by concerned » ons sep 10, 2008 14:52
Pathaan skrev:At du er uenig med en person, beviser denne er på rette vej. Og hvis du er bundenig med en, må det betyde, at denne er fuldstændig på rette vej. Derfor er det bevist at artiklen er meget pålidelig.
Du har intet at byde på. Du løber omhjørner og selvom alle brugerne herinde har stillet dig spørgsmål og forventer svar fra dig, så tonser du frem og tilbage og beskylder mig for det ene og det andet. Faktum er blot, at du intet har at byde på. Du er blevet taget med bukserne nede, og alle dine hjemmelavede argumenter er blevet skudt til vejrs. Nu forsøger du blot at angribe mig personligt for at uppe dig. Det hjælper intet. Du kan skyde så mange kanoner efter mig, som du vil. Sandheden om din aqida, Nabhani og dine påståndes holdbarhed er adhharu min al-shams.
Hvis du bliver oprigtig en dag kan du starte med at besvare brugernes spørsgmål og de indlæg som afventer dig.
Tåbelig logik. Det er vist dit vrøvleri, der er stærkere end ash-shams.
Dem der har spørgsmål, som jeg ikke har fået øje på, saml dem et sted, eller send det hele til mig i PB. Pathaan har åbnet for mange threads, så jeg har sikkert overset et par stykker.
Siyasah (politik) i Islam er varetagelsen af folkets affærer på basis af de love og regler, som kommer fra åbenbaringen (Wahi). Denne definition udledes fra det arabiske sprog og de islamiske tekster. Ordet Saasa, hvorfra ordet Siyasah (politik) er udledt, betyder varetagelse eller dirigering. Og i bogværket al-Muheet, som blev skrevet af al-Fayrooz Abaadi, så forklares ordet Saasa således; "Jeg varetog affæren, dvs. jeg kom med påbud og forbud til den." Og det at påbyde det rette og forbyde det slette (al-Amr bil-Ma'roof wan-Nahyi 'an il-Munkar) er lige præcis det, Allahs (Subhanahu wa Ta'aala) Åbenbaring (dvs. Qur'anen og Sunnah) er fyldt med, dvs. påbud og forbud, som muslimer er forpligtede til at forholde sig til. Altså er Islam politisk, og denne udledte definition er derfor en torn i øjet på vores regenter og de statsansatte 'Ulema (retslærde), som på grund af uddannelsespensummet i de muslimske lande, ikke tør eller vil definere hvad Siyasah (politik) er.