Det Muslimske Brødreskab

Forum forbeholdt alle emner vedrørende HT. Dette forum vil kun være åbent i perioder.

Redaktør: Fri Debat Mods

Det Muslimske Brødreskab

Indlægby Larijani » tors feb 02, 2012 12:08

Jeg har lige nogle enkelte spørgsmål om Det Muslimske Brødreskab i Egypten:

- Er det sådan nogle som Det Muslismke Brødreskab Hizb ut Tahir vil have i magten, altså er det, det HT har kæmpet for ?

- Vil de lave Khalifah ?

- Er de imod demokratiet ?

- Har de noget imod shia muslimer eller kristne ?

- Hvem er deres leder ?

- Hvad så med forholdet mellem dem og USA og Israel ?

- Dem og Iran ?

Jeg håber at der er en venlig en der har erfaring med dette emne og vil give mig nogle svar:
Brugeravatar
Larijani

Tro: Shia
Køn: Hankøn

Givet : 1 perle
Fået : 0 perle

Re: Det Muslimske Brødreskab

Indlægby Abu Saif » tors feb 02, 2012 13:29

- Er det sådan nogle som Det Muslismke Brødreskab Hizb ut Tahir vil have i magten, altså er det, det HT har kæmpet for ?
ht kæmper for en islamiske stat og ikke for at muslimer eller en muslimske gruppe/parti kommer til magten og bestemt ikke hvis det er via demokrati. om det vil have al-ikhwan til magten ved jeg ikke.

- Vil de lave Khalifah ?
de vil have en khilafah.

ja

- Har de noget imod shia muslimer eller kristne ?
ikke så vidt jeg ved.

- Hvem er deres leder ?
nu ved jeg ikke, men de havde en alnabhani.

- Hvad så med forholdet mellem dem og USA og Israel ?
ikke godt, men man kan ikke helt vurdere det der HT operer ikke på samme måde som hamas og hizbullah.

- Dem og Iran ?
jeg ved ikke hvordan den er nu, men jeg har læst at de havde givet bayah til khomaini der han kom til magten, han afvist dem.

إذا رأيت الحفاة العراة العالة رعاة الشاة يتطاولون في البنيان فانتظر الساعة
Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Tro: Salafi

Givet : 27 perler
Fået : 48 perler

Indlægby Larijani » tors feb 02, 2012 18:55

Tak for svarene

Abu Saif skrev:ht kæmper for en islamiske stat og ikke for at muslimer eller en muslimske gruppe/parti kommer til magten og bestemt ikke hvis det er via demokrati. om det vil have al-ikhwan til magten ved jeg ikke.

Hvordan skal (HT) så komme til magten uden demokrati ? Den eneste løsning jeg kan finde på er at hajjake sig frem til magten. Det tror jeg ikke egypterne bliver glade for i værtfald slet ikke når de er i stærkt undertal.

Abu Saif skrev:- Vil de lave Khalifah ?
de vil have en khilafah.

ja

HT er også stærkt imod demokrati og vil lave Khalifah. Hvad er så forskellen hvis det du siger er sandt ?

Abu Saif skrev:- Hvem er deres leder ?
nu ved jeg ikke, men de havde en alnabhani.

Hvem er Al-Nabhani når jeg søger efter ham på nettet får jeg billeder er en kvinde håndboldspiller.

Abu Saif skrev:- Hvad så med forholdet mellem dem og USA og Israel ?
ikke godt, men man kan ikke helt vurdere det der HT operer ikke på samme måde som hamas og hizbullah.

Jeg fik af vide at Det Muslimske Brødre skab vil forsætte deres stærke alliancen med Israel og USA, lige som under Hosni Moubaraks tid. Det er jo den egyptiske hær der sidder helt øverst i magten i Egypten og hæren har forsat tætte forbindelser til det Zionistiske regime store satan over Atlanterhavet.

Abu Saif skrev:- Dem og Iran ?
jeg ved ikke hvordan den er nu, men jeg har læst at de havde givet bayah til khomaini der han kom til magten, han afvist dem

Hvad er bayah ?
Brugeravatar
Larijani

Indlægby Dr. Who » tors feb 02, 2012 20:13

Larijani skrev:Tak for svarene

Abu Saif skrev:ht kæmper for en islamiske stat og ikke for at muslimer eller en muslimske gruppe/parti kommer til magten og bestemt ikke hvis det er via demokrati. om det vil have al-ikhwan til magten ved jeg ikke.

Hvordan skal (HT) så komme til magten uden demokrati ? Den eneste løsning jeg kan finde på er at hajjake sig frem til magten. Det tror jeg ikke egypterne bliver glade for i værtfald slet ikke når de er i stærkt undertal.

De har ikke rigtig nogen plan, tror jeg. De kan mest sammenlignes med andre politiske grupper, der er modstander af demokratiet, men alligevel arbejder på at få indført deres ideologi - om det så er nationalisme, kommunisme eller noget 3. Spørger man dem, hvad deres plan er (målet er jo ret tydeligt), får man et link til en video på youtube på 24 timer med en masse studentikost sludder eller en pdf-fil der fylder 1000Gb.
- "I am by no means a nervous man, but it is stupidity rather than courage to refuse to recognize danger when it is close upon"
Brugeravatar
Dr. Who

Tro: Ateist/Agnostiker

Givet : 6 perler
Fået : 30 perler

Indlægby Abu Saif » tors feb 02, 2012 22:56

ved at befolkning kræve en islamiske stat. set efter alle de oprøre der har været igennem mange arabiske lande så kan det sagtens lade sig gøre. det er bare hvor svært det er. så jo det bliver en hijacking lidt ligesom iran ved khomainis ankomst. eller noget i den stil.
HT er også stærkt imod demokrati og vil lave Khalifah. Hvad er så forskellen hvis det du siger er sandt ?

er det ikke åbenlyst? en khilafa stat arbejder udfra hvad Allah har beordret os til, en vej. demokrati menneskeskabte lov der kan ændres fra ny og næ efter eget behov eller fleretallets behov.
Hvem er Al-Nabhani når jeg søger efter ham på nettet får jeg billeder er en kvinde håndboldspiller.

så prøv på arabisk.
Jeg fik af vide at Det Muslimske Brødre skab vil forsætte deres stærke alliancen med Israel og USA, lige som under Hosni Moubaraks tid. Det er jo den egyptiske hær der sidder helt øverst i magten i Egypten og hæren har forsat tætte forbindelser til det Zionistiske regime store satan over Atlanterhavet.

hæren og DMB er altid i konflikt med hinanden, folket har valgt DMB fremfor andre inkl. hæren, jeg har ikke hørt noget at de vil forsætte samme vej som hosni og hans lakajer, det vil også være at skyde sig selv i foden hvis det kom med sådan en udtalelse, folket vil jo have forandring, og det er det det hele handler om at man skal gøre tingene anderleds end hosni. hæren sidder ved magten nu indtil valget er slut så skal den gives til vinderne.
Hvad er bayah ?

det er det samme vores elskede sahaba gav profeten under træet.
det betyder at love troskab til en bestemt leder.
og her vil jeg gerne rette det jeg skrev tidligere, HT gav ikke bayah til khomaini men det tilbydt at give ham bayah, hvor han så afvist dem.

إذا رأيت الحفاة العراة العالة رعاة الشاة يتطاولون في البنيان فانتظر الساعة
Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Tro: Salafi

Givet : 27 perler
Fået : 48 perler

Indlægby Larijani » fre feb 03, 2012 13:54

Abu Saif skrev:ved at befolkning kræve en islamiske stat. set efter alle de oprøre der har været igennem mange arabiske lande så kan det sagtens lade sig gøre. det er bare hvor svært det er. så jo det bliver en hijacking lidt ligesom iran ved khomainis ankomst. eller noget i den stil.

Jeg synes ikke at folket kræver en islamisk stat (khalifah) med håndafskæring og det hele. Folket gør det meget at klart at de vil have demokrati ! og hvad Ayatollah Khomeini hijacket sig ikke frem til magten men iranerne ville have ham med 98 % af folkets opbakning. Men tilgengæld tog han magten over shahs hær med magt.

Abu Saif skrev:er det ikke åbenlyst? en khilafa stat arbejder udfra hvad Allah har beordret os til, en vej. demokrati menneskeskabte lov der kan ændres fra ny og næ efter eget behov eller fleretallets behov.

Det er ikke det jeg spørger om, jeg spørger om hvad forskellen mellem HT og DMB er du siger jo selv at de begge vil have khilafah og er imod demokrati. Hvad er så forskellen hvis der er nogen. og by the way støtter du HT det lyder sån.

Abu Saif skrev:hæren og DMB er altid i konflikt med hinanden, folket har valgt DMB fremfor andre inkl. hæren, jeg har ikke hørt noget at de vil forsætte samme vej som hosni og hans lakajer

Du tager stort fejl her er et link jeg har skrevet endnu på shiaonline:
Prøv nu at hør her alle sammen. Intet har ændret sig endnu i mellemøsten eller nordafrika, på trods af alt det der er sket og folk har mistet livet og alt det der. Kroppen (regeringen) er væk men Hovedet (hæren, USA) sidder der stadig. Undskyld at jeg siger det på denne her måde men i arabere er alt for dumme. Da er blevet lavet en folke revolution i de arabiske lande men ikke en politisk, islamisk, og folke revoltion der kan sparke USA og alt vestlig indflydelse ud af jeres lande ligesom vi gjorde i Iran (1979). Altså folket skal slå sig sammen i en hånd og angribe hærens militær kaserner, ligesom Ayatollah Khomeini gjorde med shahs hoved (hæren).

Det da irriterer mig er at folket (araberne) ikke kan se at USA ikke ønsker demokrati, frihed, økonomisk vækst eller noget andet possitivt i mellemøsten. Hvis i vil have alt der demokrati, frihed, økonomisk vækst så start med at bekæmpe al vestlig indflydelse i jeres lande. Men det der irritere mig aller mest er at USA endnu engang narre jer, vi ser jo hvordan de der moderate islamister vinder midtvejs og parlament valgene. Folket tror virkelig at islam er løsningen, men spørgsmålet er mere hvilken form for islamister er de. Disse moderate islamister er allieret med USA og de har allerede sagt at de vil forsatte alliancen med Israel ligesom under Hosni Mubaraks tid. USA kunne se at i vil have islam derfor gav de jer så nogen forkerte islamister, der vil bygge et stært dictator til sidst bliver folket træte af islam på grund af deres forkerte form for islam, og så vender i tilbage til en ny president som Hosni Mubarak. Lær noget af historien som har gentaget sig igen og igen.
Brugeravatar
Larijani

Indlægby Traianus » fre feb 03, 2012 15:32

Så meget had :(
Traianus

Tro: Sunni/Hanafî