedfareren mahram til sin steddatter, uanset om han er muslim eller ikke muslim. Allah den Ophøjede siger: "Forbudt for jer er: Jeres mødre, jeres døtre og jeres søstre; jeres fastre og mostre; jeres brordøtre og jeres søsterdøtre; jeres fostermødre, der har ammet jer, og jeres fostersøstre; jeres hustruers mødre og jeres steddøtre, som står under jeres beskyttelse og stammer fra kvinder, I har haft samleje med." (Ellen Wulffs oversættelse, red.).

Det er derfor tilladt for en muslimsk kvinde ikke at dække en del af hendes krop (såsom hovedet, hænderne og fødderne) foran hendes ikke-muslimske stedfar, medmindre hun har en mistanke ved dette, såsom hvis det er velkendt at stedfaderen begår hor (fahisha) [1], i så fald skal hun dække hendes krop foran ham. Ligeledes, hvis stedfaderen mener at det er tilladt at gifte sig med Mahram, så skal hun dække hendes krop foran ham.

Note:
[1] Hvad der menes (med hor) her, er hor og dets normale forudsætninger, uanset om manden gør det med Mahram eller med andre. Hvad der derfor menes her, er at han ikke er oprigtig i sin personlighed så hun frygter fitna
.

Salam,
Idris
Allah judgeth with truth, while those to whom they cry instead of Him judge not at all. Lo! Allah, He is the Hearer, the Seer.
Idris
Islam Admin

Tro: Sunni/Shâfi'î
Køn: Hankøn

Givet : 1 perle
FÃ¥et : 14 perler

Lignende emner

HIJAB
Forum: Islam
Forfatter: Iman
Svar: 2
Hijab story