Redaktør: Fri Debat Mods
jeg er total rystet og chokeret over den krigeriske stemning der er rettet imod Hizb ut-Tharir
Som om Hizb var den eneste eller den største årsag til, at muslimer lider under fattigdom, analfabetisme, hungersnød og uvidenhed, samt lider under fitnah, fasad m.m.
Hvorfor dette voldsomme had til Hizb? Hvorfor ikke bruge sin tid på at opklare problemer og finde løsninger til de reele problemer muslimerne har? Det er hverken Hizb som dræber muslimer, eller invaderer muslimske lande og plyndre muslimernes resurser, eller håner, spotter og latterlig gøre profeten(salla lāhu 'alayhi wa sallam). Det er ej heller Hizb som er skyld i, at nogle muslimer havner i bandekrig, hashmisbrug, zina eller andre former for fitnah og fasad. Har du svært ved at definere hvad muslimernes reelle problem og løsning er? Hvorfor udtømme dine kræfter på hizb? Er det noget personligt?
Personer eller medlemmer bliver præsenteret for selve budskabet, med islamiske daleel. Der er altså ikke blind tillid til en mand (nabhani), men argumentation, overvejelse, granskning, undersøgelse og studier, der gør at folk vælger at tage imod budskabet.
I Hizb har man ikke den Shaykh mentalitet, hvor alle muriid tier og ubetinget følger shaykh, eller nærmest helliggør Shaykh, eller aldrig stiller Shaykh til regnskab. Kernen burde være materialet som Hizb sidder med, og ikke personen som har udgivet materialet.
Udgangspunktet burde altså ikke være emner som, hvor langt skægget sidder, eller hvor mange bøn-mærker personen har på panden, men hvor vidt holdningerne stemmer overens med Quran vers og Sunnah.
og samtidig afviser den del af biografien, som beskriver at Nabhani var Hafiz i Quranen som 13-årig, at han fik en stærk islamisk opdragelse og at han var dommer indenfor sharia, samt meget andet.
må være tegn på had og uislamisk tankegang.
Man kan måske være uenig i nogle enkelte emner, men sådanne udtalelser må snare være shajtaans tale.
Hizb har ikke en holdning til alle emner i Islam, men kun emner som er relateret til dets formål
løsningensforslaget, som kun er en delmængde af Islams formål og budskab: men Hizb mener (ud fra Islam), at løsningen for muslimernes ufattelige og rædselsfulde tilstand er, at genimplementere islam, ved at oprette den islamiske stat
Jeg har i denne tråd beskrevet meget kort, fra hvilken vinkel tingene burde ses fra.
- Til sidst vil jeg meddele at jeg ikke har i sinde, at starte en diskussion med dig eller andre folk, som har gjort det at bekæmpe hizb, nærmest til sin livssag.
Må Allah(Subhana wa ta'ala) retlede os alle - amin!

Fear-God skrev:Salam alaikum........
Muhyi al din, lad vær med at synke så lavt. For din egen skyld!
Til 622: Jeg takker for dit indlæg.

622 skrev:Det er hverken Hizb som dræber muslimer, eller invaderer muslimske lande og plyndre muslimernes resurser, eller håner, spotter og latterlig gøre profeten(salla lāhu 'alayhi wa sallam). Det er ej heller Hizb som er skyld i, at nogle muslimer havner i bandekrig, hashmisbrug, zina eller andre former for fitnah og fasad.
Hussain skrev:Asalaamu alaykum..
Det kan være at Hizb ikke er dem som bogstavelig talt "dræber muslimer, eller invaderer muslimske lande og plyndre muslimernes resurser. eller er skyld i at nogle muslimer havner i bandekrig, hashmisbrug, zina eller andre former for fitnah og fasad." MEN hvad gør de i stedet? De DRÆBER muslimernes AQIDA, som er det vigtigste i Islam. Blandt andet ved ikke at medtage diverse emner i Aqida, og specielt ved at anerkende shia "retskolen Jafferi" hvilket medføre at ZINA i form af Mu'ta lige pludselig bliver tilladt og anerkender at "deres 12 imamer's" rang overgår selve Profterne nadubillah.
Dette er langt større mord på muslimerne end noget som helst andet. Bliver muslimerne bogstavelig talt dræbt har de i det mindste en chance for at komme i paradiset hvis de har den rette aqida. MEN hvad gør HIZB?! DE RUINERER Muslimernes Aqida, VILDLEDER DEM, formindsker hvis ikke FJERNER chancen for muslimerne at komme i paradiset.
Ikke nok med HIZB ødelægger Muslimernes Duniya men de ødelægger også deres Akhira. Hvem laver den slags arbejde?! Jeg har kun hørt om SATAN som har den slags mission, men nu lader det til at hans hær er vokset og han ikke er den eneste der prøver at ødelægge muslimerne.
Hvis hizb er så gode, så fortæl hvad de har gjort af gode gerninger, hvilken ummah har de forenet? eller at have gavnet muslimerne på en eller anden måde. DER ER INGEN, KUN skade er blevet udført.
TAG jer dog sammen, for Allah's skyld, skån muslimerne for jeres EKSTREM VILDELDELSE, og lad dem i det mindste dø med den rette aqida.
Må Allah retlede HIZB og de øvrige sekter, og være Muslimerne barmhjertig, og redde dem for alt slags vildledelse. Ameen.
622 skrev:Også udtrykker du at når kuffar dræber muslimer, så er det bedre, end hvad hizb gør mod muslimer, for så får de ikke jannah. Allahu Akbar!! Profeten(salla lāhu 'alayhi wa sallam) sagde at ”hele Jordens undergang er bedre for Allah, end én muslims blod bliver spildt”. Hvilke løsningsmodeller har du mod de supermagter og stater, som suger muslimernes blod?
622 skrev:
Kære Muhyi al-din… Wallah bror/søster, jeg ved ikke hvad jeg skal sige til dig…
Når jeg skriver at jeg er chokeret over hvor meget folk bruger tid og ligger kræfter i at finde ”fejl” hos hizb, så kalder du det uskyldig offer-rolle.
Når jeg prøver at forklare muslimerne om, at der er vigtigere emner at tage op, end at fx starte 10 forskellige hadefulde tråde om hizb, da hizb ikke er årsag til, at muslimer lider under 100vis af problemer, så kalder du det afledningsmanøvre.
Når jeg skriver, at det er forbavsende at folk kun anvender og tror på den del af biografien som kan blive udnyttet til en negativt formål, ja så skriver du irrelevant fakta.
Når jeg kritiserer Pathaan som anvender så hadefulde metoder, når han lyver direkte, ved at sige at Nabhani var uartig som barn og lavede ballade med vennerne osv., så kalder du det beskyldninger.
Hvorfor dette voldsomme had til andre muslimer?

Lilje skrev:Salam alaykum.
Jeg har aldrig forstået, hvordan hizb ut tahrir vil etablere en islamisk stat, når der er så meget splid mellem muslimer?
Hvordan skal, shia, sunnier, salafier osv. leve sammen under et tag og et flag?
Hvis dette er tanken bag Khalifah, så vil der ikke gå ret længe før staten bliver total splittet.
Jeg har aldrig forstået, hvordan hizb ut tahrir vil etablere en islamisk stat, når der er så meget splid mellem muslimer?
Hvis dette er tanken bag Khalifah, så vil der ikke gå ret længe før staten bliver total splittet.
koulij skrev:Lilje skrev:Salam alaykum.
wa alaykum asalam
der fandtes khilafa før i tiden selvom der var forskellige grupper, problemmet er ikke hvordan man etablere en khilafa når der er så mange grupper men hvordan man etablere en khilafa når rigtig mange muslimer har en meget meget svag iman, den iman tilstand vores muslimsk ummah er den laveste nogensinde, den har aldrig været på dette lavt niveau, må Allah gør os stærkere i troen.

Hvorfor svækkes iman og hvorfor falder muslimernes taqwa?
622 skrev:Muhyi al din og Hussain.
Hvis I mener, at I som individer, kan hamle op med alle Ummahs problemer, om det drejer sig om sociale, økonomiske, uddannelsesmæssige problemer, og hamle op med alle de 100vis af grupper/sekter som I er uenig i, og hamle op med problemer som fattigdom, ulykke, splittelse, uvidenhed, drab, voldtægt, zina, fitnah, fasad, og hamle op med supermagter som USA, der suger muslimernes blod - hamle op med alt dette, blot ved at kalde til styrkelse af Iman eller taqwa, så siger jeg kun én ting til jer; Ufatteligt !! Mere har jeg ikke til jer. Slut !
Da resten af jeres indlæg, drejer sig om hadefulde gentagelser og løgne om, at Hizb skulle give Khomani bayah eller deltage i parlament i Indonesien, så vil jeg ikke nedværdige mig selv ved at kommentere det.

| Sunni aqida Vs. Hizb al-Tahrir - ikke for sarte sjæle :) Forum: Hizb ut-Tahrir Forfatter: Pathaan Svar: 148 |
Maajid Nawaz forlod Hizb ut-Tahrir ,artikel Forum: Politik og samfund Forfatter: Annikki Svar: 11 |
hvorfor må man ikke komenterer hizb? Forum: Fri Debat Forfatter: Anonymous Svar: 8 |
Hizb ut-Tahrirs talsmand delvist frifundet Forum: Politik og samfund Forfatter: IslamicMinded Svar: 46 |
SFU: Plads til Islam, men NEJ til Hizb Ut Tahrir Forum: Politik og samfund Forfatter: Anonymous Svar: 1 |
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst