Yani vi er enig i , at man skal vaske en fjerdel af hovedbunden?
Nu har jeg undersøgt det nærmere. Jeg har dog ingen kilder, og det jeg skriver nu er, hvad jeg har lært fra shafi'i skolen.
Det er nok, at noget af håret i hovedbundsområdet gøres vådt. Selv det mindste er nok til at opfylde dette. Det er dog vigtigt at huske, at man ikke skal nøjes med det mindste men stræber (som altid) for at gøre mere end det. Men der kan være situationer, hvor det er nødvendigt.
De mindste kan endda består i, at lade noget vand dryppe på tørklædet ovenfra, og lade det sive ned og ramme håret/hovedbunden. Wa Allahu a'lam.
Jeg kan se, at bror Idris har sendt et spørgsmål vedr. dette. Det bliver spændende at læse svaret.
قُلۡ يَـٰٓأَهۡلَ ٱلۡكِتَـٰبِ تَعَالَوۡاْ إِلَىٰ ڪَلِمَةٍ۬ سَوَآءِۭ بَيۡنَنَا وَبَيۡنَكُمۡ أَلَّا نَعۡبُدَ إِلَّا ٱللَّهَ وَلَا نُشۡرِكَ بِهِۦ شَيۡـًٔ۬ا وَلَا يَتَّخِذَ بَعۡضُنَا بَعۡضًا أَرۡبَابً۬ا مِّن دُونِ ٱللَّهِۚ فَإِن تَوَلَّوۡاْ فَقُولُواْ ٱشۡهَدُواْ بِأَنَّا مُسۡلِمُونَ
Sig: "I Skriftens folk! Kom, lad os enes om et ord, der er fælles for os og jer: At vi tjener Gud alene, at vi ikke sætter noget andet ved Hans side, og at ingen af os tager andre til herrer foruden Gud"! Hvis de så vender sig bort, skal I sige: "Vær I vidner til, at vi overgiver os til Gud!"