IslamiC.dk lukker ned - for altid.

Nyheder vedrørende IslamiC.dk

IslamiC.dk lukker ned - for altid.

Indlægby AbU » man feb 18, 2013 21:04

Salam Aleikum / Hej

Kære venner, bekendte, søstre og brødre.

IslamiC.dk lukker ned efter 10 lange, lange år.

- IslamiC.dk har siden første år været et af landets største online forum for unge muslimer og ikke-muslimer.

- Knap kvart million indlæg, og knap 5000 brugere har været med til at skabe en af de største platforme for muslimer i Danmark.

- Gennem tiden har lige godt over 30 konverteret til Islam gennem islamic.dk - Al-hamdulilah.

- Flere hundrede lektier og opgaver har fået en hjælpende hånd af brugerne på islamic.dk.

- IslamiC.dk og dens brugere har i mange tilfælde været brugt i folkeskoler og gymnasiernes pensum, og sågar flere cand. og ph.d. afhandlinger har bl.a. handlet om islamic.dk og dets indlæg og brugere.

- Derudover har islamic.dk rummet lektiehjælp, kampagner for øget medborgerskab, ramadan-kampagner, quiz-portal, konkurrencer, online game-portal, video og billede-portal, online quran-afspiller, online nasheed-afspiller, kalligrafikonkurrencer og meget mere.

- IslamiC.dk fylder googles søgeresultater, når man søger efter noget inden for islam - derfor har hjemmesiden knap 1000 unikke besøgende hver dag.

- IslamiC.dk har altid været drevet af unge frivillige - som også selv har kastet penge i udgifterne.

Det har dog ikke altid været sukkersød historie. Hetz, hadekampagner og personlige løgnhistorier har også været en del af den historie - dog fylder det kun et sandkorn i et ørken.

Men faktum er, at hjemmesiden denne gang lukker efter pres fra vitale personer, manglende interesse fra vigtige aktører i det muslimske samfund i DK og ikke mindst pga. manglende tid fra mig som ejer af islamic.dk

Hvordan nedlukningen og aflivningen af islamic.dk vil foregå, er endnu uklart. Man kan forvente en afklaring snarest. Nedlukningen forventes at ske 31. marts 2013 - indtil da, vil forummet IKKE blive modereret.

Der skal lyde et stort tak til alle admins, mods og ikke mindst alle brugere af islamic.dk gennem de sidste 10 år.

Jeg er ked af, at islamic.dk skulle lukkes ned på denne måde.

Fred
- Abu
Brugeravatar
AbU
Administrator

Geografisk sted: IslamiC
Tro: Sunni/Hanafî
Køn: Hankøn

Givet : 84 perler
Fået : 127 perler

Re: IslamiC.dk lukker ned - for altid.

Indlægby Legacy » man feb 18, 2013 21:30

AbU skrev:Men faktum er, at hjemmesiden denne gang lukker efter pres fra vitale personer, manglende interesse fra vigtige aktører i det muslimske samfund i DK og ikke mindst pga. manglende tid fra mig som ejer af islamic.dk - Abu

Må jeg spørg om hvad der menes med "pres fra vitale personer"?

Hvorfor ville nogen presse til et at lukke forummet?

Håber det er i orden jeg spørg.
Brugeravatar
Legacy

Tro: Sunni/Shâfi'î

Givet : 1 perle
Fået : 9 perler

Indlægby AbU » man feb 18, 2013 21:35

Salam Aleikum

Bærende kræfter som har været med til at løfte projektet, mener at forummet har en skadelig effekt. Men det er som bekendt kun en af de 3 hovedgrunde. Dertil manglende interesse fra muslimske samfund, og min manglende tid til at drive sitet.

Men tænk ikke for meget over det. Hjemmesiden vil være læseligt, men ikke skrivbar. Indtil der kommer et nyt lignende website, så kan man bruge facebooks mange debatgrupper.

Fred
Brugeravatar
AbU
Administrator

Indlægby Betelgeuse » man feb 18, 2013 23:55

Når nu det sker, så ønskes alle en god vind fremover.
Ne kadar bilirsen bil, söylediklerin karsindakinin anlayabildigi kadardir.
Betelgeuse
Sølv Bruger

Køn: Hunkøn

Givet : 181 perler
Fået : 104 perler

Indlægby Levvame » tirs feb 19, 2013 13:44

Er der ikke nogen der gider tage over dig?
Brugeravatar
Levvame

Givet : 8 perler
Fået : 14 perler

Indlægby EtSpir » tirs feb 19, 2013 17:27

As-salamu alaykum

Det er jeg vel nok utrolig ked af at høre. Jeg bruger siden hver dag og har fået meget nytte af den.
Jeg håber I alle og jeres familier vil have det rigtig godt fremover, og mange tak for nogle gode og lærerige indlæg både fra redaktionen og brugerne.
EtSpir

Givet : 5 perler
Fået : 0 perle

Indlægby Zana » tirs feb 19, 2013 18:23

Wa 'alaykum as-salam wa rahmatullah,

Det er jeg ked af at høre. Men nu når beslutningen er taget, håber jeg, at der er khayr i det. Må Allah Den Ophøjede belønne dig for dine bestræbelser (samt alle tidligere admins). Og må Han give dig succes med alt, hvad du foretager dig i fremtiden. Det har været en fornøjelse at være admin (omend i en kort periode). :)
Zana
Aktiv Bruger

Givet : 27 perler
Fået : 59 perler

Indlægby Julia » ons feb 20, 2013 08:02

Kære Abu,
Det gør mig ondt at høre at denne beslutning har været nødvendig. Trist at der - som jeg forstår udmeldingen - ikke har været den tilstrækkelige basis og opbakning til at fortsætte Islamic.

Vil blot sige dig og de bærende kræfter et hjerteligt tak for tiden sammen og muligheden for at vinkle alle mulige facetter af liv og tro. Det har været værdifuldt og ikke blot det - den nødvendige dialog vil jeg bestemt savne.

Du og din familie ønskes alt godt, smukt, gavnligt og sandt fremover. Må Herren velsigne dig og bevare dig og være dig nådig. Må du opleve og til stadighed erfare, at Han ønsker at være dig nær og altid søger dit hjerte.

Tak, Abu

Mange varme tanker
"Julia"
...For jeg er vis på, at hverken død eller liv eller engle eller magter eller noget nuværende eller noget kommende eller kræfter eller noget i det høje eller i det dybe eller nogen anden skabning kan skille os fra Guds kærlighed i Kristus Jesus, vor Herre.

(Det Nye Testamente, Romerbrevet, kap. 8, vers 38)
Brugeravatar
Julia
Sølv Bruger

Tro: Kristen

Givet : 11 perler
Fået : 15 perler

Indlægby Betelgeuse » tirs feb 26, 2013 19:48

Levvame skrev:Er der ikke nogen der gider tage over dig?

Jeg tror ikke du er klar over hvor stort et arbejde det er at administrere et forum.
Eller hvor mange trusler og brok fra folk man skal lægge ører til. Hvor mange ikke-medlemmer der sidder og lurer med fra forskellige sektriske grupperinger, og hvor utaknemmeligt og stort et arbejde det er, at skulle styre en side, så folk kan debattere. ;)
Ne kadar bilirsen bil, söylediklerin karsindakinin anlayabildigi kadardir.
Betelgeuse
Sølv Bruger

Givet : 181 perler
Fået : 104 perler

Indlægby Cabra » tors feb 28, 2013 19:35

Eller hvor mange trusler og brok fra folk man skal lægge ører til.

Du kommer til at savne mine(få)brokkerier :D

TAK for et fantastisk forum.

Brugere synes godt om dette indlæg : Betelgeuse
Cabra
Sølv Bruger

Geografisk sted: Frederiksberg
Tro: Ateist/Agnostiker

Givet : 56 perler
Fået : 78 perler

Indlægby Midori » søn mar 03, 2013 10:47

Hvem ved, måske er det allahs vilje at islamic lukker ned. Adskillige gange har de ansvarlige for siden, set mellem fingerene, når shiittiske eller pro Iran medlemmer blev svinet til åbenlys, uden vi så den mindste reaktion, af staff's side. Når shiitterne så svare det mindste tilbage, så straks bliver de banned - Det var da pudsigt.

Må allah belønne alle de retfærdig og straffe alle de uretfærdig.
Midori

Givet : 4 perler
Fået : 0 perle

Indlægby Dr. Who » søn mar 03, 2013 20:56

Det er mega-surt, at siden lukker ned, men jeg vil også takke for en god side - det har været meget interessant og lærerigt.
Jeg håber stadig, at indlæggene kommer til at kunne læses på siden fremover.
Brugeravatar
Dr. Who
Aktiv Bruger

Tro: Ateist/Agnostiker

Givet : 8 perler
Fået : 37 perler

Indlægby Muslimaa » ons mar 06, 2013 22:39

Jeg har været medlem siden 2009 ! Tak islamic <3 for alt !
Ya Allah , forgive and guide my Umah...Amin thuma amin...
Brugeravatar
Muslimaa
Student 2011
Student 2011

Tro: Sunni/Mâlikî

Givet : 69 perler
Fået : 20 perler

Indlægby Janan » tors mar 07, 2013 23:19

Wa alaikum salam

Jeg vil også lige nå at sige tak for den tid hvor jeg var aktiv herinde, og for det arbejde I som admin og moderator har brugt på siden, må Allah belønne jer. :tomm:

Wa salam
Brugeravatar
Janan
Aktiv Bruger

Givet : 45 perler
Fået : 29 perler

Indlægby Hanar Hamid » tirs mar 26, 2013 15:54

Wa Aleikuma Salam
Jeg kan ikke lige huske, hvornår jeg blev medlem, men det føles som om, at det er længe. Det har været meget lærerigt MashaAllah! Stor ros til Admins og moderatorerne for alt deres arbejde og for at prøve og opretholde en sober tone herinde! Må Allah (Subhana wa ta'ala) belønne jer for jeres arbejde!
Mange tak og jeg ønsker jer alle held og lykke med fremtiden :D
"Hele menneskeheden stammer fra Adam og Eva; ingen araber er bedre end en ikke-araber. En hvid er heller ikke bedre end en sort og en sort er heller ikke bedre end en hvid, undtagen i fromhed og gode handlinger" - Profeten Muhammad salla lāhu 'alayhi wa sallam
Hanar Hamid

Givet : 4 perler
Fået : 10 perler

Indlægby AbU » man apr 01, 2013 21:49

Salam Aleikum / Hej

Mange tak for jeres venlige beskeder.

Da der arbejdes på at få en aftale på plads med en ny ejer af islamic.dk - er lukningen pt udsat.
I bedste fald vil det betyde at hjemmesiden vil fortsætte under ny ejer.

Beklager ulejligheden.

Fred
Brugeravatar
AbU
Administrator

Lignende emner

Tilbage til IslamiC.dk Nyheder