Redaktør: Fri Debat Mods
Julia skrev:http://www.bt.dk/article/20081215/nyheder/712150011/
En utrolig smuk og stærk beretning...... helt i tråd med Julens inderste budskab.
En Frelser er født,- Han er Kristus, Herren. Han er Vejen, Sandheden og Livet.

Muhyi al din skrev:Julia skrev:http://www.bt.dk/article/20081215/nyheder/712150011/
En utrolig smuk og stærk beretning...... helt i tråd med Julens inderste budskab.
Julia, så der ikke sker misforståelser.
Skriver du ovenstående indlæg for at provokere eller for at informere?
Mowali skrev:Hej Julia:
Apropos Jesus..
Var han et menneske og gud samtidig?

Apropos Jesus..
Var han et menneske og gud samtidig?

Dvs. Jesus er et menneske, da han er født af et menneske (Maria) og hvis han er det, så laver han fejl. Altså ligesom Abraham og Moses, som lavede fejl? Eller hvordan skal disse vers forståes.
Og et andet spørgsmål:
Skal man tage alting bogstaveligt i Bibelen?
Muhyi al din skrev:Som Nietzsche sagde: Den kristne Gud/fader er død.
God kamp Julia - Jeg håber, at du vil få, hvad du efterlyste med dit indlæg.
Den som sår blomster vil få blomster
og den som sår tidsler vil få tidsler
Du vil insha'Allah få, hvad du fortjener
Mowali skrev:Salam..
Broder Muhyi al din:
Hvad mener du egentlig med dit indlæg?Det var lige præcis det, som jeg fik på en fornemmelse af, at dit indlæg vil starte. Og du er selv uden om det, for du ved bedre.
Men jeg er ligeglad og trækker mig tilbage.

Julia skrev:Hvis jeg skulle få hvad jeg fortjener, ville det være evig død og fortabelse. Men Gud ske tak og lov: Jesus er Frelseren, som tog straffen for min sýnd og er det perfekt sonoffer. Liv over Død. Nåde over straf. Himmel over Helvede. Det skyldes ikke mig selv og noget jeg har gjort. Det tjener kun Ham til ære.

Muhyi al din skrev:Julia skrev:Hvis jeg skulle få hvad jeg fortjener, ville det være evig død og fortabelse. Men Gud ske tak og lov: Jesus er Frelseren, som tog straffen for min sýnd og er det perfekt sonoffer. Liv over Død. Nåde over straf. Himmel over Helvede. Det skyldes ikke mig selv og noget jeg har gjort. Det tjener kun Ham til ære.
Så hold op med at ynke en anden gang.
Muhyi al din skrev:Mowali skrev:Salam..
Broder Muhyi al din:
Hvad mener du egentlig med dit indlæg?Det var lige præcis det, som jeg fik på en fornemmelse af, at dit indlæg vil starte. Og du er selv uden om det, for du ved bedre.
Men jeg er ligeglad og trækker mig tilbage.
Salam alaykum,
Mit indlæg var til Julia, og sådan set ikke dig. Hun skrev, at hendes indlæg var for at informere og ikke andet. Jeg så det som optakt til en 'diskussion'. Lad os se, hvem af os få ret.
Jeg tror, at det er tydeligt for enhver nu, at Julia har kamphandskerne på og er i 'jule'stemning.
God diskussion til jer
Julia skrev:Jamen altså, Jeg har ingen kamphandsker på. .... Det er da ikke det, som det hele handler om (hvis det virkeligt var så nemt og et spørgsmål om at få "mest ret"..). Julen er Fredens evangelium. Hvis nogle har spørgsmål, så er de velkomne. Og ellers lader vi bare artiklen stå for sig selv.

Hvis jeg nu omformulerer mit første spørgsmål og stiller dig to spørgsmål.
Er du ude på at Informere eller missionære? hvad vil du så svare?
Havde du ikke en ide om, at dine ord vil provokere og måske tænde for en heftig debat?
(Og husk at Gud vil straffe dig, hvis du lyver)
Jamen hvorfor er Jesus så speciel? Altså, hvis han er et menneske, så laver han fejl jo? Ligesom dig og mig og Abraham og Moses (as).
I den beretning du sat ind, står der bl.a. at faderen er i ham. Skal man tage alting bogstaveligt i Bibelen?
Altså hvis der står: "Dræb jeres egne børn og spis dem"- skal man tage det bogstaveligt?
Hun kan på et splitsekund rejse fra sted til sted på Jorden bare ved tankens kraft.
Så alt der ikke er skabt med/gennem mennesker er åndeligt? Så er det hermed Adam er guds søn og mere endda. Idet Adam er skabt af Gud og har hverken jordisk mor eller fader, i forhold til Jesus, så havde en jordisk mor.- Så Adam er bedre end Jesus?
Og derudover så er der mange profetier om Ham i Det Gamle Testamente. Bla. står der at der vil komme en hersker fra Betlehem....(og mange andre)
Det samme med Muhamad (as). Hvor der står der at lyset ville komme fra Paran bjerge, som ligger i nuværende Saudi Arabien.
Jeg ved godt hvad betydningen, men jeg ment, at man skal tage det bogstaveligt.
Shiamuslimer er den eneste gruppe der forsvare og erkender profeternes (as) fejlfrihed fra helt små babyer til de forlader denne verden. I forhold f.eks. til kristendommen, som siger, at profeterne fejler. Hvis de gjorde det, så havde de vildledt folk og ikke vejledt dem. :
hej julia
historien har intet med jul at gøre, udover at BT valgt at tryk det i julemåned.
Hun kan på et splitsekund rejse fra sted til sted på Jorden bare ved tankens kraft.
hej julia
her er en ''historie'' der har meget med jul og julestemning at gøre.
http://www.bt.dk/article/20081215/krimi/81215043/
En Frelser er født,- Han er Kristus, Herren. Han er Vejen, Sandheden og Livet. go fornøjelse.
Tillad mig at spørge Julia, jeg er lidt nysgerrig
Kristne tror jo på tre-enigheden, som er Jesus, Gud og Helligånden. Altså at de 3 er den samme.
Hvordan kan Gud og hans søn være en og samme person? Eller måske er der noget jeg har misforstået
Bismillâhir-Rahmânir-Rahîm / I Allahs navn, Den Nådigste, Den Barmhjertigste
Hvordan kan du både tro og ikke-tro på jesus .. ?
/ Jesus gjorde jer til kristne . I troede på ham , åbnede jeres facader , jeres sind og accepterede ham .. I kalder ham for guds søn?! Hvordan i alverden kan man have blod og kød også være søn af Alverdens Herre. Intet kan sammenlignes med Allah(s.w.t) !
/ Johannes Evangeliet Kap. 16
v7 Men jeg siger jer sandheden: Det er det bedste for jer, at jeg går bort. For går jeg ikke bort, vil Talsmanden(Parakleten-talsmand) ikke komme til jer; men når jeg går herfra, vil jeg sende ham til jer. v8 Og når han kommer, skal han overbevise verden om synd og om retfærdighed og om dom.
I disse vers bliver der talt om Profeten (sa) .
I tror på ham i starten men så alligevel ikke . For havde i gjort det havde i været muslimer nu og kommet Allah(s.w.t) ihu !! -
- Prøv at tænke på det her som om du tog til kiosken og spillede odds ..
Enden Vælger du Islam eller Kristendommen ..
Chancen for at Islam er det sande er 50% , ligeledes med Kristendommen på 50%
Hvis det viser sig at Kristendommen vil sejre vil ALLE bare dø og ligge i graven til evig tid -
Hvis det viser sig at Islam vil sejre vil KUN os muslimer i Jannah ( nogle af os i jahannam men på et tidspunkt i jannah )
Hvis Kristendommen sejrede i jordens ende vil vi begge have det godt .. Vi begge ville bare være i vore grav og ikke andet ..
Men hvis Islam sejre vil vi Muslimer have der hærligt i Jannah men i vantro vil have et uendeligt marreridt
Altså vi er sikret 100% at have et godt liv efter døden - enden i jannah eller i vores grav -
Men jer vantro 50 % - enden i jeres grav eller i jahannam !
Hvorfor sætte jeres liv på spil?
TÆNK OVER DET !!
Undskylder fejl osv da jeg kun er 14 er der sikkert masser af fejl

Mowali skrev:Alsalamun alaykum:/ Johannes Evangeliet Kap. 16
v7 Men jeg siger jer sandheden: Det er det bedste for jer, at jeg går bort. For går jeg ikke bort, vil Talsmanden(Parakleten-talsmand) ikke komme til jer; men når jeg går herfra, vil jeg sende ham til jer. v8 Og når han kommer, skal han overbevise verden om synd og om retfærdighed og om dom.
Så ville kristne sige, det er Helligånden der kommer her. for det der står Talsmanden og hvis der er tale om Helligånden, så har denne helligånd gjort sit arbejde rigtig dårligt, idet Helligånden overbeviser ikke verden om kristendommen (sandheden) og hjælper ikke muslimer/jøderne om kristendommens sandhed. Og desuden, hvor er denne helligånd? Jesus er borte og vi har slet ikke set denne eller hørt om ham/hende/den/det? Og hvorfor er denne ånd sendt kun til kristne?
Inshallah ville Julia svare på disse spørgsmål..
Ws.
Nej, Koulij,. læg mærke til de sætninger i artiklen:
Om Jesus:
1 John 5:7
"For there are three that bear record in heaven, the Father, the Word, and the Holy Ghost: and these three are one."
Hvis nogle har spørgsmål, så er de velkomne. Og ellers lader vi bare artiklen stå for sig selv.
Mowali skrev:” .
For det første, så jeg er shiamuslim og tager ikke ahadith fra sahih albukhari eller muslim eller andre velkendte bøger, såsom Altirmidhi og Alnisa'is.
Mowali skrev:Det er ikke da3n,
Mowali skrev:men når man læser navnet på arabisk hedder han النسائي -
Mowali skrev:men det kan også være han hedder Alnasa'i.
Allahu a3lam..
Hvordan kan du både tro og ikke-tro på jesus .. ?/ Jesus gjorde jer til kristne . I troede på ham , åbnede jeres facader , jeres sind og accepterede ham .. I kalder ham for guds søn?! Hvordan i alverden kan man have blod og kød også være søn af Alverdens Herre. Intet kan sammenlignes med Allah(s.w.t) !
Johannes Evangeliet Kap. 16
I disse vers bliver der talt om Profeten (sa) .
I tror på ham i starten men så alligevel ikke . For havde i gjort det havde i været muslimer nu og kommet Allah(s.w.t) ihu !! –
- Prøv at tænke på det her som om du tog til kiosken og spillede odds .. Enden Vælger du Islam eller Kristendommen .. Chancen for at Islam er det sande er 50% , ligeledes med Kristendommen på 50%.Hvis det viser sig at Kristendommen vil sejre vil ALLE bare dø og ligge i graven til evig tid
Hvis det viser sig at Islam vil sejre vil KUN os muslimer i Jannah ( nogle af os i jahannam men på et tidspunkt i jannah )
Hvis Kristendommen sejrede i jordens ende vil vi begge have det godt ..
. Han brød Dødens forbandelse. Han har sejret!Vi begge ville bare være i vore grav og ikke andet ..Men hvis Islam sejre vil vi Muslimer have der hærligt i Jannah men i vantro vil have et uendeligt marreridt Altså vi er sikret 100% at have et godt liv efter døden - enden i jannah eller i vores grav - Men jer vantro 50 % - enden i jeres grav eller i jahannam ! Hvorfor sætte jeres liv på spil? TÆNK OVER DET !!
Så ville kristne sige, det er Helligånden der kommer her. for det der står Talsmanden og hvis der er tale om Helligånden, så har denne helligånd gjort sit arbejde rigtig dårligt, idet Helligånden overbeviser ikke verden om kristendommen (sandheden) og hjælper ikke muslimer/jøderne om kristendommens sandhed. Og desuden, hvor er denne helligånd? Jesus er borte og vi har slet ikke set denne eller hørt om ham/hende/den/det? Og hvorfor er denne ånd sendt kun til kristne?
Men jeg snakker ikke om hvor fejlfri Adam her er. Jeg snakker, at Adam har ligeså meget ret til, at være Guds søn og tilhører med under 3-enigheden, idet Adam har hverken jordisk fader og mor.
Og hvis du nævner at han syndede, så syndede Jesus ligeså meget, idet Jesus drak vin, og vin er skadeligt for kroppen. Og et perfekt menneske som profeter eller Jesus, burde ikke indtage noget dårligt. Udover det, så har vin bivirkninger, såsom man bliver fuld af det, og når man bliver fuld, så begynder man at gøre og sige mange underlige ting. Eller er jeg helt forkert på den?
Plus havde Jesus sagt om Helligånden vil komme, men det har den ikke endnu, eller den er ikke kommet endnu, og så resulterer det, at Jesus løj (måske) eller tog fejl.
Ude fra disse kan jeg forstå, at Gud skabte det hele for Jesus' skyld? Og læg mærke til det der er markeret stort. Hvis alle syndede, så indgår Jesus under samme kategori.
5. Mosebog 33:1-2:
*Skinner fra Paran bjerge*..
Paran bjerge er byen hvor Ismael blev født, og hvis der er tale om Ismael, så døde Ismael altså før Jesus og Moses..
Udover det, så skal du se på sammenligningen mellem Muhammad salla lāhu 'alayhi wa sallam og Moses (as), for jeres bibel siger:
5. Mosebog 18:18
Og Moses og Muhamad havde mange tilfælles, såsom krig, koner, børn osv. Og der IKKE tale om Jesus, da Jesus ikke var gift og slet ikke lignede Muhammad. Koranen understreger ligeligedes denne sammenligning.
Mange tak for svaret. Så hvis man ikke skal alting bogstaveligt, hvordan gøre I ham til Gud, eller guds søn, når Jesus siger: "Jeg er i faderen og han er i mig"? Og hvis i tager det bogstaveligt, så kan I ligeså godt dræbe spædbørn og slå ihjel, idet bibelen opfordrer jer til det.
Hvordan kan man tro på en profet der laver fejl? Denne profet kan lyve? Og hvis profeten er fejlfri, så kan man altid være tryg ved de ting han siger. Det her forstår jeg virkelig ikke. Håber du kan forklare mig det nærmere.
For det første, så jeg er shiamuslim og tager ikke ahadith fra sahih albukhari eller muslim eller andre velkendte bøger, såsom Altirmidhi og Alnisa'is. Jeg tager ahadith derfra for at bevise min påstand og min aqida/tro. Og derudover, så er det ahadith fortalt gennem profeten (muhamad), og så gennem troværdige personer (ifølge sunnierne selv) og dermed er den hadith sand.
Jeg er shia og tager mine ahadith fra fejlfri og syndfrie imamer af Muhamads familie.
Er vi så syndefrie, efter Jesus tog vores synder? Forstår ikke helt.. :/
nej din historie har slet ikke noget med jul, handling hverken forgik eller handlet om jul.
mens santa lucia forgår kun når man nærmere sig jul.
- så derfor vil jeg bare sige: som kristen vil jeg venligst tillade mig at antage, at jeg er mere ”kvalificeret” til at at bedømme om noget er ”kristeligt” eller ej.så som sagt, mit link har mere med jul end dit.
hvad skulle det betyde? alle kristne kan jo sige det samme, jeg tror det er en røver historie kan du bevise at det ikke er?
Det eneste vers der explicit binder Gud,Jesus og helligånden sammen i én(treenigheden), er ovenstående vers.
Men, det vers findes ikke i de græske bøger, som kom langt før de oversættelser der er nu.
Dette kan vel stadig være off-topic, hvis du vil så starter jeg en ny tråd om dette inshallah. Its up to you. Men jeg har ærlig talt intet positivt at skulle have sagt om trådens emne(død i 11 min), og
Al-7amdulilâh at du ikke valgte at "informere" os via et malplaceret indlæg, i en tråd om islam.
| WTC: Bygning 7s fald annonceret 20 minutter før af BBC Forum: Politik og samfund Forfatter: Waliyullah Svar: 26 |
OBS! Deadline om fire minutter! Forum: Politik og samfund Forfatter: Uffe Svar: 0 |
Bliv verdensberømt i 5 minutter! Forum: Fri Debat Forfatter: Erik_Willumsgaard Svar: 1 |
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst