Mary, did you know ? I anledning af Påsken

Islam-intersekteriske diskussioner samt andre religioner

Redaktør: Fri Debat Mods

Mary, did you know ? I anledning af Påsken

Indlægby Julia » fre apr 10, 2009 17:20

Mary, did you know
That your baby boy will one day walk on water?
Did you know
That your baby boy will save our sons and daughters?
Did you know
That your baby boy has come to make you new?
This child that youve delivered
Will soon deliver you

Mary, did you know
That your baby boy will give sight to a blind man?
Did you know
That your baby boy will calm a storm with his hand?
Did you know
That your baby boy has walked where angels trod?
And when you kiss your little boy
Youve kissed the face of god

Mary, did you know?
The blind will see
The deaf will hear
And the dead will live again
The lame will leap
The dumb will speak
The praises of the lamb

Mary, did you know
That your baby boy is lord of all creation?
Did you know
That your baby boy will one day rules the nations?
Did you know
That your baby boy is heavens perfect lamb?
This sleeping child youre holding
Is the great "I am"

*
(Jeg vil meget anbefale filmen: "The Passion of the Christ")
...For jeg er vis på, at hverken død eller liv eller engle eller magter eller noget nuværende eller noget kommende eller kræfter eller noget i det høje eller i det dybe eller nogen anden skabning kan skille os fra Guds kærlighed i Kristus Jesus, vor Herre.

(Det Nye Testamente, Romerbrevet, kap. 8, vers 38)
Brugeravatar
Julia
Sølv Bruger

Tro: Kristen

Givet : 11 perler
Fået : 13 perler

Re: Mary, did you know ? I anledning af Påsken

Indlægby Abu Saif » fre apr 10, 2009 21:23

kvinde, hvornår går det op for dig at dette er et islamisk forum?
jeg forstår ikke at du har så mange muligheder her i danmark hvor du kan fejre påske men valge simpelthen at fejre det også herinde!
det er altså for meget. jeg har, og jeg er sikker på at mange andre muslimer, aldrig har ønsket en kristen en eid mubarak eller en ramadan karim. så hold op med din propaganda løgn. og bruge din tid bedre. du får intet herfra. hvis du vil have at jeg respekter din helligdage så lad være med at kaste det i hovedet på os.

wallah du er mærkelig.

إذا رأيت الحفاة العراة العالة رعاة الشاة يتطاولون في البنيان فانتظر الساعة
Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Tro: Salafi
Køn: Hankøn

Givet : 27 perler
Fået : 48 perler

Indlægby UmmSafiya » lør apr 11, 2009 09:59

Jeg må give Koulij ret, Julia hvad er formålet med dette indlæg. Ren og skær provokation eller hvad? Meget mærkligt...
Brugeravatar
UmmSafiya

Geografisk sted: Brønshøj

Givet : 0 perle
Fået : 0 perle

Indlægby Peter » lør apr 11, 2009 10:53

Jeg kan ikke se hvorfor Julias indlæg ikke kan sættes ind. Det er sat ind under "andre religioner"? Hvad er formålet med sådan et forum, hvis ikke at fortælle om ... andre religioner?
Bortset fra det så synes jeg ikke det er specielt interessant med sådan en "musikvideo", eller hvad jeg nu skal kalde det. Men hvis det er kriteriet er der mange indlæg, der aldrig burde have været bragt ;-)

/Peter
Brugeravatar
Peter
Aktiv Bruger

Indlægby Abu Saif » lør apr 11, 2009 13:38

Peter skrev:Jeg kan ikke se hvorfor Julias indlæg ikke kan sættes ind. Det er sat ind under "andre religioner"? Hvad er formålet med sådan et forum, hvis ikke at fortælle om ... andre religioner?
Bortset fra det så synes jeg ikke det er specielt interessant med sådan en "musikvideo", eller hvad jeg nu skal kalde det. Men hvis det er kriteriet er der mange indlæg, der aldrig burde have været bragt ;-)

/Peter

formålet med sådan et forum er at diskutere andre religioner, kan du Peter fortælle mig hvad Julia mener vi kan diskutere fra hendes indlæg?

Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Indlægby Sema » lør apr 11, 2009 14:07

Salam Aleikum

Lad nu vær med at angribe hinanden, hvad så hvis hun har indsat det indlæg, det får ingen af os til at løbe og konvetere til kristendommen, hvis hun har lyst til at ytre sig, og det ikke er ondt ment, så lad hende gør det, man behøver ikke at hakke ned på hende hver gang hun skriver et indlæg herinde.
Brugeravatar
Sema
Aktiv Bruger

Indlægby Muhyi al din » lør apr 11, 2009 14:27

Sema skrev:Salam Aleikum

Lad nu vær med at angribe hinanden, hvad så hvis hun har indsat det indlæg, det får ingen af os til at løbe og konvetere til kristendommen, hvis hun har lyst til at ytre sig, og det ikke er ondt ment, så lad hende gør det, man behøver ikke at hakke ned på hende hver gang hun skriver et indlæg herinde.

Wa 'alaykum as-salam wa rahmatullah,

Det er okay, at du har et eller andet kvindelige bånd og forståele for den bruger, som kalder sig Julia. Men hvordan vil du betragte det, hvis en muslim gik ind på et kristent forum og indsat en nasheed på en islamisk helligdag?

Skal man ikke forholde sig til: hvordan andre vil opfatte ens indlæg/ytringer (hvilket i særdelshed må være gældende for Julia).

Julia, ved dette udmærket.

Noget andet som er relevant og vigtigere - for jeg er sådan set ligeglad med videon/filmen, og faktisk finder jeg det interessant, for videon/filmen viser en side af jøderne ifølge den kristne opfattelse, som Peter måske vil have noget imod kommer frem.

Men en ting er sikkert, at videon er indsat i en diskussionstråd. Hvis dette var blot en uskyldig ytring fra Julia, så skulle dette indlæg være blevet sat (og jeg vil opforde admin til at gøre det) under Multimedie-sektionen under 'ANDET', da det tydeligt intet har med Islam eller nasheed at gøre.

Måske vidste Julia heller ikke dette, men nu ved hun det til en anden god gang.
قُلۡ يَـٰٓأَهۡلَ ٱلۡكِتَـٰبِ تَعَالَوۡاْ إِلَىٰ ڪَلِمَةٍ۬ سَوَآءِۭ بَيۡنَنَا وَبَيۡنَكُمۡ أَلَّا نَعۡبُدَ إِلَّا ٱللَّهَ وَلَا نُشۡرِكَ بِهِۦ شَيۡـًٔ۬ا وَلَا يَتَّخِذَ بَعۡضُنَا بَعۡضًا أَرۡبَابً۬ا مِّن دُونِ ٱللَّهِ‌ۚ فَإِن تَوَلَّوۡاْ فَقُولُواْ ٱشۡهَدُواْ بِأَنَّا مُسۡلِمُونَ

Sig: "I Skriftens folk! Kom, lad os enes om et ord, der er fælles for os og jer: At vi tjener Gud alene, at vi ikke sætter noget andet ved Hans side, og at ingen af os tager andre til herrer foruden Gud"! Hvis de så vender sig bort, skal I sige: "Vær I vidner til, at vi overgiver os til Gud!"
Brugeravatar
Muhyi al din
VIP Bruger

Geografisk sted: IslamiC.dk
Tro: Andet

Fået : 24 perler

Indlægby Sema » lør apr 11, 2009 14:35

Hehe kender faktisk flere brødre som kunne finde på at gøre som julia, for at sprede budskabet om islam. Så det er intet som overrasker mig.

Synes bare ikke man skal tage alt så seriøst, når vi alle ved, at om hun sætter den ind eller ej, vil det ikke ha nogen betydning på vores liv eller iman.

Og det der med kvindeligt bånd, hvor får du det fra?
Brugeravatar
Sema
Aktiv Bruger

Indlægby Muhyi al din » lør apr 11, 2009 14:40

Sema skrev:Hehe kender faktisk flere brødre som kunne finde på at gøre som julia, for at sprede budskabet om islam. Så det er intet som overrasker mig.

Det gør det ikke mere rigtigt af den grund. Men interessant, at du har den mistanke.

Sema skrev:Synes bare ikke man skal tage alt så seriøst, når vi alle ved, at om hun sætter den ind eller ej, vil det ikke ha nogen betydning på vores liv eller iman.

Nej, det vil Julia ikke rør ved. Men derfor, kan man godt reagere på en bruger, som har trods alt været på dette forum i halvanden år. Og bør vide den gældende norm, hvad hendes malplaceret ytringer kan føre til

Sema skrev:Og det der med kvindeligt bånd, hvor får du det fra?

lad os sige 'fingerspitzgefühl'

Jeg skrev i øvrigt ikke for diskutere med dig. Men i forsøg på at vise den vinkel, som de andre, som har reageret, har set det fra.
قُلۡ يَـٰٓأَهۡلَ ٱلۡكِتَـٰبِ تَعَالَوۡاْ إِلَىٰ ڪَلِمَةٍ۬ سَوَآءِۭ بَيۡنَنَا وَبَيۡنَكُمۡ أَلَّا نَعۡبُدَ إِلَّا ٱللَّهَ وَلَا نُشۡرِكَ بِهِۦ شَيۡـًٔ۬ا وَلَا يَتَّخِذَ بَعۡضُنَا بَعۡضًا أَرۡبَابً۬ا مِّن دُونِ ٱللَّهِ‌ۚ فَإِن تَوَلَّوۡاْ فَقُولُواْ ٱشۡهَدُواْ بِأَنَّا مُسۡلِمُونَ

Sig: "I Skriftens folk! Kom, lad os enes om et ord, der er fælles for os og jer: At vi tjener Gud alene, at vi ikke sætter noget andet ved Hans side, og at ingen af os tager andre til herrer foruden Gud"! Hvis de så vender sig bort, skal I sige: "Vær I vidner til, at vi overgiver os til Gud!"
Brugeravatar
Muhyi al din
VIP Bruger

Indlægby Sema » lør apr 11, 2009 14:49

Ang det med mistanke - jeg har ikke en mistanke, det noget jeg ved og har set flere gange, men det er ikke noget jeg hæfter mig ved, da jeg synes det er noget ubetydeligt i mine øjne, forstået på den måde, at det ikke har nogen effekt på mig, og det er så ligegyldigt om det er julia, en bror eller en helt tredje person som foretager sig sådan en handling.
Brugeravatar
Sema
Aktiv Bruger

Indlægby Muhyi al din » lør apr 11, 2009 14:55

Må Allah gøre vores imaan stærk og urokkelig, så ingen og intet vil føre os til tvivl og vildfarelse.

Ameen

Brugeravatar
Muhyi al din
VIP Bruger

Indlægby Peter » lør apr 11, 2009 16:30

Muhyi al din skrev:Må Allah gøre vores imaan stærk og urokkelig, så ingen og intet vil føre os til tvivl og vildfarelse.

Ameen

Tjooh - hvis dén video kan kaste nogen ud i "tvivl og vildfarelse" er der vist stærkt brug for en styrkelse af troen.

/Peter
Brugeravatar
Peter
Aktiv Bruger

Indlægby Muhyi al din » lør apr 11, 2009 16:35

Peter skrev:
Muhyi al din skrev:Må Allah gøre vores imaan stærk og urokkelig, så ingen og intet vil føre os til tvivl og vildfarelse.

Ameen

Tjooh - hvis dén video kan kaste nogen ud i "tvivl og vildfarelse" er der vist stærkt brug for en styrkelse af troen.

/Peter

Nej nej, du misforstår, fordrejer og er 'på tværs som sædvanglig. Måske skulle du få dig en anden hobby.

Det var bare en du'a (en bøn) til styrkelse og bekræftigelse af Sema's, min og alle os andres tro.

Jeg er bare stolt over, at søster Sema er upåvirkelig og er stærk mht. til tro. Det er flot, at hun udtrykker sig sådan. Og bemærk hun udtrykte sig generelt.

Brugeravatar
Muhyi al din
VIP Bruger

Indlægby Muhyi al din » lør apr 11, 2009 16:57

Jeg glemte i øvrigt, at du Peter også overfortolker (udefra subjektive årsager) her som sædvanlig

Brugeravatar
Muhyi al din
VIP Bruger

Indlægby Peter » lør apr 11, 2009 19:26

Muhyi al din skrev:
Peter skrev:

Ameen

/Peter

Nej nej, du misforstår,
Det var bare en du'a (en bøn) til styrkelse og bekræftigelse af Sema's, min og alle os andres tro.

Jeg er bare stolt over, at søster Sema er upåvirkelig og er stærk mht. til tro. Det er flot, at hun udtrykker sig sådan. Og bemærk hun udtrykte sig generelt.

Hej Muhyi

Tak for forklaringen. Grunden til min vildledning har sikkert været, at du kom med den dua lige efter - og som svar på - mit indlæg. En dua af den type er jo ikke noget, du kommer med så tit. Jeg har i hvert fald aldrig set en lignende dua fra din side. Men der har måske været der, og jeg har blot overset dem?

/Peter
Brugeravatar
Peter
Aktiv Bruger

Indlægby Muhyi al din » lør apr 11, 2009 19:28

Nej, Peter årsagen kommer indefra hos dig. Jeg har allerede nævnt et par ting, som du gør gentagne gange. Der er et mønster.

Hvis du er oprigtig, så vil du takke mig.

I øvrigt - det er jo rent indbilding fra din side at tro, at den du'a har noget med dig at gøre :lol: . Det jeg siger til dig, siger jeg direkte, så du ikke er i tvivl. Det ved du vidst godt.

Brugeravatar
Muhyi al din
VIP Bruger

Indlægby Omaro » lør apr 11, 2009 20:05

Selamu Aleyküm

Ikke for at hakke ned på nogen.. Men personligt gider jeg heller ikke have påmindelser om en jødisk/kristen helligdag.. Det er jo ren provokation, det vil også være ren provokation hvis jeg gjorde noget tilsvarende i et kristen/jødisk forum, hvilket jeg selvfølgelig ikke gøre, da jeg har respekt overfor andres tro, selv hvis de er kafirun.. Tak
Brugeravatar
Omaro

Geografisk sted: Storkøbenhavn

Indlægby AbU » lør apr 11, 2009 21:01

Salam Aleikum,

Er det en provokation eller er det blot formidling?

Under alle omstændigheder, skal en muslim være i stand til at søge viden , uden at sætte spørgsmålstegn ved sin tro. Er man ikke i stand til at forholde sig til andre religioner, pga. frygt for at man bliver forvirret i forhold til sin egen religion, bør man i virkeligheden sætte spørgsmålstegnet ved sig selv.

Det er altså i orden at poste noget om andre religioner i "andre religioner" forummet. Meningen er at muslimer skal tag være lære og eventuelt diskutere emnet , for at derfra også kunne blive bedre til at formidle Islam overfor andre religiøse. Hvordan skal man ellers diskutere religion med andre religiøse, hvis man ikke aner noget som helst om andre religioner? Med andre ord, er det naturligvis i orden for en muslim at vide noget om andre religioner. Viden er udvikling, og udvikling er måden man opnår styrke på.

Nu har jeg ikke set denne video. Men det er klart at Julias indlæg mangler lidt kød. For i virkeligheden bør der være tekst om hvad dette går ud på og hvad formålet med emnet er. Desuden skal der markeres at der er musik i videoen, hvis det er tilfældet.

Men i princippet er det fuldt ud tilladt at poste og diskutere andre religioner og deres højtider. Det kan jeg overhovedet ikke se hvorfor der ikke skulle være plads tii.

Det kan godt være at kristne synes det er irriterende med islamisk viden på et kristen forum, men det betyder ikke vi muslimer skal synes og tænke det samme. Vi skal i den grad være i stand til at erhverve viden om de folks vi omgås, for derfor også bedre kunne diskutere emner med dem og ikke mindst Islam.

Fred
Brugeravatar
AbU
Administrator

Geografisk sted: IslamiC
Tro: Sunni/Hanafî

Givet : 84 perler
Fået : 122 perler

Indlægby Omaro » lør apr 11, 2009 21:31

Jeg sagde bare min ærlige mening om denne tråd.. Som du også sagde Abu, emnet var for tyndt, der skulle noget mere kød på.. Kan ikke se hvorfor hun skulle slå sådan en tråd op..
Selvfølgelig skal man udvide sin viden. Altså vi har jo alle haft religionstimer og har hørt noget om biblen osv, men personligt er min iman ikke blevet påvirket af det, tror heller ikke andre muslimers er blevet påvirket..
Selvfølgelig kan man diskutere de forskellige religioner, har også læst om de forskellige emner folk har slået op her på siden.. Men har indtil nu ikke set folk brokke sig over trådene...
Men ja ok, min mening/holdning.. Siger ikke tråden skal slettes eller lignende.. Kom bare med min egen mening, selvom jeg heller ikke har set videon..
Brugeravatar
Omaro

Geografisk sted: Storkøbenhavn

Indlægby Muhyi al din » lør apr 11, 2009 21:48

Der er altså intet kød på det indlæg. Hverken information, oplysning af nogen art eller indhold er til at få øje på.

Men Abu har helt klart ret i, at viden om andres religioner er en styrke og tegn på styrke. Det skal vi selvfølgelige ikke være imod eller frygte.

Jeg synes dog stadig, at videoen er malplaceret
Men admin har sidste ord :)

Brugeravatar
Muhyi al din
VIP Bruger

Indlægby Abu Saif » lør apr 11, 2009 22:32

jeg ved ærligt talt ikke hvad man skal lære eller diskutere i Julia's indlæg. så der er kun et svar hvis man spørge sig selv hvad er grunden til at Julia indsæt det klip. jeg har ikke sagt at det er imod regler på islamic, jeg tvivler kun på Julias intentioner med at indsæt den musik video. et spørgsmål som er stadigvæk ubesvaret, hvorfor denne videoklip her på islamc?

Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Indlægby Peter » søn apr 12, 2009 00:30

Så vidt jeg kunne læse indlægget fra Julia var der tre typer information:

1) En beskrivelse af Jesus i form af sangen (med medfølgende tekst)
2) En beskrivelse af Jesus' død i form af billeder fra filmen "The passion of the Christ"
3) En anbefaling af ovenstående film.

De to første punkter åbenlyst beskrevet udfra en "kristen" synsvinkel.

Det er en lidt utraditionel måde at videregive informationer på - men da ikke dårlig, synes jeg. Jeg er dog ikke sikker på om det er "mainstream" kristendom, Julia prøver at føre frem. Filmen er instrueret af Mel Gibson, der er katolik, men så vidt jeg husker fik filmen udmærkede anmeldelser af folkekirkekristne i Danmark. Jeg så den selv, og var ikke vildt begejstret - den var dog ok, og mange var imponerede af dens detaljer - blandt andet sproget, som ifølge min co-biografgænger var ganske fint aramæisk. Så hvis man har en 50'er i overskud kunne man da overveje at leje den i Blockbuster.

/Peter
Brugeravatar
Peter
Aktiv Bruger

Indlægby Muhyi al din » søn apr 12, 2009 00:34

Så Peter mener åbenbart, at der er masser af kød/indhold i indlægget. :hmmm:

Ok! :) - det har du så tænkt på hele dagen.

Men du skrev det her til at starte med:

Bortset fra det så synes jeg ikke det er specielt interessant med sådan en "musikvideo", eller hvad jeg nu skal kalde det.

Brugeravatar
Muhyi al din
VIP Bruger

Indlægby Abu Saif » søn apr 12, 2009 00:42

2) En beskrivelse af Jesus' død i form af billeder fra filmen "The passion of the Christ"
3) En anbefaling af ovenstående film

mit spørsmål er stadigvæk ubesvaret. men jeg gentag det lige med store bogstaver.

HVORFOR?
håber den kan ses nu, ellers kan den gøres et nummer større.

Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Indlægby Peter » søn apr 12, 2009 01:01

Muhyi al din skrev:Så Peter mener åbenbart, at der er masser af kød/indhold i indlægget. :hmmm:

Ok! :) - det har du så tænkt på hele dagen.

Men du skrev det her til at starte med:

Bortset fra det så synes jeg ikke det er specielt interessant med sådan en "musikvideo", eller hvad jeg nu skal kalde det.

Næ Muhyi

Jeg står ved mit første indlæg, men synes dog at der er en smule relevans i indlægget.

/Peter
Brugeravatar
Peter
Aktiv Bruger

Indlægby Peter » søn apr 12, 2009 01:04

Hej Koulij

koulij skrev:

3) En anbefaling af ovenstående film

mit spørsmål er stadigvæk ubesvaret. men jeg gentag det lige med store bogstaver.

HVORFOR?
håber den kan ses nu, ellers kan den gøres et nummer større.

Havde du forventet at jeg skulle svare på det - det er vel Julias opgave, og jeg er forøvrigt ikke tankelæser.
Men man kan da gætte sig frem: Det er påske, og Julia vil gerne informere os om Jesus' død, der ifølge de kristne jo fandt sted heromkring.

Hvorfor poster du selv? Det er vel et ønske om at give noget information til andre - eller?

/Peter
Brugeravatar
Peter
Aktiv Bruger

Indlægby Muhyi al din » søn apr 12, 2009 01:32

Peter skrev:Jeg står ved mit første indlæg, men synes dog at der er en smule relevans i indlægget.

/Peter

Men det er da godt, at der er nogen, som har fået noget ud af det. Der skal vist ikke meget til.......

Brugeravatar
Muhyi al din
VIP Bruger

Indlægby Abu Saif » søn apr 12, 2009 11:50

Havde du forventet at jeg skulle svare på det - det er vel Julias opgave

så lille ven lad være med at tage hendes indlæg i forsvar.
Hvorfor poster du selv? Det er vel et ønske om at give noget information til andre - eller?

hold da op hvor er du dygtig, forhåbentlig har du ikke brugt mange hjernceller for at se det. men ja den information var til Julia angående hendes indlæg. altså en modreaktion til hendes indlæg.

Men man kan da gætte sig frem: Det er påske, og Julia vil gerne informere os om Jesus' død, der ifølge de kristne jo fandt sted heromkring

hvordan kan du gætte det? der er mange tinge som går imod den mulighed.
sangen er henvendt til Mary.
1-det er en sang med musik, julia ved udemærket godt at mange herinde ikke hører musik, så hvis man skal
2-informere nogen om noget så pakker man det i noget som modtageren vil acceptere.
3- og dette er det vigtigste. sangen har intet med jesus død. det bliver slet ikke nævnt.

jeg ser stadigvæk kun en grund til at Julia indsæt det klip, og derfor kan jeg tvivle Julia's intentioner.
men hvis julia er ude efter en diskussion så får hun en nu.

Julia:
den mand der blev pisket er ukendt ifølge islam, altså han kunne være en forbryder, en psykisk sygmand, selvmords kandidat, en rig mand, eller en fattigmand. ukendt betyder han kan være alt.
jesus ofret sig ikke for vores synder.
jesus er ikke gud, men en profet
jesus regerede aldrig verden. hverken som profet hos muslimer eller Gud hos Kristne
påske betyder blot ekstra fridage for muslimer.

PETER kan du se at det ikke føre til noget?
Senest rettet af Abu Saif søn apr 12, 2009 12:27, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Indlægby Muhyi al din » søn apr 12, 2009 12:02

Bror Koulij,

Du skal ikke tage dig af Peter, han har noget i klemme og noget tid tilovers. Så vælger han 'forståeligt nok' at påtage 'at være på tværs' rollen her på forrummet.

Det skal han da bare have lov til. Det er sjovt og underholdende at læse, hvad han skriver. :lol: Især hvordan han griber tingene ad, og med hvilket formål. Det kræver kreativitet at være på tværs, og et kedligt liv.

Det er faktisk utrolig morsomt. Det skal du ikke tage fejl af :D

Brugeravatar
Muhyi al din
VIP Bruger

Indlægby Abu Saif » søn apr 12, 2009 12:30

bror Muhyi al din
det er morsomt men nogle gang er det bare irriterende.

Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Næste

Lignende emner

Tilbage til Religiøs Dialog