Hvem kan svar.

Islam-intersekteriske diskussioner samt andre religioner

Redaktør: Fri Debat Mods

Hvem kan svar.

Indlægby sunni-sunni » søn feb 05, 2012 13:26

Salam alikum.

Profeten (SA) har sagt som det står i صحيح البخاري og صحيح مسلم at der vil være 12 khulafar, og at de er alle sammen fra quraish, så der kommer det stor spørsmål, hvem er de 12.

kilden. صحيح البخاري - الأحكام - الاستخلاف - رقم الحديث : ( 6682

صحيح مسلم - الإمارة - الناس تبع لقريش والخلافة في قريش- رقم الحديث : ( 3393
sunni-sunni

Tro: Shia
Køn: Hankøn

Givet : 0 perle
Fået : 0 perle

Re: Hvem kan svar.

Indlægby Abdun Nabi » søn feb 05, 2012 16:14

Du skriver

Profeten (SA) har sagt som det står i صحيح البخاري og صحيح مسلم at der vil være 12 khulafar, og at de er alle sammen fra quraish, så der kommer det stor spørsmål, hvem er de 12.

Lad os se hvordan den ser ud på engelsk, fra en shia hjemmeside.

Prophet Muhammad (SallAllah-u-Alaihi-wa-Sallam) said: This Khilafah will not end until there have been twelve Khulafa among them, all of whom will be from the Quraish.
[Sahih Muslim, Book 020, Number 4477]

De beretninger handler ikke om imamerne. Bid mærke i følgende:
Khalifa:
Hvorfor sagde Profeten (fvmh) ikke imam? Det er jo det ord, der bruges i Koranen, ikk?

Qurayish:
Hvorfor sagde han ikke "min ahlul-bayt"?

De beretninger handler ikke om imamerne - men om khulafa' - altså Abu Bakr (ra), Omar (ra) etc.
Abdun Nabi

Tro: Sunni/Hanafî

Givet : 2 perler
Fået : 1 perle

Indlægby Abdun Nabi » søn feb 05, 2012 16:16

Frem over besvar lige dine tidligere indlæg før du starter et nyt.
Abdun Nabi

Indlægby sunni-sunni » søn feb 05, 2012 21:03

Salam alikum.

Jeg skal nok svar på de andre indlæg bare rolig.

Men du skal også svar. Hvem er det 12 (AS) som profeten (SA) snakker om.
sunni-sunni

Indlægby Abdun Nabi » søn feb 05, 2012 21:37

sunni-sunni skrev:Salam alikum.

Jeg mener du fik svar på det før.

Men du kan godt få dem igen

De beretninger handler ikke om imamerne. Bid mærke i følgende:
Khalifa:
Hvorfor sagde Profeten (fvmh) ikke imam? Det er jo det ord, der bruges i Koranen, ikk?

Qurayish:
Hvorfor sagde han ikke "min ahlul-bayt"?

De beretninger handler ikke om imamerne - men om khulafa' - altså Abu Bakr (ra), Omar (ra) etc.
Abdun Nabi

Indlægby sunni-sunni » man feb 06, 2012 10:04

Salam alikum.

Hvorfor svar du ikke. Hvem er det 12 du har kun skrivet 2.
sunni-sunni

Indlægby Abdun Nabi » man feb 06, 2012 10:54

Hvorfor svar du ikke. Hvem er det 12 du har kun skrivet 2.

Lyt nu her, man ved ikke hvem de 12 khulafah er fordi dets betydning ikke er specifik og derfor kan du ikke sætte et navn på de "12 khulafah fra Quraysh"

shia gå ind i ekstremer med hensyn til denne hadith og gå til at identificere "12 khulafah " Det er ikke sådan det skal gøres, for hvis dette var tilfældet ville Profeten (Salla Llahu alayhi wasallam) have navngivet og fortalte os om hver af de 12 khulafah

Snarere er den eneste Imam, der er kendt, er den sidste, og han er Muhammed ibn Abdullah, som vil være fra slægt af Hazrat Fatima (Radi allahu anha). og han vil lede muslimerne i de sidste dage..

men vi ikke gå i ekstremer, som den shia gør, vi accepterer hadith, som den er, at ingen tilføjelser til det, og tage noget væk fra det.

I får hellere ikke navne nogle steder hverken fra Quran eller Profeten Salla-Llahu alayhi wa salam.
Desuden med hensyn til de navne jeg nævnte før var fordi, i mente at de er fra ahlul-bayt, det sagde Profeten ikke, gjorde han nej. Han sagde de er fra Qurayish så det kan også være Abu Bakr (radi allahu anhu), Omar (rradi allahu anhu) osv.

De beretninger handler ikke om imamerne - men om khulafa.

Hvis du er her for at få tilfredsstillet din svar, så er du kommet et forkert sted. og du spilder din tid.
Abdun Nabi

Indlægby Abu Saif » man feb 06, 2012 12:06

hvis de ikke er nævnt i de ahadith hvad får dig så til at tro at vi kender til deres navne.

إذا رأيت الحفاة العراة العالة رعاة الشاة يتطاولون في البنيان فانتظر الساعة
Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Tro: Salafi

Givet : 27 perler
Fået : 48 perler

Indlægby sunni-sunni » man feb 06, 2012 15:52

Salam alikum.

Til Abdun Nabi

Først skriver du.
Abdun Nabi skrev:De beretninger handler ikke om imamerne - men om khulafa' - altså Abu Bakr (ra), Omar (ra) etc.

Og bagfter.
Abdun Nabi skrev:for hvis dette var tilfældet ville Profeten (Salla Llahu alayhi wasallam) have navngivet og fortalte os om hver af de 12 khulafah
.

Profeten (SA) har jo heller ikke navngivet Abu Bakr og Omar. Hvorfor modsiger du dig selv først skriver du at beretninger er om Abu Bakr og Omar, og bagefter skriver du at profeten ikke har navngivet deres navne.

Abdun Nabi skrev:I får hellere ikke navne nogle steder hverken fra Quran eller Profeten Salla-Llahu alayhi wa salam

Vi har dares navne (AS) og vi ved hvem de er (AS) og Det er fra proften (SA)

TIl Abu Saif
Abu Saif skrev:hvis de ikke er nævnt i de ahadith hvad får dig så til at tro at vi kender til deres navne.

Hvorfor modsiger i jer selv hele tiden. hvordan siger i så at det er Abu Bakr og Omar.
Senest rettet af sunni-sunni man feb 06, 2012 16:53, rettet i alt 1 gang.
sunni-sunni

Indlægby Abdun Nabi » man feb 06, 2012 16:01

Til Abdun Nabi

Først skriver du.
Abdun Nabi skrev:De beretninger handler ikke om imamerne - men om khulafa' - altså Abu Bakr (ra), Omar (ra) etc.

Og bagfter.
Abdun Nabi skrev:for hvis dette var tilfældet ville Profeten (Salla Llahu alayhi wasallam) have navngivet og fortalte os om hver af de 12 khulafah
.

Profeten (SA) har jo heller ikke navngivet Abu Bakr og Omar. Hvorfor modsiger du dig selv først skriver du at beretninger er om Abu Bakr og Omar, og bagefter skriver du at profeten ikke har navngivet deres navne.

Abdun Nabi skrev:I får hellere ikke navne nogle steder hverken fra Quran eller Profeten Salla-Llahu alayhi wa salam

Vi har dares navne (AS) og vi ved hvem de er (AS) og Det er fra proften (SA)

Bring beviser på sådan noget, og også fra vores bøger som i så glade for at bruge.

TIl Abu Saif
Abu Saif skrev:hvis de ikke er nævnt i de ahadith hvad får dig så til at tro at vi kender til deres navne.

Hvorfor modsiger i jer selv hele tiden. hvordan siger i så at det er Abu Bakr Omar.

Ja du har ret, jeg skrev to forskellige ting, fordi jeg forhastede mig. Men hvis du ligger mærke til så skrev jeg også "Han sagde de er fra Qurayish så det kan også være Abu Bakr (radi allahu anhu), Omar (radi allahu anhu) osv." Jeg sagde ikke det var dem, det var et eksampel.
Siden du siger de er nævnt at Profeten Salla Llahu alayhi wa sallam, vil du ikke være venlige at dele de beviser med os?, Du må også gerne bruge Sunni-bøger til at hive de navne frem, siden i er så glade for vores bøger.

Men det er så sjovt synes jeg, fordi du ignorer alt hvad, jeg spørg dig om. du besvare ikke mine tidligere svar både i denne og andre indlæg. du er bare her for at presse din falske sandhed igennem. I vil kun udspørg ikke besvar noget. er det sådan i fører et debat.
Abdun Nabi

Indlægby Abu Saif » tirs feb 07, 2012 01:01

TIl Abu Saif
Abu Saif skrev:
hvis de ikke er nævnt i de ahadith hvad får dig så til at tro at vi kender til deres navne.

Hvorfor modsiger i jer selv hele tiden. hvordan siger i så at det er Abu Bakr og Omar.

fordi gætte muligheder er ikke udelukket, og ingen har sagt at det er abu bakr og omar men at sandsynligheden for at det kunne være dem er stor der de opfylder kravene.
jeg ved godt hvor denne diskussion føre til, dit næste indlæg vil handle om hvorvidt de egenskaber de 12 imamer passer på omar og abu bakr, og du vil nævne det med samligning med de 12 leder af bani israel og alt det der står på aqida.dk og jeg/andre vil så svare med at det kun var ali og alhassan der fik titlen leder og kan opfylde kravet om samligning med bani israels førerdermed kan jeres resten af imamerne ikke opfylde kravet. også vil du finde et side emne og kører det på sidespor.
efterhånden bliver man træt når man ser små børn bliver ved med at lege den samme leg igen og igen.
imamah konceptet er det eneste der ikke er nævnt i koranen g som er i shia's usuul al-deen, hvorfor? det er dette spørgsmål der skal besvares inden man går vider til hvem er imam og hvem er ikke det.

Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Indlægby sunni-sunni » tirs feb 07, 2012 16:37

Salam alikum.

Til Abdun Nabi.

Abdun Nabi skrev:Ja du har ret, jeg skrev to forskellige ting, fordi jeg forhastede mig. Men hvis du ligger mærke til så skrev jeg også "Han sagde de er fra Qurayish så det kan også være Abu Bakr (radi allahu anhu), Omar (radi allahu anhu) osv." Jeg sagde ikke det var dem, det var et eksampel.
Siden du siger de er nævnt at Profeten Salla Llahu alayhi wa sallam, vil du ikke være venlige at dele de beviser med os?, Du må også gerne bruge Sunni-bøger til at hive de navne frem, siden i er så glade for vores bøger.

Ja vi har beviser fra vores bøger at profeten (Sa) har navngivet de 12 imamer (as), men jeg skal undersøge, om de er nævnt i jeres bøger. Men i det mindste er de (as) nævnt hos os men er Abu Bakr og Omar nævnt hos jer at de skal være khulafar.

til Abu Saif.
Abu Saif skrev:fordi gætte muligheder er ikke udelukket, og ingen har sagt at det er abu bakr og omar men at sandsynligheden for at det kunne være dem er stor der de opfylder kravene.

Der ikke noget der hedder gæt her. hvis man ikke er sikker så kan man ikke sige at det er khulafar.
sunni-sunni

Indlægby Abu Saif » tirs feb 07, 2012 16:51

Der ikke noget der hedder gæt her. hvis man ikke er sikker så kan man ikke sige at det er khulafar

selvfølgelig hedder det gæt hvis profeten ikke har navngivet dem. hvordan skal vi menneske vide med sikkerhed at det er dem eller ej hvis de ikke er nævnt ved navn? vi sunnier har jo ikke en imam der gemmer sig i et hul og giver sin viden til os som det er tilfældet for shia, så vi kan ikke andet end at gætte. men det er heller ikke ligeså vigtigt for os som det er for jer

Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Indlægby sunni-sunni » ons feb 08, 2012 01:58

salam alikum.

Abu Saif skrev:selvfølgelig hedder det gæt hvis profeten ikke har navngivet dem. hvordan skal vi menneske vide med sikkerhed at det er dem eller ej hvis de ikke er nævnt ved navn? vi sunnier har jo ikke en imam der gemmer sig i et hul og giver sin viden til os som det er tilfældet for shia, så vi kan ikke andet end at gætte. men det er heller ikke ligeså vigtigt for os som det er for jer

Det godt i indømme at i ikke er sikker på jeres khulafar. så hvis der kommer en og spørge jer hvem er jeres khulafar. så husk at sige vi er altså ikke sikker at det er dem, men vi gætter. det er godt vi ved hvem vores imamer (as) er.

og vores imam (as) er ikke i en hul som du siger. og selvfølglig er det vigtig for os at vi ved hvem vores imamer (as) er

يَوْمَ نَدْعُو كُلَّ أُنَاسٍ بِإِمَامِهِمْ ۖ فَمَنْ أُوتِيَ كِتَابَهُ بِيَمِينِهِ فَأُولَـٰئِكَ يَقْرَءُونَ كِتَابَهُمْ وَلَا يُظْلَمُونَ
sunni-sunni

Indlægby sunni-sunni » ons feb 08, 2012 21:01

Salam alikum.

her de 12 imamer (as)

1. Imam Ali (as)

2. Imam Hassan (as)

3.Imam Hussein (as)

4.Imam Alsajjad (as)

5.Imam Albaqir (as)

6.Imam Alsadiq (as)

7.Imam Musa al-Kadhim (as)

8.Imam Alredha (as)

9.Imam Aljawad (as)

10.Imam Alhadi (as)

11.Imam Alaskari (as)

12.Imam Almahdi (as)

Vi takker Allah for at ha' lært os at kende de hellige imamer (as). og jeg håber i vil finde ud af, hvem jeres khulafar er.
sunni-sunni

Indlægby Abu Saif » tors feb 09, 2012 02:33

Det godt i indømme at i ikke er sikker på jeres khulafar. så hvis der kommer en og spørge jer hvem er jeres khulafar. så husk at sige vi er altså ikke sikker at det er dem, men vi gætter. det er godt vi ved hvem vores imamer (as) er

profeten sagde der vil komme 12 khulafa fra Quraish, og hvad så, den hadith har den samme funktion som nyheden om at abu lahab vil dø kafir. heldigvis tilbeder vi ikke disse khulafa så det er ikke så vigtigt at kende til deres navne. du kan vende det om og spørge dig selv, hvad så hvis vi kendte deres navne, og du fik dem listet her, hvad vil du så bruge det til.
hvis jeres imam ikke er gemt i et hul hvor er han så?

Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Indlægby Abu Saif » tors feb 09, 2012 02:36

her de 12 imamer (as)

1. Imam Ali (as)

2. Imam Hassan (as)

3.Imam Hussein (as)

4.Imam Alsajjad (as)

5.Imam Albaqir (as)

6.Imam Alsadiq (as)

7.Imam Musa al-Kadhim (as)

8.Imam Alredha (as)

9.Imam Aljawad (as)

10.Imam Alhadi (as)

11.Imam Alaskari (as)

12.Imam Almahdi (as)

Vi takker Allah for at ha' lært os at kende de hellige imamer (as). og jeg håber i vil finde ud af, hvem jeres khulafar er.

vi takker Allah for at vi ved hvor Alle vores khulafaa er henne, og håber at i vil finde ud af hvor jeres tids imam er gemt henne.

Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Indlægby sunni-sunni » tors feb 09, 2012 15:52

Salam alikum.

Abu Saif skrev:profeten sagde der vil komme 12 khulafa fra Quraish, og hvad så, den hadith har den samme funktion som nyheden om at abu lahab vil dø kafir. heldigvis tilbeder vi ikke disse khulafa så det er ikke så vigtigt at kende til deres navne.

Hvordan kan det ikke være vigtig at vi ved hvem de er når profeten (sa) sagde at der vil være 12 khulafa efter mig.

Abu Saif skrev:vi takker Allah for at vi ved hvor Alle vores khulafaa er henne

Det godt du modsiger dig selv. Har du glemt hvad du skrev.
Hvis du engang ved hvad deres navne er hvordan ved du så hvor de er.

Abu Saif skrev:hvis jeres imam ikke er gemt i et hul hvor er han så?

Abu Saif skrev:og håber at i vil finde ud af hvor jeres tids imam er gemt henne

Hvis du ikke var uviden vil du ikke have skrevet det har. Kom med en eneste bevis at vores imam (As) som er levende at han gemmer sig i en hule som du påstår.
sunni-sunni

Indlægby Abu Saif » tors feb 09, 2012 22:39

Hvordan kan det ikke være vigtig at vi ved hvem de er når profeten (sa) sagde at der vil være 12 khulafa efter mig.

der har været mange khulafaa fra quraish gennem tiden, langt mere end 12, pointen i hadithen er at profeten snakker om noget i fremtiden. ligesom hadithen med at muslimer vil gå i krig ved sejl, eller når profeten fortalt om at muslimerne vil erobre Konstantinopel. det er vigtigt for folk der levere under den tid eller lige før den tid.
men okay der er kommet mange khulafaa efter profeten mange som er fra quraish, vi kan konstatere at profeten forudså/fortalt noget i fremtiden. hvad kan du fortælle mig mere udfra de ahadith?
Det godt du modsiger dig selv. Har du glemt hvad du skrev.

og
Hvis du engang ved hvad deres navne er hvordan ved du så hvor de er.

overhovede ikke, alle vores khulafaa er døde, nogle få deres beløning andre venter på regnskabet, men en ting er sikkert vi ved at de er døde.

Hvis du ikke var uviden vil du ikke have skrevet det har. Kom med en eneste bevis at vores imam (As) som er levende at han gemmer sig i en hule som du påstår.

i siger عجل الله فرجه så jeg tænkt at han kan umulig være fængslet, så sidste mulighed er at han er gemt i et hul.

Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Indlægby sunni-sunni » fre feb 10, 2012 15:22

Salam alikum.

Abu Saif skrev:der har været mange khulafaa fra quraish gennem tiden, langt mere end 12, pointen i hadithen er at profeten snakker om noget i fremtiden. ligesom hadithen med at muslimer vil gå i krig ved sejl, eller når profeten fortalt om at muslimerne vil erobre Konstantinopel. det er vigtigt for folk der levere under den tid eller lige før den tid.
men okay der er kommet mange khulafaa efter profeten mange som er fra quraish, vi kan konstatere at profeten forudså/fortalt noget i fremtiden. hvad kan du fortælle mig mere udfra de ahadith?

Ja der var mange khulafaa efter profeten (sa), men profeten (sa) nævnte kun 12 (as). Han (sa) sagde ikke at der vil være mange khulafaa efter mig. Og hadithen taler godt om de 12 (As).

حدثنا : ‏‏بهز ، حدثنا : ‏ ‏حماد بن سلمة ‏ ، حدثنا : ‏ ‏سماك ‏ ‏قال : سمعت ‏ ‏جابر بن سمرة ‏ ‏يقول ‏: سمعت رسول الله ‏ (ص) ‏ ‏يقول ‏‏: لا يزال الإسلام عزيزاً إلى إثني عشر خليفة ، فقال : كلمة خفيفة لم أفهمها ، قال : قلت : لأبي : ما قال : قال : قال : كلهم من ‏ ‏قريش.

مسند أحمد - أول مسند البصريين - حديث جابر بن سمرة (ر) - رقم الحديث : ( 19922

Så hvordan kan vi ikke vide hvem de 12 er (As) er og de (as) er de gode, og vi ved hvem Yazid og nogen andre er som ikke var gode.

Abu Saif skrev:overhovede ikke, alle vores khulafaa er døde, nogle få deres beløning andre venter på regnskabet, men en ting er sikkert vi ved at de er døde.

Er Imam Almahdi (as) død eller hvad, og har du ikke læst den hadith fra jeres bøger. من مات ولم يعرف إمام زمانه مات ميتة جاهليّة.

(1) شرح المقاصد 5/239 وما بعدها .
(2) مسند أحمد 5/61 رقم 16434 .
(3) مسند أبي داود الطيالسي : 259 ـ دار المعرفة ـ بيروت .
(4) صحيح ابن حبّان 10/434 رقم 4573 ـ مؤسسة الرسالة ـ بيروت ـ 1418 هـ ، وفيه : «من مات وليس له إمام» .
(5) المعجم الكبير للطبراني 19/388 رقم 910 .

Hvem er din Imam som du skal kende.

Abu Saif skrev:i siger عجل الله فرجه så jeg tænkt at han kan umulig være fængslet, så sidste mulighed er at han er gemt i et hul.

Dit svar overrasker mig ikke. Hvad skal jeg sige til en person som ikke engang ved hvem hans khulafaa er, men bare gætter.Udviden, hvis du ikke var det vil du overhovdet ikke tænke over det. Har du beviser så skriv, og hvis du ikke har det, så bare bliv ved med at gætte og lad os se hvor lang du når med det.
sunni-sunni

Indlægby Abu Saif » lør feb 11, 2012 00:07

Ja der var mange khulafaa efter profeten (sa), men profeten (sa) nævnte kun 12 (as). Han (sa) sagde ikke at der vil være mange khulafaa efter mig. Og hadithen taler godt om de 12 (As).

حدثنا : ‏‏بهز ، حدثنا : ‏ ‏حماد بن سلمة ‏ ، حدثنا : ‏ ‏سماك ‏ ‏قال : سمعت ‏ ‏جابر بن سمرة ‏ ‏يقول ‏: سمعت رسول الله ‏ (ص) ‏ ‏يقول ‏‏: لا يزال الإسلام عزيزاً إلى إثني عشر خليفة ، فقال : كلمة خفيفة لم أفهمها ، قال : قلت : لأبي : ما قال : قال : قال : كلهم من ‏ ‏قريش.

مسند أحمد - أول مسند البصريين - حديث جابر بن سمرة (ر) - رقم الحديث : ( 19922

Så hvordan kan vi ikke vide hvem de 12 er (As) er og de (as) er de gode, og vi ved hvem Yazid og nogen andre er som ikke var gode.

nemlig, der kom mange khulafaa efter profeten, men her har profeten nævnt hvordan islam vil være under de 12 khulafaa, så man tage selvfølgelig ikke en khailfa som var svag og siger at det kunne være en ad de 12, man kan udelukke mange men man kan ikke præcis udepege de 12 for profeten har ikke nævnt deres navne, det er ikke vigtigt ellers vil profeten have nævnt deres navn. det eneste vi ved er islam's tilstand og at de stammer fra quraish.
Er Imam Almahdi (as) død eller hvad, og har du ikke læst den hadith fra jeres bøger. من مات ولم يعرف إمام زمانه مات ميتة جاهليّة.

(1) شرح المقاصد 5/239 وما بعدها .
(2) مسند أحمد 5/61 رقم 16434 .
(3) مسند أبي داود الطيالسي : 259 ـ دار المعرفة ـ بيروت .
(4) صحيح ابن حبّان 10/434 رقم 4573 ـ مؤسسة الرسالة ـ بيروت ـ 1418 هـ ، وفيه : «من مات وليس له إمام» .
(5) المعجم الكبير للطبراني 19/388 رقم 910 .

Hvem er din Imam som du skal kende.

hvorfor nævner du en mand der kommer i fremtiden? jeg ved ikke om han er født endnu, men en ting ved jeg med sikkerhed han er ikke khalifa idag. og nej jeg ved ikke hvem er min tids imam, det kræver jo at han giver sig til kende. ellers kan jeg jo ikke ved om den person eksistere eller ej. men betyder det så at profetens far døde en jahiliya død?
Dit svar overrasker mig ikke. Hvad skal jeg sige til en person som ikke engang ved hvem hans khulafaa er, men bare gætter.Udviden, hvis du ikke var det vil du overhovdet ikke tænke over det. Har du beviser så skriv, og hvis du ikke har det, så bare bliv ved med at gætte og lad os se hvor lang du når med det

belys mig hvorfor siger i عجل الله فرجه?

Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Indlægby sunni-sunni » lør feb 11, 2012 03:20

Salam alikum.

Abu Saif skrev:nemlig, der kom mange khulafaa efter profeten, men her har profeten nævnt hvordan islam vil være under de 12 khulafaa, så man tage selvfølgelig ikke en khailfa som var svag og siger at det kunne være en ad de 12, man kan udelukke mange men man kan ikke præcis udepege de 12

Ja han (sa) har nævnt hvordan islam vil være under de 12 (as) har du ikke læst hadithen حدثنا : ‏‏بهز ، حدثنا : ‏ ‏حماد بن سلمة ‏ ، حدثنا : ‏ ‏سماك ‏ ‏قال : سمعت ‏ ‏جابر بن سمرة ‏ ‏يقول ‏: سمعت رسول الله ‏ (ص) ‏ ‏يقول ‏‏: لا يزال الإسلام عزيزاً إلى إثني عشر خليفة ، فقال : كلمة خفيفة لم أفهمها ، قال : قلت : لأبي : ما قال : قال : قال : كلهم من ‏ ‏قريش.

حدثنا : ‏ ‏عبد الرحمن بن مهدي ‏ ‏، عن ‏ ‏سفيان ‏ ‏، عن ‏ ‏عبد الملك بن عمير ‏ ‏، عن ‏ ‏جابر بن سمرة ‏ ‏قال : ‏جئت أنا وأبي إلى النبي ‏ (ص) ‏ ‏وهو يقول ‏: ‏لا يزال هذا الأمر صالحاً حتى يكون إثنا عشر أميراً ، ثم قال كلمة لم أفهمها ، فقلت : لأبي : ما قال : قال : كلهم من ‏ ‏قريش.

Efter vi har læst de to hadith finder vi ud af at islam vil være عزيزاً/ godt under de 12 (As). Så hadithen kan umuligt handler om nogen dårlig mennesker som Yazid og Muawia eller nogen andre khulafaa som også var dårlig.

Abu Saif skrev:for profeten har ikke nævnt deres navne, det er ikke vigtigt ellers vil profeten have nævnt deres navn. det eneste vi ved er islam's tilstand og at de stammer fra quraish.

Profeten (Sa) har nævnt dem (as) i vores bøger, men skal lig undersøge om de (as) er nævnt i jeres bøger, fordi jeg kan se at du skriver noget fra dig selv, og du gætter bare. Og hvorfor nævnte profeten (sa) lig præcis 12 khulafaa hvorfor sagde han (sa) ikke bare der vil være nogen khulafaa efter mig.

Abu Saif skrev:hvorfor nævner du en mand der kommer i fremtiden? jeg ved ikke om han er født endnu

Jeg sagde jo du skriver noget fra dig selv og du gætter bare. Han er jo født. Hvad vil du have mere end det. Tror du ikke på alt det beviser fra jeres bøger. Sunni muslimer læs jeres bøger og i skal ved hvem jeres tids imam er.

Beviser fra sunni muslimer at Imam al Imam Almahdi (as) er født.

عدد الرواة : ( 70 )

- الذهبي - العبر في خبر من غبر - الجزء : ( 3 ) - رقم الصفحة : ( 31 ).

- الذهبي - تاريخ دول الإسلام - الجزء : ( 19 ) - رقم الصفحة : ( 113 ) - ترجمة الإمام الحسن العسكري (ع).

- الذهبي - سير أعلام النبلاء - الجزء : ( 13 ) - رقم الصفحة : ( 119 ) - رقم الترجمة : ( 60 ).

- السبط إبن الجوزي - تذكرة الخواص - رقم الصفحة : ( 204 ) - طبعة طهران.

- الفخر الرازي الشافعي - الشجرة المباركة في أنساب الطالبية - رقم الصفحة : ( 78 / 79 ).

- القندوزي الحنفي - ينابيع المودة - الجزء : ( 3 ) - رقم الصفحة : ( 306 ).

- البيهقي الشافعي - شعب الإيمان / على ما في منتخب الأثر - رقم الصفحة ( 324 ).

- الحافظ جلال الدين السيوطي - إحياء الميت.

- الحافظ أبو نعيم - البيان في آخبار آخر الزمان.

- الحافظ أبو الفتح محمد بن أبي الفوارس - الأربعين / على ما في كشف الأستار - رقم الصفحة ( 27 ).

- السالك عبد الرحمن با علوي ( مفتي الديار الحضرمية ) - بغية المسترشدين - رقم الصفحة : ( 296 ) - طبعة مصر.

- العارف شمس الدين التبريزي - على ما جاء في المصدر السابق.

- المولوي علي أكبر أسد الله المرودي - المكاشفات / على ما في كشف الأستار - رقم الصفحة ( 46 ).

- الفاضل البارع عبد الله بن محمد المطيري - الرياض الزاهرة / على ما في منتخب الأثر - رقم الصفحة ( 336 ).

- العالم الكامل السيد علي بن شهاب الدين الهمداني - مودة القربى / المودة العاشرة / على ما في كشف الأستار - رقم الصفحة ( 60 ).

- الناصر لدين الله المستضئ بنور الله ، وكذا في الخشب الذي جعله في داخل الصفة / على ما في كشف الأستار - رقم الصفحة ( 42 ).

- القاضي المحقق بهلول بهجت أفندي - تاريخ آل محمد - رقم الصفحة ( 198 ) ط طهران.

- القاضي روزبهان - إبطال نهج الحق.

- السيد أبو الحسن اليماني الصنعاني - روضة الألباب لمعرفة الأنساب - رقم الصفحة : ( 105 ).

- السيد عطاء الله الدشتكي - روضة الأحباب / على ما في كشف الأستار - رقم الصفحة ( 31 ).

- السيد عباس بن علي المكي - نزهة الجليس - الجزء : ( 2 ) - رقم الصفحة : ( 128 ) - طبعة القاهرة.

- السيد نعمة الله الولي - على ما جاء في المصدر السابق.

- السيد النسيمي وغيره - على ما جاء في المصدر السابق.

- الشيخ العارف سعد الدين المؤيد الجويني - حالات المهدي وصفاته / في مرآة الأسرار / على ما في كشف الأستار - رقم الصفحة ( 53 ).

- الشيخ العارف عامر بن عامر البصري - قصيدة ذات الأنوار / على ما في كشف الأستار - رقم الصفحة ( 55 ).

- الشيخ الكبير العالم بأسرار الحروف صلاح الدين الصفدي - شرح الدائرة / على ما في ينابيع المودة - الجزء ( 3 ) - رقم الصفحة ( 139 ).

- الشيخ أحمد الجامي النامقي - على ما جاء في المصدر السابق.

- الشيخ نجم الدين الشافعي - منال الطالب - مخطوط.

- إبن صباغ المالكي - الفصول المهمة - رقم الصفحة : ( 274 ) - طبعة الغري.

- إبن حجر الهيثمي - الصواعق المحرقة - رقم الصفحة : ( 124 ) - طبعة مصر.

- إبن الأثير - الكامل في التاريخ - الجزء : ( 7 ) - رقم الصفحة : ( 274 ) - في حوادث سنة 260.

- إبن خلكان - وفيات الأعيان - الجزء : ( 4 ) - رقم الصفحة : ( 176 ) - طبعة بولاق بمصر.

- إبن الوردي - تاريخ إبن الوردي - في ذيل تتمة المختصر.

- أبو نصر بن داود البخاري - سر السلسلة العلوية - رقم الصفحة : ( 39 ).

- أبو المجد عبد الحق الدهلوي البخاري - رسالته / على ما في كشف الأستار - رقم الصفحة ( 30 ).

- العلامة كمال الدين الشامي الشافعي - مطالب السؤول - رقم الصفحة : ( 89 ) - طبعة طهران.

- العلامة المولوي الهندي - وسيلة النجاة - رقم الصفحة : ( 420 ) - طبعة مطبعة كلشن فيض في لكنهو.

- العلامة عثمان العثماني - تاريخ الإسلام والرجال - رقم الصفحة : ( 370 ) - مخطوط.

- العلامة الحمداوي - مشارق الأنوار - رقم الصفحة : ( 153 ) - طبعة مصر.

- العلامة الشبلنجي - نور الأبصار - رقم الصفحة : ( 168 ) - طبعة الشعبية.

- العلامة عبدالله الشبراوي الشافعي - الإتحاف بحب الأشراف - رقم الصفحة : ( 68 ) - طبعة مصطفى البابي الحلبي بمصر.

- العارف عبد الرحمن ( من مشايخ الصوفية ) - مرآة الأسرار - رقم الصفحة : ( 31 ).

- العارف الشهير الشيخ فريد الدين العطار - مظهر الصفات.

- العلامة الأبياري - جالية الكدر في شرح منظومة البرزنجي - رقم الصفحة : ( 207 ) - طبعة مصر.

- العلامة البدخشي - مفتاح النجا - رقم الصفحة : ( 189 ) - مخطوط.

- العلامة شيخ الإسلام أبو المعالي محمد سراج الدين - صحاح الأخبار - رقم الصفحة ( 56 ) ط بومباي.

- العلامة محيي الدين بن العربي - الفتوحات.

- العلامة محمد بن يوسف الزرندي - معراج الوصول / على ما في منتخب الأثر - رقم الصفحة ( 337 ).

- العلامة الحسن بن همدان الحضيني - الهداية / على ما في منتخب الأثر - رقم الصفحة ( 338 ).

- العلامة الشيخ أحمد الفاروقي النقشبندي - المكاتب - الجزء ( 3 ) - رقم الصفحة ( 123 ).

- العلامة أبو الوليد محمد بن سختة الحنفي - روضة الناظر - الجزء ( 1 ) - رقم الصفحة ( 294 ) ، على ما في منتخب الأثر.

- العلامة الميبدي - شرح الديوان - رقم الصفحة ( 123 ) ، الطبعة القديمة.

- العلامة أمير خواند - روضة الصفا - الجزء ( 3 ).

- العلامة محمد بن العلي الجويني - تاريخ المنصوري - مخطوط.

- العلامة محمد بن العلي الجويني - تاريخ المنصوري / مخطوط.

- العلامة نصر بن علي الجهضمي - على ما في النجم الثاقب - رقم الصفحة ( 18 ).

- أحمد القرماني الحنفي - أخبار الدول وآثار الأول - الفصل : ( 11 ) - رقم الصفحة : ( 353 / 354 ).

- جلال الدين الرومي - على ما جاء في المصدر السابق.

- جمال الدين الحسيني المعروف ( بإبن عنبه ) - عمدة الطالب في أنساب آل أبي طالب - رقم الصفحة : ( 199 ).

- خير الدين الزركلي - الأعلام - الجزء : ( 6 ) - رقم الصفحة : ( 80 ) - ترجمة الإمام المهدي (ع).

- سراج الدين الرفاعي ثم المخزومي - صحاح الأخبار - رقم الصفحة : ( 55 ) - طبعة بومباي 1306.

- شمس الدين بن طولون الدمشقي - الشذرات الذهبية - رقم الصفحة : ( 117 ) - طبعة بيروت.

- شمس الدين بن عمر الهندي المعروف بملك العلماء - هداية السعداء / على ما في كشف الأستار - رقم الصفحة ( 37 ).

- عبدالوهاب الشعراني - اليواقيت والجواهر - الجزء : ( 2 ) - رقم الصفحة : ( 143 ).

- علي بن محمد العلوي - المجدي في أنساب الطالبيين - رقم الصفحة : ( 130 ).

- محمد خواجة باساري البخاري - فصل الخطاب على ما في ينابيع المودة - رقم الصفحة : ( 387 ) - طبعة إسلامبول.

- محمد أمين السويدي - سبائك الذهب في معرفة قبائل العرب - رقم الصفحة : ( 366 ) - طبعة دار الكتب العلمية بيروت.

- محمد الكنجي الشافعي - كفاية الطالب - رقم الصفحة : ( 458 ) - طبعة الغري.

- محمد ويس الحيدري السوري - الدرر البهية في أنساب الحيدرية والأويسية - رقم الصفحة : ( 130 ).

- نور الدين الدشتي الحنفي - شواهد النبوة - رقم الصفحة : ( 21 ) - طبعة بغداد.

Du skrev(og nej jeg ved ikke hvem er min tids imam)

Så skal du finde ud af det, for ellers måske vil du dø jahiliya død

du skrev(det kræver jo at han giver sig til kende. ellers kan jeg jo ikke ved om den person eksistere eller ej)

Det kan du jo også ved, han (as) er jo født som de står i jeres bøger. Så når man ved at han (as) er født, så ved jo også på samme tid at han (as) eksistere

du skrev (men betyder det så at profetens far døde en jahiliya død)

NEJ nej selt ikke, fordi profeten (SA) det var ham som var imamen i hans tid, det er mennesker som skal lære profeten (sa) at kende og aflyde ham.

Du skrev. (belys mig hvorfor siger i عجل الله فرجه?)

Det siger sig selv jo, vi tror på at han (as) lever og vi vil at han (as) skal komme ud, (ikke fra en hul som du gætter). Så derfor laver vi dua.
sunni-sunni

Indlægby Abu Saif » lør feb 11, 2012 13:49

Ja han (sa) har nævnt hvordan islam vil være under de 12 (as) har du ikke læst hadithen حدثنا : ‏‏بهز ، حدثنا : ‏ ‏حماد بن سلمة ‏ ، حدثنا : ‏ ‏سماك ‏ ‏قال : سمعت ‏ ‏جابر بن سمرة ‏ ‏يقول ‏: سمعت رسول الله ‏ (ص) ‏ ‏يقول ‏‏: لا يزال الإسلام عزيزاً إلى إثني عشر خليفة ، فقال : كلمة خفيفة لم أفهمها ، قال : قلت : لأبي : ما قال : قال : قال : كلهم من ‏ ‏قريش.

حدثنا : ‏ ‏عبد الرحمن بن مهدي ‏ ‏، عن ‏ ‏سفيان ‏ ‏، عن ‏ ‏عبد الملك بن عمير ‏ ‏، عن ‏ ‏جابر بن سمرة ‏ ‏قال : ‏جئت أنا وأبي إلى النبي ‏ (ص) ‏ ‏وهو يقول ‏: ‏لا يزال هذا الأمر صالحاً حتى يكون إثنا عشر أميراً ، ثم قال كلمة لم أفهمها ، فقلت : لأبي : ما قال : قال : كلهم من ‏ ‏قريش.

Efter vi har læst de to hadith finder vi ud af at islam vil være عزيزاً/ godt under de 12 (As). Så hadithen kan umuligt handler om nogen dårlig mennesker som Yazid og Muawia eller nogen andre khulafaa som også var dårlig.

om jeg ikke har læst hadithen! jeg har jo lige sagt det profeten fortalt os. islam vil står stærkt under 12 khulafa, af jeres imamer er det kun Ali og alhassan der lever op til det.
1. islam var stærk under deres khilafa, sådan at de ikke var bange for angreb udfra og folket gik op i hvad islam tilladst og ikke tilladt. det samme kan man sige om abu bakr omar og uthman og også muawiya.
2. de var khulafaa. at sige at resten af jeres aimah er dem profeten snakkede om, vil annullere profetens profeti om at der vil komme 12 khulafaa efter ham, fordi de ikke blev khulafaa, ellers vil jo ikke anklage alle banu umaya og banu alabas for at frarøve khilafa fra jeres aimah.
at du mener at islam ikke være stærk under muawiya er din og resten af shia opfattelse, også fatter jeg ikke i lovopriser iran(khomaini og khameni), som ikke vil nå muawiya's khilafa tid til tånegle.
Profeten (Sa) har nævnt dem (as) i vores bøger, men skal lig undersøge om de (as) er nævnt i jeres bøger, fordi jeg kan se at du skriver noget fra dig selv, og du gætter bare. Og hvorfor nævnte profeten (sa) lig præcis 12 khulafaa hvorfor sagde han (sa) ikke bare der vil være nogen khulafaa efter mig.

nej jeg gætter ikke, profeten har ikke nævnt dem, jeres bøger er fyldt med løgner. dranker og unævnt personer.
at profeten sagde tolv er fordi det er tolv.
Jeg sagde jo du skriver noget fra dig selv og du gætter bare. Han er jo født. Hvad vil du have mere end det. Tror du ikke på alt det beviser fra jeres bøger. Sunni muslimer læs jeres bøger og i skal ved hvem jeres tids imam er.

Beviser fra sunni muslimer at Imam al Imam Almahdi (as) er født.

ifølge sunni islam ved vi ikke om han er blivet født men vi ved at han ikke levede siden 800 tallet. og istedet for at du kopier en lange lister og sætte den herinde gider du ikke kopier hadithen, du ved udmærket godt at jeg ikke har så mange bøger og selvom jeg har de bøger så er der forskellige tryk og årstal derfor kan en hadith ikke være en den samme sidetal hver gang. så nu er du nødt til at indsæt en hadith ad gang. det er jo ikke sikkert at det er sande bare det står i nogle bøger, efter jeg hurtigt gennemgik listen kan jeg se at der er et tryk som er lavet i Tehran!! jeg er altså lidt mistænksom når en bog er fremstillet i iran. også er der en bog der bliver nævnt flere gang med mange forskellige forfatter og det er " على ما في كشف الأستار " jeg vil gerne vide hvorfor, så indsæt en af de mange ahadith som du har fundet. og noget siger mig at du ikke har fundet noget som helst, du har blot kopiet listen fra en eller anden hjemmeside. og det der forstærker min mistank er at en identiske liste er dukket op i
http://ejabat.google.com/ejabat/thread? ... fcb1&pli=1
så hit med en hadith istedet for den evig shia vrøvl med lister over kilder der siger spar to.
Du skrev(og nej jeg ved ikke hvem er min tids imam)

Så skal du finde ud af det, for ellers måske vil du dø jahiliya død

du skrev(det kræver jo at han giver sig til kende. ellers kan jeg jo ikke ved om den person eksistere eller ej)

Det kan du jo også ved, han (as) er jo født som de står i jeres bøger. Så når man ved at han (as) er født, så ved jo også på samme tid at han (as) eksistere

du skrev (men betyder det så at profetens far døde en jahiliya død)

NEJ nej selt ikke, fordi profeten (SA) det var ham som var imamen i hans tid, det er mennesker som skal lære profeten (sa) at kende og aflyde ham.

Du skrev. (belys mig hvorfor siger i عجل الله فرجه?)

Det siger sig selv jo, vi tror på at han (as) lever og vi vil at han (as) skal komme ud, (ikke fra en hul som du gætter). Så derfor laver vi dua.

det er en meget flot debat du har kørende med dig selv.
du tror det står i vores bøger.
nej det gør det ikke.
du tror at vores tidsimam er en mand der er født for 1500 år siden som stadigvæk lever idag.
nej det er det ikke.
du tror profeten var imam i hans far's tid.
nej det er det ikke.

hvorfor siger i ....عجل الله فرجه فرجه فرجه فرجه فرجه om en der ikke sidder spæret ind!!!!!!

Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Indlægby Musliman » lør feb 11, 2012 22:40

As-salamu alaykum

Det er et typisk træk af shiiter, at fremhæve denne hadith og enten
1) sige til sunnier at vores egne hadith-bøger støtter deres imamah-koncept
og/eller
2) sige at sunni-Islam bygger på et svagt fundament, fordi vi ikke kan udtale os om de 12 kaliffers identiteter med 100% sikkerhed.

Hvad angår det første punkt, så fremkommer det klart og tydeligt i beretningerne fra al-sihah al-sittah, at de tolv der nævnes er kaliffer. Derfor er det umuligt at denne hadith handler om de tolv imamer, da kun sayyiduna Ali (ra) og sayyiduna Hasan (ra) var kaliffer.

Derudover siger Profeten (salla lāhu 'alayhi wa sallam) at de tolv kaliffer vil være fra Quraish. Hvis vi antog at Profeten (salla lāhu 'alayhi wa sallam) mente shiamuslimernes tolv imamer, og sagde dette for at oplyse om imamah-konceptet, lyder det så ikke mærkeligt, at han ikke kunne være mere specifik? Tænk på at fra 632-1517 (næsten 1000 år) var alle kalifferne i den periode fra Quraish, både al-Khulafa al-Rashidun og Bani Umayya (umayyaderne) og Bani Abbas (abbasiderne) var fra Quraish. Det er så uspecifikt "kaliffer fra Quraish" er. Hvis meningen bag denne hadith i sandheden er at oplyse muslimerne om et af troens fundamenter, hvorfor oplyste han os ikke om at de alle vil være fra hans (salla lāhu 'alayhi wa sallam) slægt gennem hans datter, sayyida Fatima (ra) og fætter/svigersøn sayyiduna Ali (ra)? Det er ikke et af profetens (salla lāhu 'alayhi wa sallam) kendetegn at være så utydelig omkring troens fundamenter ifølge ahl al-sunna wa al-jama'a, men det er han (salla lāhu 'alayhi wa sallam) åbenbart i shiismen.

Svaret til det første punkt siger derfor sig selv, nemlig at de tolv kaliffer i beretningen IKKE omhandler ithna ashariyyas tolv imamer. Derudover er det et utrolig dårligt argument, at påstå sådan noget med at tallet 12 bliver nævnt, som belæg. En ægte nasibi (person der nærer had til ahl al-bayt) vil kunne bruge samme logik overfor shiaerne, og sige at følgende hadith omhandler deres tolv imamer (audhu billah):

“In my Ummah, there would be twelve hypocrites and they would not be admitted to Paradise and they would not smell its odor, until the camel would pass through a needle’s hole.” (sahih Muslim)

Desuden er shiaerne ikke den eneste sekt der bruger beretningen om de tolv kaliffer, for at støtte deres tro. For eksempel brugte ibadierne - khawarijiternes efterkommere - samme beretning for at bevise deres tolv ledere. Selvom sunnierne ikke går ind for det, så er deres argumenter faktisk bedre end shiiternes, og det viser bare hvor dårligt shiiterne står.
Ikke nok med det, så har selv "nation of Islam"-kultens falske profet/sendebud Elijah Muhammad faktisk brugt samme beretning for at bevise at forstanderen W.D Fard var en af de tolv kaliffer. Så shiiterne adskiller sig ikke fra de andre sekter.

Hvad angår punkt 2, så er det vigtigt at slå fast, at de tolv nævnte kaliffers identiteter hører ikke under Usul al-din ifølge sunnierne. Faktisk er deres identiteter så ligegyldige for os at vide, som alle de Profeter der ikke nævnes i Qur'an og hadith (124.000 i alt ifølge en hadith). Med andre ord, så vil vi ikke blive spurgt på Dommedagen, om vi ved hvem de tolv kaliffer er. Derimod er de tolv imamers identiteter Usul al-din for shiiterne, og de mener ligefrem at imamah-konceptet er så vigtigt, at det er umuligt at jorden ville eksistere uden en imam (i vores tid Imam Mahdi).

Så hvis shiiterne påstår at sunnierne bygger deres tro på et svagt fundament, er det en kæmpe løgn, fordi at sunnier bygger ikke deres tro op omkring de tolv kaliffers identiteter. Derimod er det shiiterne der skal prøve at bevise deres imamah-koncept ud fra denne hadith, hvis de mener den beviser shiismen - og som den tydeligvis ikke gør.

Det er iøvrigt sundest for debatten at diskutere imamah-konceptet og om det nævnes i Koranen først. Det er jo trods alt et af troens fundamenter ifølge shiiterne, så derfor må vi jo gå ud fra at det nævnes tydeligt i Koranen, ligesom Usul al-din nævnes i Koranen ifølge sunnierne. Vi behøver faktisk ikke at gå længere i debatten end her, da shiiterne aldrig vil kunne formå at præsentere en aya der beviser deres Imamah-koncept. Så det er faktisk shiiterne der baserer deres tro på et svagt grundlag. Hvis imamah-konceptet virkelig var så vigtigt at kende til, hvorfor nævner Allah det ikke én eneste gang i Hans (Subhana wa ta'ala) bog? Kan det virkelig passe, at shiiterne skal bruge deres bøger der ikke er fejlfrie, for at bevise et af Islams absolutte fundamenter? Shiiterne har det jo med at prale over, at deres lærde ikke kunne formå at samle en bog kun med sahih hadith (som sahih Bukhari og sahih Muslim), selvom det ikke er noget at prale over og deres tidlige lærde mente noget andet.

Og hvis shiiterne stadig påpeger at det er en fejl eller mangel i sunni-islam, at vi ikke kende de 12 kaliffer Profeten (salla lāhu 'alayhi wa sallam) forudsiger i de nævnte ahadith, så må de ligeledes pege fingrene af de tidlige shiiter, der var i konflikter indbyrdes over hvem imamerne var.

Jeg vil citere "The Occultation of the Twelfth Imam: A Historical Background" af dr. Jassim M. Hussain, en troende shiitisk professor der skrev denne bog med en intention om at forklare og forsvare shiismen. Hans bog er faktisk lagt ind på al-islam.org, en af de mest benyttede shia-sites på nettet. I hans bog står der:

"The Imamate during the life of the last six Imams of the Twelver Imamites (al-Imamiyya al-Ithna ashariyya) was distinguished by the many splits which occured after the death of each Imam, who was considered by the Imamites as one of the twelve Imams, over the recognition of his successor."
http://www.al-islam.org/occultation_12imam/6.htm

Jeg vil bede sunnierne om at være opmærksomme på denne lumske debatstil: at fremlægge en shiitisk påstand som en kendsgerning alle muslimer er enige om, og diskutere med os ud fra den. Og selvfølgelig vil sunnimuslimer (såvel som alle andre) få problemer i debatten, hvis deres konklusioner ikke er baseret på samme påstand, men på autentiske udsagn af Profeten (salla lāhu 'alayhi wa sallam).

Nogle beviser for gyldigheden af Abu Bakrs (ra), Umars (ra), Uthmans (ra) kalifatter

“The Caliphate of Prophecy will last thirty years; then Allah will give the rule of His Kingdom to whomever He wills.” (sunan Abu Dawud)

I de tredive år efter Profeten (salla lāhu 'alayhi wa sallam) var kaliffaerne Abu Bakr, Umar, Uthman, Ali og Hasan.

"Verily my Ummah would not agree (or he said the Ummah of Muhammad) would not agree upon error and Allah's hand is over the group and whoever dissents from them departs to Hell." (sunan at-Tirmidhi)

I den tid bestod Ummah af sahaba, og sahaba gav bayat til Abu Bakr (ra), Umar (ra) Uthman (ra) og Ali (ra).
Musliman
Islam Moderator

Givet : 74 perler
Fået : 56 perler

Indlægby sunni-sunni » søn feb 12, 2012 01:24

Salam alikum.

Svar hvis i kan nu.

http://www.youtube.com/watch?v=-8CMOCw6 ... re=related

Høre hele videon, og går over og undersøg det.

Har i noget om Abu Bakr, Umar og Uthman Fra profeten (sa) der siger det om dem. vi har om imam ali (as) fra jeres bøger.
sunni-sunni

Indlægby Abu Saif » søn feb 12, 2012 02:43

efter jeg har set klippet, kunne jeg se når kameraet zoomer ind i bogen at kamal alhaydari stopper inden han nævner yahya bin salim.
kamal alhaydari siger i klippet :
at dens isnad er hasan, og dens mænd er troværdige og er de samme mænd som imam muslim og bukhari bruger. også stopper han med at sige mere, men man kan læse i bogen at der står undtagen yahya bin salim!! alhafid har erklæret ham for at fejle.
altså der er en mand i kæden som alligevel ikke blandt de mænd som muslim og bukhari brugte. alhaydari gjort det bevist. det er altså en løgn når han siger at mændene i kæden er bukhari's og muslims.

iøvrigt der er mange der har erklæret yahya bin salim for utroværdig (aljawzani), lavet fejl (ibn hiban) andre som bukhari tvivlet ham.
så går til kamal alhaydari og spørge ham hvorfor undgik du med at læse hele sætningen op?
for jeg spørge dig sunni-sunni hvorfor gjort han det?

Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Indlægby sunni-sunni » søn feb 12, 2012 03:04

Salam alikum.

Det skal du sige hvis det var om Abu Bakr, Umar og Uthman så vil du tror på det med det samme.

hadithen hasan. Og had så hvis yahya bin salim er utroværdige de andre er jo troværdige. Hvorfor tor du ikke så på hadithen.
sunni-sunni

Indlægby Abu Saif » søn feb 12, 2012 12:42

Det skal du sige hvis det var om Abu Bakr, Umar og Uthman så vil du tror på det med det samme.

hadithen hasan. Og had så hvis yahya bin salim er utroværdige de andre er jo troværdige. Hvorfor tor du ikke så på hadithen.

har du hørt om en svag hadith som jeg tror på blindt?
hadithen er hasan ifølge EN. det gør den ikke hasan i følge alle. når en mand i kæden er erklæret utroværdig så falder resten af kæden med. det er en basal viden inden for hadith videnskab. men det kendt du åbenbart ikke!!
du har ikke svaret på et eneste spørgsmål. jeg spurgt efter den hadith som du har listet 100 kilder på, du har ikke indsæt hadithen. det bekræfter min påstand om at du heller ikke kender til hadithen men blot har kopi af kildelisten.
jeg spurgt også hvorfor alhaydari ikke læst hele sætningen op fra bogen i det klip? intet svar!!

Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Indlægby sunni-sunni » søn feb 12, 2012 15:01

Salam alikum.

صحيح البخاري - المناقب - مناقب علي بن أبي طالب (ر) - رقم الحديث : ( 3430

حدثني : ‏ ‏محمد بن بشار ‏ ، حدثنا : ‏ ‏غندر ‏ ، حدثنا : ‏ ‏شعبة ‏ ‏، عن ‏ ‏سعد ‏ ‏قال : سمعت ‏ ‏إبراهيم بن سعد ‏ ‏، عن ‏ ‏أبيه ‏ ‏قال : قال النبي ‏ ‏(ص) ‏ ‏لعلي ‏: أما ترضى أن تكون مني بمنزلة ‏ ‏هارون ‏‏من ‏موسى

صحيح البخاري - المغازي - غزوة تبوك - رقم الحديث : ( 4064 )

حدثنا : ‏‏مسدد ‏ ، حدثنا : ‏ ‏يحيى ‏‏، عن ‏ ‏شعبة ‏ ‏، عن ‏الحكم ‏ ‏، عن ‏ ‏مصعب بن سعد ‏‏، عن ‏ ‏أبيه ‏: ‏أن رسول الله ‏(ص) خرج إلى ‏ ‏تبوك ‏وإستخلف ‏ ‏علياًً ‏ ‏فقال : أتخلفني في الصبيان والنساء قال : ‏ ‏ألا ترضى أن تكون مني بمنزلة ‏ ‏هارون ‏ ‏من ‏ ‏موسى ‏، ‏إلا أنه ليس نبي بعدي ،‏ ‏وقال ‏أبو داود ‏ ، حدثنا : ‏ ‏شعبة ‏ ‏، عن ‏ ‏الحكم ‏ ‏سمعت ‏ ‏مصعباً

Hvad vil sige det at imam Ali (AS) får den samme status, som harun (AS) havde til profeten musa (as), men med en undtagelse af, (han (as)ikke er en profet),

Abu Saif skrev:du har ikke svaret på et eneste spørgsmål. jeg spurgt efter den hadith som du har listet 100 kilder på, du har ikke indsæt hadithen. det bekræfter min påstand om at du heller ikke kender til hadithen men blot har kopi af kildelisten.

Har du undersøgt alle de 70 kilder.

Abu Saif skrev:jeg spurgt også hvorfor alhaydari ikke læst hele sætningen op fra bogen i det klip? intet svar!!

DU kan ring og spørg ham.
sunni-sunni

Indlægby Musliman » søn feb 12, 2012 15:24

as-salamu alaykum bror sunni-sunni

Da du oprettede en bruger på http://www.islamic.dk skrev du:

Hvordan har du tænkt dig at få mere viden, hvis du ikke forholder dig til det vi skriver? I stedet blander du flere forskellige emner i én tråd og copy-paster en masse beretninger, som du højst sandsynligt ikke selv har undersøgt. Det er ikke god debatstil og nytter ikke noget, da vi har oplevet det ske på forummet flere gange.

Hvis du ønsker at diskutere hadith al-Manzilah, så opret en ny tråd hvor kun det emne bliver taget op. Er du med på den?

PS: hvis du har mulighed for det, må du gerne skrive et svar til mit indlæg i denne tråd også.
Musliman
Islam Moderator

Givet : 74 perler
Fået : 56 perler

Næste

Lignende emner

Tilbage til Religiøs Dialog