Redaktør: Fri Debat Mods

Muslimaa skrev:og hvorfor siger kristne at Jesus er Gud's søn? estagforoAllah.
Kimi skrev:Muslimaa skrev:og hvorfor siger kristne at Jesus er Gud's søn? estagforoAllah.
Bibelen siger, at Jesus er guds søn og er født af Jomfru Maria. Dvs. ifølge bibelen er vi alle guds børn. Vil det så sige, at Jomfru Maria og gud er gift?
Ej, undskyld jeg spørg så dumt. Har aldrig læst bibelen. Men ved, at den siger, at jesus er guds søn og er født at jomfru Maria i Betlehem. Hvordan er Jesus kommet til?

Muslimaa skrev:Al salam alaikum.
og Mht. ISLAM: hvad tror vi på i islam, mht. biblen? jeg ved lidt, men ikke så meget...
og hvorfor siger kristne at Jesus er Gud's søn? estagforoAllah.

jeg forstår ikke det der med evanglier.. hvor mange er der?
og er de så allesammen en del af biblen...?
MWA skrev:Muslimaa skrev:Al salam alaikum.
og Mht. ISLAM: hvad tror vi på i islam, mht. biblen? jeg ved lidt, men ikke så meget...
Wa Alaykum Salaam
Vi tror på biblen/Injeel blev åbenbart til Profeten Isa Alayhi-Salam, men biblen/injeel blev senere hen ændret, folk begyndte at ændre i biblen. Håber det var svar nok.

MWA skrev:Muslimaa skrev:Al salam alaikum.
Wa Alaykum Salaam
Vi tror på biblen/Injeel blev åbenbart til Profeten Isa Alayhi-Salam, men biblen/injeel blev senere hen ændret, folk begyndte at ændre i biblen. Håber det var svar nok.
. Wiis0h skrev:Altså vi TROR på at de 4 bøger blev åbenbaret til de Profeter, men vi tror ikke længere på dets indhold udover Koranen, da Koranen er som den er siden den blev åbenbaret ..
Tilgiv mig hvis der er fejl.
Hope u understand .
Wa salam

jeg forstår ikke det der med evanglier.. hvor mange er der?
og er de så allesammen en del af biblen...?
Muslimaa skrev:Wiis0h skrev:Altså vi TROR på at de 4 bøger blev åbenbaret til de Profeter, men vi tror ikke længere på dets indhold udover Koranen, da Koranen er som den er siden den blev åbenbaret ..
Tilgiv mig hvis der er fejl.
Hope u understand .
Wa salam
Al salam alaikum Wisoo... Okay så vi tror på biblen eller hva? jeg troede bare ikke der noget der hedder kristendom i islam? men jeg ved godt at vi tror den er forfalsket så - men hvor er den rigtige bibel? jeg har hørt, den blev brændt af...
Må Allah Subhana wa ta'ala tilgive mig, hvis jeg har sagt noget som ikke passer.
..
Wiis0h skrev:- Salmerne (Zabur)
Så ved ikk hvad du mener med kristendom I Islam søster?..
// Og om hvor den 'rigtige' Injil (Bibel) er henne, har jeg ingen anelse om .
Insha'Llah andre kan hjælpe dig med det .
Wa salam

Muslimaa skrev:Wiis0h skrev:- Salmerne (Zabur)
Wa salam
hvad er salmerne? men altså jeg mener bare hva vi muslimer mener... Islam er for os den eneste sande religion ikke? kristendom - så var der noget der hed kristendom.ej okay glem det... har mange spørgsmål!

koulij skrev:injeel som Allah har nedsendt er noget vi tror på som muslimer, mens injeel som folk har ændret på er noget vi IKKE tror på som muslimer, det er noget kristne gør.
hvor er den injeel som vi muslimer tror på? den er forfalsket og eksistere ikke længer. sagen med injeel er ligesom når du har et rent glas vand, så er det vand uden ændring, putter du lidt kaffe i den så er den ikke længer et glas vand.

Muslimaa skrev:Wiis0h skrev:- Salmerne (Zabur)
Wa salam
hvad er salmerne? men altså jeg mener bare hva vi muslimer mener... Islam er for os den eneste sande religion ikke? kristendom - så var der noget der hed kristendom.ej okay glem det... har mange spørgsmål!
JahSon skrev:Tja - det er jo et godt spørgsmål hvor den "rigtige" eller "originale" bibel er - mit bud er et sted i Vatikanet. Bibelen er så vidt jeg ved oversat fra oldgræsk, aramæisk og hebræisk til latin i de første århundrede A.D. De fire evangelier blev vist alle sammen skrevet/nedfældet i de 1. århundrede.
.

Kimi skrev:Muslimaa skrev:og hvorfor siger kristne at Jesus er Gud's søn? estagforoAllah.
Bibelen siger, at Jesus er guds søn og er født af Jomfru Maria. Dvs. ifølge bibelen er vi alle guds børn. Vil det så sige, at Jomfru Maria og gud er gift?
Ej, undskyld jeg spørg så dumt. Har aldrig læst bibelen. Men ved, at den siger, at jesus er guds søn og er født at jomfru Maria i Betlehem. Hvordan er Jesus kommet til?
MDM skrev:Kimi skrev:Muslimaa skrev:og hvorfor siger kristne at Jesus er Gud's søn? estagforoAllah.
___________________________________________________________________-
Netop jer muslimer burde kunne forstå at Jesus kan være Guds søn, uden at Gud har fået sin søn, på den måde mennesker gør.
Jeg har lagt mærke til at I tiltaler hinanden som søster og broder - har I alle samme forældre ?? Nej- vel.
Så kan man da også forstå at gud har en søn !

Musliman skrev:
Jamen siger kristne ikke, at Jesus (Alayhi Salam) er en del af Gud? Er det ikke det samme, som at vi er en del af vores fædre eftersom vi arver deres gener? - Er det ikke, at have sønner ligesom mennesker gør?
Hvis Jesus (Alayhi Salam) var Guds eneste søn, hvad var Adam (Alayhi Salam) så? De blev begge skabt uden fædre, betyder det så at Adam (Alayhi Salam) er Guds søn ifølge kristendommen?
Musliman skrev:MDM skrev:Kimi skrev:Muslimaa skrev:og hvorfor siger kristne at Jesus er Gud's søn? estagforoAllah.
Netop jer muslimer burde kunne forstå at Jesus kan være Guds søn, uden at Gud har fået sin søn, på den måde mennesker gør.
Jeg har lagt mærke til at I tiltaler hinanden som søster og broder - har I alle samme forældre ?? Nej- vel.
Jamen siger kristne ikke, at Jesus (Alayhi Salam) er en del af Gud? Er det ikke det samme, som at vi er en del af vores fædre eftersom vi arver deres gener? - Er det ikke, at have sønner ligesom mennesker gør?
Hvis Jesus (Alayhi Salam) var Guds eneste søn, hvad var Adam (Alayhi Salam) så? De blev begge skabt uden fædre, betyder det så at Adam (Alayhi Salam) er Guds søn ifølge kristendommen?

MDM skrev:Musliman skrev:MDM skrev:Kimi skrev:Muslimaa skrev:og hvorfor siger kristne at Jesus er Gud's søn? estagforoAllah.
_________________________________________-
Om jesus siger Gud: "Denne er min enbårne søn, i hvem jeg har velvehag"
Hvordan Jesus oprindeligt er blevet til står der ikke i bibelen: nen at han var til før jorden blev skabt.
Da Jesus blev født som menneske var det et mirakkel at Maria blev gravid , selv om hun var jomfru.
At tænke sig Gud gøre en kvinde gravid efter "naturmetoden" er nærmest blasfemi.
Musliman skrev:Salam Alaykum, den nysgerrige
Hvis Jesus (alayhi salam) er perfekt, hvorfor blev han fristet af satan ude i ørkenen? Gud kan ikke fristes...
Musliman skrev:MDM skrev:Musliman skrev:MDM skrev:Kimi skrev:Muslimaa skrev:og hvorfor siger kristne at Jesus er Gud's søn? estagforoAllah.
_________________________________________-
Om jesus siger Gud: "Denne er min enbårne søn, i hvem jeg har velvehag"
Hvordan Jesus oprindeligt er blevet til står der ikke i bibelen: nen at han var til før jorden blev skabt.
Da Jesus blev født som menneske var det et mirakkel at Maria blev gravid , selv om hun var jomfru.
At tænke sig Gud gøre en kvinde gravid efter "naturmetoden" er nærmest blasfemi.
At sige Gud gjorde Jomfru Maria gravid som vi mennesker gør (AstagfurAllah) ER blasfemisk!
Men du sagde, at Jesus (alayhi salam) ikke er Guds søn, som f.eks. vi er vores fædres sønner, hvad er så grunden til at kalde ham for Guds søn? Er jesus ifølge det gamle testamente, den eneste som bliver kaldt Guds søn?
"When Israel was a child, I loved him, and out of Egypt I called my son" [Hosea 11:1]
"Now there was a day when the sons of God came to present themselves before the LORD, and Satan came also among them." [Job 1:6]
"while the morning stars sang together and all the sons of God shouted for joy? [Job 38:7]
Hvad med David (alayhi salam) - Er han også Guds søn (psalm 2:7)?
Hvad med Adam (alayhi salam) - Er han også Guds søn (luke 3:38)?
Er det jeres bibel der tager fejl, eller har Gud flere sønner end Jesus (alayhi salam)?
:Gud har mange sønner og døtre:
Abu Saif skrev:Gud har mange sønner og døtre:
sådan går det når kærlighed konceptet i biblen er ude af kontrol.

| Hvorledes biblen førte til islam Forum: Islam Forfatter: Ramazan Svar: 2 |
Muslimer, Torah'en og Biblen Forum: Islam Forfatter: Gæst Svar: 38 |
nævnes profeten(saw) i biblen? Forum: Islam Forfatter: ethanen Svar: 1 |
Ang. tråden om modsigelser i Biblen og postning af artikler Forum: Fri Debat Forfatter: Deen Svar: 2 |
Qur'anen & Biblen Forum: Fri Debat Forfatter: concerned Svar: 0 |
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst