Redaktør: Fri Debat Mods
Cabra skrev:Det kan jo sikkert være relativt nemt nok at finde modsætninger i alle ting, inklusiv religiøse tekster. Hvordan kan man egentlig vide, at alle disse vers du kommer med ikke er taget ud af kontekst?
Man plejer almindeligvis at sige at koranen ikke er noget enhver kan læse, ikke mindst konkludere på, det er forbeholdt lærde, du gør også selv opmærksom på de lærde i forhold til koranen.
Så med hvilket belæg/viden fremviser du disse kristne vers med?

Har faktisk versene fra en ateistisk hjemmeside, som også påstår at Koranen har modsigelser... Men har fundet svar på dem, og de er taget ud af kontekt.. Så who knows?
Forsæt god weekend.
Med al respekt
hvad er det for et flag du har på billedet jakop
Det sorte flag med hvid trosbekendelse er jihad-flaget (rayah). Det har angiveligt været brugt i krigssammenhæng siden Muhammeds tid.
Det sorte jihad-flag bruges af voldelige islamister verden over. Det kaldes også Al Qaeda-flaget:
Jacob. skrev:Bismillahi Ar-rahmani Ar-Rahim
Salamu Alaykum til mine muslimske søskende. Og et hej til de ikke muslimske bruger på islamic.
Først og fremmest, skal i vide, at denne tråd SLET IKKE er lavet for at kritisere kristne, nej har kun lavet den for at gøre det 101 % klart at Biblen indholder utrolig mange modsigelser, for ikke at tale om videnskablige fejl.

Frode skrev:(Den nye Pagt: Evangeliet/Injil, som Jesus åbenbarede for Det jødiske folk.
Mattæus-Evangeliet kap. 5, vers17: "TRO IKKE, AT JEG ER KOMMEN FOR AT NEDBRYDE LOVEN ELLER PROFETERNE; JEG ER IKKE KOMMEN FOR AT NEDBRYDE, MEN FOR AT FULDKOMME.
Apropos "selvmodsigelser".
Læs hele kapitel 5 og man vil se Jesus selv siger mange ting som kan virke som modsigelser af de Gl. Testamentlige skrifter. Men det er jo netop pointen med Det Nye Testamente/ Den nye Pagt, at Jesus kom, ikke for at nedbryde loven, men for at fuldkomme den, så vi i kraft af Guds kærlighed befries fra hadets ånd, så vi netop kan elske vore fjender og bede for dem som forfølger os.
Fred
Mai skrev:Frode skrev:(Den nye Pagt: Evangeliet/Injil, som Jesus åbenbarede for Det jødiske folk.
Mattæus-Evangeliet kap. 5, vers17: "TRO IKKE, AT JEG ER KOMMEN FOR AT NEDBRYDE LOVEN ELLER PROFETERNE; JEG ER IKKE KOMMEN FOR AT NEDBRYDE, MEN FOR AT FULDKOMME.
Apropos "selvmodsigelser".
Læs hele kapitel 5 og man vil se Jesus selv siger mange ting som kan virke som modsigelser af de Gl. Testamentlige skrifter. Men det er jo netop pointen med Det Nye Testamente/ Den nye Pagt, at Jesus kom, ikke for at nedbryde loven, men for at fuldkomme den, så vi i kraft af Guds kærlighed befries fra hadets ånd, så vi netop kan elske vore fjender og bede for dem som forfølger os.
Fred
Hej Frode
Så Jesus (Guds fred og velsignelser være med ham) ville kun 'forbedre' eller 'fuldkommengøre' den oprindelige tro, som her er Jødedommen; og altså ikke skabe en ny religion?
Det er det, som de ovenstående citater fortæller. Hvordan forstår du dem?

Jeg prøvede lige at google på islamiske flag og så kommer denne blog frem, har ingen ide om det har hold i virkeligheden. Hvis man skriver Jihad-flag på google dukker det flag som Jacob har frem.
http://ullanoertoftthomsen.blogspot.com ... jihad.html
Frode skrev:Tak for din hilsen og din interessante tråd. Du har da fuldstændig ret i, at Bibelen indeholder rigtig mange modsigelser. Men du skal lige var klar over at du skal læse og forstå Bibelen ud fra dens rette sammenhæng/kontekst. Det som nemlig skaber de mange "modsigelser", det er Bibelens Gl.Testamente(Den gl. Pagt) overfor Bibelens Nye Testamente (Den nye Pagt: Evangeliet/Injil, som Jesus åbenbarede for Det jødiske folk.
Frode skrev:Jesu første disciple - de jødiske - havde vanskelighed med at forstå at han modsagde mange af de gamle lovbud i det gamle Testamente(Thoraen). De troede Jesus på denne nedbrød Gud lov. Men han siger til dem; nedskrevet i Mattæus-Evangeliet kap. 5, vers17: "TRO IKKE, AT JEG ER KOMMEN FOR AT NEDBRYDE LOVEN ELLER PROFETERNE; JEG ER IKKE KOMMEN FOR AT NEDBRYDE, MEN FOR AT FULDKOMME.
Musliman skrev:Frode skrev:Tak for din hilsen og din interessante tråd. Du har da fuldstændig ret i, at Bibelen indeholder rigtig mange modsigelser. Men du skal lige var klar over at du skal læse og forstå Bibelen ud fra dens rette sammenhæng/kontekst. Det som nemlig skaber de mange "modsigelser", det er Bibelens Gl.Testamente(Den gl. Pagt) overfor Bibelens Nye Testamente (Den nye Pagt: Evangeliet/Injil, som Jesus åbenbarede for Det jødiske folk.
At Jesus (alayhi salam) kom for at fuldkomme loven, har vel ikke nogen betydning for hvor Akaz blev begravet.Frode skrev:Jesu første disciple - de jødiske - havde vanskelighed med at forstå at han modsagde mange af de gamle lovbud i det gamle Testamente(Thoraen). De troede Jesus på denne nedbrød Gud lov. Men han siger til dem; nedskrevet i Mattæus-Evangeliet kap. 5, vers17: "TRO IKKE, AT JEG ER KOMMEN FOR AT NEDBRYDE LOVEN ELLER PROFETERNE; JEG ER IKKE KOMMEN FOR AT NEDBRYDE, MEN FOR AT FULDKOMME.
Har Jesus (alayhi salam) nogle steder i biblen udtrykt direkte, at det generelt er forbudt at følge straffelovene i DGT?

Bilingual skrev:Abu Saif skrev:Jeg prøvede lige at google på islamiske flag og så kommer denne blog frem, har ingen ide om det har hold i virkeligheden. Hvis man skriver Jihad-flag på google dukker det flag som Jacob har frem.
begge flag repræsentere khilafa stat, den hvide i fredstid den sort i krigstid.
lidt ligesom det egyptiske flag der bliver ændret når der er fred og når der er krig.
........
Dr. Who skrev:Bilingual skrev:Abu Saif skrev:Jeg prøvede lige at google på islamiske flag og så kommer denne blog frem, har ingen ide om det har hold i virkeligheden. Hvis man skriver Jihad-flag på google dukker det flag som Jacob har frem.
begge flag repræsentere khilafa stat, den hvide i fredstid den sort i krigstid.
lidt ligesom det egyptiske flag der bliver ændret når der er fred og når der er krig.
......
......
Muslimaa skrev:Martin90 skrev:Hey,
Jeg sidder og tænker på, hvordan det kan være at sådan nogle som, Dr. WHO og company, få lov i et islamisk forum, at sprede deres dårlig jokes om islam. Hvor bliver dem som styre forumet af ??? SubhanAllah
Jeg forstår det hellere ikke selv. Det er ellers første gang jeg ser DR WHO skrive noget så fjollet...
Dr who: er det sjovt at lave grin med islam?

Frode skrev:Hej Martin90 og Muslima
- Det var dog en kedelig overfølsomhed fra jeres side, at DR WHO,s joke skal betegnes som "at lave grin med islam".

Muslimaa skrev:Frode skrev:Hej Martin90 og Muslima
- Det var dog en kedelig overfølsomhed fra jeres side, at DR WHO,s joke skal betegnes som "at lave grin med islam".
Ja for mig er det at gøre grin med islam, når man siger at flaget blev vasket i et eller andet.. Undskyld mig, hvordan vil du have det med, jeg sad og sagde at et kristent symbol eller noget blev vasket med et eller andet til at ændre på farven? Det er et dybt latterlig og barnlig kommentar. Og jeg har ikke tid eller overskud til at diskutere med dig eller andre om det. Min mening er som den er! Hans kommentar var latterlig og unødvendig! Færdig arbejde!

| Ang. tråden om modsigelser i Biblen og postning af artikler Forum: Fri Debat Forfatter: Deen Svar: 2 |
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst