EmbraceTheTruth skrev:(...)
Kære ikke Muslimer! Hvilke Tanker bliver i efterladt med efter at i har læst denne tekst? Og Hvorfor tror I at det er lii præcis de tamker, som i får, og ikke det omvendte?
Salaam !
"Theodicé defineres.
Svaret på problemet er *koran-vers* og det er fordi *koran-vers* hvilket giver mening eftersom *koran-vers*. I øvrigt er det tåbeligt ikke at være muslim fordi *hadith, name-dropping af islamiske lærde & koran-vers*
Så det er altså menneskets skyld, og ikke Guds at der eksisterer ondskab".

Desuden giver det for mit vedkommende stadig ikke mening at sige, at Gud er almægtig, alvidende og algod, for derefter at sige at mennesker er årsagen til et eller andet.
EmbraceTheTruth skrev:MindChurch:
Jeg spurgte også Hvorfor Du blev Efterladt med denne tanke og disse følelser. Og selvom Du ikke selv Funderede over svaret, så er det dog tydeligt i dette tilfælde, og det er at du kun har læst artiklen meget overfladisk.
Jeg synes du skal prøv at læs den igen med fokus, InshAllah! For mange af de ting, Som du siger Her, er Allerede besvaret i Artiklen faktisk...
(...)
Finally, from all this we can understand the nature of evil, and that it is inimical to man, not God. Evil is rebellion against the Divine that is not followed by repentance.

Logik baseret på følelser er ikke logik. For at citere Betrand Russel, en af vestens helt store filosoffer:
"Never let yourself be diverted by what you wish to believe - look only and surely at what are the facts"
Hvad mit hjerte siger er irrelevant. To plus to er ikke fire, fordi mit hjerte føler, at det er således.

), og At den Ikke har Bedehuse (udover Måske Lokale Center Bodega
) ,,Men en Videnskabsmands Konklusion er ikke Andet end Hans Konklusion
1. Du vil ikke Afvise Eksistensen af det Guddommelige (så er du ikke Ateist men agnostiker)
Så Det er Ikke Videnskaben, jeg Kalder For en Religion. Det er den Overbevisning, Som mange Danskere har, som jeg kalder for en Religion !!
Og hvis man kunne, så ville jeg gerne have fjernet "ateist" fra min bruger herinde. Men i det mindste står der også agnostiker.EmbraceTheTruth skrev:(...)
du vil ikke høre Koranvers selvom artiklen argumenter ud fra Islam og dermed logisk nok vil henvise til islamiske tekster = selv hvis alt hvad du læste deri var sandt og du ingen mod argumenter havde, ville du afvise det "Fordi der er citater fra Koranen". Så du har allerede en forudindtaget holdning der hedder at hvis der bliver citeret fra Koranen eller andre religiøse Helligtekster, så er det forkert.
(...)
Og hvis de fleste danskere ikke kan forklare Videnskabeligt hvorfor de TROR (!!!) på Videnskaben (som de intet ved om?) frem for en bestemt Religion, Siger det dig så Ikke at "Videnskaben" (eller det som De Tror er Videnskaben) i Virkeligheden er Deres Religion?
(...)
Og det er lige Præcis det, Du har. Dit ZEAL for ateismen og din Missionering for Den, er ikke Anderledes end en Religiøs! Hvis Blot du kunne indse det!
(...)

MindChurch skrev:Jeg vil ikke høre koran-vers, fordi koranen aldrig er blevet påvist at have nogen reel sandhedsværdi. Jeg har læst koranen i øvrigt, og jeg blev ret undervældet. Det er ikke at være forudindtaget. Hvis nogen før har forsøgt at påvise Jesu eksistens med biblen, så bliver det ikke bedre, hvis man derefter forsøger sig med matematik eller filosofi og "understøtter" det med bibel-vers. Så bliver det bare (ofte komplekse) øvelser i enten tal eller sprog bygget på et falsk præmis.
Kan du ikke Selv Se dit Zeal, når du med det Samme sætter Hælene i Jorden, blot du Ser et Vers fra Koranen?
SubhaanAllaah, du er på et Islamisk Forum hvor du Læser en Artikel Der handlerom at Besvare Theodice Problemet fra en Islamiske vinkel, og så Skal der Ikke Mere end et Koran vers til før at du Bakker ud?
(...)
Og Hvem har Også sagt at Denne Artikel er for at Modbevise Ikke-Muslimer !? Den besvarer Teodicé Problemet og Hvis den har Løst Theodicé Problemet betyder det = At den har løst Teodicé Problemet , og Ikke at du Nu Automatisk Skal blive Muslim, fordi 1 enkelt artikel på Internettet Har en Valid Pointe, selvom den Samtidig Indeholder citater fra Koranen
(...)

Musliman skrev:(...)
Artiklens formål er ikke at fremlægge bevisførelse for Guds eksistens i Koranen, men hvorfor det ikke er absurd at opfatte Gud som Den Almægtige og Den Barmhjertige, samtidigt med at der er ondskab i verden - altså en logisk problemstilling. Så selvfølgelig benytter Shaykh Nuh Keller (ha) Koranvers, når han skal svare på hvorfor dette ikke er absurd at tro på som muslim. Jeg ved ikke hvorfor videnskab blandes ind i det her?

Jeg sætter hælene i jorden, fordi jeg har læst nøjagtigt de samme ting fra kristnes side. Hvorfor skulle koran-vers være bedre end bibel-vers? Eller andre religiøse tekster?
Mon Hawking Tilgiver dig .. ?Derudover vil det være værd at bemærke (som jeg har påpeget ovenover), at jeg havde læst nok til at se, at skribenten skyder skylden for ondskab over på mennesker. Gammelt kristent (formentlig også jødisk og hvem andre der kunne bruge det) argument, der stadig heller ikke holder, såfremt Gud ér almægtig, alvidende etc. Koran-vers er her (stadig) ikke bedre end bibel-vers.
da jeg Med Vilje lagt din i Religions dialog Og bad DIREKTE om din Holdning ,, godt Nok ikke til Forholdet Mellem videnskaben og Religion ,, men det er også helt fair for Det er jo Nærliggende at du kommer Ind på Det, da det er Dit Udgangspunkt og Jeg taler Ud fra Mit. Kan trygt sige Tak for dit Bidrag og indtil Videre fik jeg Præciis det resultat fra Debatten som Der var Mit ønske så Tak !!
Det Handler ikke om Koranen er bedre end Bibelen eller Andre Religiøse tekster, selvom Det vil være min Påstand at enhver der læser den på dens originale Sprog ikke vil være i Tvivl om dette dybt inde, Men Fred Med det da det Kun er Min Påstand !!
(...)
Ex Fra Artiklen,,;
Allah accomplishes what He does [within hearts] by controlling angels and devils, both being under the power of His omnipotence in turning hearts over, just as your two fingers, for example, are wholly under your control in turning objects over
Og dette er en Citat fra en Central klassisk Muslimsk Filosof , og ikke Fra Koranen.
Og jo argumentet holder, det finder du i Artiklen Under Conclusions: The Nature Of Evil!
(...)

Helt korrekt jeg er ligeglad med, om bibelen er "bedre". Hvad jeg vil vide først og fremmest, før jeg accepterer konklusioner, der bygger på koranen, bibelen etc., er, om disse bøger er sandfærdige, og dit næste eksempel viser meget godt, hvor mit problem ligger med artiklen:
Det du citerer, snakker om "engle" og "dæmoner". Jeg tror ikke på engle og dæmoner, lige så vel som jeg heller ikke tror på enhjørninge eller poltergeister, da det er lige så meget bevis for disse, som der er for de andre manifestationer, som koranen bl.a. kaldes "jinns".
Sådanne ting beder din artikel os om at acceptere ved face-value, hvorfor jeg er nødt til at sætte hælene i, da jeg ikke har mere grund til at acceptere koranens snak om jinns og engle, end til at acceptere at Jonas opholdt sig i en hval (eller "stor fisk" som nogen mener) i 3 dage. Det er postulater jeg bliver bedt om at acceptere, så snart de bliver ytret, hvilket jeg mener, er symptomer på nogle forfejlede præmisser.
), uden at Skele til hvad Der rent Faktisk bliver Sagt! Og selvom Det Selvf. ikke er Begrænset til Ikke-Muslimer ,, SubhaanAllaah muslimer er self. lige så Lukkede ,, så var Det det som var Målggruppen for den Sidste Kommentar i mit Oprindelige Post !!

EmbraceTheTruth skrev:For i Islaam tror vi på at ALT ER UNDER GUDS MAGT, både det Gode og Dårlige,, det kaldes AL QADR (skæbne) i Islaam. Dermed et Eksempel på, at Din Læsning af Artiklen var Overfladisk, for du har Ikke Fanget pointen Overhovedet.
Men Selv dette Ville du ikke Opfange, fordi så snart du læste ordene "Engel" og "Dæmon" så Slog du Hælene i og Stod af og Ville ikke Tænke længere, fordi du ikke TROR på dem, det er Altså imod din TRO ! ,,
(...)

EmbraceTheTruth skrev:(...=
2. Problemstillingen i sig selv bygger på Antagelsen Af Eksistens af en Gud, for en Muslim betyder det Bla at svaret Skal delvist findes i Koranen, Hvis du allerede Her slår Hælene i fordi det går imod Din tro (for det er det du gør), så er Der tale om en Religiøs Fanatisme i Sådan en grad, at Hvis du havde været Troende Muslim, ville du sidde på Guantanamo nu
(...)

Jeg prøver igen: Ville du acceptere et argument, der bygger på eksistensen af enhjørninger? Ville du ikke stille spørgsmå l først og fremmest ved argumentets udgangspunkt? Det er ikke "fanatisme" at stille spørgsmål ved et uunderbygget postulat, det er blot "skepticisme".
) ... Det er NonsenseAt Gud "kontrollerer godt og ondt", løser ikke ondskabens problem, og det beviser ikke, at koranen er en sandfærdig kilde. Det er blot nonsens.
) "Fanatisk ateisme" er stadig en oxymoron. Vis mig et eksempel på en ateist, der har skåret halsen over på en muslim for at tegne en satirisk karikatur af en ateist, og så vil jeg overveje den påstand.
1. Læs nu Artiklen istedet ,, Det jeg Gav dig var kun et Udpluk !! Er du Bange for noget?
2. Det er Heller ikke Meningen, at Det skal Være et Bevis for Koranens Gyldighed. Du ser SPøgelser (Nu skal du Ikke rive Håret ud af Hovedet på dig Selv fordi Du ikke tror På spøgelser)
(...)
Og for det tredje er der masser af eksempler på forbrydelser begået i Ateismens navn. Kommunisterne var Fanatiske ateister der dræbte, forfulgte, torturerede og deporterede MANGE religiøse Mennesker af Alle religioner - ikke Fordi de Tegnede karrikaturer - men Blot fordi de var Religiøse. I Albanien og Soviet Union. Det er Common Knowledge.
(...)

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst