Redaktør: Fri Debat Mods

Muslimaa skrev:Så vidt jeg ved så tror vi jo at jødedommen og kristendommen blev forfalsket?

Frode skrev:Muslimaa skrev:Så vidt jeg ved så tror vi jo at jødedommen og kristendommen blev forfalsket?
- Ja, det er I jo næsten tvunget til at tro, for dersom jødedommen og kristendommen ikke er forfalsket, så er islam jo en grov forfalskning af disse to religioner.

Al-Isrâ skrev:Ja, det skulle gerne være 100% rigtigt. Man kan ikke konvertere til jødedommen. Man kan kun være født jøde. Når de bliver gidt får de også ekstremt mange bør. Jeg mener, at en jødiske kvinde er forpligtet til at føde mindst 6 børn - medmindre hun ikke kan.
De spreder deres religion ved at føde en masse børn og ikke ved at andre konvertere til jødedommen.
eller hva man nu siger.
Muslimaa skrev:Jamen tror muslimer også på at man ikke kan være jøde uden at man er født jøde?
Hold da op, så det handler om at få så mange børn som muligt , så de kan arve jødedommen eller hva man nu siger.

Al-Isrâ skrev:Muslimaa skrev:Jamen tror muslimer også på at man ikke kan være jøde uden at man er født jøde?
Hold da op, så det handler om at få så mange børn som muligt , så de kan arve jødedommen eller hva man nu siger.
Jeg ved faktisk ikke, hvordan Islam ser på det, men det er nok noget i den retning. Altså min mor arbejdede engang sammen med en jødiske kvinde, som sagde til min moder, at man ikke kan konvertere medmindre man er født som jøde.
Men ja det er nemlig det som det handler om, da jødedommen skal spredes og øges.
.
Al-Isrâ skrev:Til Frode:
Nu synes jeg næsten du skal være forsigtig med, hvad du siger.

Frode skrev:Hvad mener du med det Al-Isrâ - har jeg ikke lov til at ytre min mening om jeres religion islam, lige såvel som I ytrer jer om min, kristendommen

Muslimaa skrev:Frode skrev:Muslimaa skrev:Så vidt jeg ved så tror vi jo at jødedommen og kristendommen blev forfalsket?
- Ja, det er I jo næsten tvunget til at tro, for dersom jødedommen og kristendommen ikke er forfalsket, så er islam jo en grov forfalskning af disse to religioner.
Hvad mener du at vi er tvunget...? Islam er IKKE tvang!

Muslimaa skrev:Frode skrev:Muslimaa skrev:Så vidt jeg ved så tror vi jo at jødedommen og kristendommen blev forfalsket?

Al-Isrâ skrev:Frode skrev:Hvad mener du med det Al-Isrâ - har jeg ikke lov til at ytre min mening om jeres religion islam, lige såvel som I ytrer jer om min, kristendommen
Og når du siger 'I', hvem mener du så?
Har jeg på nogen måde ytret mig om kristendommen på en krænkende måde?

Frode skrev:
- Undskyld Muslimaa! - det var forkert af mig at skrive "tvunget".
Skulle ha' skrevet det sådan:
"Ja, det kan I (muslimer) ikke andet end tro, for ..."

Abu Saif skrev:ja jøder følger morens tro mens muslimer følger farens.
islam mener at alle børn der bliver født er muslimer, og vælger først en tro at følge når det bliver voksen.

Al-Isrâ skrev:beklager tidligere svar - det gælder vidst kun for ortodokse jøder:
http://www.mosaiske.dk/index.php?option ... &Itemid=68
Frode skrev:Muslimaa skrev:Så vidt jeg ved så tror vi jo at jødedommen og kristendommen blev forfalsket?
Abu Saif skrev:Muslimaa skrev:Frode skrev:Muslimaa skrev:Så vidt jeg ved så tror vi jo at jødedommen og kristendommen blev forfalsket?
han mener vi muslimer er tvunget til at tro på det islam siger om det, på samme måde som han er tvunget til at tro på hvad kristendom siger om det.
ja jøder følger morens tro mens muslimer følger farens.
islam mener at alle børn der bliver født er muslimer, og vælger først en tro at følge når det bliver voksen.

Yunusb skrev:Jeg kender mange kristne som godkender at Biblen er skrevet om og om.
Og Kender ingen Muslimer som siger Koranen er forfalsket.?
Og plus Jesus siger flere steder i biblen (Johannes) om Profeten Muhammeds komme.

Yunusb skrev:
Salam Aleikum
Jeg kender mange kristne som godkender at Biblen er skrevet om og om.
Og Kender ingen Muslimer som siger Koranen er forfalsket.?
Og plus Jesus siger flere steder i biblen (Johannes) om Profeten Muhammeds komme.
Hvor han siger blandt andet, "Hvis jeg ikke gå bort, vil Hjælperen ikke komme til jer"
og så vidt jeg ved så har der ikke været nogle Profeter mellem Jesus og Muhammed.
Og med hensyn til det med at man ikke kan konvetere til Jødedommen, synes det er meget forkert da det bliver en lukket religion for et bestemt nation. Dvs. hvis jeg fandt sandheden i Jødedommen ville jeg ikke blive accepteret som Jøde.
Men Islam godtager alle mennesker, da det er til hele menneskeheden.
En araber er ikke bedre end en ikke-araber, selvom Koranen er kommet på Arabisk med de smukkeste ord.

Frode skrev:Nej, Bibelen nævner intet om, Profeten Muhammed, men Talsmanden: "Helligånden" nævnes flere gange.
Abu Saif skrev:man kan altid konvetere til kaballah. den jødiske gren er åben for alle, isære de rige og magtfulde
Yosef skrev:Abu Saif skrev:man kan altid konvetere til kaballah. den jødiske gren er åben for alle, isære de rige og magtfulde
Det er faktisk ikke helt korrekt. Vi har dog i de sidste par år set amerikanere tilslutte sig kabbalah. Indenfor lukkede mystiker kredse omtales det hollywoodkabbalah - men har intet med rigtig jødisk mystik at gøre. Blandt andet har vi jo set Madonna flotte sig med kabbalah.
Der er bare visse kriterier for at blive indviet. Regel nr. 1 er at man skal være mand, over 40 år og af jødisk slægt.
Så kan de tage lige så mange røde armbånd på som de vil - men kabbalister bliver de ikke, og vejen til malkhut er lukket for dem.

Idag er det mere moderne,hamida kelner skrev:og JO man kan godt konventere til jødedommen, men det er svært og det tager 3 år her i danmark ihvertfald.

| Religion: Jødedommen-Anden Mosebog 20 Forum: Lektiehjælp Forfatter: Basima Svar: 4 |
Islam , Kristendommen & Jødedommen ! Forum: Lektiehjælp Forfatter: MissTurkii Svar: 10 |
Kristendommen & Jødedommen Forum: Fri Debat Forfatter: Gæst Svar: 27 |
Hvad Kom Først Kristendommen eller Islam? eller Jødedommen? Forum: Politik og samfund Forfatter: Nimco Svar: 12 |
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst