Redaktør: Fri Debat Mods
Levvame skrev:Jeg har heller aldrig forstået dem. Man kunne også diskuter hvad de laver i et land de hader så meget. Profeten har under hele sit liv hele tiden haft dialog og kommuniker med andre overbevisninger. Så at de vælger vold og den slags hænger slet ikke med det Islamiske tro. Hvad mon de lære derinde i deres egen lille lokaler.
Sehadet skrev:Eid mubarak til jer alle![]()
Jeg bryder mig selv ikke om HBT. Dog har jeg noget at sige om dem. Muslimske SF-politikere har udtalt at nogle af deres valgplakater er blevet taget ned og der er sat klistermærker med slagord på dem. De mener at HBT står bag dette. Og nu udtaler Kamal Qureshi at de har været efter ham til Eid-bønnen. Hvis man kender HBT indefra, så vil man vide at de ALDRIG ville gøre sådan og at de er civiliserede mennesker. Mange af dem er meget højtudannede og de har et højt interlektuelt niveau. De ville ikke gøre sådan noget. Det er muligt at nogle gangster-muslimer som sympatiserer med HBT på et overfladisk niveau står bag disse ting, men de aktive medlemmer ville aldrig gøre sådan noget. Hvis man bare kender dem lidt, så vil man vide det. Det her tyder mere på nogle andre grupperinger.
Sehadet skrev:Eid mubarak til jer alle![]()
Jeg bryder mig selv ikke om HBT. Dog har jeg noget at sige om dem. Muslimske SF-politikere har udtalt at nogle af deres valgplakater er blevet taget ned og der er sat klistermærker med slagord på dem. De mener at HBT står bag dette. Og nu udtaler Kamal Qureshi at de har været efter ham til Eid-bønnen. Hvis man kender HBT indefra, så vil man vide at de ALDRIG ville gøre sådan og at de er civiliserede mennesker. Mange af dem er meget højtudannede og de har et højt interlektuelt niveau. De ville ikke gøre sådan noget. Det er muligt at nogle gangster-muslimer som sympatiserer med HBT på et overfladisk niveau står bag disse ting, men de aktive medlemmer ville aldrig gøre sådan noget. Hvis man bare kender dem lidt, så vil man vide det. Det her tyder mere på nogle andre grupperinger.
Det ironiske er, at den eneste grund til at Hizb ut Tahrir overhovedet kan eksistere som en lovlig organisation, og at de kan holde deres møder i offentlige steder, er netop pga. demokratiet. Den eneste grund til at de overhovedet tør gøre mod Kamal Qureshi som de gjorde, er pga. demokratiet
Abu Saif skrev:jeg kan se at nogen af jer holder fast i at beskyldningen er sande!! her i danmark er man uskyldig til det modsat er bevist, og islamisk gælder det samme, udover det, så skal man lade tvivlen komme muslimen til gode, og i dette tilfælde skal komme HT til gode, ja de andre er også muslimer men det er dem der kaster med beskyldninger. hvis i falder i fælden med begge ben og arm og tror på beskyldning så har jeg altså nogle magiske bønner jeg kunne sælge jer.![]()
for at understrege at beskyldningen ikke skal tages seriøst før det bliver til andet end bare beskyldning, så vil jeg beskylde de samme politiker for at stå bag, disse savner noget medier opdækning og lidt sympati, de kan de opnå når de er "ofre" for nogle "selvmords terrorister" fra HT.
Når det så er sagt, så som jeg skrev; HT har en hjemmeside, det tager 2 sekunder for dem at melde ud offentligt, at de her mennesker har de ikke noget og gøre med. Eller komme med deres version af historien. Jeg gik ind på deres hjemmeside for at se om de siger noget om sagen. Men indtil videre er der ingen officiel udtalele om sagen
at det HT materiale der blev delt ud
Mai skrev:Det ironiske er, at den eneste grund til at Hizb ut Tahrir overhovedet kan eksistere som en lovlig organisation, og at de kan holde deres møder i offentlige steder, er netop pga. demokratiet. Den eneste grund til at de overhovedet tør gøre mod Kamal Qureshi som de gjorde, er pga. demokratiet. Hvad ville der ske med en person i mellemøsten, hvis han angreb en politiker? Vi kan jo se, hvordan diktatorerne reagerer nu, fordi folk er imod dem.
Hizb ut Tahrir er hyklere på mange måder. Cabra, der er faktisk generelt en meget stor afstandtagen til Hizb, i muslimske kredse. De fleste muslimer fordømmer dem, og man bliver tit bedt om at holde sig fra dem.
De personer der stod bag overfaldet ved åbenbart ingenting om Islam, Ramadan eller glæden bag fejringen af Eid. Ellers ville de aldrig nogensinde have gjort som de gjorde. Det kan kun fordømmes.
Cabra skrev:http://politiken.dk/politik/ECE1376193/sf-ordfoerer-overfaldet-under-ramadan-fest/
Kamal Qureshi får tilsyneladende kærligheden at føle fra HT-tilhængere.
Alt dette stemmer dog godt overens med deres had til mennesker som er forskellige fra dem selv. Jeg synes det er ærgerligt at der blandt danske muslimer generelt ikke er en større afstandtagen til denne yderligeregående og hadske organisation. Det burde ellers være et råderum for det. Det er i øvrigt de færreste muslimer som jeg møder, der bryder sig om dem.
De går jo også ud og anbefaler at folk ikke skal stemme, fordi det i deres optik er uislamisk. Og naturligvis er det helt op til den enkelte, men jeg forstår ikke, hvorfor man har lyst til at være passiv når det kommer til noget så afgørende at sætte et kryds, eftersom man jo er en del af samfundet og burde have en interesse i det.
En anden sag, som HBT dog afviser, er hærværk imod valgplakater fra Yildiz Akdogan
http://i.pol.dk/politik/article1373423.ece
Abu Saif skrev:jeg kan se at nogen af jer holder fast i at beskyldningen er sande!! her i danmark er man uskyldig til det modsat er bevist, og islamisk gælder det samme, udover det, så skal man lade tvivlen komme muslimen til gode, og i dette tilfælde skal komme HT til gode, ja de andre er også muslimer men det er dem der kaster med beskyldninger. hvis i falder i fælden med begge ben og arm og tror på beskyldning så har jeg altså nogle magiske bønner jeg kunne sælge jer.![]()
for at understrege at beskyldningen ikke skal tages seriøst før det bliver til andet end bare beskyldning, så vil jeg beskylde de samme politiker for at stå bag, disse savner noget medier opdækning og lidt sympati, de kan de opnå når de er "ofre" for nogle "selvmords terrorister" fra HT.
Cabra skrev:I så fald beklager jeg.
Det fremgår måske ikke så tydeligt, men det er også mere pointen omkring demokratiet og overfaldet, som jeg finder provokerende. Det er så unuanceret som noget kan blive.
Abu Saif skrev:http://www.information.dk/telegram/277321
denne afvisning er fra den 28. august. hatten af for HT at de ikke gør et stort nummer ud af det. en simpel afvisning i et blad eller avis må være nok.
Abu Saif skrev:at det HT materiale der blev delt ud
er du sikker at det er HT's? og at det er dem der delt den ud?
HuT får tilsyneladende kærligheden at føle i dit ovenstående indlæg, som er helt og aldeles ubegrundet, idet HuT ikke står bag omtalte begivenhed som du fik posted ind her, med dine farverige tilføjelser.

basit skrev:Desuden har HuT afvist at stå bag den omtalte begivenhed, da der ikke har været nogen uddeling af materiale fra HuT side i forbindelse med den omtalte begivenhed. Det kan du læse i den seneste pressemeddelse fra HuT's side.
Abu Saif skrev:hvis hizb skal ude og snakke højt hver gang de bliver anklaget for noget så vil de ikke bestille andet.
ingen krav til hizb om at forsvar sig efter hver eneste iøvrigt grundløse anklage.
og helt ærligt når man bliver overfladet så henvender man sig til politiet og ikke medier, medmindre man vil opnår noget andet her op til valg.
Abu Saif skrev:jeg er ikke uenig med dig, jeg vil også mene det er vigtig. men det er altså fra mit synsvinkel.
det kan være hizb ikke synes det er vigtigt
det kan være hizb har andre vigtigere sager at tage sig af
det kan være hizb kommer med en afvisning i fremtiden
det kan være at de mener afvisning for nogle dage siden på anklage fra den samme person er nok
det kan være at de er trætte af kamal og hans chikane af dem
det kan være det ser på det juridiske og gør klar til at sagsøge manden
det kan være at han ikke betyder så meget efter den første løgn
det kan være talsmanden er på familiebesøg eller ferie.
det kan være...
det kan være...
det kan være...
men ingen tvivl at det er vigtigt for dig og for andre herinde at hizb melder ud et eller andet. ligesom pensionister er ligeglad med hvad DF har at sige om indvandrer så længe de siger noget om de ældre og indvandre er ligeglad med hvad DF siger om de ældre...osv. mit point er hizb har gang i enandre ting end det vi bare tror.
| Debatmøde: Muslimer og deres engagement i samfundet Forum: Islam Forfatter: AbU Svar: 0 |
Hvordan bliver man medlem af Hizb-Ut-Tahrir Forum: Hizb ut-Tahrir Forfatter: Abdul-Qudoos Svar: 19 |
Sunnimuslimer får deres moske Forum: Islam Forfatter: Nightingale Svar: 37 |
Tilslutning til Hitz ub-Tahrir står stille Forum: Politik og samfund Forfatter: AbU Svar: 0 |
Diskussion om Hizb ut-Tahrir Forum: Fri Debat Forfatter: Muslim_Girl Svar: 27 |
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst