Redaktør: Fri Debat Mods
Saphira skrev:Har et spørgsmål som nok mest henvender sig til de kristne søstre og brødre herinde
Er det rigtigt at der står i bibelen.. At Paulus siger alle kristne kvinder skal dække sit hår med slør/tørklæde når de skal bede eller er sammen i større forsamlinger osv? Og at de fleste kristne kvinder for 200 år siden gik med tørklæde os, men at det er kulturen i Vesten som har ændret det?
Hører gerne svar med kilder eller bare hvis folk ved noget![]()
På forhånd tak..

Frode skrev:Saphira skrev:Har et spørgsmål som nok mest henvender sig til de kristne søstre og brødre herinde
Er det rigtigt at der står i bibelen.. At Paulus siger alle kristne kvinder skal dække sit hår med slør/tørklæde når de skal bede eller er sammen i større forsamlinger osv? Og at de fleste kristne kvinder for 200 år siden gik med tørklæde os, men at det er kulturen i Vesten som har ændret det?
Hører gerne svar med kilder eller bare hvis folk ved noget![]()
På forhånd tak..
Hej Saphira
Her har du et link til kristendom.dk, der bekræfter at "tørklædet er en kristen tradition", men som ikke holdes i hævd mange steder i dag. Dog indenfor Den katolske kirke er der nonner der bærer en form for hovedbeklædning, som artiklen her oplyser.
http://www.kristendom.dk/artikel/290490 ... tion?all=1
Kh
Frode

Savannah skrev:Tak for linket Frode det hjalp meget..
Er det så kun i kirken de kriste "Skal" gå med tørklæde altså når de skal be osv..
Bismillaah Hehe ja det har du ret i

bismillah786 skrev:Salamu Aleikum og God formiddag.
Den teori er vidst ikke helt gennemtænkt. Smiler.
Hvorfor tog mændene så ikke tørklæde på?
Manglede de(mændene) måske ærefrygt OVERFOR "Gud" , Allah ?
Manglede de(mændene) måske ærbødighed OVERFOR "Gud", Allah?

Savannah skrev:Frode mange tak har læst det paulus sagde..
Forstår det som en blanding med det du siger os Bismillah.
Kan egentlig godt forstå hvorfor mænd ikke skal være slør/tørklæde i en kirke(moske) osv.
For en kvindes hår er jo netop som du siger Bismillah smukt og kan være forførende, det må også være derfor kristne kvinder skal (Burde) dække deres hår i kirken...

sally skrev:Frode skrev:Det er meget vigtigt at forstå, at kvinden ikke er ringere stillet end manden, i Guds øjne
Subhanallah, kristendommen og islam minder lidt om hinanden på en del punkter

Frode skrev:bismillah786 skrev:Salamu Aleikum og God formiddag.
Den teori er vidst ikke helt gennemtænkt. Smiler.
Hvorfor tog mændene så ikke tørklæde på?
Manglede de(mændene) måske ærefrygt OVERFOR "Gud" , Allah ?
Manglede de(mændene) måske ærbødighed OVERFOR "Gud", Allah?
Paulus gør os klart:
Det er meget vigtigt at forstå, at kvinden ikke er ringere stillet end manden, i Guds øjne, for det er det, som folk bl.a. har imod Bibelen. Sådan er det ikke! Men da manden er Guds afglans, og kvinden mandens, og kvinden blev skabt for manden, da er der denne forskel, i virke. ”Men det vil jeg, I skal vide, at Kristus er enhver mands hoved; og manden er kvindens hoved; og Gud er Kristi hoved” (1. Kor. 11:3).
Dette link giver en yderligere belysning af mandens og kvindens stilling ind for Gud
http://www.tagryggen.dk/show_article.php?num=423
Venlig fredshilsen
Tessie-Nour skrev:I følge kristendommen skal man dække sin krop respekttabelt.. ikke KUN i kirken! Jeg kan desværre ikke pege på nogen lande hvor kristne følger dette, da hele latinamerika er strengt katolsk, gadebørn bliver født af 13årige gadebørn og dør, fordi der ikke må blive brugt beskyttelse fordi de mener at det er imod Gud's ønske, og selvf. må man ikke abortere da det er drab! Meget religiøse kristne, i nutiden, går også i "ansvarligt" tøj, nogle dækker sit hår når de går i kirke!

Savannah skrev:Og en ting mere..
Nogen som kender en kristen som går med tørklæde på nogen måde?
Tak
? Nej ikke personligt, men da jeg var inde på youtube og høre om tørklæde debatten osv. var der en kristen kvinde der sagde at hun syntes det var smukt at gå med det, og blev motiveret af muslimske kvinder som selv bar det, og at hun mente at det var det Gud ville have kvinden til.
Så der er nok nogen derude der gør det. Der var også engang en gammel dansk mand der engang sagde at han ikke kunne forstå hvorfor mange var imod tørklædet i Dk, da hans bedstemor også bar tørklæde. 
sryMuslimaa skrev:ja nogle kristne er religiøse , som du skriver
men jeg troede mest det var katolikker der var MEGET religiøse. deres piger skal vidst også være jomfruer indtil de bliver gift.
Tessie-Nour skrev:Muslimaa skrev:ja nogle kristne er religiøse , som du skriver
men jeg troede mest det var katolikker der var MEGET religiøse. deres piger skal vidst også være jomfruer indtil de bliver gift.
Der gælder de samme regler for katolikker og protestanter, jeg var meget troende protestant før jeg konverterede. Alkohol, sex o.lign. er strengt forbudt for begge partner! Se feks protestanterne i USA.

Tessie-Nour skrev:
I følge kristendommen skal man dække sin krop respekttabelt.. ikke KUN i kirken! Jeg kan desværre ikke pege på nogen lande hvor kristne følger dette, da hele latinamerika er strengt katolsk, gadebørn bliver født af 13årige gadebørn og dør, fordi der ikke må blive brugt beskyttelse fordi de mener at det er imod Gud's ønske, og selvf. må man ikke abortere da det er drab! Meget religiøse kristne, i nutiden, går også i "ansvarligt" tøj, nogle dækker sit hår når de går i kirke!
Musliman skrev:Assalamu Alaykum Warahmatullah![]()
Ahmed Deedat svarede engang på et spørgsmål, fra en kristen kvinde, angående tørklæde. Han siger, at biblen befaler kvinder til at barbere deres hår af hovedet, hvis de ikke bærer tørklæde. Kan dette passe?
PS: Spørger ikke for at starte en debat, men jeg vil bare se, om det er sandt i jeres øjne (kristne).
| Hjælp: Svare tilbage ang. tørklæde? Forum: Fri Debat Forfatter: MissTurkii Svar: 16 |
Tørklæde/Hijab Forum: Islam Forfatter: Miss_Muslim Svar: 38 |
Tørklæde?? Forum: Fri Debat Forfatter: Gulhan Svar: 6 |
Muslimske piger trodser forældre: De tager tørklæde på Forum: Religiøs Dialog Forfatter: AbU Svar: 60 |
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst