As-salamu 'alaykum wa rahmatullahi wa barakatuh
Det er åbenbart blevet moderne at dedikere hele tråde til enkeltpersoner, så den bølge hopper jeg inshaAllah også med på.
Bror concerned (og bror MuslimFromDk) ved at jeg på ingen måde er enig med dem (og deres parti) og at jeg mange gange har diskuteret og været meget uenig med dem. Dog kan denne tråd måske ses som et slags forsøg på forsvar for især bror concerned.
Det skal siges at jeg holdningsmæssigt klart ligger tættest på bror Pathaan og at jeg generelt har meget lidt til overs for HT.
Alligevel synes jeg det er utrolig trist at se hvordan folk omtaler vores HT-brødre her på islamic i disse dage. Når vi taler til ikke-muslimer som har en 'aqidah der er 100% afvigende så taler vi altid sødt, anstændigt og høfligt. Når vi taler til brødre og søstre der på nogle få (men vigtige) punkter ikke er helt enige med os, så taler vi som om de var vores værste fjender.
Det er selvfølgelig vigtigt at påpege hvor vi mener at HT tager fejl, og jeg mener også at HT på mange måder er en stor fitnah for vores ummah i dag, men den måde mange har gjort det på i de sidste par dage er altså yderst ubehagelig at læse.
Jeg ved at mange tænker "Er det sådan de folk der følger ash'ari/maturidi 'aqidah og en af de fire madhhahib i fiqh taler? Så gider jeg ikke være som dem! Hvor er deres manerer? Hvor er den mildhed som rasulullah salla Allahu 'alayhi wa sallam har lært os om?"
Lad os ikke skræmme folk væk fra vores 'aqidah, fordi vi ikke kan tale ordentligt.
Og lad være med at fortælle mig at 'ulama var hårde når de gendrev afvigende sekter. Ingen af os herinde er 'ulama og nærværende kritik går på de personangreb der finder sted - ikke angreb mod en bestemt tanke, gruppe eller ideologi. Man kan sagtens kritisere HT og deres ideologi uden at blive grim i munden.
Må Allah Ta'ala tilgive mig hvis jeg har stødt nogle eller gjort nogle brødre eller søstre uret, det har ikke været min mening.
Og i må undskylde de mange fejl.
Må Allah 'azza wa jal tilgive og retlede os alle og holde os fast på Hans vej, den vej der er vist til os af habib Allah salla Allahu Ta'ala 'alayhi wa sallam, og betrådt af vores elskede sahaba, radi Allahu 'anhum.
Ramadan karim
Was-salamu 'alaykum wa rahmatullahi wa barakatuh