Har lige nogle spgs. som jeg håber i kan svarer på.
- At spise svinekød og drikke alkohol, er det tilladt i kristendommen?
- Er det tilladt at have kæreste ?
Kilder kunne være godt
Tak på fårhånd
MissTurkii
Redaktør: Fri Debat Mods

MissTurkii skrev:Tusind Tak Amirah
Ja , jeg er interresseret i andre bibelvers om Homoseksualitet, afgudsdyrkelse, omskæring, kvindeundertrykkelse, slagtning af dyr, æresdrab.
Jeg synes det godt at samligne Islam og Kristendommen i religionstimen, for dem fra klassen tror kun at disse ting.
believer skrev:noget jeg aldrig har forstået er det nye og det gamle testamente.
tror alle kristne på begge testamenter eller hvordan?
og snakkede med en eks-kristen og han sagde hans præst drikke sig fuld osv,
believer skrev:noget jeg aldrig har forstået er det nye og det gamle testamente.
Herian skrev:believer skrev:noget jeg aldrig har forstået er det nye og det gamle testamente.
Kristne tror på Bibelen som Guds Ord.
M.h.t. loven siger Jesus følgende:
Tro ikke, at jeg er kommet for at nedbryde loven eller profeterne. Jeg er ikke kommet for at nedbryde, men for at opfylde. Sandelig siger jeg jer: Før himmel og jord forgår, skal ikke det mindste bogstav eller en eneste tøddel forgå af loven, før alt er sket. Den, der bryder blot ét af de mindste bud og lærer mennesker at gøre det samme, skal kaldes den mindste i Himmeriget. Men den, der holder det og lærer andre at gøre det, skal kaldes stor i Himmeriget. For jeg siger jer: Hvis jeres retfærdighed ikke langt overgår de skriftkloges og farisæernes, kommer I slet ikke ind i Himmeriget.
M.v.h. Herian
koulij skrev: kære Herian
jeg synes det er rigtig sjovt at folk bruger de vers i biblen som det passer dem. ifølge disse citater fra NT så siger Jesus at han kommet for at opfylde Moseloven? hvordan så i alverden mener I (kristne) at Jesus er kommet med to nye love?
AllegriMiserere skrev:
Dette er bl.a. baseret på den nye pagt Jesus sluttede med gud i Det Nye Testamente
Herian skrev:koulij skrev: kære Herian
jeg synes det er rigtig sjovt at folk bruger de vers i biblen som det passer dem. ifølge disse citater fra NT så siger Jesus at han kommet for at opfylde Moseloven? hvordan så i alverden mener I (kristne) at Jesus er kommet med to nye love?
Hvad er det for to nye love, jeg skulle mene, at Jesus er kommet med??
m.v.h. Herian
abustef skrev:hej AllegriMiserere...
med hensyn til din fremstiling om at mark 7 skulle gøre op med forbudet mod svin, så er der noget du har misforstået, og det er tydeligt du tager verset ud af kontekst, jeg ved så ikke om du har læst konteksten, men hvis du tog dig tid til at gøre det ville du se at diskussion som jesus har med farisærere intet har med mad at gøre, den er faktisk helt anderledes, lad os se historien i dens kontekst...
koulij skrev:Herian skrev:koulij skrev: kære Herian
Hvad er det for to nye love, jeg skulle mene, at Jesus er kommet med??
m.v.h. Herian
det må du spørge Julia, det var hende der skrev det i en tråd, jeg kan sagtens lede efter den, men det gider jeg ikke nu. jeg venter til hun dukker op. og hvis hun ikke vil skal jeg nok (inshaAllah) finde den.
koulij skrev:tak for hjælpen Julia
kære Herian, nu ved du hvad jeg talt om. så håber jeg at jeg får en forklaring på hvordan man skal bruge biblen eller bibelvers? for jeg synes stadigvæk det er sjovt at i bruger den samme vers flere gang og giver den forskellige betydning som er modsigende når det passer jeg.
Du er ikke enig med Markus, der har skrevet evangeliet
Julia skrev:koulij skrev:tak for hjælpen Julia
kære Herian, nu ved du hvad jeg talt om. så håber jeg at jeg får en forklaring på hvordan man skal bruge biblen eller bibelvers? for jeg synes stadigvæk det er sjovt at i bruger den samme vers flere gang og giver den forskellige betydning som er modsigende når det passer jeg.
Selv tak, Koulij,
Nu er det jo ikke nogle NYE love i den forstand.
Jesus opsummerer på en meget smuk og dyb måde hvad sand Gudsdyrkelse og - hengivenhed centrerer sig om.
Det er KERNEN og hovedstammen (hvis du forstår hvad jeg mener...altså i forståelsen af stammen/roden på et træ) i lovens bud, som Jesus skitserer.
abustef skrev:hej Herian
jeg forstår ikke hvorfor du poster hele verset i konteksten når jeg har forklaret konteksten, nemlig at verset ikke handler om mad men om rituel renlighed og spørgsmålet om at disciplene ikke vasker hænder, dette er hvordan verset forstås.Du er ikke enig med Markus, der har skrevet evangeliet
haha den her er da for sjov, mener du at markus skulle have skrevet at dette betød at jesus gjorde at mad tilladt, så skal du vidst lige læse op på din viden om biblen, fordi når der i new international version oversættelsen står "For it doesn't go into his heart but into his stomach, and then out of his body." (In saying this, Jesus declared all foods "clean.")"(mark 7:19) så er det fordi det er en tilføjelse af oversætteren. Du skal jo huske på at new international version er fra 1978, og er en kritiseret oversættelse i nogle kristne kredse.
den bible som vi skal forholde os til er selvfølgelig King James Version, som er den bibel som er mest brugt og den første officielle engelske oversættelse fra 1611.
men hvad står der så i king james versionen om markus 7 ja lad os se: "Because it entereth not into his heart, but into the belly, and goeth out into the draught, purging all meats?"(mark 7:19)
kan du se der står ingenting i parantes om at jesus har eklæret " Dermed erklærede han al slags mad for ren" dette er en ting som oversætteren har tilføjet i new international version.
så til næste gang så lad være med at bruge denne selektive metode af biblen, du tager det der støtter dit argument, men undsiger det der er realiteten, netop at det der støtter dit argument er en tilføjelse i en nyere version af biblen og ikke en del af apostolsk tradition.
men dette er et normalt problem når man har så mange forskellige versioner af biblen, der allesammen siger så forskellige ting, og så tilføjer de noget og sletter noget, det ikke til at holde styr på mere.
med hensyn til din tilgang til peters vision, så diskuterer du det irrationelt, jeg ved godt at gud gav peter mad som er rent, det er ikke det vi diskuterer, men jeg sætter spørgsmål tegn ved peters udtalelse om at han ikke vil spise af det som gud gav han, fordi han tvivler på det er urent. dette burde jo ikke kunne lade sig gøre ifølge jeres logik, fordi jesus mange år før denne episode har fortalt peter at han må spise alt, kan du se problemet, det giver ikke mening at peter siger til gud at han ikke spiser urent, når han allerede har fået at vide af jesus, at han kan spise alt.
og du svarede ikke på mit sidste argument om at disciplene i biblen mange år efter jesus stadig prædikede at der var noget kød man ikke må spise, når jesus har sagt at man må spise alt
og please svar udfra realiteten, ikke snak udenom, og kom med ting som er irrelevente, hold dig til de problemer som jeg har stillet op.
hilsen Martin
| Palæstinensere går ombord på forbudt bus Forum: Fri Debat Forfatter: Naadje Svar: 11 |
forbudt for kvinder at besøge grave.... Forum: Islam Forfatter: krorbarni Svar: 14 |
Tvangsægteskaber: Forbudt i Islam Forum: Islam Forfatter: MWA Svar: 1 |
Kalifatet og sharia - om 2 eller 20 eller 200 eller 2000 år? Forum: Politik og samfund Forfatter: Erik_Willumsgaard Svar: 5 |
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst