Hizb ut-Tahrir Tråden

Forum forbeholdt alle emner vedrørende HT. Dette forum vil kun være åbent i perioder.

Redaktør: Fri Debat Mods

Hizb ut-Tahrir Tråden

Indlægby Salah » lør nov 12, 2005 10:49

Assamalu Aleikum...

Følgende er et link til Hizb ut-Tahrir's årlige konference om statsterror søndag d. 13/11-2005.

Det er en åben invitation.

www.statsterror.dk
Salah

Indlægby Hilafet1924 » lør nov 12, 2005 12:02

InshAlllah.
Brugeravatar
Hilafet1924

Givet : 0 perle
Fået : 0 perle

Indlægby aya » lør nov 12, 2005 12:12

:D Spændende. InsAllah blir d godt.
aya

Indlægby aya » lør nov 12, 2005 15:17

AlgerianGirl skrev:Salaam..

Jeg glæder mig ihvert i fald til at komme imorgen inshallah :D

Jah det samme her, insAllah...

InsAllah skal det nok blive godt :mrgreen:

Wa salam...
aya

Indlægby Hilafet1924 » lør nov 12, 2005 15:49

Ameeeen :)
Brugeravatar
Hilafet1924

Indlægby Sonic » lør nov 12, 2005 18:48

Salam Alaykum

Jeg har aldrig haft sympati for Hizb, slet ikke med den fremgangsmetoden de bruger, og tror heller aldrig at jeg vil være enig med dem inden for det område.

Jeg vil anbefale folk der ikke kender så meget til hizb, at tage til deres konference, for at se hvordan de er og hvad de ”kun” snakker om.

wa salam
Brugeravatar
Sonic

Indlægby Allah giv os Khilafa Amin » lør nov 12, 2005 19:26

Wa alaykum salaam

Jeg glæder mig også helt vildt meget. Det bliver Inshallah en god konference.. Håber mange møder op Inshallah... :razz: :razz:
There has gone 83 years and WE still havent brought KHILAFAH back... What has happend to the moslem Ummah???
Brugeravatar
Allah giv os Khilafa Amin

Geografisk sted: København

Indlægby Labana » lør nov 12, 2005 19:28

Allah giv os Khilafa Amin skrev:Wa alaykum salaam

Jeg glæder mig også helt vildt meget. Det bliver Inshallah en god konference.. Håber mange møder op Inshallah... :razz: :razz:

SA WR WB

I en tid som nu, kommer nok flere tv-hold og journalister end tilhængere :haha:

wa´salam
Brugeravatar
Labana
Aktiv Bruger

Geografisk sted: Roskilde

Indlægby Allah giv os Khilafa Amin » lør nov 12, 2005 19:40

Wa alaykum salaam...

Ja, det har du nok ret i.., but still....
There has gone 83 years and WE still havent brought KHILAFAH back... What has happend to the moslem Ummah???
Brugeravatar
Allah giv os Khilafa Amin

Geografisk sted: København

Indlægby Naadje » lør nov 12, 2005 20:43

..hehehe..
Naadje
VIP Bruger

Tro: Salafi

Givet : 15 perler
Fået : 27 perler

Indlægby Sonic » lør nov 12, 2005 21:09

Selam aleykum

Der var en dansker som fortalte mig noget en dag, som jeg gerne vil dele med jer.

Han sagde:
Jeg tror at HT bliver betalt af staten og andre magter, jeg tror de bliver betalt for at skabe rædsel og had blandt folket, så de kan hade islam, jeg kan nemlig ikke se hvor de er til gavn for islam, men jeg kan godt se, hvordan de er til gavn for fx DF.
Hizb siger at det er haram at stemme, hvorimod mange andre lærde siger at det er tilladt.

Man skulle tro, at Hizb har en taktik der går ud på, at man fremtræder med had og trussel. Så folket(ikke-muslimerne) begynder, at hade muslimerne. Og når der er valg, stemmer folket som hader islam, på de partier som vil slå hårdt ned på ekstremister (alm. muslimer) og de fraråder muslimer til at stemme, så DF kan få stemmer uden at få modstand.

Jeg tror, hvis alle muslimer stemte til valg, ville det give DF og Venstre en del modstand. Men takket være Hizb får DF flere stemmer fordi, at de skaber had imod muslimer og sørger for, at muslimer ikke gør modstand.

Det var det han fortalte.

Men ja...Allah ved bedst.

Håber ikke i tager det for personligt.

We selam
Brugeravatar
Sonic

Indlægby islamicdkbruger » lør nov 12, 2005 21:15

Kan vi ikke holde den her tråd ren? Lad dem, som glæder sig være glade - for engang skyld! :)

Håber I får en god konference, selvom jeg ikke deler samme holdninger :)
islamicdkbruger

Indlægby aya » lør nov 12, 2005 21:29

Labana skrev:

SA WR WB

wa´salam

ah tror slet ik der er adgang til journalister...Men tror mange...Det skal insAllah nok blive rigtig godt. :D
aya

Indlægby aya » lør nov 12, 2005 21:30

aya skrev:
Labana skrev:

SA WR WB

wa´salam

ah tror slet ik der er adgang til journalister...Men tror mange...Det skal insAllah nok blive rigtig godt. :D

Nået åbenbart slet ik og skrive færdig...Nå men det jeg mener...Tror der kommer mange til den konference.
aya

Indlægby Erik_Willumsgaard » lør nov 12, 2005 21:35

I må have en god konference. Jeg håber, at den spreder kærlighed og venskab mellem muslimer og ikke-muslimer! :-)
Med venlig hilsen
Erik

"Lad den,som er ren, kaste den første sten" (Jesus)
Læs også http://avisen.dk/blogs/Erik_Willumsgaard . Og post gerne en kommentar!
Brugeravatar
Erik_Willumsgaard
VIP Bruger

Geografisk sted: Vesterbro, København

Indlægby jilbab_girl » lør nov 12, 2005 21:42

journalister er velkommen men ikke fra jyllands posten, j læst det i deres side .
Brugeravatar
jilbab_girl

Indlægby As-shams » lør nov 12, 2005 22:09

Erik_Willumsgaard skrev:I må have en god konference. Jeg håber, at den spreder kærlighed og venskab mellem muslimer og ikke-muslimer! :-)

Haha.. den var da meget god.. :D
Helt sikkert Erik, helt sikkert..
As-shams
Aktiv Bruger

Indlægby Frodo » lør nov 12, 2005 22:12

Erik_Willumsgaard skrev:I må have en god konference. Jeg håber, at den spreder kærlighed og venskab mellem muslimer og ikke-muslimer! :-)

Ja, jeg tror, at jeg vil tænde et lys i anledning af konferencen og med varme tænke på alle de gode tiltag til fredelig sameksistens, som helt sikkert vil blive debatteret. :)
Profilen er nedlagt pr. 1/6-2008.
Brugeravatar
Frodo
Guld Bruger

Fået : 1 perle

Indlægby Hilafet1924 » lør nov 12, 2005 22:29

Jeg har taget til Hizb møder og derimod også Dialog Forum og som jeg har fundet ud af er det son her = Hizb gå ikke ind for dialog fordi at det som skaber dialog er at man skal tage noget væk fra islam og tage noget af deres og nogle fra Dialog forum fortalte mig os at Kristne kan komme i Jannah og nogle fortalte at de ikke kan JANNAH=Paradis :)
og
Dialog Forum kom så og fortæller mig at Hizb hjernvasker mig og at Hizb er Terrorister (selv om jeg tænker på Abu Lahab at han engang til en konference sagde at der er dusør på 1.mil kr til dem der finder en terrorist tanke i HT.)

Men som sagt er jeg 100% sikker på at de ikke arbejder med regenterne og jeg tror ikke på den der historie med DF vis indvandre stemte på dem til dags har jeg det son aat det var fordi at de gå ind for den der lov med at slå børn og det ligger hos muslimer til dag.
De gå i mod Demokrati da alt lovgivning tilkommer Allah(s.w.t) .

Lad mig give et klart eksempel.

I har en fløjte det er Hizb den har nogle noter den skal spille efter og den har kørt rigtigt hele vejen.

I har en fløjte med andre partier de har os kørt rigtigt (eks. M.Fetullah Gulen) og den har sin noter.

Men forskellen er at Hizb vil havde en Islamisk Stat.
Og M Fetullah Gulen vil have at vi skal læse og blive et godt forbilled via udanelsen det er klart rigtigt.

Så jeg vil sige til muslimer som ikke har været til Hízb møder tag der og prøv at spørg om spicehl undervisning Så man kunne høre om eksempel.Skaberens Eksistens, Quranens Mirakel , Menneskets Natur osv det ville være godt.

Forstå mig ret brødre og søskende
Brugeravatar
Hilafet1924

Indlægby Sonic » lør nov 12, 2005 22:32

Fethullah gulen skaber mere fred, end ht nogen sinde kan.

Hvad Gulen står inden for er meget klart.

Og hvad HT som ikke er anerkendt nogen steder, står inden for er meget klart.

Mere er der vel ikke at sige her. :)
Brugeravatar
Sonic

Indlægby Sonic » lør nov 12, 2005 22:34

Jeg vil lige tilføje, at selv ham der har skevet hizb tefsir er ikke anerkendt.
Brugeravatar
Sonic

Indlægby Hilafet1924 » lør nov 12, 2005 22:36

Fetullah gulen jah lad mig sige noget bror/eller søs. hør mange tyrker er glade for Gulen hoca . Men så fortalte jeg min fasters mand at jeg gå på en kost afd fra Gulen skole så siger han ham der han er terrorist haha jeg grinte men så siger han lyver jeg han må ikke engang komme til Tyrkiet fordi han gå ind for Sharia.

Hizb er blevet ligesom kri-di-steret gennem medierne.
Brugeravatar
Hilafet1924

Indlægby Sonic » lør nov 12, 2005 22:37

Kære ven. jeg gider ikke køre på det. Folk kan vælge selv.. :)
Brugeravatar
Sonic

Indlægby Labana » lør nov 12, 2005 22:46

Hilafet1924 skrev:Fetullah gulen jah lad mig sige noget bror/eller søs. hør mange tyrker er glade for Gulen hoca . Men så fortalte jeg min fasters mand at jeg gå på en kost afd fra Gulen skole så siger han ham der han er terrorist haha jeg grinte men så siger han lyver jeg han må ikke engang komme til Tyrkiet fordi han gå ind for Sharia.

SA WR WB

Nu er det begrænset hvor meget jeg ved om F. Gülens person. Jeg ved bare at udfra historien, så har historien bevist at Islams bedste tider, har været i de tider hvor muslimer har stået bedst som de mest uddannede, vel-bevidnet og velfungerende mennesker. Den tid hvor alle søgte Islam, for at finde svar på alverdens spørgsmål.

Jeg foretrækker at man går efter det mål, fremfor oprørsk/krigersk mål.
Hvis en fjende tænder bål, så er det sommetider bedst at slukke bålet med vand. I hvert fald tager det lang tid at slukke bålet med samme ild, som fjenden bruger.

Det er naturligvis vigtigt, at man som muslim går op i at bevidne andre muslimer, som vores brødre og søstres tilstand i Irak, Palæstina, Afghanistan osv. men at fylde vores brødre i vrede og had for samfundet, skaber kun endnu flere fjender og dermed flere muslimske ofre.

I Amman hvor sidste selvmords-aktion fandt sted, gik det værst ud over et bryllup, hvor der var en muslimsk familie der fejede bryllup og lige i det bruden og gommen kom ind til festsalen sammen, valgte en med bombe-bælte omkring maven, at sprænge sig selv i luften imellem allesammen.
Gommen mistede sin brud og sin mor. Brudens søster mistede hendes 2 døtre og mange børn døde.

Gommen sagde til den jordanske journalist: "Det her er ikke Islam! Vi er muslimer! Vi er også jeres brødre! Det her er ikke kamp for Islam! Det her er en forbrydelse"..

Sikke en situation vi er havnet i.

wa´salam
Brugeravatar
Labana
Aktiv Bruger

Indlægby Hilafet1924 » lør nov 12, 2005 22:58

Jah rigtigt jeg giver dig 100% ret :) Men se som sagt har Hizb os selv sagt at terror er ikke løsningen og vis du gik over til dem og sagde er det godt at sprænge sig blandt muslimer vil de sige NEJ hvad få du ud af det.
Min egen mening så heller spræng dig bland de der dræber muslimske brødre osv eksempel i pælistina (www.1924.dk se hvad der sker med vores ummah.) og.

Jeg har min holdning som er at tag hvad jeg kan li fra andre gruper fx nå jeg taler om islam så har jeg skaberens eksistens og Quranens mirakel lært fra hizb osv :) håber i forstå :)
Brugeravatar
Hilafet1924

Indlægby As-shams » lør nov 12, 2005 23:00

Hilafet1924 skrev:Fetullah gulen jah lad mig sige noget bror/eller søs. hør mange tyrker er glade for Gulen hoca . Men så fortalte jeg min fasters mand at jeg gå på en kost afd fra Gulen skole så siger han ham der han er terrorist haha jeg grinte men så siger han lyver jeg han må ikke engang komme til Tyrkiet fordi han gå ind for Sharia.

Okay.. hmm, jeg er vældig glad for gulen, og er ikke tyrker.. læser som regel hans bøger og får meget ud af dem. Er det ikke lidt en påstand at han ligefrem er terrorist? Jeg synes det er tydeligt at man kommer længere med hans "metode" (må jeg kalde det det) end med at opildne til had til det samfund man lever i. Jeg skal dog også lige sige at dette er baseret udfra de HT´er jeg har mødt, de var ganske tydeligt mod faktisk hele det danske samfund.. Er det ikke forståeligt at mange af
danskere bliver bange for muslimer, når det er så aggrasivt? Jeg spørger ik for at provokere, men for at høre din mening, helt sagligt..
Giver det ikke Islam et lidt blakket omdømme?

Khayr inshAallah
Zemina
As-shams
Aktiv Bruger

Indlægby Labana » lør nov 12, 2005 23:06

Hilafet1924 skrev:Jah rigtigt jeg giver dig 100% ret :) Men se som sagt har Hizb os selv sagt at terror er ikke løsningen og vis du gik over til dem og sagde er det godt at sprænge sig blandt muslimer vil de sige NEJ hvad få du ud af det.
Min egen mening så heller spræng dig bland de der dræber muslimske brødre osv eksempel i pælistina (www.1924.dk se hvad der sker med vores ummah.) og.

Jeg har min holdning som er at tag hvad jeg kan li fra andre gruper fx nå jeg taler om islam så har jeg skaberens eksistens og Quranens mirakel lært fra hizb osv :) håber i forstå :)

SA WR WB

Der er nok ingen tvivl om, at HT ikke står indenfor Terror. Men problemet er, at deres fremgangsmåde giver unge vrede for de vestlige s amfunde og dette kan medfører at folk får ekstremistiske tanker.
Man har et ansvar, når man fylder unge muslimer med sådan noget. Det er tydeligt, at der er konsekvenser med "uddanne" unge muslimer med konstant vrede.

Altså, selvfølgelig ønsker HT ikke terror, men deres fremgangsmåde og konstante emner om hvor slem vesten er, har medført at mange er vrede på det danske samfund, og general vestlige samfunde + når de ser de billeder fra de stakkels lande, så kombinere det meget dårligt og det kan medfører at unge bliver så oprørske og krigerske .

wa´salam
- Hasni Y
Brugeravatar
Labana
Aktiv Bruger

Indlægby Mavi » lør nov 12, 2005 23:21

Labana det er dejligt, at se det du skriver.

Ht snakker og snakker.. Og ja.. De kan ihvertfald blive ved og ved..

Man kunne skrive en sang og synge den igen og igen... det er hvad ht gøre.. de siger det samme og samme..

Faktisk kunne de bruge en cdplayer, de skal bare trykke på play og få den til at genspille hele tiden, så spare dig for alt det snak.

Det er utroligt at de ikke kan lave andet end at give skylden til vesten. Jeg kender mange ht´er og de taler på den samme måde alle sammen og de tænker ens alle sammen.

De påstår at der skal være en khilafa og alle skal være enig.. alle skal være som dem, men må absolut ikke være uenig med dem, men skal være ligesom dem.

Ja det er sejt at være ht´er for man bruger en hård tone og forventer respekt af alle.

Når en ht´er kommer gående udtrykker han " Her kommer jeg, og jeg forventer sku respekt og ingen skal forvente, at jeg respektere dem"

Hvordan kan man tro, at alle muslimer kan være enige i alt. Hvordan kan man tro på, at når man får et khilafa stats, så er der fred over alt?

Er det ikke lidt for.. ja langt ude.. HT spreder had.. Jeg er ikke ude på at nedgøre nogen... men jeg er så meget uenig med dem. Og jeg forstår ikke mange der støtter dem, de ikke læser om islam, før de tager parti.
Senest rettet af Mavi lør nov 12, 2005 23:23, rettet i alt 1 gang.
Mavi

Javel...

Indlægby Salah » lør nov 12, 2005 23:21

Salamu Aleikum...

Man skal måske i stedet for at tale om vestens(USA, England, Danmark....) forbrydelser i Irak, Afghanistan og Tjetenien .... sidde over en kop kaffe med Bush & Blair & Anders Fogh.

Nej lad endelig være med at tale om forbrydelser som bliver begået mod muslimer.

Vi risikerer at folk får had til vesten.

Nej sid ned, drik en kop kaffe, tag noget sukker til, giv Anders Fogh et håndtryk og lad som ingenting, mens Fallujah bliver tæppe bombet.

Tjaee glimrende initiativ...

Gad vide hvad Allah(Subhana wa ta'ala.) vil sige til muslimer der er glade for et håndtryk af Bush og hans allierede, mens massakrerne i Irak stadig foregår.

Må Allah(Subhana wa ta'ala.) give hidayah til muslimer såvel som ikke muslimer.

MvH Salah
Salah

Re: Javel...

Indlægby Labana » lør nov 12, 2005 23:24

Salah skrev:Salamu Aleikum...

Man skal måske i stedet for at tale om vestens(USA, England, Danmark....) forbrydelser i Irak, Afghanistan og Tjetenien .... sidde over en kop kaffe med Bush & Blair & Anders Fogh.

Nej lad endelig være med at tale om forbrydelser som bliver begået mod muslimer.

Vi risikerer at folk får had til vesten.

Nej sid ned, drik en kop kaffe, tag noget sukker til, giv Anders Fogh et håndtryk og lad som ingenting, mens Fallujah bliver tæppe bombet.

Tjaee glimrende initiativ...

Gad vide hvad Allah(Subhana wa ta'ala.) vil sige til muslimer der er glade for et håndtryk af Bush og hans allierede, mens massakrerne i Irak stadig foregår.

Må Allah(Subhana wa ta'ala.) give hidayah til muslimer såvel som ikke muslimer.

MvH Salah

SA WR WB

Der er en vis balance mellem alt. Det er ikke altid for meget eller for lidt. Som nævnt før, kan det være fint at informere unge muslimer om brødre og søstres tilstand i de stakkels lande, men så stopper man også der. Det nytter ikke at man år efter år, fylder konferencer og møder med emner der kun omfatter ting, som fylder unge med vrede og had mod samfundet.

wa´salam
Brugeravatar
Labana
Aktiv Bruger

Næste

Lignende emner

Tilbage til Hizb ut-Tahrir