Hizb

Forum forbeholdt alle emner vedrørende HT. Dette forum vil kun være åbent i perioder.

Redaktør: Fri Debat Mods

Hizb

Indlægby grapezable » man nov 14, 2011 05:52

Jeg vil gerne høre om hvad folk synes om denne gruppe.

Jeg synes personligt at de er mega aktive, til tider kan jeg godt give dem medhold i deres udtalelser, og må også sige det er imponerende hvor mange som er konverteret til islam gennem dem.

Meeen... jeg synes bare ikke helt at jeg kan se profetens ahlak ( væremåde ) i denne gruppes tilhænger... hver gang jeg møder en bekendt fra hizb skal han lige være den som lærer mig noget og jeg skal være den som modtager viden fra ham for jeg er den uvidende...

Jeg har derfor valgt at holde mig fra den gruppe... men omvendt savner jeg også en cemaah som følger ahli sunnah.
Synes kun jeg kan se Nakshibend i Istanbul jvf Cübbeli Ahmet's gruppe følge sunnah fra punkt til prikke. hvorfor har vi ikke sådan noget herhjemme?
Grapezable
Brugeravatar
grapezable

Tro: Sunni/Hanafî
Køn: Hankøn

Givet : 3 perler
FÃ¥et : 0 perle

Re: Hizb

Indlægby basit » tirs nov 15, 2011 04:55

grapezable skrev:Jeg vil gerne høre om hvad folk synes om denne gruppe.

Jeg synes personligt at de er mega aktive, til tider kan jeg godt give dem medhold i deres udtalelser, og må også sige det er imponerende hvor mange som er konverteret til islam gennem dem.

Meeen... jeg synes bare ikke helt at jeg kan se profetens ahlak ( væremåde ) i denne gruppes tilhænger... hver gang jeg møder en bekendt fra hizb skal han lige være den som lærer mig noget og jeg skal være den som modtager viden fra ham for jeg er den uvidende...

Jeg har derfor valgt at holde mig fra den gruppe... men omvendt savner jeg også en cemaah som følger ahli sunnah.
Synes kun jeg kan se Nakshibend i Istanbul jvf Cübbeli Ahmet's gruppe følge sunnah fra punkt til prikke. hvorfor har vi ikke sådan noget herhjemme?

Salamu aleikum

Jeg er vel ret enig med dem (fra HuT) har du nok regnet ud hvis du har fuldt med herinde.

Jeg beklager naturligvis at du har besluttet dig fra at holde væk af den grund du nævner.

Det er naturligvis uheldigt at du føler at de tror de er bedrevidende - jeg tror mere de skyldes at de(fra Hizb) har meget på hjertet, brænder for at komme ud med det - og er aktive med deres kald, som du også selv noterer - og derfor kan det komme til at virke for "påtrængende".

Desuden synes jeg - at hvis du er enig i holdningerne - men uenig i måden at gøre det på - så kunne man også vælge og tage til gruppen og fremvise hvordan "korrekt" uslup burde være?

Dog vil jeg takke dig for at dele dine tanker med os. Vi kan alle forbedre os på forskellige punkter.

MvH
Basit
basit

Tro: Sunni/Shâfi'î

Givet : 15 perler
FÃ¥et : 20 perler

Indlægby Dr. Who » tirs nov 15, 2011 06:05

Jeg synes de er overeksponeret...
- "I am by no means a nervous man, but it is stupidity rather than courage to refuse to recognize danger when it is close upon"
Brugeravatar
Dr. Who

Tro: Ateist/Agnostiker

Givet : 6 perler
FÃ¥et : 30 perler

Indlægby Cabra » tirs nov 15, 2011 06:25

Blandt mine muslimske venner er der næsten konsensus omkring, at de synes at HBT er som der allerede blevet nævnt- altid bedrevidende, til grænsen af det arrogante.

Jeg bryder mig personligt ikke om dem. Men jeg er så heller ikke muslim.
Cabra
Sølv Bruger

Geografisk sted: Frederiksberg
Tro: Ateist/Agnostiker

Givet : 54 perler
FÃ¥et : 74 perler

Indlægby grapezable » tirs nov 15, 2011 07:15

Basit

Hvis de blot levede islam ligeså meget som de snakkede tror jeg de havde nået meget længere idag.. læs mit andet indlæg under det andet emne....

Skrev også noget her med det er vist ikke kommet med eller blot slettet???
Grapezable
Brugeravatar
grapezable

Tro: Sunni/Hanafî

Givet : 3 perler
FÃ¥et : 0 perle

Lignende emner

Tilbage til Hizb ut-Tahrir