Hvordan skal (HT) så komme til magten uden demokrati ? Den eneste løsning jeg kan finde på er at hajjake sig frem til magten. Det tror jeg ikke egypterne bliver glade for i værtfald slet ikke når de er i stærkt undertal.
ved at befolkning kræve en islamiske stat. set efter alle de oprøre der har været igennem mange arabiske lande så kan det sagtens lade sig gøre. det er bare hvor svært det er. så jo det bliver en hijacking lidt ligesom iran ved khomainis ankomst. eller noget i den stil.
HT er også stærkt imod demokrati og vil lave Khalifah. Hvad er så forskellen hvis det du siger er sandt ?
er det ikke åbenlyst? en khilafa stat arbejder udfra hvad Allah har beordret os til, en vej. demokrati menneskeskabte lov der kan ændres fra ny og næ efter eget behov eller fleretallets behov.
Hvem er Al-Nabhani når jeg søger efter ham på nettet får jeg billeder er en kvinde håndboldspiller.
så prøv på arabisk.
Jeg fik af vide at Det Muslimske Brødre skab vil forsætte deres stærke alliancen med Israel og USA, lige som under Hosni Moubaraks tid. Det er jo den egyptiske hær der sidder helt øverst i magten i Egypten og hæren har forsat tætte forbindelser til det Zionistiske regime store satan over Atlanterhavet.
hæren og DMB er altid i konflikt med hinanden, folket har valgt DMB fremfor andre inkl. hæren, jeg har ikke hørt noget at de vil forsætte samme vej som hosni og hans lakajer, det vil også være at skyde sig selv i foden hvis det kom med sådan en udtalelse, folket vil jo have forandring, og det er det det hele handler om at man skal gøre tingene anderleds end hosni. hæren sidder ved magten nu indtil valget er slut så skal den gives til vinderne.
Hvad er bayah ?
det er det samme vores elskede sahaba gav profeten under træet.
det betyder at love troskab til en bestemt leder.
og her vil jeg gerne rette det jeg skrev tidligere, HT gav ikke bayah til khomaini men det tilbydt at give ham bayah, hvor han så afvist dem.