er det jesus(fvmh) eller mohammed (fvmh)?

Islam-intersekteriske diskussioner samt andre religioner

Redaktør: Fri Debat Mods

er det jesus(fvmh) eller mohammed (fvmh)?

Indlægby Abu Saif » ons apr 23, 2008 11:54

hej efter jeg læst et link som jeg fik fra Julia http://jesusnet.dk/index.php?special_id=21&svar_id=691 kom jeg til at læse noget som jeg undre mig over der står nemlig ved punkt 3
Det var et løfte om efterkommere til Abraham, og det var dybest set et løfte om Kristus, fordi løftet senere bliver udfoldet med ordene: Alle jordens folk skal velsigne sig i dit afkom (Første Mosebog, kapitel 22, vers 18)

læg mærk til ''Alle jordens folk skal velsigne sig i dit afkom'' der står nemlig alle jordens folk hvis man ta dette vers fra første mosebog og samligner det med Matthæus 15,24 så er det klart ikke Jesus der er tale om, fordi i Matthæus 15. 24 står der historien om den kvinde som Jesus ikke vil hjælpe fordi han er er sendt kun til israel's hus!!
sådan lyder historien:
Matthæus 15,21 Jesus gik bort derfra og drog til områderne ved Tyrus og Sidon.
Matthæus 15,22 Og se, en kana'anæisk kvinde kom fra den samme egn og råbte: Forbarm dig over mig, Herre, Davids søn! Min datter plages slemt af en dæmon.
Matthæus 15,23 Men han svarede hende ikke et ord. Og hans disciple kom hen og bad ham: Send hende væk! Hun råber efter os.
Matthæus 15,24 Han svarede: Jeg er ikke sendt til andre end til de fortabte får af Israels hus.

dette kan man også sige om de andre profeter (fvmd) der kom efter Abraham (fvmh) og før Mohammed(fvmh).
i koranen står der også at profeterne (fvmd) blev sendt til et bestemt folk, men siger koranen det samme om mohammed (fvmh)? nej det gør den på ingen måde, tværtimod står der at han (fvmh) er sendt til hele menneskeheden.
hvis vi går tilbage til det værst hvor Gud lover Abraham at jordens folk vil velsigne sig i hans afkom, så vil man undre sig over at kristne mener at jesus er den afkom Gud lover. fordi så vidt jeg ved så er det sådan at ifølge kristendom så er jesus jo Gud's afkom!! det så det første, det andet er at jesus sagde selv at han blev sendt til et bestemt folk.

peace
وَالسَّمَاء ذَاتِ الْبُرُوجِ
وَالْيَوْمِ الْمَوْعُودِ
وَشَاهِدٍ وَمَشْهُودٍ
قُتِلَ أَصْحَابُ الأُخْدُودِ
النَّارِ ذَاتِ الْوَقُودِ
إِذْ هُمْ عَلَيْهَا قُعُودٌ
وَهُمْ عَلَى مَا يَفْعَلُونَ بِالْمُؤْمِنِينَ شُهُودٌ

http://www.youtube.com/watch?v=3Ep9WbUvQ8A&feature=related
Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Tro: Salafi
Køn: Hankøn

Givet : 24 perler
Fået : 45 perler

Indlægby Abu Saif » ons apr 23, 2008 13:29

fik jeg nævnt at Mohammed fvmh er Abraham fvmh's afkom?
وَالْيَوْمِ الْمَوْعُودِ
وَشَاهِدٍ وَمَشْهُودٍ

Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Indlægby November » ons apr 23, 2008 18:46

koranen står der også at profeterne (fvmd) blev sendt til et bestemt folk, men siger koranen det samme om mohammed (fvmh)?

Nu er vel Muhammed vel også indkluderet i "profeterne". Derudover kan du i finde i 14:4 at svaret på dit spørgsmål er ja.
Brugeravatar
November
IslamiC Awards vinder
IslamiC Awards vinder

Givet : 0 perle
Fået : 0 perle

Indlægby Abu Saif » ons apr 23, 2008 19:17

November skrev:
koranen står der også at profeterne (fvmd) blev sendt til et bestemt folk, men siger koranen det samme om mohammed (fvmh)?

Nu er vel Muhammed vel også indkluderet i "profeterne". Derudover kan du i finde i 14:4 at svaret på dit spørgsmål er ja.

1-lad os holde os til de skrifter jeg nævnt, og drop tom snak.
2- i koranen står der at profeterne blev hver sendt til et bestemt folk, når du læser det i koranen så står det ved navne altså profeternes navne og der er muhammed ikke inkluderet. derfor skrev jeg profeterne, for at spare tid, og jeg forventer en der ved noget om det til at kommentere mit indlæg.
3- jeg har kigget på 14. 4 i koranen jeg kan ikke se noget der giver mening i forhold til det du skriver!! så jeg ved ikke hvad den 14, 4 du taler om!!
4- svaret på dit spørgsmål er ja. siden du har svaret så har du også den præcis kilde i koranen? eller er det bare tom påstand?
وَالْيَوْمِ الْمَوْعُودِ
وَشَاهِدٍ وَمَشْهُودٍ

Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Indlægby November » tors apr 24, 2008 10:40

14:4 i koranen af Ellen Wullf: "Vi har ikke sendt nogen udsending ud, undtagen i sit eget folks tungemål, så han kan give dem klarhed. Gud vildleder, hvem Han vil, og retleder, hvem Han vil. Han er Den Mægtige og Den Vise."

Det fremgår da meget klart at der ikke er udsendt nogen udsending (profeter) ud til andre end til det folk som taler samme sprog som disse! Ergo Muhammed blev udsendt til de daværende arabisk talende og ingen andre.
Brugeravatar
November
IslamiC Awards vinder
IslamiC Awards vinder

Indlægby Abu Saif » tors apr 24, 2008 11:05

Det fremgår da meget klart at der ikke er udsendt nogen udsending (profeter) ud til andre end til det folk som taler samme sprog som disse! Ergo Muhammed blev udsendt til de daværende arabisk talende og ingen andre.

vrøvl, her er der kun tale om sprog! og ikke hvem muhammed blev sendt til. så den der ''ergo'' må være din egen konklusion.
jeg synes virkelig ikke at du skal skrive på min tråd, du spilder min tid.
hvis du ikke kan kom med et vers der siger at mohammed er kun sendt til sit eget folk, så skal du lade plads til andre der kan svare.
وَالْيَوْمِ الْمَوْعُودِ
وَشَاهِدٍ وَمَشْهُودٍ

Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Indlægby Somali_Muslimah » tors apr 24, 2008 14:51

November skrev:14:4 i koranen af Ellen Wullf: "Vi har ikke sendt nogen udsending ud, undtagen i sit eget folks tungemål, så han kan give dem klarhed. Gud vildleder, hvem Han vil, og retleder, hvem Han vil. Han er Den Mægtige og Den Vise."

November hvordan synes du selv det går? Du har kun vist med dit indlæg hvor uviden du er om Islam, du har brug for hjælp( og du skal da ikke være bange for at spørge, det er bedre end at sprede løgn).

Tak fordi du også har bevist med dit indlæg, at videnskaben af Quran fortolkning ikke er en sag for lægfolk.

Du tror nok at du virkelig er kommet med en argumentation der udstiller os muslimer for dumme, men du har kun med dit indlæg tilbagebevist din egne falske fortolkninger.

Vores elskeder profet(Allahs fred og velsignelser være med ham) er proferternes segl, sendt til hele menneskeheden. Nu vil finde ingen steder i Quranen eller Hadith samlingerne, noget der peger mod modsat retning.

Vil det ikke være bedst at lade muslimerne om at afgør hvad de tror på?
I stedet for at lade som om man er "muslim" og dernæst sprede falskhed?

Allah Den ophøjret siger i Quranen:

“And We have sent you O Muhammad not but as a mercy for all the worlds.”
(Al-Anbiya 21:107)

Profeternes segl, siger selv " And the prophets were formerly sent to their people only, whereas I have been sent to all mankind".( Bukhari & Muslim)

Alhamdulillah, jeg takker Allah den Ophøjret for at have vist mig Nåde, og gjort mig til en muslim. Det er et stort priviligium for mig, at kunne med stolthed sige, at jeg er en del af Ummatu Muhammad ( Allahs fred og velsignelser være med ham).

Al velsignelse og fred tilkommer vores Mester Muhammad, hans familie, ledsagere og deres efterfølgere.
Alhamdulillah for ALT
Brugeravatar
Somali_Muslimah
IslamiC Awards vinder
IslamiC Awards vinder

Geografisk sted: E sted på Allahs Jord
Tro: Sunni/Shâfi'î

Indlægby Somali_Muslimah » tors apr 24, 2008 14:52

'afwan bror Koulij vil ikke hjælpe denne November i at ødelægge din tråd, synes bare han fortjente et svar.
Alhamdulillah for ALT
Brugeravatar
Somali_Muslimah
IslamiC Awards vinder
IslamiC Awards vinder

Indlægby November » tors apr 24, 2008 16:54

Vil det ikke være bedst at lade muslimerne om at afgør hvad de tror på

Sjovt at du skriver sådan - tråden begyndte netop med en "muslim" der kritiserede kristendommen.

Tak fordi du også har bevist med dit indlæg, at videnskaben af Quran fortolkning ikke er en sag for lægfolk.

Hvis du vil have respekt for din tolkning må du ligeledes vise respekt for andres tolkninger - respekt går begge veje.
Brugeravatar
November
IslamiC Awards vinder
IslamiC Awards vinder

Indlægby Somali_Muslimah » tors apr 24, 2008 17:37

Sjovt at du skriver sådan - tråden begyndte netop med en "muslim" der kritiserede kristendommen.

Der er hold i hans kritisk imodsætning til din.

Hvis du vil have respekt for din tolkning må du ligeledes vise respekt for andres tolkninger - respekt går begge veje.

Min tolkning? du har vist misforstået noget. Jeg tolker aldrig Quranen eller andre Islamiske tekster, den viden og kompetence besidder jeg ikke. (Må Allah afholde fra at gør dette, det er sandelig vejen til vildledelse)

Og hvilken andre tolkninger skal jeg respektere? din hjemmelavet (mis)fortolkning af et vers?

undskyld mig, men der er altså bare ikke substans i det du skriver, ej heller er der mening i det.
Alhamdulillah for ALT
Brugeravatar
Somali_Muslimah
IslamiC Awards vinder
IslamiC Awards vinder

Indlægby Abu Saif » tors apr 24, 2008 19:45

jeg sætter flere vers fra de hellige skrifter der bekræfter at Jesus er sendt for et bestemt folk.

Apost g. 13.23 Af hans slægt har Gud givet Israel en frelser, som han havde lovet, Jesus

Matthæus 2.6 Du, Betlehem i Judas land, du er på ingen måde den mindste blandt Judas fyrster. Fra dig skal der udgå en hersker, som skal vogte mit folk, Israel."

Apost g. 5.31 Ham har Gud ophøjet til fyrste og frelser ved sin højre hånd for at give Israel omvendelse og syndsforladelse
hvis jeg inshaAllah finder flere så vil jeg også indsæt dem herind.

men hvis vi går tilbage til det vers med den kanaanæisk kvinde så siger hun ''Herre, Davids søn''
og Gud sagde til abraham ''dit afkom''!! men måske ta gud fejl mellem hans (guds) og Abrahm's afkom.
og hvad med den samligning med Moses som Mætthæus prøvet på?
1-ifølge Mætthæu slap Jesus Herods barnemord ligesom Moses slap fra Faro's.
2-Mætthæus påstår at Jesus berømte prædiken forgik på et bjerg, ligesom da Moses modtog de ti bud, mens de andre evangalister placere Jesus på en slette.
3-samligning mellem Moses der han gik midt i havet og Jesus dåb
1 Korinth. 10,1 Det skal I vide, brødre: Vel var vore fædre alle under skyen og gik alle gennem havet
1 Korinth. 10,2 og blev alle døbt til Moses i skyen og i havet

men hvorfor prøver Mætthæus at tillpasse historien sådan så Moses ligner Jesus? jo fordi i GT 5. Mosebog kapitel 18 vers 17
Herren sagde da til mig: »De har ret i, hvad de siger! v18 Jeg vil af deres egen midte lade en profet som dig fremstå for dem, og jeg vil lægge mine ord i hans mund. Han skal forkynde dem alt det, jeg befaler ham, v19 og den, der ikke adlyder mine ord, som han taler i mit navn, vil jeg kræve til regnskab. v20 Men den profet, der formaster sig til at tale noget i mit navn, som jeg ikke har befalet ham at sige, eller som taler i andre guders navn, den profet skal dø!« v21 Måske tænker du: »Hvor kan vi vide, at det, han taler, er noget, Herren ikke har sagt?« v22 Hvis en profet taler i Herrens navn og hans ord ikke indtræffer og går i opfyldelse, da er det et ord, som Herren ikke har talt. I formastelighed har profeten talt; fra ham behøver du ikke at frygte noget.
der lover Gud at han vil lade en profet som Moses fremstår.
samligning mellem Moses og Mohammed
1-de er begge udover at være profeter så er de statsledere
2-de flygtede begge fra en sammensvægelse
3-de have begge et socialt liv med kone osv.
4- de døde begge en naturlige død.
5- de kom begge med en lov Moses med Moseloven og Mohammed med sharialov.
6-de er begge profeter og ikke guds sønner.
وَالْيَوْمِ الْمَوْعُودِ
وَشَاهِدٍ وَمَشْهُودٍ

Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Indlægby Frode » søn apr 27, 2008 23:07

koulij skrev:men hvorfor prøver Mætthæus at tillpasse historien sådan så Moses ligner Jesus? jo fordi i GT 5. Mosebog kapitel 18 vers 17
[i]Herren sagde da til mig: »De har ret i, hvad de siger! v18 Jeg vil af deres egen midte lade en profet som dig fremstå for dem, og jeg vil lægge mine ord i hans mund. Han skal forkynde dem alt det, jeg befaler ham,

Hej igen koulij

Har først nu kunnet bringe en kommentar til dit indlæg og har trukket denne lille passage ud, hvori du ikke citerer den fulde ordlyd i "vers 18". At få det på plads er ret så vigtigt.
Her er versets fulde ordlyd:

"Jeg vil lade en profet som dig fremstå for dem af deres brødre og lægge mine ord i hans mund, og han skal sige dem alt, hvad jeg byder ham!"

- Bemærk det fremhævede "af deres brødre". Hvorfor har du udeladt disse tre ord i dit referat?

Hvis du læser her i vers 15, så siger Moses denne profetiske forudsigelse sådan:
"Herren din Gud vil lade en profet som mig fremstå af din midte, af dine brødre; ham skal I høre på."

- Læg igen mærke til benævnelsen: "dine brødre".

I Bibelen på Hverdagsdansk lyder oversættelsen af verset sådan:

"Herren vil i stedet vejlede jer gennem en profet som mig - en israelit, som I skal lytte til og adlyde."

Kære koulij, du påstår at Mattæus prøver at "tilpasse" historien på Jesus. Og du prøver modsat at tilpasse historien på Muhammed.

Mattæus havde imidlertid ikke behov for at "tilpasse" historien/profetien på Jesus, for han var israelt/jøde og det bekræfter tydeligt at det er Jesus der hentydes til og ikke profeten Muhammed. For du mener vil ikke at Muhammed var jøde og ud af broderskab med israelitterne?

Tidligere i en tråd har jeg bragt 47 skriftsteder fra Det Gl. Testamente, der profetisk forudsiger konkrete hændelser om profeten Jesus - hændelser der opfyldes i Det nye Testamente.

Her er en kop af det igen og bemærk lige at 5. Mosebog, kap 18 også er nævnt her. Se de 3 henvisninger til skriftsteder i Det ny Testamente.
(fremhævet med rødt)

Profetier om Jesus Kristus i Gl. Testamente
og deres opfyldelse i Det Nye Testamente

Det gamle Testamente Det nye Testamente

Kvindens sæd.. 1.Mos. 3:15................................……………….. Gal. 4:4
Abrahams. æt.........1.Mos. 12:3; 18:18..........…………………… Matt. 1:1; Luk. 3:34; Gal.3:16
Isaks æt...........1.Mos. 17:19....................…………… …………..Mat. 1:2; Luk. 3:34
Jakobs æt...1.Mos. 2814; 4. Mos. 24:17...........…………………..Mat.1:2; Luk. 3:34

Af Judas stamme..1. Mos. 49:10; Mika 5,2.…………..………….Mat.1:2-3; Luk.3:33;Joh.7:42
Af Davids æt.....2.Sam. 7:12; Es.9:6-7;………………..…………Mat.1:1.6; Luk.1:32-33; Joh.7:42

Fødest: Betlehem....Mika 5:1.................………………………….Mat. 2:1-6; Luk. 2:4; Joh.7:42
Tiden f/hans fødsel..Daniel 9:25............……………….…………Luk. 2:1-7; Galaterbr. 4:4
Født af en jomfru....Esajas 7:14.............…………………………..Mat. 1:18-23; Luk. 1:26-35
Barnemordene........Jer.31:15................…………………………...Mat. 2:16-18

Flugten til Egypten...Hoseas 11:1............……………..…………..Mat. 2:15
Herren/Jesus virke......Es. 9:1-2;60:1-4.……………….…………..Mat. 4:12-16; Luk. 1:67-80
Som profet........5. Mos. 18:15-20......…………………..………… Johs.6:14; 7:40-42; Ap.G. 3:22-26
Som præst...........Salme 110:4...............………………………….. Hebr. 5:6-9; 7:17-25

Tempelrensningen..Salme 69:10......…………………...………….Johs.2:17; Mat.21:12-17; Rom.15:3

Forkast. af jøder.Salme 2:2-3; Es.53:3;……………….…………...Luk.17:25; Johs.1:11; 1.Kor.2:6-9
Åndelig karakter...Es. 11:2-5; Salme 45:7-8;………………………Luk.2:52; 2. Tess. 2:8
Indtoget i Jerusalem...Es.62:11; Zak.9:9; …………………………Mat.21:4-11; Johs.12:12-19
Forrådt af en ven...Salme 41:10;..…………………………………Mat. 26:14-16. 47-54; Johs.13:18-20
For 30 sølvpenge....Zakarias 11:12-13........……………………… Mark.14:10-11; Mat.27:3-10

Judas tjenest. gives til en anden..Salme 109:8..……………………Ap.G. 1:18-20
Falske vidner..........Salme 35:11.....................…………………… Mat. 26:59-64
Tavshed overfor anklagere...Salme 38:13-15; Es. 53:7.....…………Mat. 27:12-14
Slået og spyttet på...Es. 50:6.................…….....……………………Mat. 26:67; Mark. 14:65
Hadet uden grund...Salme 69:5; 109:3-5..........……………………..Johs. 15:23-25
Stedfortrædende lidelse...Es. 53:4-12............………………………Mat. 8:17; Rom.4:13-25;
1.Kor. 15:3; 2. Kor.5:21; 1.Peter 2:22-24
Regnet blandt overtrædere..Es.53:12..........…………………………Mat. 27:38; Mark. 15:27-28
Hænder/fødder...Salme 22:17; Zak. 12:10........…………………….Johs.19:34.37;20:25.29, Johs.
Åb.2:8

Hånet og spottet...Salme 22:7-9; 69:20-22…………………………Mat.27:39-44; Mark.15:29-32
Vin blandet med eddike.........Salme 69:22....................……………Mat. 27;32-34

Bad for fjenderne.....Es. 53:12; Salme 109:4...………… Luk. 23:34
Lodkastning om hans klæder..Salme 22:19.........……..……………..Mat.27:35; Mark.15:24 Luk.23:34;
Johs.19:24

Hans ben skulle ikke knuses..2.Mose 12:46; Salme 34:21..…………Johs.19:33-37
Hans gravsted hos en rig...Esajas 53:9........................... …………….Mat.27:57-60
Hans opstandelse.....Salme 16:10............…………………………….Mat.28:6; Mark.16:6
Luk.24:6; 1.Kor. 15:1-8
Hans ophøjelse........Salme 68:19; 110:1........ ……………………….Luk.24:50-51; Ap.G. 1:9; Ap.G. 2:33-35; Efes.4:8-10; Kolos.2:15

Dette er en række profetier og forudsagte hændelser der skulle ske med og omkring Jesus, i hans
frelsende offertjeneste i vor verden, og som alle er sket og blevet opfyldte.

Profetierne og forudsigelserne om Jesu Kristi genkomst til jorden - først bortrykkelsen og mødet
med ham i Skyen og senere hans synlige genkomst til jorden, hvor han, ifølge profeten Zakarias,
vil sætte sine fødder på Oliebjerget udenfor Jerusalem - disse profetier venter endnu på sin opfyldelse.
Men når det sker, lyder denne proklamation fra profeten Zakarias (14:9):

- Og Herren skal være konge over hele jorden!

Fred :)
Brugeravatar
Frode
IslamiC Awards vinder
IslamiC Awards vinder

Geografisk sted: Silkeborg
Tro: Kristen

Fået : 5 perler

Indlægby Herian » man apr 28, 2008 07:02

Hej Koulij,
Du mener, at Jesus [kun] er sendt til et bestemt folk og citerer som belæg følgende skriftsted:

koulij skrev:jeg sætter flere vers fra de hellige skrifter der bekræfter at Jesus er sendt for et bestemt folk.

Apost g. 13.23 Af hans slægt har Gud givet Israel en frelser, som han havde lovet, Jesus

Citatet er fra Paulus' tale i Antiokia:
Nu ved jeg ikke, om du har samme uvane som visse kristne, der "plukker" de ting ud, de kan bruge og lader resten ligge, eller om du slet og ret har overset fortsættelsen af talen (der altså blev holdt udenfor Israel):

"Men siden I afviser det og ikke anser jer selv for værdige til evigt liv, så vender vi os til hedningerne. For således har Herren befalet os det:
Jeg har gjort dig til lys for folkene,
for at du skal være til frelse til jordens ende."

Og med hensyn til næste citat:

Matthæus 2.6 Du, Betlehem i Judas land, du er på ingen måde den mindste blandt Judas fyrster. Fra dig skal der udgå en hersker, som skal vogte mit folk, Israel."

Her citerer Matthæus profeten Mika. Matthæus skriver for at overbevise jøderne om, at Jesus var den, som profeterne havde forudsagt ville komme. Enhver jøde ville kende fortsættelsen på profetien:

Du, Betlehem, Efrata, du er lille blandt Judas slægter. Fra dig skal der udgå én, som skal være hersker i Israel; hans udspring er i fortiden, i ældgamle dage. Men han skal prisgive dem, indtil den fødende kvinde har født, og resten af hans brødre vender tilbage til israelitterne. Da skal han træde frem og vogte i Herrens styrke, i Herren sin Guds navns storhed; de skal bo trygt, for hans magt når til jordens ender. Han skal være fredens herre. (Mika 5: 1 - 4)
m.v.h. Herian
Brugeravatar
Herian

Indlægby Abu Saif » man apr 28, 2008 09:14

hej Frode
Har først nu kunnet bringe en kommentar til dit indlæg og har trukket denne lille passage ud, hvori du ikke citerer den fulde ordlyd i "vers 18". At få det på plads er ret så vigtigt.
Her er versets fulde ordlyd:

"Jeg vil lade en profet som dig fremstå for dem af deres brødre og lægge mine ord i hans mund, og han skal sige dem alt, hvad jeg byder ham!"

og
Hvis du læser her i vers 15, så siger Moses denne profetiske forudsigelse sådan:
"Herren din Gud vil lade en profet som mig fremstå af din midte, af dine brødre; ham skal I høre på."

- Bemærk det fremhævede "af deres brødre". Hvorfor har du udeladt disse tre ord i dit referat?

jeg har udeladt disse tre ord så jeg kan bruge dem til næste gang ;) f.eks nu ''af deres brødre'' gør bare beviserne stærker. for vi er enig i at profeten isak og profeten ismael er brødre. mohammed nedstamer fra ismael derfor er isak's afkom og ismael's afkom er brødre.

Kære koulij, du påstår at Mattæus prøver at "tilpasse" historien på Jesus. Og du prøver modsat at tilpasse historien på Muhammed.

Mattæus havde imidlertid ikke behov for at "tilpasse" historien/profetien på Jesus, for han var israelt/jøde og det bekræfter tydeligt at det er Jesus der hentydes til og ikke profeten Muhammed. For du mener vil ikke at Muhammed var jøde og ud af broderskab med israelitterne?

ang. broderskabet se mit svar ovenover.

Tidligere i en tråd har jeg bragt 47 skriftsteder fra Det Gl. Testamente, der profetisk forudsiger konkrete hændelser om profeten Jesus - hændelser der opfyldes i Det nye Testamente.

Her er en kop af det igen og bemærk lige at 5. Mosebog, kap 18 også er nævnt her. Se de 3 henvisninger til skriftsteder i Det ny Testamente.
(fremhævet med rødt)

vil du så forklare hvorfor nogle af de varsler om prefeten som jeg henvist til ikke passer på jesus?
var jesus profet eller gudsøn?
jeg prøver ikke at tilpasse noget historie på mohammed, jeg citeret bare, mathæus derimod er den eneste evangalist der prøvet at ændre orderne så Jesus fremstår som en kopi af Moses. men hvis du mener at jeg prøver at tilpasse historien på profeten mohammed så må du gerne fortælle mig hvilken ord jeg har ændret som mathæus?

kære Herian
du må meget gerne svar på det hele istedet for at også plukke to vers. bare fordi du har svaret på to af dem så betyder det ikke at du har modbevist dem alle.

"Men siden I afviser det og ikke anser jer selv for værdige til evigt liv, så vender vi os til hedningerne. For således har Herren befalet os det:
Jeg har gjort dig til lys for folkene,
for at du skal være til frelse til jordens ende."

1-folkene er henvisning til den første sætning, det er et bestemt folk, ellers vil der står folk og ikke folkene.
2-jordens ende ja det betyder intet, fordi vi muslimer mener at jesus er sendt af gud. så budskabet er det samme som muhammeds. og ja vi tror også at det fortsætter til jordens ende.
Du, Betlehem, Efrata, du er lille blandt Judas slægter. Fra dig skal der udgå én, som skal være hersker i Israel; hans udspring er i fortiden, i ældgamle dage. Men han skal prisgive dem, indtil den fødende kvinde har født, og resten af hans brødre vender tilbage til israelitterne. Da skal han træde frem og vogte i Herrens styrke, i Herren sin Guds navns storhed; de skal bo trygt, for hans magt når til jordens ender. Han skal være fredens herre. (Mika 5: 1 - 4)
m.v.h. Herian

jordens ende har jeg svaret på ovenover.

tak
وَالْيَوْمِ الْمَوْعُودِ
وَشَاهِدٍ وَمَشْهُودٍ

Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Indlægby Mujahid » man apr 28, 2008 17:58

Jesus er ikke ligesom Moses, fordi :

1) Jesus er ikke ligesom Moses, fordi ifølge de kristne "er jesus Gud" eller "Guds søn".
2) Ifølge kristne så døde jesus på grund af verdens synd. Det gjorde Moses ikke.
3) Moses havde en moder og en fader, (ligesom Muhammed). Men jesus havde kun en moder, og ikke en menneskelig fader.
4)Moses og Muhammed blev født efter et normalt forløb dvs. en fysisk forening af mand og kvinde. Jesus blev skabt ved et specielt mirakel.
5) Moses og Muhamed giftede sig og fik børn. Det gjorde jesus ikke.
6)Moses og Muhamed blev accepteret af deres folk som værende profeter, men jesus blev fornægtet af sit folk. Selv idag, 2000 år efter, fornægter hele den jødiske nation ham.
7)Moses og Muhammed var profeter og leder. Med leder menes der en som har myndighed til at udføre lov og straf, en lovgiver.
Jesus var profet, en vejleder, men kunne ikke udforme og udføre love.
8)Moses og Muhammed bragte nye regler og love til deres folk.
9)Både Moses og Muhammed døde en naturlig død, men ifølge kristne så døde Jesus en grusom død på korset.
10)Moses og Muhammed er begravede på jorden, men ifølge kristne så hviler Jesus i himlen.
11)Femte Mosebog 18/18 "Jeg vil lade en profet som dig fremstå for dem af deres brødre...."
Moses og hans folk jøderne, er her beskrevet som en individuel race og deres "brødre" er uden tvivl det arabiske folk. Biblen beskriver Abraham som "Guds ven". Abraham havde to hustruer, sarah og hagar. Hagar fødte ismail, og sarah fødte isak.
Hvis ismail og isak er sønner af den samme mand, Abraham, er de uden tvivl brødre og den enes børn er brødrefolk til den andens børn. Isak er stamfader til jøderne, og ismail er stamfader til araberne- Så de to folk er brødre til hinanden. På denne måde hører Muhammed til jødernes brødrefolk, for han nedstammer fra ismails folk.

12)Femte Mosebog 18/18 "...Og Jeg vil lægge Mine ord i hans mund"..
Hvis jeg beder dig om at åbne Femte mosebog 18/18 og bad dig læse og du gjorde det, Ville jeg så have lagt mine ord i din mund? Nej!
Medens Muhammed sad i hulen kom ærkeenglen Gabriel og beordrede ham, IQRA, som betyder LÆS eller PROKLAMER eller RECITER! Muhammed blev forfærdelig bange og skrækslagen svarede han -JEG KAN IKKE LÆSE- Englen beordrede ham for anden gang, men med samme resultat. Da englen for tredie gang beordrede ham til at læse, forstod den skræmte mand at han skulle gentage! Og han gentog de ord der blev lagt i hans mund.
-LÆS, I DIN HERRES NAVN, SOM SKABTE ;
Sura Al-3alaq nr. 96

I behøver ikke at tro på at det er en profeti om Profeten Muhammed (salla Allahu 3alayhi wasalam), men jeg forstår bare ikke at i tror at denne profeti passer på Jesus (3alayhi asalam).
لا دارَ للمرءِ بعد الموتِ يسكنُها *** إلا التي كان قبل الموت يبنيها
فمن بناها بخير طاب مسكنُه *** ومن بناها بشرٍّ خَابَ بانِيها
Brugeravatar
Mujahid
Aktiv Bruger

Geografisk sted: Dunya

Indlægby Frode » tirs apr 29, 2008 16:33

Hej koulij :)

koulij:
jeg har udeladt disse tre ord så jeg kan bruge dem til næste gang ;) f.eks nu ''af deres brødre'' gør bare beviserne stærker. for vi er enig i at profeten isak og profeten ismael er brødre. mohammed nedstamer fra ismael derfor er isak's afkom og ismael's afkom er brødre.

- Ja, vi kan blive enige om at Ismael og Isak er brødre, men det er jo ikke ensbetydende med at det var Ismael Gud ville oprette sin kommende "Nye pagt" med. Guds Ord viser meget klart og tydeligt at det var sønnen Isak.
Her kniber det med vores enighed - og vel ret så forståeligt.

I Bibelen, 1. Mosebog kap. 17 får Abraham klar besked om, at Gud vil ”velsigne” både Ismael’s og Isak’s afkom, men den nye pagt vil Gud oprette med sønnen Isak. Fra vers 15 lyder disse ord til Abraham:

”Gud sagde til Abraham: ”Din hustru Saraj skal du ikke mere kalde Saraj, hendes navn skal være Sara; jeg vil velsigne hende og give dig en søn også ved hende; jeg vil velsigne hende, og hun skal blive til folk, og folkeslags konger skal nedstamme fra hende!”

Da faldt Abraham på sit ansigt og lo, idet han tænkte: ”Kan en hundredårig få børn, og kan Sara med sine halvfemsinstyve år føde en søn?”

Abraham sagde derfor til Gud: ”Måtte dog Ismael leve for dit åsyn!”

Men Gud sagde: ”Nej, din ægtehustru Sara skal føde dig en søn, som du skal kalde Isak; med ham vil jeg oprette min pagt, og det skal være en evig pagt, der skal gælde hans afkom efter ham!

Men hvad Ismael angår, har jeg bønhørt dig: jeg vil velsigne ham og gøre ham frugtbar og give ham et overvættes talrigt afkom; tolv stammehøvdinger skal han avle, og jeg vil gøre ham til et stort folk.

Men min pagt opretter jeg med Isak, som Sara skal føde dig om et år ved denne tid.”

Så hørte han op at tale med ham; og Gud steg op fra Abraham.
(1. Mosebog 17:15-22)

- Det er forresten ret så interessant at man i Det gamle Testamente i Bibelen kan finde både Ismaels og Isaks slægtsbog. Og endnu mer interessant er det, at i den "pagt", som Gud oprettede med Abraham er der i sidste instans beredt en varig fred på jorden mellem Ismaels og Isaks afkom - altså mellem ismaelitter og israelitter.

Ja, det lyder som utopi - men er det en freds- og frelsesplan som Gud Skaberen har åbenbaret og bestemt - hvem kan da hindre dens opfyldelse?

Kh
Frode
Brugeravatar
Frode
IslamiC Awards vinder
IslamiC Awards vinder

Indlægby Abu Saif » tirs apr 29, 2008 17:44

Hej Frode
Frode skrev:Hej koulij :)

koulij:

- Ja, vi kan blive enige om at Ismael og Isak er brødre, men det er jo ikke ensbetydende med at det var Ismael Gud ville oprette sin kommende "Nye pagt" med. Guds Ord viser meget klart og tydeligt at det var sønnen Isak.
Her kniber det med vores enighed - og vel ret så forståeligt.

I Bibelen, 1. Mosebog kap. 17 får Abraham klar besked om, at Gud vil ”velsigne” både Ismael’s og Isak’s afkom, men den nye pagt vil Gud oprette med sønnen Isak. Fra vers 15 lyder disse ord til Abraham:

”Gud sagde til Abraham: ”Din hustru Saraj skal du ikke mere kalde Saraj, hendes navn skal være Sara; jeg vil velsigne hende og give dig en søn også ved hende; jeg vil velsigne hende, og hun skal blive til folk, og folkeslags konger skal nedstamme fra hende!”

Da faldt Abraham på sit ansigt og lo, idet han tænkte: ”Kan en hundredårig få børn, og kan Sara med sine halvfemsinstyve år føde en søn?”

Abraham sagde derfor til Gud: ”Måtte dog Ismael leve for dit åsyn!”

Men Gud sagde: ”Nej, din ægtehustru Sara skal føde dig en søn, som du skal kalde Isak; med ham vil jeg oprette min pagt, og det skal være en evig pagt, der skal gælde hans afkom efter ham!

Men hvad Ismael angår, har jeg bønhørt dig: jeg vil velsigne ham og gøre ham frugtbar og give ham et overvættes talrigt afkom; tolv stammehøvdinger skal han avle, og jeg vil gøre ham til et stort folk.

Men min pagt opretter jeg med Isak, som Sara skal føde dig om et år ved denne tid.”

Så hørte han op at tale med ham; og Gud steg op fra Abraham.
(1. Mosebog 17:15-22)

- Det er forresten ret så interessant at man i Det gamle Testamente i Bibelen kan finde både Ismaels og Isaks slægtsbog. Og endnu mer interessant er det, at i den "pagt", som Gud oprettede med Abraham er der i sidste instans beredt en varig fred på jorden mellem Ismaels og Isaks afkom - altså mellem ismaelitter og israelitter.

Ja, det lyder som utopi - men er det en freds- og frelsesplan som Gud Skaberen har åbenbaret og bestemt - hvem kan da hindre dens opfyldelse?

Kh
Frode

jeg ser dig sidder fast i et hjørne, du kan næsten ikke bevæge dig.
først vil jeg sige at du skal huske at vi muslimer mener at biblene er ændret, så bare fordi i et andet vers står der noget andet. så lad os blive færdige med det vers i 5. Mosebog før vi kommer til 1. Mosebog, der er jo masser af vers i mellem de to.
vi vender lige tilbage. du stillet spørgsmål, hvorfor jeg udeladt de tre ord? jeg svaret. og nu nævner du et helt andet vers????? hvordan kan det være?
lad os lige tjekke og analysere hele verset.

Jeg vil lade en profet som dig. her er det Gud der taler til Moses. i fremtiden vil Gud sende en PROFET som moses.
fremstå for dem. fremstår overfor hvem? hvem er ''dem''? kan vi være enige i at ''dem'' er israelitter? det går jeg udfra vi gør.
af deres brødre og lægge mine ord i hans mund,
og han skal sige dem alt, hvad jeg byder ham!"
. af deres brødre, ordet ''deres'' referere til ''dem'' dvs israelitterne's brødre. hvem er israelitternes brødre? hvem slægter israelitterne? det gør araber (ismael's afkom).

håber du svare mine ''beskyldninger'' eller ''påstand'' fremfor at du fortæller mig at der findes et andet vers der siger noget andet.
وَالْيَوْمِ الْمَوْعُودِ
وَشَاهِدٍ وَمَشْهُودٍ

Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Indlægby Mujahid » tirs apr 29, 2008 21:11

Frode, tror du på at Gud er Én? (altså Gud+Jesus+Helligånden=1 Gud)
Hvis ja, hvad menes der med >Lægge mine ord i hans mund?

Hvis du mener at Jesus er Gud, hvem er det der lægger ord i hans mund?Hvem lægger ord i hvems mund?
Brugeravatar
Mujahid
Aktiv Bruger

Indlægby Abu Saif » ons apr 30, 2008 07:19

salam alaykum Mujahid, tak for hjælpen.
وَالْيَوْمِ الْمَوْعُودِ
وَشَاهِدٍ وَمَشْهُودٍ

Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Indlægby Mujahid » ons apr 30, 2008 16:17

koulij skrev:salam alaykum Mujahid, tak for hjælpen.

Wa 3alaykum asalam akhi :0)

3ala rasi :0)
Brugeravatar
Mujahid
Aktiv Bruger

Indlægby Frode » ons apr 30, 2008 21:48

jeg ser dig sidder fast i et hjørne, du kan næsten ikke bevæge dig.
først vil jeg sige at du skal huske at vi muslimer mener at biblene er ændret, så bare fordi i et andet vers står der noget andet. så lad os blive færdige med det vers i 5. Mosebog før vi kommer til 1. Mosebog, der er jo masser af vers i mellem de to.
vi vender lige tilbage. du stillet spørgsmål, hvorfor jeg udeladt de tre ord? jeg svaret. og nu nævner du et helt andet vers????? hvordan kan det være?
lad os lige tjekke og analysere hele verset.

Jeg vil lade en profet som dig. her er det Gud der taler til Moses. i fremtiden vil Gud sende en PROFET som moses.
fremstå for dem. fremstår overfor hvem? hvem er ''dem''? kan vi være enige i at ''dem'' er israelitter? det går jeg udfra vi gør.
og han skal sige dem alt, hvad jeg byder ham!"
. af deres brødre, ordet ''deres'' referere til ''dem'' dvs israelitterne's brødre. hvem er israelitternes brødre? hvem slægter israelitterne? det gør araber (ismael's afkom).

håber du svare mine ''beskyldninger'' eller ''påstand'' fremfor at du fortæller mig at der findes et andet vers der siger noget andet.

Kære koulij,
En dag i fremtiden vil afklare , hvem af os to der egentlig sad "fast i et hjørne". Og samtidg forsøger du nu at sikre dig i vores diskusion, når du skriver: "først vil jeg sige at du skal huske at vi muslimer mener at biblene er ændret"

Det gør jo vores diskussion/dialog ret så meningsløs, dersom du gang på gang, når jeg henviser til et bekræftende skriftsted i Bibelen for min påstand - så er dit afvisende argument, at Bibelen "er ændret", vi kristne skulle ha' ændret på de profetiske åbenbaringer for at få dem til at passe på Jesus. Tværtimod synes jeg, det er jer muslimer som desperat prøver på at ændre på Bibelens tekster for at få dem til at passe ind i religionen Islam.

Du sktev:
og han skal sige dem alt, hvad jeg byder ham!". af deres brødre, ordet ''deres'' referere til ''dem'' dvs israelitterne's brødre. hvem er israelitternes brødre? hvem slægter israelitterne? det gør araber (ismael's afkom).

Koulij i dit citat her forsøger du på at få ordene drejet så det tilsyneladende kunne se ud til at den kommende profet skulle være af Ismael's afkom. Den er ikke holdbar.

Den konkrete bibelhistoriske sandhed er, at Jesus blev født som Bibelens profetiske skrifter forudsagde: 1. Mose 3:15; Esajas 9:1-7; 53:1-12. Profeten Jesus fremstod for sine brødre israelitterne/ det jødiske folk for omkring 2000 år siden. Og han havde som skriften siger: givet"afkald på sin guddomsskikelse" i Himlen, og havde taget "tjenerskikkelse" på og var blevet "mennesker lig. Jesus' tjeneste på jorden var at åbenbare Guds frelsesplan og fuldbyrde den. Og det gjorde han.

Den sidste befaling Jesus gav sine disciple og efterfølgere lød:
"Gå ud i al verden og forkynd evangeliet for al skabningen!"(Mark.16:15)

Og forkyndelse af Det Evangeliske Budskab: "Den nye Pagt" lyder stærkere end nogensinde før i denne tid ud over hele jorden. Mattæus refererer et udsagn af Jesus, hvor han siger:

"Og dette Evangelium om Riget skal prædikes over hele jorden til et vidnesbyrd for alle folkeslagene; og så skal enden komme."

Brugeravatar
Frode
IslamiC Awards vinder
IslamiC Awards vinder

Indlægby Amirah » ons apr 30, 2008 22:23

Jesus profeterede jo også om en kommende "Talsmand".
Så hvis han IKKE hævder at være den sidste udsending til menneskeheden, hvorfor har de kristne i så fald den opfattelse?

"Og jeg vil bede Faderen, og han skal give jer en anden talsmand til at være hos jer til evig tid." [Joh. evang. 14:16]

"Og når han kommer, skal han overbevise verden om synd og om retfærdighed og om dom." [Joh. evang. 16:8]
Brugeravatar
Amirah

Tro: Sunni/Hanafî

Indlægby Abu Saif » ons apr 30, 2008 22:27

Kære koulij,
En dag i fremtiden vil afklare , hvem af os to der egentlig sad "fast i et hjørne". Og samtidg forsøger du nu at sikre dig i vores diskusion, når du skriver: "først vil jeg sige at du skal huske at vi muslimer mener at biblene er ændret"

Det gør jo vores diskussion/dialog ret så meningsløs, dersom du gang på gang, når jeg henviser til et bekræftende skriftsted i Bibelen for min påstand - så er dit afvisende argument, at Bibelen "er ændret", vi kristne skulle ha' ændret på de profetiske åbenbaringer for at få dem til at passe på Jesus. Tværtimod synes jeg, det er jer muslimer som desperat prøver på at ændre på Bibelens tekster for at få dem til at passe ind i religionen Islam.

når jeg siger '' husk, vi muslimer mener at biblen er ændret'' så mener jeg pas på du ikke bringer dig selv i et sted hvor du proklamere ubevist, at der er modsigelse i biblen.
og det er lige det du har gjort. du fortæller mig om et vers der modsiger det første. det vigtiste punkter i det vers jeg vil diskutere er:
den lovet profet er ikke israelitter.
den lovet profet er profet og ikke gudssøn
den lovet profet ligner profeten Moses.
enten eklære du at Jesus var profet ergo at han ikke var gudsøn, bare for at klæde ham en enkelt ligehed med Moses eller må du erklære at Jesus ikke er den lovet Gudssøn, øhm undskyld, jeg mener den lovet profet. i begge tilfælde giver islam mening om dette punkt imodsætnong til kristendom.

Koulij i dit citat her forsøger du på at få ordene drejet så det tilsyneladende kunne se ud til at den kommende profet skulle være af Ismael's afkom. Den er ikke holdbar.

ha. jeg citere biblen? tilsyndeladende er biblen allerede fordrejet og du tror at det er min værk.

Den konkrete bibelhistoriske sandhed er, at Jesus blev født som Bibelens profetiske skrifter forudsagde: 1. Mose 3:15; Esajas 9:1-7; 53:1-12

1. mosebog kapitel 3 vers 15 15 Kvinden og du skal hade hinanden, og dit afkom og hendes afkom skal være fjender. Kvindens afkom skal knuse dit hoved, og du skal hugge hendes afkom i hælen!«
den er meget konkret!!!!

Profeten Jesus fremstod for sine brødre israelitterne/ det jødiske folk for omkring 2000 år siden. Og han havde som skriften siger: givet"afkald på sin guddomsskikelse" i Himlen, og havde taget "tjenerskikkelse" på og var blevet "mennesker lig. Jesus' tjeneste på jorden var at åbenbare Guds frelsesplan og fuldbyrde den. Og det gjorde han.

se det er det man kalder fordrejning.
du skriver jesus fremstod for sine brødre!! det lyder da forkert
ifølge kristendom er jesus ikke en bror, men faderen. så det du skal skrive er at jesus fremstod for sine børn, det er den første fordrejning.
den anden fordrejning er når Gud siger til moses ''Jeg vil lade en profet som dig fremstå for dem af deres brødre og lægge mine ord i hans mund, og han skal sige dem alt, hvad jeg byder ham'' hvis den lovet profet var en af israelitter så vil gud slet ikke sige ''fremstår af deres brødre'' men det vil være passende hvis gud sagde ''fremstår af dem (israelitter)''
hvis du ser en muslim laver et eller andet så vil du sige ham en af dem og ikke en af muslimerne's bror!! men når du ta den fra den anden side så er den muslim bror til andre muslimer. så det du skriver ovenpå er ren manipulation når du skriver at jesus er israelitternes bror.

Den sidste befaling Jesus gav sine disciple og efterfølgere lød:
"Gå ud i al verden og forkynd evangeliet for al skabningen!"(Mark.16:15)

jeg sagde du ikke skal hive ugyldige vers. hvad skal dette vers betyde? at jesus er den lovet profet? lad os diskutere det først før vi springer vider.

Og forkyndelse af Det Evangeliske Budskab: "Den nye Pagt" lyder stærkere end nogensinde før i denne tid ud over hele jorden. Mattæus refererer et udsagn af Jesus, hvor han siger:

"Og dette Evangelium om Riget skal prædikes over hele jorden til et vidnesbyrd for alle folkeslagene; og så skal enden komme."

ja og i andre vers siger jesus at han er sendt til et bestemt folk? hvorfor?
وَالْيَوْمِ الْمَوْعُودِ
وَشَاهِدٍ وَمَشْهُودٍ

Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Indlægby Frode » ons apr 30, 2008 22:36

Mujaahid skrev:Frode, tror du på at Gud er Én? (altså Gud+Jesus+Helligånden=1 Gud)
Hvis ja, hvad menes der med >Lægge mine ord i hans mund?

Hvis du mener at Jesus er Gud, hvem er det der lægger ord i hans mund?Hvem lægger ord i hvems mund?

- Jesus var ikke Gud eller guddommelig da han tjente på jorden, hvor han åbenbarede Guds frelsesplan for menneskene. Jesus gav"afkald på sin guddomsskikelse" i Himlen, og tog "tjenerskikkelse" og levede som et menneske - dog uden synd.

Derfor bad han til Gud og havde behov for, at Guds Ord blev lagt i hans hjerte og mund. I Johanne-Evangeliet 12:47-50 siger han:

"Hvis nogen hører mine ord og ikke overholder dem, så dømmer jeg ham ikke; thi jeg er ikke kommen for at dømme verden, men for at frelse verden.
Den, der ringeagter mig og ikke tager imod mine ord, har sin dommer: det ord, som jeg har talt, det skal dømme ham på den yderste dag.
Thi jeg har ikke talt af mig selv; men Faderen, som har sendt mig, han har givet mig befaling om, hvad jeg skal sige, og hvad jeg skal tale;og jeg ved, at hans befaling er evigt liv. Derfor, hvad jeg taler, taler jeg således, som Faderen har sagt mig."

Ja, jeg tror på "én Gud": Gud-Fader, Gud Søn og Gud Helligånd.

Og Jesus indtog igen sin "guddomsskikkelse" i Himlen, da han forlod jorden for ca. 2030 år siden.

Brugeravatar
Frode
IslamiC Awards vinder
IslamiC Awards vinder

Indlægby Mujahid » ons apr 30, 2008 23:15

frode skrev:- Jesus var ikke Gud eller guddommelig da han tjente på jorden, hvor han åbenbarede Guds frelsesplan for menneskene. Jesus gav"afkald på sin guddomsskikelse" i Himlen, og tog "tjenerskikkelse" og levede som et menneske - dog uden synd.

Dvs. at Jesus (3alayhi asalam) var hernede, og Gud var deroppe?

frode skrev:Ja, jeg tror på "én Gud": Gud-Fader, Gud Søn og Gud Helligånd.

Hvordan kan Jesus og Gud være Én, når du samtidigt siger at da Jesus kom ned til jorden "opsagde" han sin guddommelighed, og at Gud derefter hjalp ham. dsv. at de var 2 deroppe før han tog pause fra sin guddommelighed :| Eller var de én, som derefter delte sig i 2?
(hvor var helligånden imens?)

frode skrev:Og Jesus indtog igen sin "guddomsskikkelse" i Himlen, da han forlod jorden for ca. 2030 år siden.

Dvs. at nu ligner han Faderen, som var deroppe imens han var hernede? Faderen som vi hverken har set eller hørt. Ham som dette vers omtaler.

5:37: "And the father himself which Has sent me, has borne witness of me. You have NEITHER HEARD HIS VOICE AT ANY TIME NOR SEEN HIS SHAPE"

Er der ikke nogle kristne der siger at de har hørt Gud, eller set Jesus da de lukkede Jesus ind?
Hvorfor siger man at man skal acceptere Jesus, i stedet for at sige acceptere Gud?
Brugeravatar
Mujahid
Aktiv Bruger

Indlægby abustef » ons apr 30, 2008 23:42

hej frode......

- Jesus var ikke Gud eller guddommelig da han tjente på jorden, hvor han åbenbarede Guds frelsesplan for menneskene. Jesus gav"afkald på sin guddomsskikelse" i Himlen, og tog "tjenerskikkelse" og levede som et menneske - dog uden synd

undskyld mig, men der er noget du ikke har forstået i treenigheden, jesus er gud 100%/menneske 100%, der ingen skelnen, ihvertfald ikke hvis du er katolik eller protestant, de eneste nulevende kristne som siger at der er en skelnen er nestorianerne, som svarer til nulevende koptere eller østsyriske kristne, hvilket jeg tvivler på du er, men kan kan jo aldrig vide.

hilsen martin
Brugeravatar
abustef

Geografisk sted: odenze

Indlægby Mujahid » ons apr 30, 2008 23:56

Frode, jeg har lige nogle flere spørgsmål. Dine svar efterlader mange spørgsmål hos mig.

Du mener at Gud og Jesus er én, hvordan tolker du så følgende vers :

"And Jesus said to him, ‘Why do you call me good? No one is good but God alone. (From the NIV Bible, Mark 10:18 )"

Er det fordi at han ikke var Gud da han sagde dette?

Hvad med det her vers :

"No one knows about that day or hour, not even the angels in heaven, nor the Son, but only the Father.
(From the NIV Bible, Matthew 24:36)"

Vil det sige da Jesus(Sønnen) og Faderen var én (altså før han kom ned på jorden) så kendte Jesus til The Our, da han jo ifølge dig var Gud ikke? Glemte han det da han kom ned på jorden, siden han siger dette?

Et andet vers :

"My Father (GOD) is greater than I (From the NIV Bible, John 14:28 )"

Hvad mener Jesus med dette? Er faderen og sønnen ikke én?

Og lige det sidste:

The Branch From Jesse
1 A shoot will come up from the stump of Jesse;
from his roots a Branch will bear fruit.
2 The Spirit of the LORD will rest on him—
the Spirit of wisdom and of understanding,
the Spirit of counsel and of power,
the Spirit of knowledge and of the fear of the LORD
Isaiah 11:1-3)

Hvorfor frygter Jesus Gud (altså sig selv, eller sin anden halvdel :? ?
Brugeravatar
Mujahid
Aktiv Bruger

Indlægby Julia » fre maj 02, 2008 07:41

Salam Mujahid

Hvad med det her vers :

"No one knows about that day or hour, not even the angels in heaven, nor the Son, but only the Father.
(From the NIV Bible, Matthew 24:36)"

Vil det sige da Jesus(Sønnen) og Faderen var én (altså før han kom ned på jorden) så kendte Jesus til The Our, da han jo ifølge dig var Gud ikke? Glemte han det da han kom ned på jorden, siden han siger dette?

Det spørgsmål har jeg tidligere besvaret (I debattråden: Frelse i Islam) og gentager det gerne:

Vedr.

Oversættelsen kan ifølge kristne teologer også forståes som ”make known”.

Altså at ingen anden end Gud Fader selv vil lade dette tidspunkt blive kendt.
Mens Jesus var på jorden, lod han IKKE dette tidspunkt blive afsløret for mennesker, men forklarede i profetisk tale om de tegn og hændelser der skulle ske umiddelbart forinden.
Det er så at sige tegnene og hændelserne. der taler deres klare sprog.

Du skriver også:

"And Jesus said to him, ‘Why do you call me good? No one is good but God alone. (From the NIV Bible, Mark 10:18 )"

Er det fordi at han ikke var Gud da han sagde dette?

Jesus udfordrede altid mennesker til at tænke meget dybt over "tingene". Med spørgsmålet her, tror jeg, at Jesus gerne vil have os til at tænke over konsekvensen: hvis vi kalder Jesus "good" i den mest fuldendte betydning af ordet og at "good" kun kan bruges om Gud: ja, hvad er da Jesus´ status ? ! Hvad er den logiske konsekvens af at følge tanken om "hvem der er fuldkommen god"?
Svaret understreger, at Jesus egenskaber er helt usædvanlige for et menneske (af guddommelig karakter)
...For jeg er vis på, at hverken død eller liv eller engle eller magter eller noget nuværende eller noget kommende eller kræfter eller noget i det høje eller i det dybe eller nogen anden skabning kan skille os fra Guds kærlighed i Kristus Jesus, vor Herre.

(Det Nye Testamente, Romerbrevet, kap. 8, vers 38)
Brugeravatar
Julia
Sølv Bruger

Givet : 11 perler
Fået : 13 perler

Indlægby Abu Saif » fre maj 02, 2008 11:11

Julia velkomme tilbagem, håber du nød bryllupet.

lige et spørgsmål ang. dit svar til bror Mujahid.
er Jesus profet eller Gud'ssøn?
وَالْيَوْمِ الْمَوْعُودِ
وَشَاهِدٍ وَمَشْهُودٍ

Brugeravatar
Abu Saif
VIP Bruger

Indlægby Julia » fre maj 02, 2008 12:35

koulij skrev:Julia velkomme tilbagem, håber du nød bryllupet.

lige et spørgsmål ang. dit svar til bror Mujahid.
er Jesus profet eller Gud'ssøn?

Salam Koulij,

Tak for din venlige hilsen,...og jo, det var et fint og festligt bryllup.

Jesus er profet og Guds søn i åndelig forstand.
...For jeg er vis på, at hverken død eller liv eller engle eller magter eller noget nuværende eller noget kommende eller kræfter eller noget i det høje eller i det dybe eller nogen anden skabning kan skille os fra Guds kærlighed i Kristus Jesus, vor Herre.

(Det Nye Testamente, Romerbrevet, kap. 8, vers 38)
Brugeravatar
Julia
Sølv Bruger

Givet : 11 perler
Fået : 13 perler

Næste

Lignende emner

Tilbage til Religiøs Dialog