Redaktør: Fri Debat Mods

Muslimaa skrev:Al Salamu alaikum...
1. Jeg vil lige spørge om der er flere grunde end "børnene bliver ikke muslimer jo..." hvis en muslimsk pige bliver gift med en kristen? Jeg vil vide hvad de andre grunde er...
2. Jeg ser nogle konvertere af kærlighed. Så kan det være han bliver "interesseret eller får øjnene op for islam" - men er det ikke forkert at han først bliver forelsket i en pige og så i islam? eller?

Muslimaa skrev:Tak for jeres svar.
Janan: jeg behøves ikke kilder på, at en muslimsk pige ikke må ægte en kristen mand. Det ved jeg på forhånd godt og er klar over![]()
Jeg spørger blot til om der nu var andre grunde for det kunne være interessant at vide (:
Og Allah Subhana wa ta'ala ved bedst som du skriver (:
Shokran ukhti ! (tak sis)

Maha skrev:Siger du at muslimske meand gerne maa giftes med kristne kvinder mens muslimske kvinder ikke maa giftes med kristne meand ?
Maha skrev:Hvorfor denne diskrimination af kvinder?
Maha skrev:Fordi nogle synes at faren bestemmer mere over bornene end den mor som har baaret dem igennem 9 mdr?
Maha skrev:Forst og fremmest, jeg har personligt modt 4-5 personer som er halv danske (dansk mor) og muslimsk far, og de var alle ligesom deres mor halv-ateister. Saa bare fordi man har en far som er muslimsk betyder det ikke at man selv bliver muslim, man kan ligesaa godt vealge at folge sin mor.
Finally, this permission is only when one is confident that he himself or his children will not be affected by this marriage. In the early days, Muslims were duly equipped with adequate Islamic knowledge and an unshaken commitment towards their religion. As such, there was no risk of the husband being affected by his wife�s religion. Rather, the wife would see the glory of Islam, thus enter into the fold of Islam.
Therefore, if a Muslim male is confident that marriage with a Christian or Jewish girl will have no affect on his and his children�s Islamic identity and commitment, then there is no bar against such marriages. However, if he is not so confident, he must avoid entering into such marriages.
Musliman skrev:As-salamu alaykum og velkommen tilMaha skrev:Siger du at muslimske meand gerne maa giftes med kristne kvinder mens muslimske kvinder ikke maa giftes med kristne meand ?
Det er forbudt (haram) for kvinder og uønsket (makru tahriman; syndigt men ikke forbudt) for mænd. Det er desuden kun tilladt for mænd at giftes med kristne og jødiske kvinder - dvs. det er forbudt for dem at giftes med hinduer, buddhister, ateister, agnostikere, osv.Maha skrev:Hvorfor denne diskrimination af kvinder?
Hvorfor tage det så tungt, at mænd må noget (læs: det er stadig syndigt af dem) som kvinder ikke må? På den anden side må kvinder noget, som mænd ikke må. De troende muslimer - både mænd og kvinder - vil acceptere dette uden at stille spørgsmålstegn, da Allah ved hvad der bedst for os, selvom vi umiddelbart ikke kan se hvorfor det skulle være det.
Der er desuden flere årsager til hvorfor det kun er tilladt for mænd at giftes med kristne og jøder, og det er ikke fordi de har en højere rang end kvinder hos Allah.
Læs en mere detaljeret fatwa om dette her:
http://spa.qibla.com/issue_view.asp?HD= ... 67&CATE=10Maha skrev:Fordi nogle synes at faren bestemmer mere over bornene end den mor som har baaret dem igennem 9 mdr?
Læs om hvad Islam siger til moderkærlighed og hvor vigtigt det er at adlyde sin mor og hvilken status ens mor har.Maha skrev:Forst og fremmest, jeg har personligt modt 4-5 personer som er halv danske (dansk mor) og muslimsk far, og de var alle ligesom deres mor halv-ateister. Saa bare fordi man har en far som er muslimsk betyder det ikke at man selv bliver muslim, man kan ligesaa godt vealge at folge sin mor.
Hvis dette er tilfældet, vil ægteskabet ikke være lovligt.
Et udklip fra den fatwa jeg henviste til:Finally, this permission is only when one is confident that he himself or his children will not be affected by this marriage. In the early days, Muslims were duly equipped with adequate Islamic knowledge and an unshaken commitment towards their religion. As such, there was no risk of the husband being affected by his wife�s religion. Rather, the wife would see the glory of Islam, thus enter into the fold of Islam.
Therefore, if a Muslim male is confident that marriage with a Christian or Jewish girl will have no affect on his and his children�s Islamic identity and commitment, then there is no bar against such marriages. However, if he is not so confident, he must avoid entering into such marriages.
Maha skrev:Ok saa faren skal tvinge bornene til at blive muslimer for hans eagteskab er lovligt?
Maha skrev:Moren har INTET at sige angaaende hvilken religion bornene skal opdrages i?
Maha skrev:Jeg har set den artikel du gav og den giver ingen mening. Jeg kan stadig ikke se nogle forskel paa, at en mand bliver gift med en kristen eller en kvinde. Det er det samme.
The answer to this question is that, women are somewhat weak and emotional by nature. Then the husband has been given a caretaking and controlling role over the wife. As such, it is very likely that the Muslim wife may fall prey and become impressed with her husband�s faith. The chances of the husband becoming affected by his wife�s faith are remote, thus the difference between the two situations is clear.
Moreover, by marrying a Christian or a Jewish man, the status of the Muslim wife would be affected, for the wife normally takes the nationality and status given by her husband�s law. A Christian or a Jewish woman marrying a Muslim man would be expected eventually to accept Islam, while the possibility of a Muslim woman changing her faith to that of her husband is very likely. Therefore, only Muslim men were given this permission of marrying with women from the people of the book.
Maha skrev:Og jeg er en muslim fra marokko, og som en voksen kvinde skal jeg nok tage ansvaret for, at opdrage mine born efter min religion uanset hvad deres far er.
Maha skrev:Hvilke ting maa en kvinde som en mand ikke maa?

Musliman skrev:Husk at svare tilbage på en muslims salam.Maha skrev:Ok saa faren skal tvinge bornene til at blive muslimer for hans eagteskab er lovligt?
Nej, han skal være sikker på at de bliver opvokset som muslimer af egen fri vilje.
Som hvis manden fx aftalte med sin kone før børnene, at deres børn skal opdrages efter Islam. Hvis konen nægter, vil det ikke være tilladt for manden at giftes med hende.Maha skrev:Moren har INTET at sige angaaende hvilken religion bornene skal opdrages i?
Hvis hun selv går med til, at børnene skal opdrages som muslimer (af egen fri vilje), så har hun jo sagt hvad hun skal sige i den sag.Maha skrev:Jeg har set den artikel du gav og den giver ingen mening. Jeg kan stadig ikke se nogle forskel paa, at en mand bliver gift med en kristen eller en kvinde. Det er det samme.
Så er det fordi du ikke har læst artiklen ordentligt:The answer to this question is that, women are somewhat weak and emotional by nature. Then the husband has been given a caretaking and controlling role over the wife. As such, it is very likely that the Muslim wife may fall prey and become impressed with her husband�s faith. The chances of the husband becoming affected by his wife�s faith are remote, thus the difference between the two situations is clear.
Moreover, by marrying a Christian or a Jewish man, the status of the Muslim wife would be affected, for the wife normally takes the nationality and status given by her husband�s law. A Christian or a Jewish woman marrying a Muslim man would be expected eventually to accept Islam, while the possibility of a Muslim woman changing her faith to that of her husband is very likely. Therefore, only Muslim men were given this permission of marrying with women from the people of the book.
Hvor tager shaykh Muhammad ibn Adam al-Kawthari (må Allah bevare ham) fejl?Maha skrev:Og jeg er en muslim fra marokko, og som en voksen kvinde skal jeg nok tage ansvaret for, at opdrage mine born efter min religion uanset hvad deres far er.
Det lyder lidt paradoksalt, at du vil opdrage dine børn efter Islam, når du har fået dem på en haram måde, da dit ægteskab med en ikke-muslimsk mand ikke vil blive accepteret af Allah. Hvis du virkelig ønsker at dine børn skal opdrages som muslimer bedst muligt, hvorfor så ikke overholde Allahs befalinger? Islam er ikke en "pick and choose" religion, hvor du kan følge den på et punkt, men lade den være i baggrunden fremfor lysterne på at andet punkt.Maha skrev:Hvilke ting maa en kvinde som en mand ikke maa?
Ting som fx at gå med guld og silke.
Forst og fremmest, jeg har personligt modt 4-5 personer som er halv danske (dansk mor) og muslimsk far, og de var alle ligesom deres mor halv-ateister
Maha skrev:Musliman skrev:Husk at svare tilbage på en muslims salam.Maha skrev:Ok saa faren skal tvinge bornene til at blive muslimer for hans eagteskab er lovligt?
Nej, han skal være sikker på at de bliver opvokset som muslimer af egen fri vilje.
Som hvis manden fx aftalte med sin kone før børnene, at deres børn skal opdrages efter Islam. Hvis konen nægter, vil det ikke være tilladt for manden at giftes med hende.Maha skrev:Moren har INTET at sige angaaende hvilken religion bornene skal opdrages i?
Hvis hun selv går med til, at børnene skal opdrages som muslimer (af egen fri vilje), så har hun jo sagt hvad hun skal sige i den sag.Maha skrev:Jeg har set den artikel du gav og den giver ingen mening. Jeg kan stadig ikke se nogle forskel paa, at en mand bliver gift med en kristen eller en kvinde. Det er det samme.
Så er det fordi du ikke har læst artiklen ordentligt:The answer to this question is that, women are somewhat weak and emotional by nature. Then the husband has been given a caretaking and controlling role over the wife. As such, it is very likely that the Muslim wife may fall prey and become impressed with her husband�s faith. The chances of the husband becoming affected by his wife�s faith are remote, thus the difference between the two situations is clear.
Hvor tager shaykh Muhammad ibn Adam al-Kawthari (må Allah bevare ham) fejl?Maha skrev:Og jeg er en muslim fra marokko, og som en voksen kvinde skal jeg nok tage ansvaret for, at opdrage mine born efter min religion uanset hvad deres far er.
Det lyder lidt paradoksalt, at du vil opdrage dine børn efter Islam, når du har fået dem på en haram måde, da dit ægteskab med en ikke-muslimsk mand ikke vil blive accepteret af Allah. Hvis du virkelig ønsker at dine børn skal opdrages som muslimer bedst muligt, hvorfor så ikke overholde Allahs befalinger? Islam er ikke en "pick and choose" religion, hvor du kan følge den på et punkt, men lade den være i baggrunden fremfor lysterne på at andet punkt.Maha skrev:Hvilke ting maa en kvinde som en mand ikke maa?
Ting som fx at gå med guld og silke.
Når? Så hvis jeg finder en kristen mand og aftaler at børnene skal være muslimer hvad er så problemet?
Jeg har læst hvad den sheikh skrev og han vrøvler. Hans argument med, at en kvinde er svag og derfor skal kontrolleres. sikke noget kvindeundertrykkende vrøvl. Jeg er en voksen kvinde og jeg behøver ikk en mand som skal kontrollere MIG. Jeg kan sagtens kontrollere MIG selv. Og Nej jeg er ikke svag. Det andet argument med at en kvinde vil konvertere til mandens religion er også vrøvl. Kan en mand ikk blive imponeret over sin kones religion? Som sagt er jeg en voksen kvinde som godt selv kan vurdere situationen. Derfor tror jeg ikk på at det er Haram for en kvinde at giftes med en kristen mand og det står ikk i koranen at kvinder ikk må giftes med kristne mænd.
Maha skrev:Når? Så hvis jeg finder en kristen mand og aftaler at børnene skal være muslimer hvad er så problemet?
Maha skrev:Jeg har læst hvad den sheikh skrev og han vrøvler. Hans argument med, at en kvinde er svag og derfor skal kontrolleres. sikke noget kvindeundertrykkende vrøvl.
Maha skrev:Kan en mand ikk blive imponeret over sin kones religion?
Maha skrev:Derfor tror jeg ikk på at det er Haram for en kvinde at giftes med en kristen mand og det står ikk i koranen at kvinder ikk må giftes med kristne mænd.
Allah Most High says:
�Do not marry unbelieving women until they believe. A slave woman who believes is better than an unbelieving woman, even though if she attracts you. And not marry (your girls) to unbelievers until they believe. A man slave who believes is better than an unbeliever, even though if he attracts you. Unbelievers do (but) beckon you to the fire but Allah beckons by His grace to the garden (of bliss) and forgiveness, and makes His signs clear to mankind; that they may receive admonition�. (al-Baqarah, 221).
The above verse of the Holy Qur�an along with many other statements of the Qur�an and Sunnah clearly mention the impermissibility of Muslims marrying non-Muslims. Therefore, a marriage between a Muslim and someone from another religion will not be lawful or even valid according to Islam. The exception, however, is mentioned in the following verse:
�(Lawful unto you in marriage are chaste women who are believers and chaste women among the people of the book�. (al-Ma�idah, 5).
Thus, it would be permissible, in principle, for Muslim men to marry women from the people of the book (ahl al-Kitab) namely Christian and Jewish girls. However, this is also subjected to certain conditions, as will be mentioned later.
Cabra skrev:Hvad betyder en "slave Women" og "slave man" helt præcist, hvis jeg må spørge. Altså hvad dækker ordet slave over?
Musliman skrev:Så lad ham tage Islam til sig og følge Koranen og vores noble Profets (Allahs fred og velsignelser være med ham) sædvane. Hvis han først konverterer til Islam, vil det være tilladt for kvinden at giftes med ham.
Musliman skrev:Maha skrev:Når? Så hvis jeg finder en kristen mand og aftaler at børnene skal være muslimer hvad er så problemet?
Problemet er, at en troende kristen mand generelt ikke vil gå med til, at hans afkom bliver opvokset efter Islam.Maha skrev:Jeg har læst hvad den sheikh skrev og han vrøvler. Hans argument med, at en kvinde er svag og derfor skal kontrolleres. sikke noget kvindeundertrykkende vrøvl.
Kvinden er fysisk og psykisk (mere følsom) svagere end manden, og derfor er det blandt andet mandens pligt at forsørge sin kone og at beskytte hende. Kan du benægte at kvinden generelt er fysisk og psykisk svagere end manden?
Når man bliver gift, tager man ofte mandens efternavn som sit eget. Denne tradition opretholdes ikke kun af muslimer, men faktisk af de fleste - også fra vestlige lande. Kan du benægte dette?Maha skrev:Kan en mand ikk blive imponeret over sin kones religion?
Så lad ham tage Islam til sig og følge Koranen og vores noble Profets (Allahs fred og velsignelser være med ham) sædvane. Hvis han først konverterer til Islam, vil det være tilladt for kvinden at giftes med ham.Maha skrev:Derfor tror jeg ikk på at det er Haram for en kvinde at giftes med en kristen mand og det står ikk i koranen at kvinder ikk må giftes med kristne mænd.
Søster, det står jo tydeligt i al-Quran!Allah Most High says:
�Do not marry unbelieving women until they believe. A slave woman who believes is better than an unbelieving woman, even though if she attracts you. And not marry (your girls) to unbelievers until they believe. A man slave who believes is better than an unbeliever, even though if he attracts you. Unbelievers do (but) beckon you to the fire but Allah beckons by His grace to the garden (of bliss) and forgiveness, and makes His signs clear to mankind; that they may receive admonition�. (al-Baqarah, 221).
The above verse of the Holy Qur�an along with many other statements of the Qur�an and Sunnah clearly mention the impermissibility of Muslims marrying non-Muslims. Therefore, a marriage between a Muslim and someone from another religion will not be lawful or even valid according to Islam. The exception, however, is mentioned in the following verse:
�(Lawful unto you in marriage are chaste women who are believers and chaste women among the people of the book�. (al-Ma�idah, 5).
Thus, it would be permissible, in principle, for Muslim men to marry women from the people of the book (ahl al-Kitab) namely Christian and Jewish girls. However, this is also subjected to certain conditions, as will be mentioned later.
Justice skrev:Måske et sidespor, men jeg finder det uhørlig morsomt, at mange kvinder samt visse mænd mener, at islam (generelt) er kvindeundertrykkende når islam rent faktisk var og er stadig den religion der befrier kvinder fra undertrykkelse. Bare sæt jer ned og læs om Saudi Arabien (Mekka og Medina) under den tid Profeten salla lāhu 'alayhi wa sallam var leder.
Islam og kvindeundertrykkelse er ligesom: liv><død.
Kort sagt to modsætninger.
Jeg kan ærlig talt godt se mening i, hvorfor en kvinde ikke må gifte sig med en ikke-muslim. Jeg tror ikke man kan enes. Alt hvad islam har forbudt er kun for at være til fordel og gavn for mennesker.Spørgsmålet til én million: For hvorfor skulle Allah (Subhana wa ta'ala) forbyde noget "godt" når Allah (Subhana wa ta'ala) kun vil os det bedste? Forbudene i islam er for både mænd og kvinder kun til gavn for dem selv.
Musliman skrev:Cabra skrev:Hvad betyder en "slave Women" og "slave man" helt præcist, hvis jeg må spørge. Altså hvad dækker ordet slave over?
http://dk.fgulen.com/content/view/62/3/
Maha skrev:NEJ jeg er hverken svagere eller dummere end en mand.
Maha skrev:Det koran vers du gav mig siger at jeg ikk må giftes med en mushrik dvs. En afgudsdyrker. En kristen er ikk en afgudsdyrker og det er en jøde også. Så jo, jeg kan som en muslimsk pige godt blive gift med en kristen.
Maha skrev:Denne artikel er noget vrøvl. Den prøver at fortælle os hvor dejligt det er at være slave. Jeg sender lige en email til forfatteren og tilbyder at købe ham og hans mor.
Cabra skrev:Hvorfor skulle kvinder generelt være svagere mentalt end mænd? Jeg kan godt se logikken i det fysiske. Men jeg må sige, at mit indtryk er at kvinder faktisk er stærkere mentalt end mænd er det. Derfor er de ofte også i stand til at tale om følelser i kompliceret situation. Det er dem som holder overblikket, når der skal kastes rundt med flere ting på en gang. Det er dem som sørger for at hjemmet fungerer osv.
Cabra skrev:Hvorfor skulle kvinder generelt være svagere mentalt end mænd? Jeg kan godt se logikken i det fysiske. Men jeg må sige, at mit indtryk er at kvinder faktisk er stærkere mentalt end mænd er det. Derfor er de ofte også i stand til at tale om følelser i kompliceret situation. Det er dem som holder overblikket, når der skal kastes rundt med flere ting på en gang. Det er dem som sørger for at hjemmet fungerer osv.
Justice skrev:Islam og kvindeundertrykkelse er ligesom: liv><død.

| "Hvilken bil vil du giftes med?" Forum: Islam Forfatter: Uzay K. Svar: 4 |
Fra kristen, til muslim, til kristen igen Forum: Fri Debat Forfatter: Muslimaa Svar: 27 |
Kristen Præst!?! Forum: Islam Forfatter: MuslimSaliha(slettet) Svar: 12 |
Ikke vil giftes... Forum: Islam Forfatter: ZamZam Svar: 18 |
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst