Redaktør: Fri Debat Mods
teemuss skrev:er der nogen herinde der kender noget til dette evangelie?
i så fald kom frit frem med hvad i ved.

koulij skrev:.. lige et sidste spørgsmål til Frode, hvordan ved du at brugerne herinde har den samme mening som i artiklen?
.

Hvor skulle jeg have givet udtryk for det?

teemuss skrev:koulij hvem har forfalsket kristendommen?

koulij skrev:teemuss
min tro er islam, og ifølge min tro, som iøvrigt er sandheden, er biblen forfalsket.
November skrev:koulij skrev:teemuss
min tro er islam, og ifølge min tro, som iøvrigt er sandheden, er biblen forfalsket.
Sjovt, at du sikkert samtidig kræver respekt for koranen ik?
teemuss skrev:Abdulmelik vidste du at mekkanerne havde en gud der hed allah det er ikke et navn på Gud muhammed har fundet på.hvis du finder navnet allah i de orginale bibelske tekster som er skrevet på hebræisk og græsk får du en million af mig.
så hvor jesus skulle have sagt allah om Gud tja INGEN STEDER.
jeg kunne give dig mange beviser på at koranen totalt har fejlet i sin fortolking af bibelen
og kom med nogle troværdige kilder på at paulus har forfalsket bibelen (ikke islamiske for de er ikke troværdige i denne sammenhæng) god fornøjelse.
koulij skrev:November skrev:koulij skrev:teemuss
Sjovt, at du sikkert samtidig kræver respekt for koranen ik?
nej det sjoveste er at du opdigter noget som eksistere i din fantasi.
at biblen er forfalsket(det vil sige at det er usandheden) er noget som ikke kun muslimer tror på men alle ikke kristne, og på samme måde har alle ikke muslimer om koranen. det behøver man ikke at skjule. hvis du mener respekten betyder at jeg siger at biblen ikke er forfalsket eller at biblen taler sandt så har du virkelige forstået ''respekt'' forkert og du skulle måske justere det. jeg tror (ligesom i tro) at biblen taler usandt fordi den er forfalsket, på samme måde ved jeg at alle kristne mener at koranen er usand og dem der benægte det er bare nogle hykler.
hvis det er den respekt du taler om så ved jeg ikke hvor du har fra at jeg kræver respekten. men en løgner er en løgner og jeg har ihvertfald ikke respekt for løgner.

Enfoldig skrev:Koranen og biblen er det pure opspind. .o0(er jeg så ingen hykler?)

Enfoldig skrev:Koranen og biblen er det pure opspind. .o0(er jeg så ingen hykler?)

koulij skrev:Enfoldig skrev:Koranen og biblen er det pure opspind. .o0(er jeg så ingen hykler?)
en hykler er en der siger noget og mener andet. jeg kan se du er ateist så hvorfor skal du være hykler når du udtrykker dig om det du mener. men uvidende vil jeg kalde dig
Er det ikke en anelse ambitiøst at kalde manglende tro for uvidenhed? Uanset om du og andre troende kan lide det eller ej, så er det sådan set viden der har fået mennesket til i udpræget grad at forkaste den religiøse forestilling om skabelse.

Enfoldig skrev:koulij skrev:Enfoldig skrev:Koranen og biblen er det pure opspind. .o0(er jeg så ingen hykler?)
en hykler er en der siger noget og mener andet. jeg kan se du er ateist så hvorfor skal du være hykler når du udtrykker dig om det du mener. men uvidende vil jeg kalde dig
Er det ikke en anelse ambitiøst at kalde manglende tro for uvidenhed? Uanset om du og andre troende kan lide det eller ej, så er det sådan set viden der har fået mennesket til i udpræget grad at forkaste den religiøse forestilling om skabelse.

koulij skrev:Enfoldig skrev:koulij skrev:Enfoldig skrev:Koranen og biblen er det pure opspind. .o0(er jeg så ingen hykler?)
så du må gerne mene at jeg mangler viden, men du kritisere at jeg siger det samme om dig? jeg holder stadigvæk på at jeg mener at du er uvidende og til det vil jeg tilføje at du også er dobbeltmoralsk
Enfoldig skrev:koulij skrev:Enfoldig skrev:koulij skrev:Enfoldig skrev:Koranen og biblen er det pure opspind. .o0(er jeg så ingen hykler?)
så du må gerne mene at jeg mangler viden, men du kritisere at jeg siger det samme om dig? jeg holder stadigvæk på at jeg mener at du er uvidende og til det vil jeg tilføje at du også er dobbeltmoralsk
Jeg kritiserer dig ikke. Jeg finder din påstand latterlig og fuldkommen i tråd med så mange andre troende der påstår at deres tro er viden.
Det er sådan set ret simpelt. Du mener at viden er begrænset til én bog, nemlig din koran. Alt hvad der bevæger sig uden for de rammer den måtte udstikke kan du jo ikke bruge til noget. Du vil per definition forkaster viden, ideer og tanker der går imod hvad der måtte stå i den ene bog du sidder og fedter med. Hvis du ikke gør det bryder din forestillingsverden sammen.
Hvis du sad inde med bare en anelse viden, ville du være klar over, at oplysning og indsigt førte til, at den religiøse forestilling om skabelse blev arkiveret. Det er jo heller ikke tilfældigt at naturvidenskabligt uddannede mennesker finder tanken om skabelse for latterlig.
Og så gider jeg ikke spilde mere tid på at diskutere noget så indlysende.
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst