Hizb ut' Tahrir og deres intolerence

Forum forbeholdt alle emner vedrørende HT. Dette forum vil kun være åbent i perioder.

Redaktør: Fri Debat Mods

Hizb ut' Tahrir og deres intolerence

Indlægby Cabra » tirs aug 30, 2011 14:29

http://politiken.dk/politik/ECE1376193/ ... adan-fest/

Kamal Qureshi får tilsyneladende kærligheden at føle fra HT-tilhængere.

Alt dette stemmer dog godt overens med deres had til mennesker som er forskellige fra dem selv. Jeg synes det er ærgerligt at der blandt danske muslimer generelt ikke er en større afstandtagen til denne yderligeregående og hadske organisation. Det burde ellers være et råderum for det. Det er i øvrigt de færreste muslimer som jeg møder, der bryder sig om dem.

De går jo også ud og anbefaler at folk ikke skal stemme, fordi det i deres optik er uislamisk. Og naturligvis er det helt op til den enkelte, men jeg forstår ikke, hvorfor man har lyst til at være passiv når det kommer til noget så afgørende at sætte et kryds, eftersom man jo er en del af samfundet og burde have en interesse i det.

En anden sag, som HBT dog afviser, er hærværk imod valgplakater fra Yildiz Akdogan
http://i.pol.dk/politik/article1373423.ece
Cabra
Sølv Bruger

Geografisk sted: Frederiksberg
Tro: Ateist/Agnostiker
Køn: Hankøn

Givet : 54 perler
Fået : 74 perler

Re: Hizb ut' Tahrir og deres intolerence

Indlægby Levvame » tirs aug 30, 2011 18:08

Jeg har heller aldrig forstået dem. Man kunne også diskuter hvad de laver i et land de hader så meget.
Senest rettet af Levvame tors sep 01, 2011 22:03, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Levvame

Tro: Sunni/Hanafî

Givet : 5 perler
Fået : 8 perler

Indlægby Mai » tirs aug 30, 2011 22:14

Det ironiske er, at den eneste grund til at Hizb ut Tahrir overhovedet kan eksistere som en lovlig organisation, og at de kan holde deres møder i offentlige steder, er netop pga. demokratiet. Den eneste grund til at de overhovedet tør gøre mod Kamal Qureshi som de gjorde, er pga. demokratiet. Hvad ville der ske med en person i mellemøsten, hvis han angreb en politiker? Vi kan jo se, hvordan diktatorerne reagerer nu, fordi folk er imod dem.
Hizb ut Tahrir er hyklere på mange måder. Cabra, der er faktisk generelt en meget stor afstandtagen til Hizb, i muslimske kredse. De fleste muslimer fordømmer dem, og man bliver tit bedt om at holde sig fra dem.
De personer der stod bag overfaldet ved åbenbart ingenting om Islam, Ramadan eller glæden bag fejringen af Eid. Ellers ville de aldrig nogensinde have gjort som de gjorde. Det kan kun fordømmes.

Brugere synes godt om dette indlæg : Musliman
Brugeravatar
Mai
Sølv Bruger

Givet : 67 perler
Fået : 15 perler

Indlægby Sehadet » tirs aug 30, 2011 23:01

Eid mubarak til jer alle :D

Jeg bryder mig selv ikke om HBT. Dog har jeg noget at sige om dem. Muslimske SF-politikere har udtalt at nogle af deres valgplakater er blevet taget ned og der er sat klistermærker med slagord på dem. De mener at HBT står bag dette. Og nu udtaler Kamal Qureshi at de har været efter ham til Eid-bønnen. Hvis man kender HBT indefra, så vil man vide at de ALDRIG ville gøre sådan og at de er civiliserede mennesker. Mange af dem er meget højtudannede og de har et højt interlektuelt niveau. De ville ikke gøre sådan noget. Det er muligt at nogle gangster-muslimer som sympatiserer med HBT på et overfladisk niveau står bag disse ting, men de aktive medlemmer ville aldrig gøre sådan noget. Hvis man bare kender dem lidt, så vil man vide det. Det her tyder mere på nogle andre grupperinger.
Son nefes gelmeden, gel tevbe eyle...
- Sedat Uçan
Brugeravatar
Sehadet

Tro: Salafi

Givet : 0 perle
Fået : 3 perler

Indlægby Abu Saif » tirs aug 30, 2011 23:15

det burde politianmeldes, så kunne man måske finde disse politiker's fingeraftryk på de klistermærker. hvornår kommer naser khader på banen? vi skal også kunne grine lidt.

إذا رأيت الحفاة العراة العالة رعاة الشاة يتطاولون في البنيان فانتظر الساعة
Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Givet : 27 perler
Fået : 48 perler

Indlægby Abu Saif » tirs aug 30, 2011 23:17

Levvame skrev:Jeg har heller aldrig forstået dem. Man kunne også diskuter hvad de laver i et land de hader så meget. Profeten har under hele sit liv hele tiden haft dialog og kommuniker med andre overbevisninger. Så at de vælger vold og den slags hænger slet ikke med det Islamiske tro. Hvad mon de lære derinde i deres egen lille lokaler.

hvornår har de valgt vold? kunne du give et eksempel?

Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Indlægby Naadje » ons aug 31, 2011 00:22

Slettet af Naadje pga. jeg fortryder indlægget/fejlen.

Brugere synes godt om dette indlæg : Cabra
Naadje
VIP Bruger

Givet : 15 perler
Fået : 27 perler

Indlægby Betelgeuse » ons aug 31, 2011 08:49

Sehadet skrev:Eid mubarak til jer alle :D

Jeg bryder mig selv ikke om HBT. Dog har jeg noget at sige om dem. Muslimske SF-politikere har udtalt at nogle af deres valgplakater er blevet taget ned og der er sat klistermærker med slagord på dem. De mener at HBT står bag dette. Og nu udtaler Kamal Qureshi at de har været efter ham til Eid-bønnen. Hvis man kender HBT indefra, så vil man vide at de ALDRIG ville gøre sådan og at de er civiliserede mennesker. Mange af dem er meget højtudannede og de har et højt interlektuelt niveau. De ville ikke gøre sådan noget. Det er muligt at nogle gangster-muslimer som sympatiserer med HBT på et overfladisk niveau står bag disse ting, men de aktive medlemmer ville aldrig gøre sådan noget. Hvis man bare kender dem lidt, så vil man vide det. Det her tyder mere på nogle andre grupperinger.

Salam.
Eid mubarak, håber du havde en god bayram.

Med hensyn til HBT synes jeg man skal være varsom med at vaske deres tavle ren. Du skriver, at hvis man bare kendte dem lidt, så ville man vide, at de ikke kunne finde på sådan noget. Nu kender jeg ingen derfra personligt, men af erfaring ved jeg at man skal passe på med at vaske andres tavler rent, specielt når man ikke kender til det der foregår internt. Omvendt skal man også passe på med at komme med beskyldninger, hvis ikke der er hold eller beviser for det man anklager for. Det undrer mig bare, at der ikke har været en talsmand fra HBT der har været ude og lige ytre et par ord omkring at det skulle være deres mænd der stod bag hærværket af valgplakater og overfaldet på Kamal Qureshi.
Betelgeuse
Fri Debat Moderator

Givet : 158 perler
Fået : 87 perler

Indlægby Abu Saif » ons aug 31, 2011 09:15

jeg kan se at nogen af jer holder fast i at beskyldningen er sande!! her i danmark er man uskyldig til det modsat er bevist, og islamisk gælder det samme, udover det, så skal man lade tvivlen komme muslimen til gode, og i dette tilfælde skal komme HT til gode, ja de andre er også muslimer men det er dem der kaster med beskyldninger. hvis i falder i fælden med begge ben og arm og tror på beskyldning så har jeg altså nogle magiske bønner jeg kunne sælge jer. :D
for at understrege at beskyldningen ikke skal tages seriøst før det bliver til andet end bare beskyldning, så vil jeg beskylde de samme politiker for at stå bag, disse savner noget medier opdækning og lidt sympati, de kan de opnå når de er "ofre" for nogle "selvmords terrorister" fra HT.

Brugere synes godt om dette indlæg : basit
Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Indlægby Dr. Who » ons aug 31, 2011 10:56

Jeg synes ikke, at Danmarks muslimer skal tage afstand til HuT, når HuT gør sig bemærket. Når jeg er sammen med muslimer, føler jeg ikke behov for at gøre dem opmærksom på, hvad jeg synes om fundamentalistiske danskere og deres organisationer. Den der tier, behøver ikke nødvendigvis at samtykke.

Man kunne naturligvis godt få den opfattelse, at det ville være positivt, hvis alle danske muslimer tog afstand fra det ene og andet i håb om, at det ville signalere, at muslimer skam også er ganske normale og fredelige, men det ville også, tror jeg, være med til at fastholde muslimer og islam som noget (fremmede) i stedet for at se muslimer som mennesker med en ligeså stor diversitet i holdninger som alle andre.
- "I am by no means a nervous man, but it is stupidity rather than courage to refuse to recognize danger when it is close upon"

Brugere synes godt om dette indlæg : Abu Saif
Brugeravatar
Dr. Who

Givet : 6 perler
Fået : 30 perler

Indlægby Dr. Who » ons aug 31, 2011 11:21

Sehadet skrev:Eid mubarak til jer alle :D

Her bør man så skelne mellem HuT som et jurisisk og organiseret parti og medlemmer som privatpersoner. Det er ikke ligefrem unormalt, at udemokratiske foreninger og partier har medlemmer, der ikke holder sig inden for lovens rammer. Eller i hvert fald tiltaler nogle få typer kedelige mennesker.

Det er nøjagtig det samme med højreekstreme grupper, der ikke er voldelige, og har medlemmer, der er godt uddannede, men alligevel tiltrækker voldelige typer.
Hvis HuT er i stand til at tiltrække disse gangster-muslimer som sympatisører, der er voldelige, så siger det altså også lidt om HuT - også uanset hvor pæne og nydelige HuT fremstår i medierne.
- "I am by no means a nervous man, but it is stupidity rather than courage to refuse to recognize danger when it is close upon"
Brugeravatar
Dr. Who

Givet : 6 perler
Fået : 30 perler

Indlægby Cabra » ons aug 31, 2011 15:47

Det ironiske er, at den eneste grund til at Hizb ut Tahrir overhovedet kan eksistere som en lovlig organisation, og at de kan holde deres møder i offentlige steder, er netop pga. demokratiet. Den eneste grund til at de overhovedet tør gøre mod Kamal Qureshi som de gjorde, er pga. demokratiet

Naturligvis skal HBT have ret til at ytre sig som alle andre. Og naturligvis skal de have lov til at forsamle sig. Det er ikke en svaghed, men en styrke. Et signal om i demokratiet, har alle ret til at give deres mening til udtryk og forsamle sig, så længe de overholder loven.

HBT vil desuden kun blive stærkere af at blive forbudt, så kan de spille endnu mere på offer-rollen end de gør i forvejen.

Det sidste mht. overfaldet, det gør mig faktisk ondt at læse. Det er demokratiets skyld at han bliver overfaldt. I guder. Det er da ligemeget, hvilken straf man får for det. Det er ALTID gerningsmandens skyld. Det har intet med tør at gøre. Vold vil altid eksistere, uanset straffen, det gælder om at forbygge roden til vold.
Senest rettet af Cabra ons aug 31, 2011 16:52, rettet i alt 1 gang.
Cabra
Sølv Bruger

Indlægby leksikon » ons aug 31, 2011 16:33

Cabra, jeg tror du misforstod pointen med Mai's indlæg. Som jeg læser det taler hun om det ironiske i at HT er imod det system som sikrer dem selv.
leksikon

Givet : 4 perler
Fået : 1 perle

Indlægby Cabra » ons aug 31, 2011 16:48

I så fald beklager jeg.

Det fremgår måske ikke så tydeligt, men det er også mere pointen omkring demokratiet og overfaldet, som jeg finder provokerende. Det er så unuanceret som noget kan blive.
Cabra
Sølv Bruger

Indlægby Naadje » ons aug 31, 2011 18:26

Abu Saif skrev:jeg kan se at nogen af jer holder fast i at beskyldningen er sande!! her i danmark er man uskyldig til det modsat er bevist, og islamisk gælder det samme, udover det, så skal man lade tvivlen komme muslimen til gode, og i dette tilfælde skal komme HT til gode, ja de andre er også muslimer men det er dem der kaster med beskyldninger. hvis i falder i fælden med begge ben og arm og tror på beskyldning så har jeg altså nogle magiske bønner jeg kunne sælge jer. :D
for at understrege at beskyldningen ikke skal tages seriøst før det bliver til andet end bare beskyldning, så vil jeg beskylde de samme politiker for at stå bag, disse savner noget medier opdækning og lidt sympati, de kan de opnå når de er "ofre" for nogle "selvmords terrorister" fra HT.

Dit indlæg er taget til efterretning, og jeg kan faktisk godt følge dig. Jeg snakkede ud fra, at historien var sand. Jeg tænkte, at det var umuligt at digte sådan en historie foran Valby Hallen, når der er så proppet til 3eid. Men ved nærmere eftertanke, så bekræfter politiet ikke noget overfald (endnu?), og vi har (endnu?) ikke hørt vidnerne udtale sig.

Når det så er sagt, så som jeg skrev; HT har en hjemmeside, det tager 2 sekunder for dem at melde ud offentligt, at de her mennesker har de ikke noget og gøre med. Eller komme med deres version af historien. Jeg gik ind på deres hjemmeside for at se om de siger noget om sagen. Men indtil videre er der ingen officiel udtalele om sagen.

En sidste ting er, at det HT materiale der blev delt ud var rettet specifikt mod Kamal Qureshi, det var ikke en generel opfordring til at undlade at stemme. Det er også at genere deres bror. Dog skal det siges at denne løbeseddel ikke er tilgængelig på deres hjemmeside, så jeg ved ikke om det er organisationen, der står bag eller tilhængerne alene. Men lige meget hvad bør HT udtale sig offentligt.
Naadje
VIP Bruger

Indlægby Abu Saif » ons aug 31, 2011 20:17

Når det så er sagt, så som jeg skrev; HT har en hjemmeside, det tager 2 sekunder for dem at melde ud offentligt, at de her mennesker har de ikke noget og gøre med. Eller komme med deres version af historien. Jeg gik ind på deres hjemmeside for at se om de siger noget om sagen. Men indtil videre er der ingen officiel udtalele om sagen

http://www.information.dk/telegram/277321
denne afvisning er fra den 28. august. hatten af for HT at de ikke gør et stort nummer ud af det. en simpel afvisning i et blad eller avis må være nok.

at det HT materiale der blev delt ud

er du sikker at det er HT's? og at det er dem der delt den ud?

Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Indlægby basit » ons aug 31, 2011 20:18

Mai skrev:Det ironiske er, at den eneste grund til at Hizb ut Tahrir overhovedet kan eksistere som en lovlig organisation, og at de kan holde deres møder i offentlige steder, er netop pga. demokratiet. Den eneste grund til at de overhovedet tør gøre mod Kamal Qureshi som de gjorde, er pga. demokratiet. Hvad ville der ske med en person i mellemøsten, hvis han angreb en politiker? Vi kan jo se, hvordan diktatorerne reagerer nu, fordi folk er imod dem.
Hizb ut Tahrir er hyklere på mange måder. Cabra, der er faktisk generelt en meget stor afstandtagen til Hizb, i muslimske kredse. De fleste muslimer fordømmer dem, og man bliver tit bedt om at holde sig fra dem.
De personer der stod bag overfaldet ved åbenbart ingenting om Islam, Ramadan eller glæden bag fejringen af Eid. Ellers ville de aldrig nogensinde have gjort som de gjorde. Det kan kun fordømmes.

Jeg forstår at du føler en enorm taknemmelighed for at have fået lov til at opholde dig i dk - i et demokratisk samfund hvor en masse halal pr. lov er gjort haram og en masse haram pr. lov er gjort halal.

Jeg og en masse andre muslimer mener først og fremmest at taknemmelighed alene burde være til Allah den Almægtige som har givet os livet, helbredet, og en masse andre goder vi ikke kan tælle. Vi underkaster os kun Hans(Subhana wa ta'ala) dom og elsker hvad Han(Subhana wa ta'ala) elsker og hader hvad Han(Subhana wa ta'ala) hader.

Vi takker Allah(Subhana wa ta'ala) for både gode og hårde vilkår mens vi forsøger at etablere Allah(Subhana wa ta'ala) styre i den islamiske verden. Vi mener at muslimer er forpligtede til at følge Profeten(as) eksempel idet han(as) ligeledes etablerede Allah(Subhana wa ta'ala) styre, og viste ikke tilfredshed med kufr(hedensk styre) som du beklagevis giver udtryk for i dit indlæg her.

Hizb ut-Tahrir findes ikke kun i din 'elskede' demokratiske samfund men også i de diktature som vesten i årtier har forsynet med våben og penge. Derfor er HuT ikke hykleriske - snarere er hyklerne i Washington, London og København.

At kalde Hizb ut-Tahrir for hykleri er ikke kun hårdt men også aldeles upassende.

Hykleri er derimod at lovprise demokrati når man erklærer sig muslim. Det er abc i islam at demokrati er uforeneligt med islam, da den islamiske aqeedah og og de islamiske trosdoktriner kræver at lovgivning alene tildeles Skaberen den Almægtige.

Desuden har HuT afvist at stå bag den omtalte begivenhed, da der ikke har været nogen uddeling af materiale fra HuT side i forbindelse med den omtalte begivenhed. Det kan du læse i den seneste pressemeddelse fra HuT's side.

Men en muslim(?) som er tilhænger af homoseksualitet, er tidligere ejendomssvindler, og som kun viser sig i moskeen når han(de) skal dele valgmateriale ud er måske et større sandhedsvidne hos dig?
Senest rettet af basit ons aug 31, 2011 21:05, rettet i alt 2 gange.
basit

Tro: Sunni/Shâfi'î

Fået : 20 perler

Indlægby basit » ons aug 31, 2011 20:42

Cabra skrev:http://politiken.dk/politik/ECE1376193/sf-ordfoerer-overfaldet-under-ramadan-fest/

Kamal Qureshi får tilsyneladende kærligheden at føle fra HT-tilhængere.

Alt dette stemmer dog godt overens med deres had til mennesker som er forskellige fra dem selv. Jeg synes det er ærgerligt at der blandt danske muslimer generelt ikke er en større afstandtagen til denne yderligeregående og hadske organisation. Det burde ellers være et råderum for det. Det er i øvrigt de færreste muslimer som jeg møder, der bryder sig om dem.

De går jo også ud og anbefaler at folk ikke skal stemme, fordi det i deres optik er uislamisk. Og naturligvis er det helt op til den enkelte, men jeg forstår ikke, hvorfor man har lyst til at være passiv når det kommer til noget så afgørende at sætte et kryds, eftersom man jo er en del af samfundet og burde have en interesse i det.

En anden sag, som HBT dog afviser, er hærværk imod valgplakater fra Yildiz Akdogan
http://i.pol.dk/politik/article1373423.ece

HuT får tilsyneladende kærligheden at føle i dit ovenstående indlæg, som er helt og aldeles ubegrundet, idet HuT ikke står bag omtalte begivenhed som du fik posted ind her, med dine farverige tilføjelser.

Og mht. at du ikke forstår at muslimer har lyst til at være passiv, så burde det egentlig ikke kræve meget hjernekapacitet at forstå, at en muslim ikke følger sine lyster men Skaberens lov.

Selv de muslimer - som du er så glad for, fordi de stemmer - stemmer nu engang fordi de mener at det stemmer i overens med Koranen og dets budskab at stemme. Altså mener alle muslimer de facto, at Koranen er hævet over demokratiske love, idet de søger tilladelsen til at stemme i Koranen og dens lov.

Redigeret af Al-maghrebia
Bror, du bedes venligst respektere reglerne herinde. Jeg har slettet det i dit indlæg, der var brud på Reglerne, stk. 8. Jeg henviser i stedet til at den slags debat føres i vores "Religiøs Dialog"-forum, når der engang bliver åbnet op for det.

Har du spørgsmål eller kommentarer, så send mig en PB.
basit

Indlægby basit » ons aug 31, 2011 21:02

Abu Saif skrev:jeg kan se at nogen af jer holder fast i at beskyldningen er sande!! her i danmark er man uskyldig til det modsat er bevist, og islamisk gælder det samme, udover det, så skal man lade tvivlen komme muslimen til gode, og i dette tilfælde skal komme HT til gode, ja de andre er også muslimer men det er dem der kaster med beskyldninger. hvis i falder i fælden med begge ben og arm og tror på beskyldning så har jeg altså nogle magiske bønner jeg kunne sælge jer. :D

Salamu aleikum Abu Saif

Jeg synes det er flot at du holder hovedet koldt under disse grundløse beskyldninger mod HuT og faktisk kræver bevisbyrde for at HuT står bag omtalte begivenhed. Må Allah den Almægtige være med dig.

Det er snart grotesk med disse selviscenesættende mediehungrende politikere. Det er patetisk hvor offerdyrkende disse politikere kan blive for at komme i rampelyset. 'Uhh de onde muslimer er efter mig, fordi jeg går ind for homoseksualitet'. Wake up - det gør ingen muslimer, pånær en-to som har fået tatoveret demokrati på skulderen eller i bevidstheden.
basit

Indlægby Mai » ons aug 31, 2011 21:10

Cabra skrev:I så fald beklager jeg.

Det fremgår måske ikke så tydeligt, men det er også mere pointen omkring demokratiet og overfaldet, som jeg finder provokerende. Det er så unuanceret som noget kan blive.

Cabra jeg tror du har misforstået meningen med mit indlæg. Under et demokratisk samfund, er en politiker ikke 'hævet' over en almindelig borger. Selvfølgelig er det fuldstændig uacceptabelt at overfalde nogen, uanset hvem, men her vil overfaldsmanden komme under en retssag og blive behandlet som enhver anden tiltalt, osv. I et diktatorisk samfund er der ikke mulighed for retssag eller rettigheder eller noget som helst, hvis man overfalder en politiker. Man kan jo se, hvordan de dræber folk, fordi de er imod styret. Jeg siger ikke at det er demokratiets skyld, at overfaldet på Qureshi skete - jeg ved ikke, hvordan du kom frem til dét. Det var blot endnu et eksempel på, hvordan folk som HT'ere selv nyder godt af det demokrati som de kritiserer så stærkt.
Brugeravatar
Mai
Sølv Bruger

Givet : 67 perler
Fået : 15 perler

Indlægby Naadje » ons aug 31, 2011 21:15

Abu Saif:
Abu Saif skrev:http://www.information.dk/telegram/277321
denne afvisning er fra den 28. august. hatten af for HT at de ikke gør et stort nummer ud af det. en simpel afvisning i et blad eller avis må være nok.

Men her afviser de hærværk af valgplakater, det har ikke noget og gøre med, at Kamal påstår, at han blev overfaldet. Jeg snakker om, at de også er nødt til at vise sig offentligt nu, hvor så stor en anklage hænger på dem. Alt andet kommer dem ikke til gavn.

Abu Saif skrev:
at det HT materiale der blev delt ud

er du sikker at det er HT's? og at det er dem der delt den ud?

Jeg har skrevet et par gange, at HT skal ud og snakke højt nu, så offentligheden også kan få deres version. Det er ikke så svært med en udtalelse, der siger: "Vi har hverken noget og gøre med løbesedlerne eller deres omdelere". Lige nu er det hvad der påstås, så det er vel hvad man forholder sig til.

Det er en skandale sag for Kamal Kureshi, hvis det viser sig, at der ikke er hold i historien. Men indtil videre så laver HT også den fejl ikke at udtale sig.
Naadje
VIP Bruger

Indlægby Cabra » ons aug 31, 2011 21:24

@Basit

HuT får tilsyneladende kærligheden at føle i dit ovenstående indlæg, som er helt og aldeles ubegrundet, idet HuT ikke står bag omtalte begivenhed som du fik posted ind her, med dine farverige tilføjelser.

Du skulle prøve at læse, hvad jeg rent faktisk skriver. Jeg skriver faktisk med vilje at det tilsyneladende er talt om HT-tilhængere. Det er helt bevist, at jeg ikke skriver for absolut, eftersom der ikke er belæg for det. Så hvilke farverige tilføjelser snakker du om? Citerer venligst.

Jeg kan i øvrigt godt holde af folk som ikke stemmer - også muslimer, selvom du får det til at lyde anderledes. Jeg er jo modsat fx HBT ikke så snæversynet og lukket.

Og så vil jeg gøre dig opmærksom på, at der findes muslimer som går ind for demokratiet - trods de er muslimer.
Cabra
Sølv Bruger

Indlægby Cabra » ons aug 31, 2011 21:25

@Mai
Fair nok. Var vel lidt for hurtigt ude, selvom jeg synes din snak om overfaldet var lidt kringlet :D
Cabra
Sølv Bruger

Indlægby Abu Saif » ons aug 31, 2011 21:41

hvis hizb skal ude og snakke højt hver gang de bliver anklaget for noget så vil de ikke bestille andet.
ingen krav til hizb om at forsvar sig efter hver eneste iøvrigt grundløse anklage.
og helt ærligt når man bliver overfladet så henvender man sig til politiet og ikke medier, medmindre man vil opnår noget andet her op til valg.

Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Indlægby Naadje » ons aug 31, 2011 21:43

basit skrev:Desuden har HuT afvist at stå bag den omtalte begivenhed, da der ikke har været nogen uddeling af materiale fra HuT side i forbindelse med den omtalte begivenhed. Det kan du læse i den seneste pressemeddelse fra HuT's side.

Kan du linke til deres pressemeddelelse, for jeg har ikke set den?
Naadje
VIP Bruger

Indlægby Naadje » ons aug 31, 2011 21:50

Abu Saif skrev:hvis hizb skal ude og snakke højt hver gang de bliver anklaget for noget så vil de ikke bestille andet.
ingen krav til hizb om at forsvar sig efter hver eneste iøvrigt grundløse anklage.
og helt ærligt når man bliver overfladet så henvender man sig til politiet og ikke medier, medmindre man vil opnår noget andet her op til valg.

Jeg synes det vigtigt, at de udtaler sig. Mange af os faldt i med begge ben, da vi læste historien og var ukritiske, og jeg er ret sikker på, at langt de fleste også hopper på den ukritisk. Så de kan vel kun vinde ved at udtale sig, hvis der ikke er hold i historien.

Jeg vil sige lige i den her sag, så er det meget dumt ikke at udtale sig. Det er deres Organisation, der beskyldes her, det er meget relevant for dem. Hvis der ikke er hold i Kamals sag, så skal det også frem i lyset.

Man henvender sig nemlig til politiet, og de har ikke bekræftet et overfald, så du har helt ret i, at der er grund til at være kritisk om hvorvidt han blev overfaldet. Men de bekræfter tilgengæld at have "hørt om sagen". Der er en verden til forskel.
Naadje
VIP Bruger

Indlægby Abu Saif » ons aug 31, 2011 22:19

jeg er ikke uenig med dig, jeg vil også mene det er vigtig. men det er altså fra mit synsvinkel.
det kan være hizb ikke synes det er vigtigt
det kan være hizb har andre vigtigere sager at tage sig af
det kan være hizb kommer med en afvisning i fremtiden
det kan være at de mener afvisning for nogle dage siden på anklage fra den samme person er nok
det kan være at de er trætte af kamal og hans chikane af dem
det kan være det ser på det juridiske og gør klar til at sagsøge manden
det kan være at han ikke betyder så meget efter den første løgn
det kan være talsmanden er på familiebesøg eller ferie.
det kan være...
det kan være...
det kan være...
men ingen tvivl at det er vigtigt for dig og for andre herinde at hizb melder ud et eller andet. ligesom pensionister er ligeglad med hvad DF har at sige om indvandrer så længe de siger noget om de ældre og indvandre er ligeglad med hvad DF siger om de ældre...osv. mit point er hizb har gang i enandre ting end det vi bare tror.

Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Indlægby Cabra » ons aug 31, 2011 22:33

Ethvert seriøst politisk parti kommer da med en udmelding, hvis man har en vold-anklage hængende på sig. Det siger sig selv. Men ja, det kan være det kommer, alt andet ville være en falliterklæring.

Det jo ikke fordi at sager som disse eller snarere beskyldninger som disse dukker op særlig ofte. Selvfølgelig kan man finde tid.
Cabra
Sølv Bruger

Indlægby Levvame » ons aug 31, 2011 22:47

...
Senest rettet af Levvame tors sep 01, 2011 22:04, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Levvame

Givet : 5 perler
Fået : 8 perler

Indlægby Naadje » ons aug 31, 2011 22:51

Abu Saif skrev:jeg er ikke uenig med dig, jeg vil også mene det er vigtig. men det er altså fra mit synsvinkel.
det kan være hizb ikke synes det er vigtigt
det kan være hizb har andre vigtigere sager at tage sig af
det kan være hizb kommer med en afvisning i fremtiden
det kan være at de mener afvisning for nogle dage siden på anklage fra den samme person er nok
det kan være at de er trætte af kamal og hans chikane af dem
det kan være det ser på det juridiske og gør klar til at sagsøge manden
det kan være at han ikke betyder så meget efter den første løgn
det kan være talsmanden er på familiebesøg eller ferie.
det kan være...
det kan være...
det kan være...
men ingen tvivl at det er vigtigt for dig og for andre herinde at hizb melder ud et eller andet. ligesom pensionister er ligeglad med hvad DF har at sige om indvandrer så længe de siger noget om de ældre og indvandre er ligeglad med hvad DF siger om de ældre...osv. mit point er hizb har gang i enandre ting end det vi bare tror.

En offentlig udtalelse er heller ikke kun vigtig, hvis den kommer lige nu, men den bør komme inden stormen i medierne er ovre. De er en politisk stor organisation og verdensomspændt, hvis de ikke kommer med en udtalelse på beskyldninger om overfald og vold, så er det uprofessionelt håndteret, det forventes på det plan de operer i. Det her burde være en prioriteringssag. Men ja, det blot min mening.
Naadje
VIP Bruger

Næste

Lignende emner

Tilbage til Hizb ut-Tahrir