Redaktør: Fri Debat Mods

MissTurkii skrev:Selamun aleykum
Tror aleviler på Gud? - Hvad går deres tro ud på?

Denzo skrev:salam folk men glem jeres link fra danske sider det er folk som skriver fra deres vinkel som ik har en overblik over det i skal læse dem fra tyrkiske af fordi alevisme er meget udbredt og er findes næsten kun hos tyrkisk befolkning
og jeg har masser af link og jeg er selv alevi

MissTurkii skrev:fordi de vidst forguder Hz. Ali eller noget. Der er noget med Hz. Ali, og det er imod Islam.

Muslimaa skrev:Al salam alaikum...
Hvorfor siger nogle af Alevier er kufar? osv...
Hvad er det som gør dem til kufar?
hvis en kan svare mig, så yalla - I'm waiting
SubhanAllah. MissTurkii skrev:Gør alevier detSubhanAllah.
Havde hørt, at de tror på Allah og følger koran, men de bare går imod det med Hz. Ali.

AssalamuAleikum skrev:
Man har sterrin lys på bordet, når lyset går ud, så går man over vælger en partner og laver så zina med den person.
Yane familie GangBang, astagfurullah!
Der var massakre i Sivas hvor folk blev slået ihjel da de var igang med den leg, af tyrkisk befolkning.

AssalamuAleikum skrev:Muslimaa skrev:Al salam alaikum...
Hvorfor siger nogle af Alevier er kufar? osv...
Hvad er det som gør dem til kufar?
hvis en kan svare mig, så yalla - I'm waiting
De har blandt andet en leg der hedder "Mum söndü" på tyrkisk, det går udpå at man samles hele familien venner veninder fætre og kusiner, hvem der nu end måtte være til stede.
Man har sterrin lys på bordet, når lyset går ud, så går man over vælger en partner og laver så zina med den person.
Yane familie GangBang, astagfurullah!
Der var massakre i Sivas hvor folk blev slået ihjel da de var igang med den leg, af tyrkisk befolkning.

Confluence skrev:AssalamuAleikum@
Hvor ved du så fra at rygterne er sande? muslim eller ej, så er det ikke pænt at løbe med sladder om andre og deres religion.
Nu er jeg heller ikke selv Alevi, så kan ikke sige til eller fra om hvor vidt rygterne er sande. Men det kunne ligeså vel være en person som havde en torn i øjet på Alevierne, fordi de ikke er muslimer og derfor begyndte de rygtet med stearinlys affærene. Og hvis det i sandheden ikke passer (kun Allah kan vide om det gør, eller ej) så har de da al ret til at sige at det ikke passer, uden at du f.eks skal sige at de benægter og at det kun er fordi at de ikke vil have at man stikker snuden i deres private sager. Og du skriver netop at du ikke med sikkerhed ved om det du er blevet fortalt er sandt, så hvordan kan du så skrive at de benægter det fordi de ikke vil kendes ved det?
Og når du nu skriver noget som du med hundrede procent ikke ved om er sandt, tror du så ikke at der er nogle muslimske søstre og brødre herinde, som fuldt ud vil tro at det er rigtigt og sådan det foregår hos Alevierne? tror du ikke også at de så vil gøre ligesom du har gjort, og fortælle det til andre muslimer og dermed have endt med at sladre? er det ikke meningen at du skal forhindre og beskytte dine brødre og søstre fra at begå ting, som Quranen råder en til at man undgår?
Jeg ville da som muslim blive rigtig sur og fornærmet, hvis en vantro kom hen til mig og sagde "Du er muslim, du er tvangsgiftet og dine fætre og brødre har sikkert slået ihjel" Hvorpå jeg SELVFØLGELIG ville svare at det var løgn og benægte det (FORDI at det netop IKKE var sandt) anlatabildim mi?
Jeg må indrømme at jeg blev noget flov da jeg læste tråden her igennem, og så hvad der var blevet skrevet..
Med AL respekt overfor mine muslimske søtre og brødre, så følte jeg mig (for at være ærlig) som i en hønsegård, hvor der blev snakket og hakket. (Dyrket sladder)
Må Allah give dem deres straf hvis de begår synder, og må Allah vise os nåde når vi selv begår fejl og retlede os alle sammen.
Allaha emanet.
AssalamuAleikum skrev:
Der blev spurgt efter et eksempel og jeg gav den..
Omaro skrev:Assalamu Alaikum
Hvorfor tror man på sådan nogle rygter, "Mum söndü"..
Det kan jo bare være noget der er dukket op efter massakren, så de skyldige ligesom havde en "grund" til at begå massakren.. Det sker jo tit i Tyrkiet, man dræber, opfinder en historie og beholder sin ære..
| Jeg er sunni, han er alevi!! .. Forum: Religiøs Dialog Forfatter: LoveMyDeen Svar: 215 |
Alevi? Forum: Nye brugere Forfatter: Fatma92 Svar: 36 |
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst