Biblens modsigelser

Islam-intersekteriske diskussioner samt andre religioner

Redaktør: Fri Debat Mods

Biblens modsigelser

Indlægby Jacob. » fre apr 29, 2011 18:16

Bismillahi Ar-rahmani Ar-Rahim

Salamu Alaykum til mine muslimske søskende. Og et hej til de ikke muslimske bruger på islamic.

Først og fremmest, skal i vide, at denne tråd SLET IKKE er lavet for at kritisere kristne, nej har kun lavet den for at gøre det 101 % klart at Biblen indholder utrolig mange modsigelser, for ikke at tale om videnskablige fejl.
Allah siger i Koranen:

”Grunder de da ikke over Koranen? Hvis den kom fra nogen anden end Allah, ville de have fundet megen uoverensstemmelse i den.” (Koranen 4:82)

Vores islamiske lærde har fundet frem til at ingen af de 6236 vers i Koranen modsiger hinanden.

Her er så de modsigelser i Biblen jeg taler om:

Kan man få Gud at se?
Ja:
1. Mos.12:7
" Herren viste sig for Abram og sagde: »Jeg vil give dine efterkommere dette land.« Dér byggede Abram et alter for Herren, som havde vist sig for ham.

1. Mos.17:1
" Da Abram var nioghalvfems år, viste Herren sig for ham og sagde til ham:...."
1. Mos.18:1

" Engang viste Herren sig ved Mamres Ege for Abraham, mens han sad i teltåbningen på den varmeste tid af dagen."
1. Mos.26:2

" Herren viste sig for ham og sagde:

1. Mos.26:24

" Den nat viste Herren sig for ham og sagde:"
" Jakob kaldte stedet Penuel, »for jeg har set Gud ansigt til ansigt og har reddet livet«."

Nej:
Joh.1:18
" Ingen har nogen sinde set Gud;"

Er det tilladt at stjæle?

Ja:
2. Mos.3:22
" På den måde skal i plyndre Egypten.«

Nej da:
2. Mos.20:15
" Du må ikke stjæle.."

Blev Akaz begravet hos sine fædre?

Ja:
2 Kong.16:20
Akaz lagde sig til hvile hos sine fædre og blev begravet hos sine fædre i Davidsbyen,…

Nej:

2 Kr.28:27
“Akaz lagde sig til hvile hos sine fædre, og man begravede ham i Jerusalem, inde i byen, for man ville ikke føre ham til Israels kongegrave.”

Bør man svare en tåbe efter hans dumhed?

Ja:

Ordsprog.26:5
"Svar tåben så dumt, som han spørger."

Nej:
Ordsprog.26:4
"Svar ikke tåben så dumt, som han spørger"

Er det tilladt at dræbe?

Ja:
2. Mos.32:27
" Han sagde til dem: »Dette siger Herren, Israels Gud: Spænd hver især jeres sværd om lænden, og gå lejren rundt fra den ene port til den anden, og slå både broder, ven og nabo ihjel.«"

Nej:

2. Mos.20:13, 5. Mos.5:17
" Du må ikke begå drab."

Hvem var far til Kish?

Abiel:
1 Sam.9:1
" i Benjamin boede en velstående mand, der hed Kish. Han var søn af Abiel,

Ner:

1 Kr.8:33, 9.39
" Ner fik Kish, Kish fik Saul, Saul fik Jonatan, Malkishua, Abinadab og Eshba'al."

Skal vi hade vore brødre?

Ja:
Lk.14:26
»Hvis nogen kommer til mig og ikke hader sin far og mor, hustru og børn, brødre og søstre, ja, sit eget liv, kan han ikke være min discipel.

Nej da:
1 Joh.3:15
Enhver, som hader sin broder, er en morder, og i ved, at ingen morder har evigt liv i sig.
1 Joh.4:20-21

Hvem var Zerubbabels far?

Pedaja:

1 Kr.3:19
" Pedajas sønner var: Zerubbabel og Shim'i. Zerubbabels sønner var: Meshullam, Hananja,

Shealtiel:

Ezra.3:2, Neh.12:1
" og Zerubbabel, Shealtiels søn, og hans brødre tog fat

Hvordan døde Saul?

Selvmord:

1 Sam.31:4-6
Så greb Saul selv sværdet og styrtede sig i det.

Han blev dræbt af en Amalekit:

2 Sam.1:8-10
Han spurgte, hvem jeg var, og jeg svarede, at jeg var amalekit. Så sagde han til mig: ›Kom herhen og giv mig dødsstødet; jeg er i live endnu, men det sortner for mine øjne.‹ Jeg trådte hen til ham og gav ham dødsstødet,

Filistrene dræbte ham:

2 Sam.21:12
hvor filistrene havde hængt dem op, dengang de slog Saul på Gilboa.

Må man sværge?

Ja:
1. Mos.21:23-24
" Sværg nu her på stedet ved Gud, at du aldrig vil (…) Abraham svarede, at han ville sværge."

Nej:

Mt.5:34
" Men jeg siger jer: i må slet ikke sværge, hverken ved himlen, for den er Guds trone, eller ved jorden, for den er hans fodskammel,"

Skal vi glæde os over fjenders smerte?

Ja da:
Salmer.58:10
Den retfærdige skal glæde sig over at se hævn, han skal vaske sine fødder i den ugudeliges blod;

Nej:
Ordsprog.24:17
Glæd dig ikke over din fjendes fald,
dit hjerte skal ikke juble, når han snubler,

Hånede begge tyve Jesus?

Ja dem begge:
Mk.15:32
" Også de, der var korsfæstet sammen med ham, hånede ham.."

Nej, det var da kun den ene:

Lk.23:39-42
Den ene af de forbrydere, som hang dér, spottede ham og sagde: »Er du ikke Kristus? Frels dig selv og os!« Men den anden satte ham i rette og sagde: »Frygter du ikke engang Gud, du som har fået den samme dom? Og vi har fået den med rette; vi får kun løn som forskyldt, men han har intet ondt gjort.«
"Jeres Herre er medfølende og barmhjertig." (Al Qur`an 16:47)
Jacob.

Tro: Salafi
Køn: Hankøn

Givet : 0 perle
Fået : 0 perle

Re: Biblens modsigelser

Indlægby Cabra » fre apr 29, 2011 18:32

Det kan jo sikkert være relativt nemt nok at finde modsætninger i alle ting, inklusiv religiøse tekster. Hvordan kan man egentlig vide, at alle disse vers du kommer med ikke er taget ud af kontekst?

Man plejer almindeligvis at sige at koranen ikke er noget enhver kan læse, ikke mindst konkludere på, det er forbeholdt lærde, du gør også selv opmærksom på de lærde i forhold til koranen.

Så med hvilket belæg/viden fremviser du disse kristne vers med?
Cabra
Sølv Bruger

Geografisk sted: Frederiksberg
Tro: Ateist/Agnostiker

Givet : 54 perler
Fået : 74 perler

Indlægby Jacob. » fre apr 29, 2011 18:48

Cabra skrev:Det kan jo sikkert være relativt nemt nok at finde modsætninger i alle ting, inklusiv religiøse tekster. Hvordan kan man egentlig vide, at alle disse vers du kommer med ikke er taget ud af kontekst?

Man plejer almindeligvis at sige at koranen ikke er noget enhver kan læse, ikke mindst konkludere på, det er forbeholdt lærde, du gør også selv opmærksom på de lærde i forhold til koranen.

Så med hvilket belæg/viden fremviser du disse kristne vers med?

Kære Cabra :D
Tak for din kommentar til min tråd.
)Har faktisk versene fra en ateistisk hjemmeside, som også påstår at Koranen har modsigelser... Men har fundet svar på dem, og de er taget ud af kontekt.. Så who knows? :)
Forsæt god weekend.
Med al respekt :D
Jacob.

Indlægby Cabra » fre apr 29, 2011 18:57

Hej igen Jacob.

Har faktisk versene fra en ateistisk hjemmeside, som også påstår at Koranen har modsigelser... Men har fundet svar på dem, og de er taget ud af kontekt.. Så who knows?
Forsæt god weekend.
Med al respekt

Okay, så man kunne også nemt forestille at de kristne vers er blevet taget ud af kontekst, fordi denne hjemmeside kunne have en interesse i at påvise at religion ikke er et rationelt anliggende.

Derfor vil jeg også mene at din tilgang til dette er noget for frisk, i forhold til du faktisk ikke reelt ved om de er taget ud af kontekst, hvorfor man burde holde sig for god til at konkludere så skråsikkert som du trods alt gør.

Jeg siger i øvrigt ikke at Kristendommen ikke indeholder modsigelser. Min viden om biblen er for begrænset til at konkludere på det. Vi har dog en dygtig kristen bruger ved navn Frode herinde som måske kan bidrage.

Forsæt rigtig god weekend.
Cabra
Sølv Bruger

Indlægby Jacob. » fre apr 29, 2011 19:04

Hmm...

Katolikkerne og Protestanterne er uenige om hvor mange bøger der skal være i Biblen.. Hvordan ved man hvilken
der er den rigtige ???

Har du ikke læst de bibelske vers, der påstår at profeten Luts (Allahs fred være med ham) døtre drak ham (dvs. Lut) fuld, og havde sex med ham..

Tja, kendte Paulus og alle de andre fyre overhovedet Jeusus (Allahs fred være med ham)???
Jacob.

Indlægby Cabra » fre apr 29, 2011 19:08

Jeg har læst sporadisk i biblen igennem religionundervisning på min ungdomsuddannelse, men ellers er det ikke blevet til alt for meget læsning. Jeg interesser mig ikke så meget for dogmatikken, mere religionsociologi, dvs spørgsmål som hvilken rolle spiller religion i dag, hvad tiltrækker eksempelvis konvertitter(ved godt det i en islamisk forstand hedder revertiter)ved Islam, så må være dig svar skyldig, Jacob.
Cabra
Sølv Bruger

Indlægby matti18 » fre apr 29, 2011 19:18

selam aleykum.

hvad er det for et flag du har på billedet jakop?
matti18

Fået : 3 perler

Indlægby Vegard » fre apr 29, 2011 21:30

Jeg må give Cabra ret. Det virker som et meget spinkelt grundlag at konkludere på. Og ret meget ude af kontekst. Det mener jeg også selv om det er fra en ateistisk hjemme-side. Grunden til at jeg ikke ordret følger bibelen er ikke fordi, at jeg har gennemgået den og fundet selvmodsigelser. Det er af andre grunde.
Ligesom at grunden til, at jeg ikke følger islam ikke er pga. af de mange forskellige tolkninger og uenigheder.

For mig er det der en lidt primitiv kritik. Det eneste sted jeg kunne se noget lignende anvendeligt var hvis jeg mødte en fanatisk kristen, der fortalte mig at alt i bibelen skulle tolkes fuldstændigt ordret. Selv i den situation ville jeg nok gøre lidt mere ud af mine argumenter end hvad jeg ser i det her indlæg.
Vegard

Tro: Andet

Fået : 7 perler

Indlægby Cabra » fre apr 29, 2011 21:51

hvad er det for et flag du har på billedet jakop

Jeg prøvede lige at google på islamiske flag og så kommer denne blog frem, har ingen ide om det har hold i virkeligheden. Hvis man skriver Jihad-flag på google dukker det flag som Jacob har frem.
http://ullanoertoftthomsen.blogspot.com ... jihad.html

Det sorte flag med hvid trosbekendelse er jihad-flaget (rayah). Det har angiveligt været brugt i krigssammenhæng siden Muhammeds tid.
Det sorte jihad-flag bruges af voldelige islamister verden over. Det kaldes også Al Qaeda-flaget:
Cabra
Sølv Bruger

Indlægby Frode » fre apr 29, 2011 22:55

Jacob. skrev:Bismillahi Ar-rahmani Ar-Rahim

Salamu Alaykum til mine muslimske søskende. Og et hej til de ikke muslimske bruger på islamic.

Først og fremmest, skal i vide, at denne tråd SLET IKKE er lavet for at kritisere kristne, nej har kun lavet den for at gøre det 101 % klart at Biblen indholder utrolig mange modsigelser, for ikke at tale om videnskablige fejl.

Hej Jacob

Tak for din hilsen og din interessante tråd. Du har da fuldstændig ret i, at Bibelen indeholder rigtig mange modsigelser. Men du skal lige var klar over at du skal læse og forstå Bibelen ud fra dens rette sammenhæng/kontekst. Det som nemlig skaber de mange "modsigelser", det er Bibelens Gl.Testamente(Den gl. Pagt) overfor Bibelens Nye Testamente (Den nye Pagt: Evangeliet/Injil, som Jesus åbenbarede for Det jødiske folk.

Jesu første disciple - de jødiske - havde vanskelighed med at forstå at han modsagde mange af de gamle lovbud i det gamle Testamente(Thoraen). De troede Jesus på denne nedbrød Gud lov. Men han siger til dem; nedskrevet i Mattæus-Evangeliet kap. 5, vers17: "TRO IKKE, AT JEG ER KOMMEN FOR AT NEDBRYDE LOVEN ELLER PROFETERNE; JEG ER IKKE KOMMEN FOR AT NEDBRYDE, MEN FOR AT FULDKOMME.

Hvis du læser videre i samme kapitel Jacob, fra vers 43, så siger Jesus videre: "I HAR HØRT, AT DER ER SAGT: 'DU SKAL ELSKE DIN NÆSTE OG HADE DIN FJENDE.' MEN JEG SIGER JER: ELSK JERES FJENDER OG BED FOR DEM, SOM FORFÆLGER JER, SÅ I MÅ VÆRE JERES HIMMELSKE FADERS BØRN; THI HAN LADER SIN SOL STÅ OP OVER BÅDE ONDE OG GODE OG LADER DER REGNE BÅDE OVER RETFÆRDIGE OG URETFÆRDIGE.
OG HVIS I KUN HILSER PÅ JERES BRØDRE, HVAD SÆRLIGT GØR I SÅ ? GØR IKKE OGSÅ HEDNINGERNE DET SAMME ?
SÅ VÆR I DA FULDKOMNE, SOM JERES HIMMELSKE FADER ER FULDKOMMEN."

Apropos "selvmodsigelser".
Læs hele kapitel 5 og man vil se Jesus selv siger mange ting som kan virke som modsigelser af de Gl. Testamentlige skrifter. Men det er jo netop pointen med Det Nye Testamente/ Den nye Pagt, at Jesus kom, ikke for at nedbryde loven, men for at fuldkomme den, så vi i kraft af Guds kærlighed befries fra hadets ånd, så vi netop kan elske vore fjender og bede for dem som forfølger os.

Fred
Brugeravatar
Frode
IslamiC Awards vinder
IslamiC Awards vinder

Geografisk sted: Silkeborg
Tro: Kristen

Fået : 5 perler

Indlægby Mai » fre apr 29, 2011 23:02

Frode skrev:(Den nye Pagt: Evangeliet/Injil, som Jesus åbenbarede for Det jødiske folk.

Mattæus-Evangeliet kap. 5, vers17: "TRO IKKE, AT JEG ER KOMMEN FOR AT NEDBRYDE LOVEN ELLER PROFETERNE; JEG ER IKKE KOMMEN FOR AT NEDBRYDE, MEN FOR AT FULDKOMME.

Læs hele kapitel 5 og man vil se Jesus selv siger mange ting som kan virke som modsigelser af de Gl. Testamentlige skrifter. Men det er jo netop pointen med Det Nye Testamente/ Den nye Pagt, at Jesus kom, ikke for at nedbryde loven, men for at fuldkomme den, så vi i kraft af Guds kærlighed befries fra hadets ånd, så vi netop kan elske vore fjender og bede for dem som forfølger os.

Fred

Hej Frode

Så Jesus (Guds fred og velsignelser være med ham) ville kun 'forbedre' eller 'fuldkommengøre' den oprindelige tro, som her er Jødedommen; og altså ikke skabe en ny religion?

Det er det, som de ovenstående citater fortæller. Hvordan forstår du dem?
Brugeravatar
Mai
Sølv Bruger

Givet : 67 perler
Fået : 15 perler

Indlægby Frode » lør apr 30, 2011 00:55

Mai skrev:
Frode skrev:(Den nye Pagt: Evangeliet/Injil, som Jesus åbenbarede for Det jødiske folk.

Mattæus-Evangeliet kap. 5, vers17: "TRO IKKE, AT JEG ER KOMMEN FOR AT NEDBRYDE LOVEN ELLER PROFETERNE; JEG ER IKKE KOMMEN FOR AT NEDBRYDE, MEN FOR AT FULDKOMME.

Fred

Hej Frode

Så Jesus (Guds fred og velsignelser være med ham) ville kun 'forbedre' eller 'fuldkommengøre' den oprindelige tro, som her er Jødedommen; og altså ikke skabe en ny religion?

Det er det, som de ovenstående citater fortæller. Hvordan forstår du dem?

Hej Mai

Jesus ville "fuldkommengøre" - opfylde lovens krav ved at "skrive loven på hjerterne", som profeten Ezekiel åbenbarer, og hvor Gud siger:

"Jeg giver jer et nyt hjerte, og en ny ånd giver jeg i jeres indre; stenhjertet tager jeg ud af jeres kød og giver jer et kødhjerte. Jeg giver min ånd i jeres indre og virker, at I følger mine vedtægter og tager vare på at holde mine lovbud." (Ezekiel 36:26-27)

Men jøderne forkastede denne nye Pagt: Evangeliet/Injil og det evangeliske budskab blev givet til hedningerne. Mattæus-Evangeliet, kap. 23 og Markus-Evangeliet kap. 16 beretter om disse to hændelser.

Det jødiske folk vil først omvende sig, og komme til tro på at Jesus var den Messisas som de ventede, når han igen vender tilbage til jorden som Fredsfysten der opretter den retfærdighed og fred som hele verdens befolkning længes efter.

Jesus kom ikke for at skabe "en ny religion" - han kom med en "Ny Pagt" en frelsesplan for en fortabt menneskehed.

Fred
Brugeravatar
Frode
IslamiC Awards vinder
IslamiC Awards vinder

Indlægby Legacy » lør apr 30, 2011 02:00

Det sorte flag(Jakobs avatar), er et af de flag profeten(salallahu alayhi wasalam) brugte. Så det er ik fordi det som sådan har noget at gøre med Al Qaeda, eller terrorisme. Der er mange muslimer rundt omkring verden der bruger den, og ik en bestemt gruppe som sådan.
Har ikke fundet på noget smart/godt at skrive her indtil videre! I'll figure It Out don't worry!
Brugeravatar
Legacy

Givet : 1 perle

Indlægby Jacob. » lør apr 30, 2011 14:57

Sygt, at mit profilbilled har fået så stor omtale ?? :O
Jacob.

Indlægby Cabra » lør apr 30, 2011 16:32

Du kan godt få lidt mere omtale udover det :D

Er blot nysgerrig. Er du konvertit Jacob?
Cabra
Sølv Bruger

Indlægby Abu Saif » lør apr 30, 2011 19:52

Jeg prøvede lige at google på islamiske flag og så kommer denne blog frem, har ingen ide om det har hold i virkeligheden. Hvis man skriver Jihad-flag på google dukker det flag som Jacob har frem.

begge flag repræsentere khilafa stat, den hvide i fredstid den sort i krigstid.
lidt ligesom det egyptiske flag der bliver ændret når der er fred og når der er krig.

إذا رأيت الحفاة العراة العالة رعاة الشاة يتطاولون في البنيان فانتظر الساعة
Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Givet : 27 perler
Fået : 48 perler

Indlægby Musliman » lør apr 30, 2011 20:54

Frode skrev:Tak for din hilsen og din interessante tråd. Du har da fuldstændig ret i, at Bibelen indeholder rigtig mange modsigelser. Men du skal lige var klar over at du skal læse og forstå Bibelen ud fra dens rette sammenhæng/kontekst. Det som nemlig skaber de mange "modsigelser", det er Bibelens Gl.Testamente(Den gl. Pagt) overfor Bibelens Nye Testamente (Den nye Pagt: Evangeliet/Injil, som Jesus åbenbarede for Det jødiske folk.

At Jesus (alayhi salam) kom for at fuldkomme loven, har vel ikke nogen betydning for hvor Akaz blev begravet.

Frode skrev:Jesu første disciple - de jødiske - havde vanskelighed med at forstå at han modsagde mange af de gamle lovbud i det gamle Testamente(Thoraen). De troede Jesus på denne nedbrød Gud lov. Men han siger til dem; nedskrevet i Mattæus-Evangeliet kap. 5, vers17: "TRO IKKE, AT JEG ER KOMMEN FOR AT NEDBRYDE LOVEN ELLER PROFETERNE; JEG ER IKKE KOMMEN FOR AT NEDBRYDE, MEN FOR AT FULDKOMME.

Har Jesus (alayhi salam) nogle steder i biblen udtrykt direkte, at det generelt er forbudt at følge straffelovene i DGT?
Musliman
Islam Moderator

Tro: Sunni/Hanafî

Givet : 74 perler
Fået : 56 perler

Indlægby Cabra » søn maj 01, 2011 13:28

@Legacy og Abu saif

Mange tak for forklaringerne.
Cabra
Sølv Bruger

Indlægby Frode » søn maj 01, 2011 22:21

Musliman skrev:
Frode skrev:Tak for din hilsen og din interessante tråd. Du har da fuldstændig ret i, at Bibelen indeholder rigtig mange modsigelser. Men du skal lige var klar over at du skal læse og forstå Bibelen ud fra dens rette sammenhæng/kontekst. Det som nemlig skaber de mange "modsigelser", det er Bibelens Gl.Testamente(Den gl. Pagt) overfor Bibelens Nye Testamente (Den nye Pagt: Evangeliet/Injil, som Jesus åbenbarede for Det jødiske folk.

At Jesus (alayhi salam) kom for at fuldkomme loven, har vel ikke nogen betydning for hvor Akaz blev begravet.

Frode skrev:Jesu første disciple - de jødiske - havde vanskelighed med at forstå at han modsagde mange af de gamle lovbud i det gamle Testamente(Thoraen). De troede Jesus på denne nedbrød Gud lov. Men han siger til dem; nedskrevet i Mattæus-Evangeliet kap. 5, vers17: "TRO IKKE, AT JEG ER KOMMEN FOR AT NEDBRYDE LOVEN ELLER PROFETERNE; JEG ER IKKE KOMMEN FOR AT NEDBRYDE, MEN FOR AT FULDKOMME.

Har Jesus (alayhi salam) nogle steder i biblen udtrykt direkte, at det generelt er forbudt at følge straffelovene i DGT?

Musliman

- Nej det har han ikke, Jesus var mere optaget med at mennesker kom til at leve et liv hvor lovens krav blev opfyldt - at man "elskede Gud" af hele sit hjerte, af hele sin sjæl og hele sit sind. Og man "elskede sin næste" som sig selv.

"På disse to bud hviler hele loven og profeterne", sagde Jesus til datidens skriftkloge og lovkyndige.(Matt.22:34-40)

Som muslimer og som kristne har vi udfra Koranen og udfra Evangeliet/Den nye Pagt vidt forskellige synspunkter omkring Guds lovbud og de straffebestemmelser som er, for dem der ikke efterlever lovens påbud. Dette kan vi vel nok blive enige om - mon ikke ?

Fred
Brugeravatar
Frode
IslamiC Awards vinder
IslamiC Awards vinder

Indlægby Martin90 » fre maj 27, 2011 11:32

Se denne her, så smukt et bevis på biblens modsigelser. Kristene har lavet så meget om deres egen religion, at de næsten ikke engang kan kaldes for kristene mere.

http://www.youtube.com/watch?v=dCiMXV9KmNs
Martin90

Indlægby Cabra » fre maj 27, 2011 11:41

Du bliver simpelhen overbevist af en youtube-video på 4 min, hvor diskussionen knap nok er til stede?

Kan du ikke redegøre for mig, hvorfor biblen er falsk/modsigende? Jeg udelukker ikke at den er det. Med egne ord.
Cabra
Sølv Bruger

Indlægby Bilingual » fre maj 27, 2011 12:13

Slettet af Al-maghrebia pga. upassende, stødende og forstyrrende angreb her i tråden. Det indlæg var total skadende for denne debat, og unødvendigt provokerende, og jeg har derfor valgt at slette det.
Brugeravatar
Bilingual
Aktiv Bruger

Givet : 23 perler
Fået : 8 perler

Indlægby Dr. Who » fre maj 27, 2011 14:02

Bilingual skrev:
Abu Saif skrev:

lidt ligesom det egyptiske flag der bliver ændret når der er fred og når der er krig.

........

Slettet af Al-maghrebia pga. upassende, stødende og forstyrrende angreb her i tråden. Det indlæg var total skadende for denne debat, og unødvendigt provokerende, og jeg har derfor valgt at slette det.
- "I am by no means a nervous man, but it is stupidity rather than courage to refuse to recognize danger when it is close upon"
Brugeravatar
Dr. Who

Givet : 6 perler
Fået : 30 perler

Indlægby Martin90 » fre maj 27, 2011 18:58

Dr. Who skrev:
Bilingual skrev:
Abu Saif skrev:

......

......

Hey,

Jeg sidder og tænker på, hvordan det kan være at sådan nogle som, Dr. WHO og company, få lov i et islamisk forum, at sprede deres dårlig jokes om islam. Hvor bliver dem som styre forumet af ??? SubhanAllah
Martin90

Indlægby Muslimaa » fre maj 27, 2011 20:01

...
Senest rettet af Muslimaa søn maj 29, 2011 13:51, rettet i alt 1 gang.
Ya Allah , forgive and guide my Umah...Amin thuma amin...
Brugeravatar
Muslimaa
Student 2011
Student 2011

Tro: Sunni/Mâlikî
Køn: Hunkøn

Givet : 70 perler
Fået : 18 perler

Indlægby Frode » fre maj 27, 2011 21:47

Muslimaa skrev:
Martin90 skrev:Hey,

Jeg sidder og tænker på, hvordan det kan være at sådan nogle som, Dr. WHO og company, få lov i et islamisk forum, at sprede deres dårlig jokes om islam. Hvor bliver dem som styre forumet af ??? SubhanAllah

Jeg forstår det hellere ikke selv. Det er ellers første gang jeg ser DR WHO skrive noget så fjollet...

Dr who: er det sjovt at lave grin med islam?

Hej Martin90 og Muslima

- Det var dog en kedelig overfølsomhed fra jeres side, at DR WHO,s joke skal betegnes som "at lave grin med islam".
Brugeravatar
Frode
IslamiC Awards vinder
IslamiC Awards vinder

Indlægby anonymouse26 » fre maj 27, 2011 22:00

Assalamu 'alaykum Martin,

Jeg har vurderet at Bilinguals unødvendige angreb var skadelig for både tonen og debatten på IslamiC, hvorfor jeg har slettet det. På tilsvarende vis med Dr. Who's kommentar. Det er ikke lige altid, at AbU og jeg ser alle emner, derfor må I meget gerne sende en pb, hvis der indlæg I finder særlig stødende eller ødelæggende for atmosfæren herinde, det ville vi sætte pris på :)

Når det sagt, så har folk fuldstændig lov til at være kritiske herinde, også overfor Islam, men angreb som den vi så toleres ikke.

Håber på jeres forståelse for, at det nogle gange glipper med at få fulgt op på alle emner.

/Al-maghrebia
anonymouse26
Aktiv Bruger

Givet : 42 perler
Fået : 41 perler

Indlægby Muslimaa » lør maj 28, 2011 08:33

Frode skrev:Hej Martin90 og Muslima

- Det var dog en kedelig overfølsomhed fra jeres side, at DR WHO,s joke skal betegnes som "at lave grin med islam".

Ja for mig er det at gøre grin med islam, når man siger at flaget blev vasket i et eller andet.. Undskyld mig, hvordan vil du have det med, jeg sad og sagde at et kristent symbol eller noget blev vasket med et eller andet til at ændre på farven? Det er et dybt latterlig og barnlig kommentar. Og jeg har ikke tid eller overskud til at diskutere med dig eller andre om det. Min mening er som den er! Hans kommentar var latterlig og unødvendig! Færdig arbejde!
Ya Allah , forgive and guide my Umah...Amin thuma amin...
Brugeravatar
Muslimaa
Student 2011
Student 2011

Givet : 70 perler
Fået : 18 perler

Indlægby Musliman » lør maj 28, 2011 11:23

As-salamu alaykum, søster Muslimaa

Kan du ikke se, at Bilinguals og DrWhos unødvendige kommentarer, var et forsøg på at fremprovokere en ønsket reaktion fra forummets muslimske brugere? Det bedste vil være, bare at ignorere dem, når de skriver sådan noget og gør admins opmærksomme på det. Det samme gælder Frodes forsøg på at retfærdiggøre dem :)
Musliman
Islam Moderator

Tro: Sunni/Hanafî

Givet : 74 perler
Fået : 56 perler

Indlægby Frode » lør maj 28, 2011 11:28

Muslimaa skrev:
Frode skrev:Hej Martin90 og Muslima

Ja for mig er det at gøre grin med islam, når man siger at flaget blev vasket i et eller andet.. Undskyld mig, hvordan vil du have det med, jeg sad og sagde at et kristent symbol eller noget blev vasket med et eller andet til at ændre på farven? Det er et dybt latterlig og barnlig kommentar. Og jeg har ikke tid eller overskud til at diskutere med dig eller andre om det. Min mening er som den er! Hans kommentar var latterlig og unødvendig! Færdig arbejde!

Tak for dit svar Muslimaa.

"Færdig arbejde!", konkluderer du. Det vil jeg respektere - sikkert en god måde at afslutte en menings-udveksling omkring en "latterlig og barnlig kommentar".
Brugeravatar
Frode
IslamiC Awards vinder
IslamiC Awards vinder

Næste

Lignende emner

Tilbage til Religiøs Dialog