by Sukendt » fre sep 12, 2008 20:29
salam alaikum brødre og søstre. Jazakallah khair, til alle muslimerne, og dem der fortsat kæmper for islams sag. Jeg har været inde i de forskellige sider og læse om Hizb, og yderligere jeres diskussioner om dem. Et af de ting der slår mig, er for det første den tone der bliver brugt i debatten, som jeg håber folk bliver mere bevidste om i fremtiden. For det andet, så undrer jeg mig over hvorfor der er nogle, som er så inderligt imod Hizb. Et af de grundlæggende "beviser", der har gjort at mange har tvivlet på dem som et seriøst parti, har været på grund grundlæggeren Nabhanis korte uddannelse og mangel på efaring/viden. Erfaring og viden er et af de vigtigste ting indenfor islam, men hvis hensigten har været god nok, og han har brændt for denne sag, for ønsket om at genoprejse et kalifat, så er der jo intet problem. Jeg ønsker også en islamisk stat, og jeg indrømmer ærligt at jeg ikke har al den grundlæggende viden, men det gør ikke 'ønsket' og 'kampen' mindre. Tværtimod får jeg lyst til at søge viden; vi ser medlemmer af partiet idag, der snakker og har viden, de kæmper for en ærlig sag om at genoprejse et kalifat, så hvad er problemet? Er det mangel på anerkendte imamer - sheikher el. hvad?