So you´re dead. Now what ?

Islam-intersekteriske diskussioner samt andre religioner

Redaktør: Fri Debat Mods

So you´re dead. Now what ?

Indlægby Julia » fre sep 12, 2008 12:17

Salam alle,

"The afterlife is cloaked in mystery. What happens moments after we die? What is Heaven really like? What about Hell? And does what we do in this world really matter in the next? "

I en tråd blev der efterspurgt litteratur om døden. Et andet emne har overskriften: "straf i graven".

Der er bl.a. også på dette forum (i tråden "går jorden under på onsdag") og i mange aviser i øvrigt diskuteret om jorden pga et videnskabeligt eksperiment ville blive opslugt i et stort sort hul.

Mon ikke der er mange mennesker, hvor tanken har strejfet:
Hvis nu at i dag er "min sidste dag", og alt i morgen er forbi. At mit liv her på jorden er forbi...hvad så?
Ville jeg se tilbage på mit liv med tilfredshed, fred og glæde eller ville det være med fortrydelse, skuffelser, dårlige minder og for mange "hvis-bare-at-jeg-ikke-havde-gjort-xx"?

Og hvad så bagefter? ......Efter den fysiske død....Hvad når vi alle står foran Gud/Allah ?

Jeg er nødt til at dele det med jer.

http://www.lifechurch.tv/message-archive/so-your-dead/

Bør ses i rækkefølge.
uge/week 1: emne DEATH
uge/week 2: emne HELL
uge/week 3: emne HEAVEN
uge/week 4: emne Q & A (d.v.s. spørgsmål og svar)

Gud velsigne jer alle med ønsket om Hans fred.
...For jeg er vis på, at hverken død eller liv eller engle eller magter eller noget nuværende eller noget kommende eller kræfter eller noget i det høje eller i det dybe eller nogen anden skabning kan skille os fra Guds kærlighed i Kristus Jesus, vor Herre.

(Det Nye Testamente, Romerbrevet, kap. 8, vers 38)
Brugeravatar
Julia
Sølv Bruger

Tro: Kristen

Givet : 11 perler
FÃ¥et : 13 perler

Lignende emner

Tilbage til Religiøs Dialog