salamu alaikum
Denne tråd omhandler Mr. nabhanis påståede uddannelse. Det er allerede blevet klargjort, at manden ifølge hizb-sider kun har studeret i 4 år af sit liv på Al-Azhar og at han ikke har fået nogen imam-uddannelse. (viewtopic.php?f=1&p=165810#p165810)
Ifølge hizb-siderne og -bøgerne har manden studeret på al-Azhar fra 1928 til 1932. I blandt de certifikater han har fået på denne tid er ifølge hizb-bøger om ham:
Gymnasieniveau
De Fremmedes Diplom
Diplom i at dømme fra Shariah instituttet for Højesteretsdomme
Et universel diplom i Shariah
Spørgsmålet er dog om dette overhovedet er sandt? For det første har han kun studeret i 4 år, heriblandt gymnasie-uddannelse. Men hvad er beviset på at de nævnte diplomer overhovdet findes og at han har fået dem?
Jeg har søgt til hudløshed på netsøgemaskiner efter nogle af de diplomer eller certifikater på alverdens søgemaskiner, på både engelsk og arabisk, men det eneste man kommer ind på er nabhanis profil. det får mig til at disse navne på certifikater kun og kun optræder i nabhani-profiler, og er måske opdigtede?
Det eneste man kan finde er gymnasie-udd, og den varer 3 år, og man skal læse det hele på Al-Azhar. Så mon ikke Nabhani måske blot har taget en 3-årigt gym og så evt. læst lidt shari'a lov 1 års tid? Det lyder i hvert fald meget mærkeligt de titler der tilskrives ham. Der er ingen beviser på at han overhovedet har taget disse eller at disse uddannelser findes.
Da Hizb påstår, at manden har taget disse uddannelser, så må de bevise det. Jeg har allerede en mand på opgaven, der vil fortælle mig hvad disse uddannelser/certifikater er værd, om de findes og om Nabhani har taget dem. Manden lød også overrasket over at høre disse, så mon den absolutte sandhed om Nabhani ikke snart fremkommer. Inden da Hizb-medlemmer jo prøve at redde deres mand hjem, ved at dokumentere hans påståede uddannelse. DA de påstår at han har den, er bevis-byrden på deres skuldre. Kan de evt. finde andre folk som har taget en eller flere af de nævnte kurser?
Kære venner, det hele er fup. Det eneste reelle det lader til er at Nabhani har gået på 3 årigt gym på al-Azhar, og evt. suppleret med lidt shari'a lov på 6-12 måneders tid. Hizb al-Tahrir holder deres medlemmer for nar om hans uddannelse, eller faktisk har de jo været ærlige i noget af det og nævnt at manden kun har studeret i 4 år, men det er utroligt at deres medlemmer ikke kan se det.
Måske kan andre brugere prøve at søge efter det også i håb at vi kan komme frem til hvad de diplomer er værd og hvor langt de tager at læse, hvis de altså findes. Det er et interessant studie.