Findes Mr. Nabhanis uddannelser? - ikke for sarte sjæle :)

Forum forbeholdt alle emner vedrørende HT. Dette forum vil kun være åbent i perioder.

Redaktør: Fri Debat Mods

Findes Mr. Nabhanis uddannelser? - ikke for sarte sjæle :)

Indlægby Pathaan » ons sep 10, 2008 00:14

salamu alaikum

Denne tråd omhandler Mr. nabhanis påståede uddannelse. Det er allerede blevet klargjort, at manden ifølge hizb-sider kun har studeret i 4 år af sit liv på Al-Azhar og at han ikke har fået nogen imam-uddannelse. (viewtopic.php?f=1&p=165810#p165810)

Ifølge hizb-siderne og -bøgerne har manden studeret på al-Azhar fra 1928 til 1932. I blandt de certifikater han har fået på denne tid er ifølge hizb-bøger om ham:

Gymnasieniveau
De Fremmedes Diplom
Diplom i at dømme fra Shariah instituttet for Højesteretsdomme
Et universel diplom i Shariah

Spørgsmålet er dog om dette overhovedet er sandt? For det første har han kun studeret i 4 år, heriblandt gymnasie-uddannelse. Men hvad er beviset på at de nævnte diplomer overhovdet findes og at han har fået dem?

Jeg har søgt til hudløshed på netsøgemaskiner efter nogle af de diplomer eller certifikater på alverdens søgemaskiner, på både engelsk og arabisk, men det eneste man kommer ind på er nabhanis profil. det får mig til at disse navne på certifikater kun og kun optræder i nabhani-profiler, og er måske opdigtede?

Det eneste man kan finde er gymnasie-udd, og den varer 3 år, og man skal læse det hele på Al-Azhar. Så mon ikke Nabhani måske blot har taget en 3-årigt gym og så evt. læst lidt shari'a lov 1 års tid? Det lyder i hvert fald meget mærkeligt de titler der tilskrives ham. Der er ingen beviser på at han overhovedet har taget disse eller at disse uddannelser findes.

Da Hizb påstår, at manden har taget disse uddannelser, så må de bevise det. Jeg har allerede en mand på opgaven, der vil fortælle mig hvad disse uddannelser/certifikater er værd, om de findes og om Nabhani har taget dem. Manden lød også overrasket over at høre disse, så mon den absolutte sandhed om Nabhani ikke snart fremkommer. Inden da Hizb-medlemmer jo prøve at redde deres mand hjem, ved at dokumentere hans påståede uddannelse. DA de påstår at han har den, er bevis-byrden på deres skuldre. Kan de evt. finde andre folk som har taget en eller flere af de nævnte kurser?

Kære venner, det hele er fup. Det eneste reelle det lader til er at Nabhani har gået på 3 årigt gym på al-Azhar, og evt. suppleret med lidt shari'a lov på 6-12 måneders tid. Hizb al-Tahrir holder deres medlemmer for nar om hans uddannelse, eller faktisk har de jo været ærlige i noget af det og nævnt at manden kun har studeret i 4 år, men det er utroligt at deres medlemmer ikke kan se det.

Måske kan andre brugere prøve at søge efter det også i håb at vi kan komme frem til hvad de diplomer er værd og hvor langt de tager at læse, hvis de altså findes. Det er et interessant studie.
Kend sandheden om Hizb al-Tahrir og grundlæggeren Mr. Nabhani
Nabhanis uddannelse: viewtopic.php?f=1&t=511301
Findes Nabhanis uddannelser? viewtopic.php?f=1&t=511324
Nabhanis arbejsliv: viewtopic.php?f=1&t=511325
Forskelle imellem sunni 'aqida og hizb al-tahrir: viewtopic.php?f=1&t=511316
Hvad er khilafa egentlig? viewtopic.php?f=1&t=511326
Straf i graven: viewtopic.php?f=1&t=511302

Er min tone for hård? viewtopic.php?f=2&t=511363&p=166231#p166231
Brugeravatar
Pathaan

Tro: Sunni/Hanafî

Givet : 0 perle
Fået : 0 perle

Re: Findes Mr. Nabhanis uddannelser? - ikke for sarte sjæle :)

Indlægby Qirat » ons sep 10, 2008 12:30

Jeg har selv prøvet at søge, men som du selv skriver, så kommer man kun frem til Hizb sites.

Virkelig et interessant emne. Håber at der kommer en afklaring på sagen inshaAllah.
http://trueoneummah.wordpress.com/

Imam Bukhari ra on the Rafidhi Shia'a

Imam Bukhari ra declared:
"I don't see any difference between praying Salah behind a Jahmi or a (Shia) Rafidhi and a Christian or a Jew. They (Jahmis/Rafidhis) are not to be greeted, nor are they to be visited, nor are they to be married, nor is their testimony to be accepted, nor are their sacrifices to be eaten."
(Khalq Af'aalul-'Ibaad, p.14)

Det viser hvor slemme Rafidhi shia egentlig er. Mange sunnier kender ikke til deres sande 'aqida. Først der vil man forstå hvorfor Imam Bukhari ra og mange andre store ulama havde den holdning om dem. Må Allah Subhana wa ta'ala beskytte den muslimske ummah fra deres fitna, Amin.
Brugeravatar
Qirat

Geografisk sted: København

Indlægby Al_muslima » ons sep 10, 2008 17:44

As-salamu 'alaykum wa rahmatullah

Jeg sad og læste en rigtig god artikel på livingislam.org (en troværdig Sunni hjemmeside, som kan stærkt anbefales) og jeg kom forbi dette udsagn af den store Imam fra Madina:

Imam Malik was asked: "Can ilm be taken from a person who has not acquired it and neither has he sat (with scholars)?" He replied: "No"

Det er yderst relevant i denne sammenhæng... hvordan kan vi vælge at tage viden fra Taqi al-Din - som ikke engang har fået sig en islamisk uddannelse?

Læs hele artiklen: Advice for Students of The Deen

Wa as-salamu 'alaykum
“Oh Allah, send salawat on our Master, so long as You are to be, and there is no end for You, ya Hayyu ya Qayyumu.” (Imam al-Hasan al-Basri)
Brugeravatar
Al_muslima
Sølv Bruger

Køn: Hunkøn

Indlægby concerned » ons sep 10, 2008 21:57

Al_muslima skrev:As-salamu 'alaykum wa rahmatullah

Jeg sad og læste en rigtig god artikel på livingislam.org (en troværdig Sunni hjemmeside, som kan stærkt anbefales) og jeg kom forbi dette udsagn af den store Imam fra Madina:

Imam Malik was asked: "Can ilm be taken from a person who has not acquired it and neither has he sat (with scholars)?" He replied: "No"

Det er yderst relevant i denne sammenhæng... hvordan kan vi vælge at tage viden fra Taqi al-Din - som ikke engang har fået sig en islamisk uddannelse?

Læs hele artiklen: Advice for Students of The Deen

Wa as-salamu 'alaykum

aleikum salam wa rahmatullah ukhti.

Læs venligst HELE biografien om Sheikh Nabhani, så du får det fulde billede, fremfor at lytte til Pathaan's stormfulde fremfærd.

wa salam
Siyasah (politik) i Islam er varetagelsen af folkets affærer på basis af de love og regler, som kommer fra åbenbaringen (Wahi). Denne definition udledes fra det arabiske sprog og de islamiske tekster. Ordet Saasa, hvorfra ordet Siyasah (politik) er udledt, betyder varetagelse eller dirigering. Og i bogværket al-Muheet, som blev skrevet af al-Fayrooz Abaadi, så forklares ordet Saasa således; "Jeg varetog affæren, dvs. jeg kom med påbud og forbud til den." Og det at påbyde det rette og forbyde det slette (al-Amr bil-Ma'roof wan-Nahyi 'an il-Munkar) er lige præcis det, Allahs (Subhanahu wa Ta'aala) Åbenbaring (dvs. Qur'anen og Sunnah) er fyldt med, dvs. påbud og forbud, som muslimer er forpligtede til at forholde sig til. Altså er Islam politisk, og denne udledte definition er derfor en torn i øjet på vores regenter og de statsansatte 'Ulema (retslærde), som på grund af uddannelsespensummet i de muslimske lande, ikke tør eller vil definere hvad Siyasah (politik) er.
Brugeravatar
concerned

Geografisk sted: københavn

Lignende emner

Tilbage til Hizb ut-Tahrir