Julen må ikke støde indvandrere. (delt)

Islam-intersekteriske diskussioner samt andre religioner

Redaktør: Fri Debat Mods

Re: Julen må ikke støde indvandrere

Indlægby Bilingual » man dec 19, 2011 12:56

basit skrev:
Dr. Who skrev:"Vi skal være forsigtige og sørge for ikke at støde nogen"
"fordi præsten holdt fast i at bede fadervor, og dét, mente skolelederen, ville krænke nogle af eleverne"
"støde børn med indvandrerbaggrund"

Hensynsbetændelse er er virkelig grim sygdom.
Sjovt, at da jeg gik i skole og ikke gad det der kirke-fis, var der ingen, der tog hensyn til mine sarte følelser.

Enten fortsætter skolerne de traditioner, de altid har haft, og så må religiøse minoriteter indordne sig. Eller også giver man alle elever mulighed til at vælge fra.

Det er faktisk ikke en grim sygdom. Den grimme sygdom er at man er så kold og hjerteløs - at man ikke tager hensyn til medmennesker.

At tage hensyn til andre - som naboer, borgere, mennesker er da noget af det mest smukkeste som findes.

Det grimme er at man pga. højredrejning og populisme - ikke tager hensyn til andre.

Ligeså meget hensyn som medlemmer af din sekt tog da de forbød børn at klippe julehjerter i en børnehave i København?
Brugeravatar
Bilingual
Aktiv Bruger

Tro: Ateist/Agnostiker
Køn: Hankøn

Givet : 23 perler
Fået : 8 perler

Julen må ikke støde indvandrere. (delt)

Indlægby Cabra » man dec 19, 2011 13:09

Den grimme sygdom er at man er så kold og hjerteløs - at man ikke tager hensyn til medmennesker.

Hehe. Ligesom der bliver taget hensyn til medmennesker i HBTs udlægning af kalifat-staten. Folk skal fx tvinges til at iklæde sig islamisk.

Det danske samfund tager nemlig i høj grad hensyn til folk som er anderledes. HBTs ide er tilsyneladende, at tage så lidt hensyn som muligt, netop fordi de er så arrogante.
Cabra
Sølv Bruger

Geografisk sted: Frederiksberg

Givet : 54 perler
Fået : 74 perler

Indlægby basit » man dec 19, 2011 14:20

Bilingual skrev:Ligeså meget hensyn som medlemmer af din sekt tog da de forbød børn at klippe julehjerter i en børnehave i København?

At muslimske forældre ikke ønsker deres børn klipper julehjerter er udtryk for noget naturligt - at demokrater så ønsker at tvinge muslimske børn til at klippe julehjerter er udtryk for noget fascistisk. Forskellen vil du kunne forstå den dag du bliver voksen.

Og den mest udbredte og farligste sekt jeg kender - er den demokratiske.
basit

Tro: Sunni/Shâfi'î

Givet : 15 perler
Fået : 20 perler

Indlægby basit » man dec 19, 2011 14:39

Cabra skrev:
Den grimme sygdom er at man er så kold og hjerteløs - at man ikke tager hensyn til medmennesker.

Hehe. Ligesom der bliver taget hensyn til medmennesker i HBTs udlægning af kalifat-staten. Folk skal fx tvinges til at iklæde sig islamisk.

Det danske samfund tager nemlig i høj grad hensyn til folk som er anderledes. HBTs ide er tilsyneladende, at tage så lidt hensyn som muligt, netop fordi de er så arrogante.

Det er pinligt at se at de fleste - hvis ikke alle - ikke-muslimer herinde i virkeligheden er herinde for at rakke ned på Islam og ophøje demokratiet til noget - ja pudsigt nok - nærmest guddommeligt.

Helt ærligt, efter flere hundrede hvis ikke tusinde indlæg burde man - selv hvis man er demokrat - indse at muslimer er af anderledes opfattelse end ikke-muslimer. Vi er forskellige i observans - kom over det - det er snart på tide. Og ja Naser Khader og hans lille sammenkomst på 5 mennesker, gør hverken fra eller til.

Jeg finder det desuden uhæderligt at kritisere islamiske holdninger - ved at lade som om det er "små" grupper af muslimer der har sådanne holdninger.

Hvis jeg nu skal gentage Islams love og regler - så er der i Islam samfundslove som gælder samfundsborgerne.
Disse samfundslove gælder - følg godt med her Cabra - gælder alle samfundsborgere. I et demokrati gælder samfundslove - surprise surprise - alle samfundsborgere.

Ifølge Islam så skal jeg betale 2.5% i skat, i Danmark betaler jeg næsten halvdelen - fordi samfundslovene gælder alle borgere. I Islam må man have flerkoner i Danmark er det - surprise surprise - selv som muslim forbudt. I Islam må lån ikke gives med renter - i Danmark kan man ikke få et lån uden renter - selv hvis man er muslim.

Og med den intolerance, fremmedhad, nationalisme og racisme der findes i europæiske lande - så burde man af bare skam tie stille om manglende hensyntagen andre steder - som demokrat.
basit

Indlægby Bilingual » man dec 19, 2011 15:05

At muslimske forældre ikke ønsker deres børn klipper julehjerter er udtryk for noget naturligt

Ja ligeså naturligt som at forbyde tørklæder eller Koranen...

- at demokrater så ønsker at tvinge muslimske børn til at klippe julehjerter er udtryk for noget fascistisk. Forskellen vil du kunne forstå den dag du bliver voksen.

Ha-ha, du er virkeligt underholdende, med den form for argumentation burde det omvendte være at i alle geografi timer var de muslimske lande retucheret bort og islam ikke blev nævnt i religionsundervisning.
Dine holdninger er udtryk for hensynsløshed og meningsfacisme, lad være med at prøve at forstå ordet "hensyn", du ved tydeligvis intet om hvad det betyder og jeres løbesedler om jøder tidligere, visert det med al tydelighed...

Ja, den giver dig mulighed for at udbrede dine giftigheder uden at censurere dem, finansierer din uddannelse på trods af dine fascistiske holdninger og understøtter dig hvis du mister dit arbejde, det må virkeligt være en frygtelig sekt....
Brugeravatar
Bilingual
Aktiv Bruger

Indlægby Cabra » man dec 19, 2011 15:16

Det er pinligt at se at de fleste - hvis ikke alle - ikke-muslimer herinde i virkeligheden er herinde for at rakke ned på Islam og ophøje demokratiet til noget - ja pudsigt nok - nærmest guddommeligt.

Jep. Vi ikke-muslimer er herinde med et formål og det er at rakke ned på Islam. Hver eneste gang chancen byder os - så rakker vi ned på Islam.

Julia, Frode, Bingual, Vegard, Dr.Who, Leksion og især jeg er store Islam-hadere. Vi afskyr denne religion, uanset hvad.

Og demokratiet er guddommeligt for os, eftersom mennesket er perfekt.
Cabra
Sølv Bruger

Indlægby basit » man dec 19, 2011 15:24

Bilingual skrev:
At muslimske forældre ikke ønsker deres børn klipper julehjerter er udtryk for noget naturligt

Ja ligeså naturligt som at forbyde tørklæder eller Koranen...

Slap nu af med for meget Gert Wilders læsning.

Bilingual skrev:
- at demokrater så ønsker at tvinge muslimske børn til at klippe julehjerter er udtryk for noget fascistisk. Forskellen vil du kunne forstå den dag du bliver voksen.

Ha-ha, du er virkeligt underholdende, med den form for argumentation burde det omvendte være at i alle geografi timer var de muslimske lande retucheret bort og islam ikke blev nævnt i religionsundervisning.
Dine holdninger er udtryk for hensynsløshed og meningsfacisme, lad være med at prøve at forstå ordet "hensyn", du ved tydeligvis intet om hvad det betyder og jeres løbesedler om jøder tidligere, visert det med al tydelighed...

Det er ret trættende at modargumentere dine fordomme. Forældre har ret til at opdrage deres børn ifølge deres ønsker - på nær hvis man er en mini-mussolini i dansk udgave.

Jeg er ked af at være den som du får beskeden fra - men nogen må jo fortælle dig det før eller siden. Du er havnet i det forkerte århundrede - Stalin og Mussolini er døde. Jeg ved det, det er trist, men sandt.

Ja, den giver dig mulighed for at udbrede dine giftigheder uden at censurere dem, finansierer din uddannelse på trods af dine fascistiske holdninger og understøtter dig hvis du mister dit arbejde, det må virkeligt være en frygtelig sekt....

Det er frygteligt - ½ halv mil. lider af depression på grund af den - og lykkepiller får de ikke gratis.

Finansiering af uddannelse og understøttelse er ikke noget som i har patent på - det er faktisk noget i er ved at afskaffe. Må jeg anbefale dig den seneste opdatering - advarsel, artiklen rummer uhyggelig læsning:

Finansminister: Danmark vakler på randen
http://epn.dk/okonomi2/dk/article2641236.ece
Senest rettet af basit man dec 19, 2011 15:47, rettet i alt 2 gange.
basit

Indlægby basit » man dec 19, 2011 15:41

Cabra skrev:

Jep. Vi ikke-muslimer er herinde med et formål og det er at rakke ned på Islam. Hver eneste gang chancen byder os - så rakker vi ned på Islam.

Julia, Frode, Bingual, Vegard, Dr.Who, Leksion og især jeg er store Islam-hadere. Vi afskyr denne religion, uanset hvad.

Og demokratiet er guddommeligt for os, eftersom mennesket er perfekt.

Pak lige offerkortet sammen - får jeg ofte at vide - måske skulle andre gøre det samme.

Du har et problem med politisk Islam - som også er Islam. Det svarer til at andre skulle sige - nej nej, jeg afskyr ikke demokratiet - men jeg afskyr de demokratiske friheder. Helt ærlig, hvem prøver man at narre?

Og ja, i bund og grund har i et problem med kalifatet. Kalifatet er en uadskillelig del af Islam. Det er velkendt islamisk basal viden - du ved - lidt ala "Islam for dummies". Det er den kendsgerning der før eller siden må have gået op for dig - før du rundede de 1000 indlæg herinde.

Og så kan jeg slet ikke se hverken holdbarheden eller validiteten i jeres demokrati-fanatisme. Kort fortalt går den på:

"I er formørkede mennesker som tror på en absolut sandhed, men vi er tvivlere og vi ved at demokratiet bedst fordi vi er tvivlerne - vi er dem som ikke tvivler på vores tvivl, vi har den absolutte tvivl - hvilket overgår den absolutte ikke-tvivl, ja den er langt bedre."
Senest rettet af basit man dec 19, 2011 16:27, rettet i alt 1 gang.
basit

Indlægby Cabra » man dec 19, 2011 16:09

Ja, det er irriterende, når folk spiller offer-kortet, ikke sandt. Ikke desto mindre er der jo en sandhed i blandt den. Det er rigtig ærgerligt, at du skyder folk, dvs. ikke muslimerne herinde i skoene, at de er herinde for at rakke ned på Islam. Det er tværtimod det modsatte, som er tilfældet. Ikke-muslimerne herinde gør generelt en del ud af, at have en dialog og prøve at forstå, hvordan danske muslimer tænker - om alverdens ting.

Nu vil jeg høre noget Lady-gaga, spise nogle clementiner og få læst lidt op til min eksamen i januar.
Cabra
Sølv Bruger

Indlægby basit » man dec 19, 2011 16:41

Cabra skrev:Ja, det er irriterende, når folk spiller offer-kortet, ikke sandt. Ikke desto mindre er der jo en sandhed i blandt den. Det er rigtig ærgerligt, at du skyder folk, dvs. ikke muslimerne herinde i skoene, at de er herinde for at rakke ned på Islam. Det er tværtimod det modsatte, som er tilfældet. Ikke-muslimerne herinde gør generelt en del ud af, at have en dialog og prøve at forstå, hvordan danske muslimer tænker - om alverdens ting.

Nu vil jeg høre noget Lady-gaga, spise nogle clementiner og få læst lidt op til min eksamen i januar.

Lad mig endelig ikke ødelægge din eksamenslæsning :)

Men hånden på hjertet - jeg har rundet over 300 indlæg herinde. Sammenfattende kan man sige om jeres holdning til Islam er den - at så længe at Islam ikke er politisk, men en tandløs og for at sige det lige ud ubrugelig religion, ja en form for kristendom som kan fængsles i kirker, dvs. hvis vi dyrker Islam inden for privatsfæren og lader os døbe - sorry - sekularisere, så er vi såmænd gode nok. Så er vi gode muslimer og ikke som de onde muslimer som ønsker et grumt kalifat.

Men så snart muslimer ønsker en anderledes samfundsordning i de muslimske lande - så tordner det frem med jeres kalifatet dit og kalifatet dat. Selvom det burde være lysende klart når man runder 1000 indlæg herinde at muslimer er tilhængere af en islamisk stat. Vi elsker simpelthen Islam både dens åndelige love og politiske love - ja vi elsker alt ved Islam, vi er stolte og beærede over at være muslimer. Og som sagt så kan en Naser her og der ikke ændre det store billede. Må jeg lige minde om at omtrent 75% af muslimerne i Egypten stemte på muslimske partier.

Jeg skrev om hensyntagen overfor folk i al almindelighed - og ikke at tvinge folk til religiøse ceremonier de ikke står inde for - hvorefter debatten hurtigt handlede om Kalifatet. Det finder jeg lidt afslørende...
Senest rettet af basit man dec 19, 2011 20:15, rettet i alt 1 gang.
basit

Indlægby Dr. Who » man dec 19, 2011 19:48

basit skrev:
Cabra skrev:Ja, det er irriterende, når folk spiller offer-kortet, ikke sandt. Ikke desto mindre er der jo en sandhed i blandt den. Det er rigtig ærgerligt, at du skyder folk, dvs. ikke muslimerne herinde i skoene, at de er herinde for at rakke ned på Islam. Det er tværtimod det modsatte, som er tilfældet. Ikke-muslimerne herinde gør generelt en del ud af, at have en dialog og prøve at forstå, hvordan danske muslimer tænker - om alverdens ting.

Lad mig endelig ikke ødelægge din eksamenslæsning :)

Men hånden på hjertet - jeg har rundet over 300 indlæg herinde. Sammenfattende kan man sige om jeres holdning til Islam er den - at så længe at Islam ikke er politisk, men en tandløs og for at sige det lige ud ubrugelig religion, ja en form for kristendom som kan fængsles i kirker, dvs. hvis vi dyrker Islam inden for privatsfæren og lader os døbe - sorry - sekularisere, så er vi såmænd gode nok. Så er vi gode muslimer og ikke som de onde muslimer som ønsker et grumt kalifat.

Det er jo desværre det, man får ud af af diskustere med personer, der har ekstremistiske tankebaner. Det er ikke meget anderledes end når jeg diskuterer med højreekstreme og kritiserer personers opfattelse af et idealsamfund; så hader jeg også danskere, dansk kultur, kristendom, er en islamlefler, rødfascist, kommunist. Du reagerer på samme måde. Jeg ved ikke, hvorfor det er sådan, men måske Henrik Day Poulsen kan svare på det.
Jeg har intet mod islam som politisk model - det er tilhængerne, jeg tvivler på - ikke som én samlet gruppe, nærmere evnen til at samle alle muslimer.
Hvis du ønsker en islamisk stat efter de fire kaliffers model, så kan du kun få det ved at anskaffe en tidsmaskine og rejse tilbage.

basit skrev:Men så snart muslimer ønsker en anderledes samfundsordning i de muslimske lande - så tordner det frem med jeres kalifatet dit og kalifatet dat. Selvom det burde være lysende klart når man runder 1000 indlæg herinde at muslimer er tilhængere af en islamisk stat. Vi elsker simpelthen Islam både dens åndelige love og politiske love - ja vi elsker alt ved Islam, vi er stolte og beærede over at være muslimer. Og som sagt så kan en Naser her og der ikke ændre det store billede.

Muslimer er ligeså forskellige som alle andre tilhængere af bestemte samfundsopfattelser. Der bor muslimer i alle verdensdele, flest i Asien - der er ikke enighed om, hvad islam er, kultur, styreform etc. Men igen; det er det samme med højreekstreme - de mener også, at der er en fælles, danske kultur, der binder os sammen.

basit skrev:Må jeg lige minde om at omtrent 75% af muslimerne i Egypten stemte på muslimske partier.

Det må du gerne, men så vil jeg også gerne minde dig om alle de muslimer (herunder dig), der op til valget var meget opsat på at forklare, at det er uislamisk at stemme til et demokratisk valg. Enten består Egyptens befolkning af vantro hyklere eller også må jeg erklære valgresultatet for ugyldigt. Jeg regner ikke med, at du erkender, at du er på dybt vand ang. din opfattelse af islam og demokrati.

basit skrev:Jeg skrev om hensyntagen overfor folk i al almindelighed - og ikke at tvinge folk til religiøse ceremonier det ikke står inde for - hvorefter debatten hurtigt handlede om Kalifatet. Det lidt afslørende...
- "I am by no means a nervous man, but it is stupidity rather than courage to refuse to recognize danger when it is close upon"
Brugeravatar
Dr. Who

Givet : 6 perler
Fået : 30 perler

Indlægby Dr. Who » man dec 19, 2011 19:53

basit skrev:
Og så kan jeg slet ikke se hverken holdbarheden eller validiteten i jeres demokrati-fanatisme. Kort fortalt går den på:

"I er formørkede mennesker som tror på en absolut sandhed, men vi er tvivlere og vi ved at demokratiet bedst fordi vi er tvivlerne - vi er dem som ikke tvivler på vores tvivl, vi har den absolutte tvivl - hvilket overgår den absolutte ikke-tvivl, ja den er langt bedre."

http://www.youtube.com/watch?v=9ar0TF7J5f0
- "I am by no means a nervous man, but it is stupidity rather than courage to refuse to recognize danger when it is close upon"
Brugeravatar
Dr. Who

Indlægby basit » man dec 19, 2011 20:08

Dr. Who skrev:
basit skrev:

http://www.youtube.com/watch?v=9ar0TF7J5f0

Kære Dr. Who

Næste gang må du altså gerne advare mod indholdet før du poster sådan et link igen.

Advarsel: klippet indholdet meget stærke billeder - visning er på eget ansvar
basit

Indlægby Vegard » tirs dec 20, 2011 00:50

basit skrev:Men hånden på hjertet - jeg har rundet over 300 indlæg herinde. Sammenfattende kan man sige om jeres holdning til Islam er den - at så længe at Islam ikke er politisk, men en tandløs og for at sige det lige ud ubrugelig religion, ja en form for kristendom som kan fængsles i kirker, dvs. hvis vi dyrker Islam inden for privatsfæren og lader os døbe - sorry - sekularisere, så er vi såmænd gode nok. Så er vi gode muslimer og ikke som de onde muslimer som ønsker et grumt kalifat.

Nu ved jeg ikke om det skinner igennem i de 300 indlæg du taler om, men jeg tror du har ret i forhol til en stor del af befolkningen som ikke er muslimer. Jeg tror der er mange der vil forsøge at fjerne politik fra islam og gøre den til noget andet. Og jeg tror du har ret i at mange prøver at fjerne ideen om kalifatet fra islam.
Men du siger også følgende

det burde være lysende klart når man runder 1000 indlæg herinde at muslimer er tilhængere af en islamisk stat. Vi elsker simpelthen Islam både dens åndelige love og politiske love - ja vi elsker alt ved Islam, vi er stolte og beærede over at være muslimer. Og som sagt så kan en Naser her og der ikke ændre det store billede. Må jeg lige minde om at omtrent 75% af muslimerne i Egypten stemte på muslimske partier.

Jeg kan ikke lige se hvordan du kan konkludere noget ud fra brugere på dette forum og overfører det til alle muslimer verden over. Hvis man ser på alle muslimske lande, så ser jeg ikke noget klart billede af en overgang fra demokrati (eller i nogle tilfælde noget der minder om det) og over mod et egentligt kalifat. Nationalismen er ret dominerende i rigtig mange muslimske lande og i mange tilfælde kommer den også før muslimske brødre i andre lande. Ligeledes er der dominerende stammeforhold i en del muslimske lande som også vejer ganske tungt og adskiller mellem muslimer. Og endeligt er der stadig store demokratiske bevægelser i muslimske lande og ret mange endda hvor demokratiet har nogen lunde forhold
Senest rettet af Vegard tirs dec 20, 2011 13:38, rettet i alt 1 gang.
Vegard

Tro: Andet

Givet : 0 perle
Fået : 7 perler

Indlægby Bilingual » tirs dec 20, 2011 09:03

Jeg citeterer dig igen:

At danske forældre ikke ønsker deres børn hører om koranen eller ser tørklæder i skolen er udtryk for noget naturligt .

Hvad er forskellen?

Dine holdninger er udtryk for hensynsløshed og meningsfacisme, lad være med at prøve at forstå ordet "hensyn", du ved tydeligvis intet om hvad det betyder og jeres løbesedler om jøder tidligere, visert det med al tydelighed...[/quote]

Det er ret trættende at modargumentere dine fordomme. Forældre har ret til at opdrage deres børn ifølge deres ønsker - på nær hvis man er en mini-mussolini i dansk udgave.

Nej, jeg spejler bare dine argumenter i hvad du selv ønsker og det er tydeligt at dine falske pseudo liberale holdninger ville forsvinde som dug ved solen hvis det var din sekt der havde magt.

Jeg er ked af at være den som du får beskeden fra - men nogen må jo fortælle dig det før eller siden. Du er havnet i det forkerte århundrede - Stalin og Mussolini er døde. Jeg ved det, det er trist, men sandt.

Kan du ikke forklare mig, når du nu som person har udbredt dig om kalifatets lyksaligheder og tolerance, hvorfor din sekt så udgav et trusselsbrev vendt mod alle jøder?

Det er frygteligt - ½ halv mil. lider af depression på grund af den - og lykkepiller får de ikke gratis.

Finansiering af uddannelse og understøttelse er ikke noget som i har patent på - det er faktisk noget i er ved at afskaffe. Må jeg anbefale dig den seneste opdatering - advarsel, artiklen rummer uhyggelig læsning:

Finansminister: Danmark vakler på randen
http://epn.dk/okonomi2/dk/article2641236.ece

Hvor mange i den arabiske verden tror du ikke ville spise lykkepiller hvis de havde muligheden? Du der tror at kan finansiere et velfærdssamfund med 2.5% skat? - har du nogensinde åbnet en bog og set hvad der finansiserede de tidligere kalifater? - det var plyndringstogter og afpresning, ikke 2.5 % skat...

Og jeg går ud fra at siden du er en så stor modstander af demokrati og velfærdsstat at du og dine ligesindede har nægtet at modtage SU og andre sociale ydelser, da det ellers ville være det rene snylteri og hykleri, korrekt?
Brugeravatar
Bilingual
Aktiv Bruger

Indlægby basit » tirs dec 20, 2011 14:18

Vegard skrev:Nu ved jeg ikke om det skinner igennem i de 300 indlæg du taler om, men jeg tror du har ret i forhol til en stor del af befolkningen som ikke er muslimer. Jeg tror der er mange der vil forsøge at fjerne politik fra islam og gøre den til noget andet. Og jeg tror du har ret i at mange prøver at fjerne ideen om kalifatet fra islam.

Jeg er glad for at du vedstår at det er tilfældet.

Jeg kan ikke lige se hvordan du kan konkludere noget ud fra brugere på dette forum og overfører det til alle muslimer verden over. Hvis man ser på alle muslimske lande, så ser jeg ikke noget klart billede af en overgang fra demokrati (eller i nogle tilfælde noget der minder om det) og over mod et egentligt kalifat. Nationalismen er ret dominerende i rigtig mange muslimske lande og i mange tilfælde kommer den også før muslimske brødre i andre lande. Ligeledes er der dominerende stammeforhold i en del muslimske lande som også vejer ganske tungt og adskiller mellem muslimer. Og endeligt er der stadig store demokratiske bevægelser i muslimske lande og ret mange endda hvor demokratiet har nogen lunde forhold

Min konklusion har intet at gøre med brugere fra dette forum - men et indtryk af det overordnede billede der finder sted i den islamiske verden. Naturligvis er det ikke alle i Egypten som er pro-kalifat sympatisører - du kan nok trække 15-20% fra. Dermed er jeg enig med dig i at der eksisterer regionale/nationale forskelle i de forskellige muslimske lande - dog mener jeg at der går når igen på tværs af de regionale/nationale forskelle som skulle eksistere - nemlig et klart ønske om mere Islam og sharia i landende.

Men mit overordnede indtryk er at mellem 65-85% af muslimerne i næsten! samtlige muslimske lande er tilhængere af sharialovgivning/kalifatet/en islamisk stat. Jeg vil - hvis jeg får tid skrive nærmere om hvad jeg hvad jeg baserer mine synspunkter på.
basit

Indlægby basit » tirs dec 20, 2011 14:45

Bilingual skrev:

Jeg citeterer dig igen:

At danske forældre ikke ønsker deres børn hører om koranen eller ser tørklæder i skolen er udtryk for noget naturligt .

Hvad er forskellen?

Hvis danske børn tvinges til at deltage i islamiske ritualer - vil jeg kunne følge dit argument. Men mig bekendt starter man ikke undervisningen i Danmark med Koranlæsning og tørklædepåbud for piger. Men nu har jeg heller ikke været i skolerne omkring Vollsmose og Gellerup-planen.

Mht. tørklæder så deltager man ikke i en ceremoni fordi der kommer en pige med tørklæde i klassen - så jeg forstår ikke du fremhæver tørklædet. Det vil svare til at forældre kan kræve at andres børn ikke må have bøjler og briller på. Det finder jeg som et hul-i-hovedet argument.

Alt i alt - så tvinger man ikke danske børn til at be fem gang om dagen, gå med tørklæde, lytte til Koran, muslimske børn burde ligeledes ikke tvinges til at gå til kristne kirker for at synge julesalmer. Det giver ikke mening.

Nej, jeg spejler bare dine argumenter i hvad du selv ønsker og det er tydeligt at dine falske pseudo liberale holdninger ville forsvinde som dug ved solen hvis det var din sekt der havde magt.

Det er faktisk en grov beskyldning du kommer med der - jeg er gudskelov ikke liberal - og har heller ikke pseudo liberale holdninger. Hvad antager du mig for? Sådanne grove og fornærmende beskyldninger vil jeg fremover gerne have mig frabedt. Tak!

Hvad angår andres "liberale" holdninger - så er de ofte mere fascistiske end liberale - når det kommer til stykket.

Kan du ikke forklare mig, når du nu som person har udbredt dig om kalifatets lyksaligheder og tolerance, hvorfor din sekt så udgav et trusselsbrev vendt mod alle jøder?

Jeg forstår godt du beskylder alle og enhver for at være en del af en sekt - når du din paranoide formand fra Sappho blev dømt for at beskylde muslimer for at voldtage døtre. Vi er ikke alle medlemmer af sekter.

Hvor mange i den arabiske verden tror du ikke ville spise lykkepiller hvis de havde muligheden?

Ja vi har en 10-20% demokrater så nogle skal der nok være brug for.

Du der tror at kan finansiere et velfærdssamfund med 2.5% skat? - har du nogensinde åbnet en bog og set hvad der finansiserede de tidligere kalifater? - det var plyndringstogter og afpresning, ikke 2.5 % skat...

Nej jeg ved vi kan. Hos os er olien, gas, naturresourcer o. lign. ikke privatejede, men skal netop anvendes til at imødekomme borgernes behov. Vi lader ikke folk slippe med 50% skatter, mens multinationale selskaber slipper med 0.0% i skat. Vi vil gøre op med den liberale fordeling.

Og jeg går ud fra at siden du er en så stor modstander af demokrati og velfærdsstat at du og dine ligesindede har nægtet at modtage SU og andre sociale ydelser, da det ellers ville være det rene snylteri og hykleri, korrekt?

Nej, ikke helt. Vi føler at vi har ret til en del af de ydelser når når nu jeres regeringer har tyvstjålet i den islamiske verden i årtier ;) Jeg har ikke de store samvittighedskvaler skal jeg hilse og sige.
basit

Indlægby leksikon » tirs dec 20, 2011 14:59

Bilingual, det står jo folk frit for at postulere alverdens ting om et eller andet utopia. Jeg har også tit undret mig over hvordan disse 2,5% skulle kunne finansiere en velfærdstat som Danmarks f.eks. Det er fuldstændig ude i hampen at 2.5% skatter skulle give et samfund hvor goderne er nogenlunde ligeligt fordelt. Men som du også kan se, vil Basit gøre alle værdier til folkeeje, og så skal kaliffen ellers nok sørge for at omfordele værdierne til os alle..

Så skal vi bare finde ud af hvem der skal være kalif!
Senest rettet af leksikon tirs dec 20, 2011 19:25, rettet i alt 1 gang.
leksikon

Givet : 4 perler
Fået : 1 perle

Indlægby leksikon » tirs dec 20, 2011 15:02

Nej, ikke helt. Vi føler at vi har ret til en del af de ydelser når når nu jeres regeringer har tyvstjålet i den islamiske verden i årtier Jeg har ikke de store samvittighedskvaler skal jeg hilse og sige.

Det er bare en dårlig undskyldning. Ingen har stjålet noget som helst fra dig. Men du skal være velkommen til at malke den store klamme ko du sådan foragter, vi har rigeligt råd til det.
leksikon

Indlægby basit » tirs dec 20, 2011 15:08

leksikon skrev:
Nej, ikke helt. Vi føler at vi har ret til en del af de ydelser når når nu jeres regeringer har tyvstjålet i den islamiske verden i årtier Jeg har ikke de store samvittighedskvaler skal jeg hilse og sige.

Det er bare en dårlig undskyldning. Ingen har stjålet noget som helst fra dig. Men du skal være velkommen til at malke den store klamme ko du sådan foragter, vi har rigeligt råd til det.

Jeg har heller ikke sagt der er ståjet fra mig, men fra den islamiske verden. Men... jeg tvivler stærkt på det...altså at i har råd...men nu har jeg din ord for at jeg må malke. Forresten så er jeg hverken på bistand eller SU - så ingen grund til tårer.
basit

Indlægby leksikon » tirs dec 20, 2011 15:18

Du skriver at "vi" har ret. Det må da inkludere dig som en af dem der har ret til ydelserne, eller hvad?

Bare af ren nysgerrighed. Helt præcist, hvad mener du at Danmark har stjålet fra "den muslimske verden"?
leksikon

Indlægby basit » tirs dec 20, 2011 16:30

leksikon skrev:Du skriver at "vi" har ret. Det må da inkludere dig som en af dem der har ret til ydelserne, eller hvad?

Bare af ren nysgerrighed. Helt præcist, hvad mener du at Danmark har stjålet fra "den muslimske verden"?

Ja det er godt set, jeg er også fra den islamiske verden. Ja jeg har også ret til ydelserne selv ifølge liberale synspunkter, så der er ikke noget at græde over.

Du hedder vel ikke leksikon for sjovt? Slå det op et eller andet sted.
basit

Indlægby Vegard » tirs dec 20, 2011 17:04

basit skrev:Jeg er glad for at du vedstår at det er tilfældet.

Det er lidt en anden diskussion, men jeg tror det ville vække et ramaskrig i den politiske verden, hvis det kom frem at f.eks flertallet af danske muslimer ønskede sig en politisk islam som bærende for verden. Det ville jo sætte hele debatten om integration i et "hvad gør vi nu" og egentligt underbygge noget af det DF har påstået. Særligt tror jeg det ville være vanskeligt for et parti som de Radikale. De er et af de partier, der arbejder ud fra at mindske forskellene mellem os. Om det så forholder sig sådan, at flertallet af muslimer ønsker sig sharia som øverste politiske ramme i DK er jo så en anden sag

basit skrev:Men mit overordnede indtryk er at mellem 65-85% af muslimerne i næsten! samtlige muslimske lande er tilhængere af sharialovgivning/kalifatet/en islamisk stat. Jeg vil - hvis jeg får tid skrive nærmere om hvad jeg hvad jeg baserer mine synspunkter på.

Det må du meget gerne. For lige nu står de tal jo bare som en påstand. Der er jo også snakken på teori og praksis igen. For i teorie er der nok mange mennesker der ønsker sig det du siger, men i praksis gør der jo ikke så meget for at implementere den.
Det er jo faktuelt, at selv om flere muslimske lande har store muslimske "partier" så er samarbejdet mellem dem ikke så stort. Ikke hvis du f.eks sammenligner med EU fx.
En anden ting er, at der i en stor del af disse lande er forbundet en hvis populisme i forhold til politik. At sige at man er et politisk parti der bygger på muslimske værdier er jo en vej til accept. Igen betyder det ikke, at det vil kunne ses fuldt ud i praksis. Endeligt er der også noget omkring tid. Tiderne skifter og muslimske - såvel som andre - partier har deres opture og nedture. I svære perioder og perioder med stor ustabilitet vælger folk jo ofte at søge mod det traditionelle og sikre. Det de kender. Det betyder jo ikke at tingene vil være sådan om ti eller tyve år, hvilket vi også kan se, hvis vi kigger tilbage.
Vegard

Tro: Andet

Fået : 7 perler

Indlægby leksikon » tirs dec 20, 2011 19:17

basit skrev:
leksikon skrev:Du skriver at "vi" har ret. Det må da inkludere dig som en af dem der har ret til ydelserne, eller hvad?

Ja det er godt set, jeg er også fra den islamiske verden. Ja jeg har også ret til ydelserne selv ifølge liberale synspunkter, så der er ikke noget at græde over.

Du hedder vel ikke leksikon for sjovt? Slå det op et eller andet sted.

Kender du et udtryk for en person som forsøger at ophidse andre med følelsesbetonet og usaglig retorik? Prøv at slå demagog op, og se om det passer på dig og dine.
leksikon

Indlægby basit » ons dec 21, 2011 09:39

leksikon skrev:Kender du et udtryk for en person som forsøger at ophidse andre med følelsesbetonet og usaglig retorik? Prøv at slå demagog op, og se om det passer på dig og dine.

Jeg tror at udtrykket er mere rammende for dem som har sin daglige gang på Christiansborg, inkluderende enkelte brugere på Islamic.dk. I forhold til de førnævnte betragter jeg mig selv som en amatør.
basit

Indlægby Bilingual » ons dec 21, 2011 10:27

Hvis danske børn tvinges til at deltage i islamiske ritualer - vil jeg kunne følge dit argument. Men mig bekendt starter man ikke undervisningen i Danmark med Koranlæsning og tørklædepåbud for piger. Men nu har jeg heller ikke været i skolerne omkring Vollsmose og Gellerup-planen.

Mht. tørklæder så deltager man ikke i en ceremoni fordi der kommer en pige med tørklæde i klassen - så jeg forstår ikke du fremhæver tørklædet. Det vil svare til at forældre kan kræve at andres børn ikke må have bøjler og briller på. Det finder jeg som et hul-i-hovedet argument.

Alt i alt - så tvinger man ikke danske børn til at be fem gang om dagen, gå med tørklæde, lytte til Koran, muslimske børn burde ligeledes ikke tvinges til at gå til kristne kirker for at synge julesalmer. Det giver ikke mening.

Vi snakker om at klippe julehjerter der er en kulturel skik og intet direkte har med kristendom at gøre,ikke julekors eller julejesuser, du skal bare fortælle mig HUT grundlaget for at forbyde dette og vise mig forskellen på at forbyde Koranen eller tørklæder..

Det er faktisk en grov beskyldning du kommer med der - jeg er gudskelov ikke liberal - og har heller ikke pseudo liberale holdninger. Hvad antager du mig for? Sådanne grove og fornærmende beskyldninger vil jeg fremover gerne have mig frabedt. Tak!

Godt så, så er vi vel også enige om at dit fokus på hensyn absolut ikke er noget du selv vil have hvis i kom til magten.

Jeg forstår godt du beskylder alle og enhver for at være en del af en sekt - når du din paranoide formand fra Sappho blev dømt for at beskylde muslimer for at voldtage døtre. Vi er ikke alle medlemmer af sekter.

Godt så, hvorfor udgav jeres organisation så trusselsbreve mod jøder?

Nej, ikke helt. Vi føler at vi har ret til en del af de ydelser når når nu jeres regeringer har tyvstjålet i den islamiske verden i årtier ;) Jeg har ikke de store samvittighedskvaler skal jeg hilse og sige.

Hvis du ellers bare kunne et minimum af historie, ville du vide at det var de islamiske lande der startede med invasioner og plyndringstogter af Europa, de sidste århundredere har de bare smagt deres egen medicin..

Og det undrer mig ikke du ingen samvittighedskvaler har, du sidder jo trygt i et land der finansierer dig, tillader dine ytringer uden at gøre noget som aktivt for at skabe dit drømmeland - andet end at poste youtube videoer af demonstrationer :)
Brugeravatar
Bilingual
Aktiv Bruger

Indlægby Abdul-Azeez » ons dec 21, 2011 12:11

Hvis du ellers bare kunne et minimum af historie, ville du vide at det var de islamiske lande der startede med invasioner og plyndringstogter af Europa, de sidste århundredere har de bare smagt deres egen medicin..

Nu er det ikke fordi jeg er sympatisør af HT - langt fra - men udover at denne påstand er udtryk for en skræmmende uvidenhed hos et voksent menneske, er jeg også overbevist om at den stammer fra dit israelsk-inspirerede had til det arabiske folk. Derfor dette indlæg.

Kun dele af Spanien og dele af Balkan har nogensinde været erobret af muslimer. Og det skal her nævnes, at muslimerne i Spanien skabte fundamentet for den udvikling, europæerne siden har haft. Til gengæld har alle lande i Mellemøsten på det ene eller det andet tidspunkt været direkte udsat for vestens imperialisme. Eneste undtagelse er Saudi Arabien, fordi man dengang ikke var fuldt bevidste om landets enorme oliereserver.

Udover Saudi Arabien var det faktisk kun Tyrkiet og Iran af muslimske lande, der decideret undgik at blive europæiske kolonier. I Tyrkiets tilfælde kun efter en decideret uafhængigshedskrig oven på Sevres-traktaten, og Iran har, på trods af formel selvstændighed, været decideret besat af Storbritannien og Sovietunionen i en periode. Derudover har vestlige magter flere gange krænket den iranske suverænitet, fx. ved afsættelsen af Mossadeq i 50'erne.

Alle andre muslimske lande - fra Marokko over centralasien til Indonesien - har været underlagt europæiske imperialistiske magter på et tidspunkt. At sammenligne dette med det muslimske overherredømme på Balkan og i Spanien er helt ude i hampen. Og vestens militære dominans af muslimske lande begrænser sig ikke engang kun til imperialismen - der har siden været en lang række eksempler på vestlig indblanding i muslimske landes interne anliggender, og de er for talrige til at jeg vil nævne dem nu.

Hvis du nu vil påstå, at dette blot er et udtryk for at de sortsmuskede folkeslag i Mellemøsten smager deres egen medicin, vil jeg blot minde dig om at det var europæerne, der startede det spil - med Alexander den Store og romerriget. Det var netop det østromerske rige, muslimerne bekæmpede, da de startede deres invasioner i 600-tallet - så med din logik burde jeg egentlig argumentere for, at det var europæerne, der smagte deres egen medicin.

Hvis du ønsker dokumentation på noget af det jeg har sagt her, så siger du bare til.
قُلْ إِنَّ الْمَوْتَ الَّذِي تَفِرُّونَ مِنْهُ فَإِنَّهُ مُلَاقِيكُمْ ثُمَّ تُرَدُّونَ إِلَى عَالِمِ الْغَيْبِ وَالشَّهَادَةِ فَيُنَبِّئُكُم بِمَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ
Brugeravatar
Abdul-Azeez
IslamiC Awards vinder
IslamiC Awards vinder

Geografisk sted: Danmark

Fået : 24 perler

Indlægby basit » ons dec 21, 2011 12:21

Bilingual skrev:Vi snakker om at klippe julehjerter der er en kulturel skik og intet direkte har med kristendom at gøre,ikke julekors eller julejesuser, du skal bare fortælle mig HUT grundlaget for at forbyde dette og vise mig forskellen på at forbyde Koranen eller tørklæder..

Hvem vil forbyde hvad? Jeg aner ikke hvad det er for spøgelser du ser. Der har været muslimske forældre som ikke har ønsket at deres børn klipper julehjerter. Der er ingen som har forbudt noget for danske børn. Hvad er det der er svært at forstå ved det?

At du hurtigt ser en lejlighed til at forbyde Koranen eller tørklæder til gengæld, ja så siger ordsproget jo, hvad hjertet er fuld af løber munden over med.

Godt så, så er vi vel også enige om at dit fokus på hensyn absolut ikke er noget du selv vil have hvis i kom til magten.

Islam dikterer at jeg skal tage hensyn til mine medmennesker, men ikke på bekostning af de islamiske love. Det er ikke sådan så at jeg skal aflyse hele Islams iværksættelse fordi to ikke-muslimer føler sig halvt beklemt vel? Det er jo ikke sådan tilfældet er i Danmark hvad muslimer angår.

Godt så, hvorfor udgav jeres organisation så trusselsbreve mod jøder?

Når så det var det du prøvede at sige.

Jamen til din orientering har der faktisk intet trusselbrev været. Hvis nogen gad og rent faktisk læse løbesedlen så ville de forstå at den taler om politisk konflikt i Palæstina og ikke jøder i helhed. Det er da noget af det mest tåbelige at påstå HuT truer jøder, det er grebet ud af luften, og der har ikke været et eneste eksempel i hele verden på at en fra HuT har tilføjet skade på en jøde, men du er velkommen til at modbevise det.

For det andet blev løbesedlen delt ud verden over, men det var alene i Danmark sagen blev rejst, hvilket viser at sagen har været mere politisk end juridisk.

I dit uigennemtænkte forsøg på at spejle min holdning fik du samtidig anerkendt at man har iværksat invasioner og plyndringstogter mod den islamiske verden. Flot!

Og det undrer mig ikke du ingen samvittighedskvaler har, du sidder jo trygt i et land der finansierer dig, tillader dine ytringer uden at gøre noget som aktivt for at skabe dit drømmeland - andet end at poste youtube videoer af demonstrationer :)

Jaja den er god med dig, du var også i Irak og Afghanistan og vifte med det danske flag og skyde uskyldige kvinder og børn. Du må gerne forsøge at hæve dig over det personlige - hvis du kan formå det.
Senest rettet af basit ons dec 21, 2011 13:53, rettet i alt 2 gange.
basit

Indlægby Dr. Who » ons dec 21, 2011 12:21

basit skrev:
Zahra R skrev:Når man går i en dansk folkeskole (ikke de muslimske danske) så skal der være julearrangementer og børnene skal deltage i disse arrangementer uanset hvilken religion de eller deres forældre har.

Ønsker man det ikke, så kan man få sine børn i en privat muslimsk skole. Man bor i Danmark og man skal vide og deltage i danske arrangementer når man går i en statelig danske skole. End of discussion.

Ja, sikke en omgang DF-mentalitet, hvad bliver det næste? Når børnene går i danske folkeskoler så skal man tage en bajer i hånden og svinge rundt med det modsatte køn til fester...Man bor i Danmark og skal deltage i danske arrangementer. Skål.

Kan du ikke prøve at nedbringe alle de stråmandsargumenter.

Hvis man er utilfreds med forholdene i en given dansk folkeskole, kan man vælge at undervise sine egne børn eller sende dem i en privatskole. Vi kan ikke tage hensyn til 500-600 forældre, der hver og især ønsker det ene og det andet for deres børn. Specielt ikke, når folkeskolen får slag for ikke at være god nok. Det handler om prioritering, og forældres religiøse interesse ligger meget lavt på listen.
Brugeravatar
Dr. Who

Indlægby Dr. Who » ons dec 21, 2011 13:00

basit skrev:
Dr. Who skrev:Kan du ikke prøve at nedbringe alle de stråmandsargumenter.

Hvis man er utilfreds med forholdene i en given dansk folkeskole, kan man vælge at undervise sine egne børn eller sende dem i en privatskole. Vi kan ikke tage hensyn til 500-600 forældre, der hver og især ønsker det ene og det andet for deres børn. Specielt ikke, når folkeskolen får slag for ikke at være god nok. Det handler om prioritering, og forældres religiøse interesse ligger meget lavt på listen.

Og du taler om stråmandsargumenter? Vær så venlig at forholde dig til det jeg skriver og ikke skyde med spredehagl i håb om at du rammer et eller andet. Du rammer ikke kun ved siden af - du rammer ikke noget som helst.

Jeg siger at muslimske børn burde have lov til ikke at deltage i kristne ceremonier og at deres forældre burde kræve at de kan afholde børnene fra julegudstjenester og synge fadervor. At du prøver at gøre det til at jeg mener at forældre kan kræve 127.000 hensyn er faktisk at misvise mit synspunkt. Hvis vi skal diskutere, så lad os diskutere hvad jeg mener, og ikke hvad du prøver at fremvise hvad jeg mener.

Og ja jeg mener det er udtryk for DF-tankegang og manglende rygrad at sige - fordi vi er muslimer og bor i Danmark så skal vi bare makke ret og gøre hvad der bliver sagt. Jeg er en slave af Allah(Subhana wa ta'ala) ikke af den danske regering.

Årh, basit... At sammenligne det med at deltage i en kirkelig tradition med at drikke og danse er helt ude i skoven.

Folkeskolen må slet ikke være missionerende eller forkynde en religion. Den må heller ikke indoktrinere politisk eller religiøst. Der er ingen, heller ikke til de her julegudstjenester, der tvinger dine børn til at bede til Jesus eller følge kristendommen. Der er forskel på at deltage eller overvære en kirkelig handling - som i grunden adskiller sig fra de traditionelle julegudstjenester - og så blive tvunget til det eller indoktrineret. Eleverne i en dansk folkeskole, der tager ind og besøger en moske, skal også alle deltage uanser, om der sidder nogle forældre, der mener, det er at lefle for islam og muslimer.

Når jeg nævner de religiøse krav, så er det ikke første gang, de er på bane. Badeforhold f.eks. er en anden ting, der tager ressurcer, hvis der skal tages hensyn til elever. Muslimske forældre skal makke ret i den danske folkeskole ligesom alle andre forældre skal, hvis ikke skolen kan ændre på det. Det er desværre en udbredt misforsåelse, at den rummelige folkeskole betyder, at forældre kan få det som de vil. Kan man ikke lige lugten i bagerriet så find et andet. Skolen er en arbejdsplads som alle andre virksomheder, og det er også en misforståelse, at forældre er vores arbejdsgivere; det er de ikke.

Hvis du godt kan lide at være en slave af Allah, så er du velkomme til at komme her og skovle sne for mig, hvis det skulle blive aktuelt. Jeg gider ikke alt den sne, han drysser ned :)
Brugeravatar
Dr. Who

Næste

Lignende emner

Tilbage til Religiøs Dialog