Redaktør: Fri Debat Mods
sunni-sunni skrev:Salam alikum.
Jeg skal nok svar på de andre indlæg bare rolig.
Men du skal også svar. Hvem er det 12 (AS) som profeten (SA) snakker om.
Hvorfor svar du ikke. Hvem er det 12 du har kun skrivet 2.
Jeg skal nok svar på de andre indlæg bare rolig.
Men du skal også svar. Hvem er det 12 (AS) som profeten (SA) snakker om.
Abdun Nabi skrev:De beretninger handler ikke om imamerne - men om khulafa' - altså Abu Bakr (ra), Omar (ra) etc.
.Abdun Nabi skrev:for hvis dette var tilfældet ville Profeten (Salla Llahu alayhi wasallam) have navngivet og fortalte os om hver af de 12 khulafah
Abdun Nabi skrev:I får hellere ikke navne nogle steder hverken fra Quran eller Profeten Salla-Llahu alayhi wa salam
Abu Saif skrev:hvis de ikke er nævnt i de ahadith hvad får dig så til at tro at vi kender til deres navne.
Til Abdun Nabi
Først skriver du.Abdun Nabi skrev:De beretninger handler ikke om imamerne - men om khulafa' - altså Abu Bakr (ra), Omar (ra) etc.
Og bagfter..Abdun Nabi skrev:for hvis dette var tilfældet ville Profeten (Salla Llahu alayhi wasallam) have navngivet og fortalte os om hver af de 12 khulafah
Profeten (SA) har jo heller ikke navngivet Abu Bakr og Omar. Hvorfor modsiger du dig selv først skriver du at beretninger er om Abu Bakr og Omar, og bagefter skriver du at profeten ikke har navngivet deres navne.Abdun Nabi skrev:I får hellere ikke navne nogle steder hverken fra Quran eller Profeten Salla-Llahu alayhi wa salam
Vi har dares navne (AS) og vi ved hvem de er (AS) og Det er fra proften (SA)
Bring beviser på sådan noget, og også fra vores bøger som i så glade for at bruge.
TIl Abu SaifAbu Saif skrev:hvis de ikke er nævnt i de ahadith hvad får dig så til at tro at vi kender til deres navne.
Hvorfor modsiger i jer selv hele tiden. hvordan siger i så at det er Abu Bakr Omar.
TIl Abu SaifAbu Saif skrev:
hvis de ikke er nævnt i de ahadith hvad får dig så til at tro at vi kender til deres navne.
Hvorfor modsiger i jer selv hele tiden. hvordan siger i så at det er Abu Bakr og Omar.
Abdun Nabi skrev:Ja du har ret, jeg skrev to forskellige ting, fordi jeg forhastede mig. Men hvis du ligger mærke til så skrev jeg også "Han sagde de er fra Qurayish så det kan også være Abu Bakr (radi allahu anhu), Omar (radi allahu anhu) osv." Jeg sagde ikke det var dem, det var et eksampel.
Siden du siger de er nævnt at Profeten Salla Llahu alayhi wa sallam, vil du ikke være venlige at dele de beviser med os?, Du må også gerne bruge Sunni-bøger til at hive de navne frem, siden i er så glade for vores bøger.
Abu Saif skrev:fordi gætte muligheder er ikke udelukket, og ingen har sagt at det er abu bakr og omar men at sandsynligheden for at det kunne være dem er stor der de opfylder kravene.
Der ikke noget der hedder gæt her. hvis man ikke er sikker så kan man ikke sige at det er khulafar
Abu Saif skrev:selvfølgelig hedder det gæt hvis profeten ikke har navngivet dem. hvordan skal vi menneske vide med sikkerhed at det er dem eller ej hvis de ikke er nævnt ved navn? vi sunnier har jo ikke en imam der gemmer sig i et hul og giver sin viden til os som det er tilfældet for shia, så vi kan ikke andet end at gætte. men det er heller ikke ligeså vigtigt for os som det er for jer
Det godt i indømme at i ikke er sikker på jeres khulafar. så hvis der kommer en og spørge jer hvem er jeres khulafar. så husk at sige vi er altså ikke sikker at det er dem, men vi gætter. det er godt vi ved hvem vores imamer (as) er
her de 12 imamer (as)
1. Imam Ali (as)
2. Imam Hassan (as)
3.Imam Hussein (as)
4.Imam Alsajjad (as)
5.Imam Albaqir (as)
6.Imam Alsadiq (as)
7.Imam Musa al-Kadhim (as)
8.Imam Alredha (as)
9.Imam Aljawad (as)
10.Imam Alhadi (as)
11.Imam Alaskari (as)
12.Imam Almahdi (as)
Vi takker Allah for at ha' lært os at kende de hellige imamer (as). og jeg håber i vil finde ud af, hvem jeres khulafar er.
Abu Saif skrev:profeten sagde der vil komme 12 khulafa fra Quraish, og hvad så, den hadith har den samme funktion som nyheden om at abu lahab vil dø kafir. heldigvis tilbeder vi ikke disse khulafa så det er ikke så vigtigt at kende til deres navne.
Abu Saif skrev:vi takker Allah for at vi ved hvor Alle vores khulafaa er henne
Hvis du engang ved hvad deres navne er hvordan ved du så hvor de er.Abu Saif skrev:hvis de ikke er nævnt i de ahadith hvad får dig så til at tro at vi kender til deres navne.
Abu Saif skrev:hvis jeres imam ikke er gemt i et hul hvor er han så?
Abu Saif skrev:og håber at i vil finde ud af hvor jeres tids imam er gemt henne
Hvordan kan det ikke være vigtig at vi ved hvem de er når profeten (sa) sagde at der vil være 12 khulafa efter mig.
Det godt du modsiger dig selv. Har du glemt hvad du skrev.
Hvis du engang ved hvad deres navne er hvordan ved du så hvor de er.
Hvis du ikke var uviden vil du ikke have skrevet det har. Kom med en eneste bevis at vores imam (As) som er levende at han gemmer sig i en hule som du påstår.
Abu Saif skrev:der har været mange khulafaa fra quraish gennem tiden, langt mere end 12, pointen i hadithen er at profeten snakker om noget i fremtiden. ligesom hadithen med at muslimer vil gå i krig ved sejl, eller når profeten fortalt om at muslimerne vil erobre Konstantinopel. det er vigtigt for folk der levere under den tid eller lige før den tid.
men okay der er kommet mange khulafaa efter profeten mange som er fra quraish, vi kan konstatere at profeten forudså/fortalt noget i fremtiden. hvad kan du fortælle mig mere udfra de ahadith?
Abu Saif skrev:overhovede ikke, alle vores khulafaa er døde, nogle få deres beløning andre venter på regnskabet, men en ting er sikkert vi ved at de er døde.
Abu Saif skrev:i siger عجل الله فرجه så jeg tænkt at han kan umulig være fængslet, så sidste mulighed er at han er gemt i et hul.
Ja der var mange khulafaa efter profeten (sa), men profeten (sa) nævnte kun 12 (as). Han (sa) sagde ikke at der vil være mange khulafaa efter mig. Og hadithen taler godt om de 12 (As).
حدثنا : بهز ، حدثنا : حماد بن سلمة ، حدثنا : سماك قال : سمعت جابر بن سمرة يقول : سمعت رسول الله (ص) يقول : لا يزال الإسلام عزيزاً إلى إثني عشر خليفة ، فقال : كلمة خفيفة لم أفهمها ، قال : قلت : لأبي : ما قال : قال : قال : كلهم من قريش.
مسند أحمد - أول مسند البصريين - حديث جابر بن سمرة (ر) - رقم الحديث : ( 19922
Så hvordan kan vi ikke vide hvem de 12 er (As) er og de (as) er de gode, og vi ved hvem Yazid og nogen andre er som ikke var gode.
Er Imam Almahdi (as) død eller hvad, og har du ikke læst den hadith fra jeres bøger. من مات ولم يعرف إمام زمانه مات ميتة جاهليّة.
(1) شرح المقاصد 5/239 وما بعدها .
(2) مسند أحمد 5/61 رقم 16434 .
(3) مسند أبي داود الطيالسي : 259 ـ دار المعرفة ـ بيروت .
(4) صحيح ابن حبّان 10/434 رقم 4573 ـ مؤسسة الرسالة ـ بيروت ـ 1418 هـ ، وفيه : «من مات وليس له إمام» .
(5) المعجم الكبير للطبراني 19/388 رقم 910 .
Hvem er din Imam som du skal kende.
Dit svar overrasker mig ikke. Hvad skal jeg sige til en person som ikke engang ved hvem hans khulafaa er, men bare gætter.Udviden, hvis du ikke var det vil du overhovdet ikke tænke over det. Har du beviser så skriv, og hvis du ikke har det, så bare bliv ved med at gætte og lad os se hvor lang du når med det
Abu Saif skrev:nemlig, der kom mange khulafaa efter profeten, men her har profeten nævnt hvordan islam vil være under de 12 khulafaa, så man tage selvfølgelig ikke en khailfa som var svag og siger at det kunne være en ad de 12, man kan udelukke mange men man kan ikke præcis udepege de 12
Abu Saif skrev:for profeten har ikke nævnt deres navne, det er ikke vigtigt ellers vil profeten have nævnt deres navn. det eneste vi ved er islam's tilstand og at de stammer fra quraish.
Abu Saif skrev:hvorfor nævner du en mand der kommer i fremtiden? jeg ved ikke om han er født endnu
Ja han (sa) har nævnt hvordan islam vil være under de 12 (as) har du ikke læst hadithen حدثنا : بهز ، حدثنا : حماد بن سلمة ، حدثنا : سماك قال : سمعت جابر بن سمرة يقول : سمعت رسول الله (ص) يقول : لا يزال الإسلام عزيزاً إلى إثني عشر خليفة ، فقال : كلمة خفيفة لم أفهمها ، قال : قلت : لأبي : ما قال : قال : قال : كلهم من قريش.
حدثنا : عبد الرحمن بن مهدي ، عن سفيان ، عن عبد الملك بن عمير ، عن جابر بن سمرة قال : جئت أنا وأبي إلى النبي (ص) وهو يقول : لا يزال هذا الأمر صالحاً حتى يكون إثنا عشر أميراً ، ثم قال كلمة لم أفهمها ، فقلت : لأبي : ما قال : قال : كلهم من قريش.
Efter vi har læst de to hadith finder vi ud af at islam vil være عزيزاً/ godt under de 12 (As). Så hadithen kan umuligt handler om nogen dårlig mennesker som Yazid og Muawia eller nogen andre khulafaa som også var dårlig.
Profeten (Sa) har nævnt dem (as) i vores bøger, men skal lig undersøge om de (as) er nævnt i jeres bøger, fordi jeg kan se at du skriver noget fra dig selv, og du gætter bare. Og hvorfor nævnte profeten (sa) lig præcis 12 khulafaa hvorfor sagde han (sa) ikke bare der vil være nogen khulafaa efter mig.
Jeg sagde jo du skriver noget fra dig selv og du gætter bare. Han er jo født. Hvad vil du have mere end det. Tror du ikke på alt det beviser fra jeres bøger. Sunni muslimer læs jeres bøger og i skal ved hvem jeres tids imam er.
Beviser fra sunni muslimer at Imam al Imam Almahdi (as) er født.
Du skrev(og nej jeg ved ikke hvem er min tids imam)
Så skal du finde ud af det, for ellers måske vil du dø jahiliya død
du skrev(det kræver jo at han giver sig til kende. ellers kan jeg jo ikke ved om den person eksistere eller ej)
Det kan du jo også ved, han (as) er jo født som de står i jeres bøger. Så når man ved at han (as) er født, så ved jo også på samme tid at han (as) eksistere
du skrev (men betyder det så at profetens far døde en jahiliya død)
NEJ nej selt ikke, fordi profeten (SA) det var ham som var imamen i hans tid, det er mennesker som skal lære profeten (sa) at kende og aflyde ham.
Du skrev. (belys mig hvorfor siger i عجل الله فرجه?)
Det siger sig selv jo, vi tror på at han (as) lever og vi vil at han (as) skal komme ud, (ikke fra en hul som du gætter). Så derfor laver vi dua.
Det skal du sige hvis det var om Abu Bakr, Umar og Uthman så vil du tror på det med det samme.
hadithen hasan. Og had så hvis yahya bin salim er utroværdige de andre er jo troværdige. Hvorfor tor du ikke så på hadithen.
Abu Saif skrev:du har ikke svaret på et eneste spørgsmål. jeg spurgt efter den hadith som du har listet 100 kilder på, du har ikke indsæt hadithen. det bekræfter min påstand om at du heller ikke kender til hadithen men blot har kopi af kildelisten.
Abu Saif skrev:jeg spurgt også hvorfor alhaydari ikke læst hele sætningen op fra bogen i det klip? intet svar!!
jeg er her for at få mere viden
http://islamic.dk/forums/1/517265.html?p=246042#p246042
| Er det legalt at lyve for at påvirke et svar? Forum: Halal/Haram Forfatter: Abdul-Qudoos Svar: 6 |
Hvem var imam Abu Hanifa (ra) ? Forum: Islam Forfatter: bismillah786 Svar: 0 |
Vil have svar på spørgsmål, dog nogle på engelsk!! Forum: Fri Debat Forfatter: Larslarsen Svar: 4 |
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst