Skytsengel/Engel

Islam-intersekteriske diskussioner samt andre religioner

Redaktør: Fri Debat Mods

Skytsengel/Engel

Indlægby Krebsen123 » man jun 06, 2011 15:16

Hej alle. Jeg er ny herinde og kender ikke særlig meget til det, men jeg ville høre om det er muligt at se sin skytsengel eller bare en helt almindelig engel i sine drømme? :)

På forhånd tak.
Krebsen123

Tro: Salafi
Køn: Hunkøn

Givet : 0 perle
FÃ¥et : 0 perle

Re: Skytsengel/Engel

Indlægby Uzay K. » man jun 06, 2011 16:38

Islamisk historie fortæller om flere lejligheder, hvor folk har set engle, haft dem på besøg oven i købet. man har bare ikke kunnet genkende dem, idet de har haft menneskelig form. Se fx. den anden hadith fra Imam Nawawi, eller historien om englene, der besøgte profeten Ibrahim (fred med ham).

Så helt semantisk besvaret, vil jeg mene, at det er muligt at se en engel, også i sin drøm.

Man kan også diskutere, hvad du mener med "engel" - man kan nemlig sagtens modtage vejledning i en drøm, som bliver givet af en person i drømmen, uden at denne nødvendigvis er en engel, men blot en slags vejleder eller et metafysisk billede af en vejledning i menneskeform.

Min personlige mening er: hvad du får besked på i dine drømme, er en vejledning som bør følges. Især hvis det sker i en drøm, du modtager efter at have bedt fajr (morgenbøn).

Og Allah ved som altid bedst. :)
Ya Rabb,
Kald os til bøn i stilhedens have,
og pluk vores hjerter fra sandhedens skov.
Ya Rabb, lad vores tilbedelse dvæle i stilhedens have,
og begrav vores sjæle i sandhedens muld.
Brugeravatar
Uzay K.

Tro: Sunni/Hanafî

FÃ¥et : 51 perler

Re: Skytsengel/Engel

Indlægby Krebsen123 » man jun 06, 2011 17:16

Okay tusind tak. Så giver det en mere forklaring på hvad jeg drømte, men at få af vide af en kort sort håret kvinde at der er noget man ikke må fortælle, hvilket jeg slet ikke aner hvad er. Hun slog mig også da jeg "ignorerede" hende i min drøm :( Jeg har virkelig brug for at få af vide hvad det kan være
Krebsen123

Tro: Salafi
Køn: Hunkøn

FÃ¥et : 0 perle

Lignende emner

Iblis, en engel?
Forum: Islam
Forfatter: Newage
Svar: 8
Engel i Syrien? VIDEO*
Forum: Fri Debat