Satans horn kommer ud fra Ayeshas hus!

Islam-intersekteriske diskussioner samt andre religioner

Redaktør: Fri Debat Mods

Satans horn kommer ud fra Ayeshas hus!

Indlægby sunni-sunni » tors feb 02, 2012 23:33

Salam alikum.

Ja det står i jeres bøger måske er det nogen der bilver ked af det, men det er sandheden, og fra jeres bedste bøger.

Hvis vi læser og undersøger shiamuslimernes og sunnimuslimernes sunnikilder, så vil vi finde utallige advarsler fra Allahs Sendebud (sa) imod Ayesha datter af Abu Bakr. Ikke mindst de utallige sande beretninger i sunni islam fra Sahih Bukhari og andre anerkendte bøger.

1. Berettet af Abdullah, at han sagde:

”Profeten (sa) holdt en tale, hvori han pegede mod Ayeshas hus og sagde tre gange: Her er sandelig Fitna. Herfra udkommer Satans horn.” [Sahih Bukhari: bind 4 side 46]

2. Berettet af Omars søn, at han sagde:

”Allahs Sendebud (sa) gik ud fra Ayeshas bopæl og sagde: Vantroens hoved er herfra, hvorfra Satans horn udkommer.” [Musnad Ahmad bin Hanbal: bind 2 side 23]

Efter sådanne alvorlige advarsler burde muslimerne være forberedte på den store Fitna, hvis kilde var Ayeshas hus. Dog viser historien os, at dette ikke var tilfældet

صحيح البخاري - فرض الخمس - ما جاء في بيوت أزواج النبي (ص) وما - رقم الحديث : ( 2873 )

حدثنا : ‏ ‏موسى بن إسماعيل ، حدثنا : ‏ ‏جويرية ‏ ‏، عن ‏ ‏نافع ‏ ‏، عن ‏ ‏عبد الله ‏(ر) ‏‏قال : ‏قام النبي ‏ (ص) ‏ ‏خطيباً فأشار نحو مسكن ‏ ‏عائشة ‏ ‏فقال : ‏ ‏هنا الفتنة ثلاثاً من حيث يطلع قرن الشيطان

صحيح مسلم - الفتن وأشراط الساعة - الفتنة من المشرق من حيث يطلع قرنا الشيطان - رقم الحديث : ( 5170 )

حدثنا : ‏ ‏أبوبكر بن أبي شيبة ‏ ، حدثنا : ‏ ‏وكيع ‏ ‏، عن ‏ ‏عكرمة بن عمار ‏ ‏، عن ‏ ‏سالم ‏ ‏، عن ‏ ‏إبن عمر ‏ ‏قال : ‏خرج رسول الله ‏ (ص) ‏‏من بيت ‏ ‏عائشة ‏ ‏فقال : ‏ ‏رأس الكفر من هاهنا من حيث يطلع قرن الشيطان ‏ ‏يعني المشرق
sunni-sunni

Tro: Shia
Køn: Hankøn

Givet : 0 perle
Fået : 0 perle

Re: Satans horn kommer ud fra Ayeshas hus!

Indlægby Abu Saif » tors feb 02, 2012 23:40

pege i retning af = فأشار نحو
pege på = فأشار الى
den er gammel, kom tilbage når du har lært bedre arabiske. den er gammel og et svar på det ligge lige foran dig på shiaonline.dk du behøver ikke at rejse langt for at finde svaret.

إذا رأيت الحفاة العراة العالة رعاة الشاة يتطاولون في البنيان فانتظر الساعة
Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Tro: Salafi

Givet : 27 perler
Fået : 48 perler

Indlægby Abu Saif » tors feb 02, 2012 23:48

قام النبي ‏ (ص) ‏ ‏خطيباً
her har vi stedet hvor profeten står.
فأشار نحو مسكن ‏ ‏عائشة ‏ ‏فقال
her har vi en retning hvor profeten peger
هنا الفتنة ثلاثاً من حيث يطلع قرن الشيطا
her har vi en handling.
det gentage sig i alle de ahadith der handler om det.

men du ved godt at muslimer siger aysha's hus for at tydeliggøre hvilket af profetens huse der er tale om, alle de huse hvor profetens kone boede tilhørt profeten, men hvis man sagde profetens huse så vil man jo ikke vide om der er tale om den ene kone eller en anden. så du i virkeligheden påstår at profeten mener at fitnah vil komme fra sit eget hus!! kunne det ikke være nemmer hvis profeten peget på Ayesha som person?

Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Indlægby Abdul rahmaan » tors feb 02, 2012 23:53

Hvis man læser i koranen, vil man opdage at Profeten (Må Allahs fred og velsignelse være med ham) hustruer (Må Allah være tilfreds med dem alle) bliver omtalt som de troendes mødre. Det vil sige at Sayyida Aisha Radi Allahu Anha er de troendes mor. Der er ingen som helst tvivl om Profeten (Må Allahs fred og velsignelse være med ham) elskede Sayyida Aisha Radi Allahu Anha, og De Sayyida (Radi Allahu Anha) er en del af Ahlul Bayt. Du kender vel godt hadith som beskriver hvad der sker med en person som har had til Ahlul Bayt.

De beretninger du har sat ind handler om fitna fra Najd, og ikke om Sayyida Aisha Radi Allahu Anha.
Abdul rahmaan

Givet : 4 perler
Fået : 3 perler

Indlægby Mai » fre feb 03, 2012 00:42

'sunni-sunni', må Allah Den Ophøjede tilgive dig for at tale nedladende om en af de største og bedste personer i Islam. Jeg frygter sandelig den straf der venter dig, for at tale sådan om en så ophøjet person. Søg om tilgivelse før det er forsent, eller tag dit fordærv, fitnah og vildledelse et andet sted hen.
Brugeravatar
Mai
Sølv Bruger

Givet : 67 perler
Fået : 15 perler

Indlægby Idris » fre feb 03, 2012 13:10

Tråd flyttet til Religiøs Dialog, hvor den slags tråde hører hjemme.

Husk at oprette i de rigtige kategorier, ellers bliver de bare slettet.
Allah judgeth with truth, while those to whom they cry instead of Him judge not at all. Lo! Allah, He is the Hearer, the Seer.
Idris
Islam Admin

Tro: Sunni/Shâfi'î

Givet : 1 perle
Fået : 14 perler

Indlægby sunni-sunni » tirs feb 07, 2012 16:54

Salam alikum.

Abu Saif

Abu Saif skrev:pege i retning af = فأشار نحو
pege på = فأشار الى
den er gammel, kom tilbage når du har lært bedre arabiske. den er gammel og et svar på det ligge lige foran dig på shiaonline.dk du behøver ikke at rejse langt for at finde svaret.

Hvorfor bilver handes navn så nævnt.

حدثنا : ‏ ‏وكيع ‏ ، حدثنا : ‏ ‏عكرمة بن عمار ‏ ‏، عن ‏ ‏سالم ‏ ‏، عن ‏ ‏إبن عمر ‏ ‏قال : ‏ خرج رسول الله ‏ (ص) ‏ ‏من بيت ‏ ‏عائشة ‏ ‏فقال : ‏ ‏إن الكفر من هاهنا من حيث يطلع قرن
الشيطان.
مسند أحمد - مسند المكثرين من الصحابة - مسند عبد الله بن عمر بن الخطاب (ر) - رقم الحديث : ( 4571.

til Abdul rahmaan.

Abdul rahmaan skrev:Hvis man læser i koranen, vil man opdage at Profeten (Må Allahs fred og velsignelse være med ham) hustruer (Må Allah være tilfreds med dem alle) bliver omtalt som de troendes mødre. Det vil sige at Sayyida Aisha Radi Allahu Anha er de troendes mor. Der er ingen som helst tvivl om Profeten (Må Allahs fred og velsignelse være med ham) elskede Sayyida Aisha Radi Allahu Anha, og De Sayyida (Radi Allahu Anha) er en del af Ahlul Bayt. Du kender vel godt hadith som beskriver hvad der sker med en person som har had til Ahlul Bayt.

Det, at Profetens koner er de troendes mødre, giver dem ikke højere status end andre kvinder. Det betyder blot, at ingen må ægte dem efter Profeten (sa), da man ikke må ægte ens mor.

Verset gør ikke Profetens koner ufejlbarlige, og det hæver dem heller ikke over Allahs (Subhana wa ta'ala) og Profetens (sa) ordrer. Det, der afgør om hvorvidt man har fortjent Allahs forbandelse, er udelukkende ens handlinger, så hvis man handler retfærdigt og adlyder Allah (Subhana wa ta'ala) og Hans Sendebud, så har man på ingen måde fortjent Allahs forbandelse. Men hvis man derimod handler uretfærdigt og imod Allahs og Profetens ordre til sådan en grad, at man fortjener Allahs forbandelse, så betyder ens forhold eller slægtskab til Profeten (sa) intet.

Dette er tilfældet med Profeten Noahs (as) hustru og søn, samt Årofeten Lots (as) hustru.

Og Aisha er ikke en del af Ahlul Bayt (AS)
Senest rettet af sunni-sunni ons feb 08, 2012 00:35, rettet i alt 2 gange.
sunni-sunni

Indlægby Abu Saif » tirs feb 07, 2012 17:46

Hvorfor nævner så profeten (SA) hendes navn. og hvad med den der.

er du også begyndt at lyve nu? troede at der vil gå flere indlæg inden du begynder på det, men du starter allerede nu. profeten har ikke nævnt hans kones navn!!

حدثنا : ‏ ‏وكيع ‏ ، حدثنا : ‏ ‏عكرمة بن عمار ‏ ‏، عن ‏ ‏سالم ‏ ‏، عن ‏ ‏إبن عمر ‏ ‏قال : ‏ خرج رسول الله ‏ (ص) ‏ ‏من بيت ‏ ‏عائشة ‏ ‏فقال : ‏ ‏إن الكفر من هاهنا من حيث يطلع قرن
الشيطان.
مسند أحمد - مسند المكثرين من الصحابة - مسند عبد الله بن عمر بن الخطاب (ر) - رقم الحديث : ( 4571.

man kan godt sige هنا hvis man skal fortælle om en retning, eksempelvis så har vest ikke en bestemt afstand. eller hvis man skal udpege qibla så kan man sige Qibla من هنا.
men undrer det dig ikke at profeten er begravet et sted som han udpeget som stedet hvor satan's hjælpere vil dukke fra, og det er stedet hvor han boede i ?

Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Indlægby sunni-sunni » tirs feb 07, 2012 18:05

Salam alikum.

Abu Saif skrev:er du også begyndt at lyve nu? troede at der vil gå flere indlæg inden du begynder på det, men du starter allerede nu. profeten har ikke nævnt hans kones navn!!

Nej. det var ikke det jeg mente. jeg mener hvorfor bilver hendes navn nævnt. jeg lyder ikke. kan du så fortælle mig, hvad for en hus er der så tal om.

Abu Saif skrev:er du også begyndt at lyve nu? troede at der vil gå flere indlæg inden du begynder på det, men du starter allerede nu. profeten har ikke nævnt hans kones navn!!

Tak skal du have og må Allah tilgiver dig.

Abu Saif skrev:man kan godt sige هنا hvis man skal fortælle om en retning, eksempelvis så har vest ikke en bestemt afstand. eller hvis man skal udpege qibla så kan man sige Qibla من هنا.
men undrer det dig ikke at profeten er begravet et sted som han udpeget som stedet hvor satan's hjælpere vil dukke fra, og det er stedet hvor han boede i ?

læs lig hvad der står. من هاهنا det betyder (har fra) han mener (SA) hendes hus.
sunni-sunni

Indlægby Abu Saif » tirs feb 07, 2012 21:51

Nej. det var ikke det jeg mente. jeg mener hvorfor bilver hendes navn nævnt. jeg lyder ikke. kan du så fortælle mig, hvad for en hus er der så tal om.

det har jeg svaret i første indlæg, men kan nu se at du ikke har forstået det.
beretteren nævner PROFETENS hus for at gør det klart for dem der hører det i hvilken retning profeten peget imod. og han nævnt Aicha's navn for at gøre det mere præcist hvilke af profetens huse der blevet peget imod.
har du forstået det nu eller har du virkelig bruge for endnu en forklaring?
Tak skal du have og må Allah tilgiver dig

Amen, men specifikt i den udtalelse er det skulle dig der har bruge for en ordenlige tilgivelse. du lyver når du siger at profeten nævnt hendes navn. hvad du mener med det kan jeg overhovede ikke vide.
læs lig hvad der står. من هاهنا det betyder (har fra) han mener (SA) hendes hus

læs du hvad jeg skriver.
retning har ikke en afstand, så man kan godt sig herfra.
når man får gæster hjem så siger man til dem herfra er Qibla, det betyder vel ikke at kaabaen ligger midt i dit tv-stue

Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Indlægby sunni-sunni » ons feb 08, 2012 00:33

Salam alikum.

Abu Saif skrev:det har jeg svaret i første indlæg, men kan nu se at du ikke har forstået det.
beretteren nævner PROFETENS hus for at gør det klart for dem der hører det i hvilken retning profeten peget imod. og han nævnt Aicha's navn for at gøre det mere præcist hvilke af profetens huse der blevet peget imod.
har du forstået det nu eller har du virkelig bruge for endnu en forklaring?

Hvorfor svar du ikke. Hvad for en hus er der så tal om.

Abu Saif skrev:Amen, men specifikt i den udtalelse er det skulle dig der har bruge for en ordenlige tilgivelse. du lyver når du siger at profeten nævnt hendes navn. hvad du mener med det kan jeg overhovede ikke vide.

Læs hvad jeg skrev. (jeg mener hvorfor bilver hendes navn nævnt)

Abu Saif skrev:læs du hvad jeg skriver.
retning har ikke en afstand, så man kan godt sig herfra.
når man får gæster hjem så siger man til dem herfra er Qibla, det betyder vel ikke at kaabaen ligger midt i dit tv-stue

Proften gik ud fra hendes hus og sagde herfra. så svært kan det ikke være at forstå. det er ligsom hvis du er hjem hos en og siger herfra kommer noget dårligt ud, så mener du ikke at det er nabo.
sunni-sunni

Indlægby Abu Saif » ons feb 08, 2012 01:04

Hvorfor svar du ikke. Hvad for en hus er der så tal om.

du ikke den skarpeste kniv i skuffen, jeg har da svaret men du kan ikke læse det!!
kort sagt det er det hus Aicha boede i, men og hvad så hvorfor spørge du om det når du ved at profeten ikke nævnt det men det gjort beretteren.
Læs hvad jeg skrev. (jeg mener hvorfor bilver hendes navn nævnt)

det mener du ikke!! er du virkelig langsom til at fatte det eller kører du rundt i det med vilje for at gøre mig uinteresseret?
hendes navn blev nævnt fordi hun boede i profetens hus som lå i den retning hvor profeten peget, hvis beretteren havde sagt profeten peget uden at nævne i hvilken retning så vil hadithen være ubrugelig. hadithen starter også med at fortælle hvor profeten stod henne.

Proften gik ud fra hendes hus og sagde herfra. så svært kan det ikke være at forstå. det er ligsom hvis du er hjem hos en og siger herfra kommer noget dårligt ud, så mener du ikke at det er nabo.

nej du mener at det er ligesom hvis man kommer ud af sit eget hus og siger at satans hjælpere kommer herfra. det er faktisk det du siger. hvis det var aicha's hus hvor var profetens hus? de andre huse hvor hans koner boede blev også kaldt efter deres navne ligesom aicha. men det værste for dig er at profeten blev begravet samme sted.

Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Indlægby sunni-sunni » man feb 20, 2012 21:07

salam alikum.

Abu Saif skrev:kort sagt det er det hus Aicha boede i,

godt så er den på plads. Hvordan kan så Satans horn kom ud fra hends hus, når hun var god som i siger.

Abu Saif skrev:men det værste for dig er at profeten blev begravet samme sted.

Nej nej, profeten (sa) blev ikke begravet i hendes hus, men i Fatmas (as) hus. Så den kan du ikke brug mere. ¨
sunni-sunni

Indlægby Abu Saif » man feb 20, 2012 22:06

godt så er den på plads. Hvordan kan så Satans horn kom ud fra hends hus, når hun var god som i siger.

fordi det er dig og resten af shia der siger at profeten peget på hans hus, vi sunnier siger at han peget i huset's retning. det er 5. gang jeg siger det. spørge du igen får du det samme svar, med den konklusion at du er fatsvag.

Nej nej, profeten (sa) blev ikke begravet i hendes hus, men i Fatmas (as) hus. Så den kan du ikke brug mere.

nu er beviset stadigvæk eksisterende, i Medina når i shia besøger profetens grav så er det det samme hus som profeten havde til sin kone Aicha. medmindre du mener at awasib (sunnier) påstår at fatima's hus er aicha's nu. så skal du lige bevis hvornår disse har ændret det.
og hvis du virkelig mener at profeten er begravet i Fatima's hus så er dette et klart bevis på at Ali er vild med abu bakr og omar da han lod dem blive begravet i sit hus ved siden af profeten!

Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Lignende emner

Hvor kommer I fra?
Forum: Fri Debat
Forfatter: noor_alsamawaat