Min muslimske ven vil gerne konventér til Kristendommen, men det ikke pga. at han vil tro på treenigheden osv., men fordi han mener at kristne er frie.
Han siger at man som kristen godt må som: at drikke sig fuld, dyrke sex med enhver uden at blive gift, man må tænke mere frit, man kan gøre lige hvad man vil; bare man beder til Jesus så er man tilgivet, osv alle mulige ting man i virkeligheden ikke må! (I må rette mig hvis jeg siger forkert)
Jeg har intet imod Kristendommen, men jeg har sagt til ham at hans syn på kristendommen er forkert, og jeg har endda fundet alle mulige beviser fra bibelske vers fra Biblen, der modsiger det han siger. Alligevel bliver han ved med"Jamen, det gør alle andre kristne, og du ved det ikke bedre end dem, som er det i forvejen".
Men jeg tror nu også at det har mere med at han er muslim, 'og det er dårligt' (ifølge ham selv). Han tænker meget på hvad andre tænker om ham selv, og han har flere gange dated med en del piger, hvor han sagde at han bl.a. kom fra grækenland!
Hvad syntes i jeg skal gøre? Skal jeg bare være ligeglad, eller skal jeg prøve at få ham på rette spor med hans viden (både om kristendommen og islam)? Jeg har dog prøvet flere gange med løsning no. 2, men han hører ikke efter! Selvom det er Kristendom.