Bir anda uykudan kalktim

Andre sprog som arabisk, tyrkisk, tysk, fransk, spansk, osv.

Redaktør: Studiesiden Mods

Bir anda uykudan kalktim

Indlægby slettet2009 » tirs dec 09, 2008 14:58

Bir anda uykudan kalktim
çok ilginç bir ışık gördüm ama odanın ışığı kapalıydı
bir baktım saat 3:30 gece facir vakti
peki gördüğüm bu kadar ışık nerden
-----
birden şaşırıp kaldım baktım ki elimin yarısı duvarın içinde
hemen elimi çıkardım korku içinde oturup elime bakıyordum
tekrar elimi duvara dogru uzattım yine elim duvarın içine giriyordu!!!!!!!!

--
bir gülümseme sesi duydum

Yüzümü kardeşime dogru çevirdim, yatıyordu
korku içinde yatağımdan kalkıp kardeşimi uyandırmaya gittim
ama cevap vermedi
annemin odasına doğru gittim
babamı uyandırmaya çalıştım

birilerinin bana cevap vermesini istiyorum ama kimse cevap vermiyordu

annemi uyandırmak üzereyken, baktım ki annem uykudan uyandı

uykudan uyandı ama benimle konşmuyordu
---
bismillahirrahmanirrahim diyordu ve tekrarlıyordu

babamı uyandırdı, kalk kalk bir bakalım çocoklara dedi annem

şimdi zamanımı bırak uyuyayim yarın ola hayr ola dedi babam

ama annemin israrı üzerine babam kalkıverdi şaşkınlık içerisinde beraber odamıza doğru geldiler

---
başladım bağırmağa, anne, baba ama hiç birisi cevap vermiyordu!!!

annemin elbisesini çekiyor beni dinlemesini istiyordum ama annem beni hissetmiyordu!!!

başladım annemin arkasından yürümeye ta bizim odaya kadar

odamıza girdi ve ışıkları açıverdi
ama benim için fark etmiyordu çünkü benim için her taraf ışıktı

tam o sırada çok ilginç bir şeyle karşılaştım
---
kendi vücüdumu gördim!!!

evet kendi vücüdumu

oturup kendi kendimi seyredıyordum, iki taneydim

kendi kendime soruyordum kimdir bu acaba? Nasılda bana benziyor!!!

başladım kendi kendimi uyandırmaya, bu kabustan kurtulayım diye

ama uyanamadım
---
babam dedi ki bak yatıyorlar işte hadi yerimize gidelim

ama annem sakin olamadı ve benim uyuduğum yatağa doğru gelerek

beni uyandırmaya başladı kalk muhammed kalk bana cevap ver

ama cevap veremiyordu!!!

bir kaç defa uğraştı ama yok. Birden baktım ki babamın gözlerinden yaşlar dökülüyor

o babam ki şimdiye kadar onun göz yaşlarını görememiştim

bağırışmalar başladı oracık yerden .. kardeşim uyandı ve sordu ne oldu?

annem ona bağırarak, abin muhammed olmüş çok acıklı bir şekilde ağlıyordu

---
bağırmalar fazlalaştı

anneme giderek, anne ağlama ben burdayım bak bana!!

ama kimse bana cevap vermiyordu, neden?

oturup bağırmaya başladım, burdayım bakın işte

ama kimse cevap vermiyordu

başladım bağırmaya ya rabbi, ya rabbi ne olur beni bu rüyadan ve olduğum durumdan kurtar

---
uzaktan bir ses duydum ve geldikçede yükseliyordu

bu ses allah’u taalenin bir ayeti idi
((andolsun sen bundan gaflette idin, derhal biz senin perdeni kaldırdık. Bugün artık gözün keskindir))

birden iki kişi beni tuttular, ama insan değillerdi

çok korktum !!

başladim bağırmaya, bırakın beni, siz kimsiniz? Ne istiyorsunuz?

kabire kadar senin gardiyanlarınız dediler
----
ben ölmedim, daha yaşıyorum dedim

neden beni kabire götürüyorsunuz? bırakın beni!! Ben hissediyorum, konuşuyorum ve görüyorum, ben ölmedim

bana gülümseyerek cevap verdiler

dediler ki, ey insanlar sizzler çok ilginç yaratıksınız, sanıyorsunuz ki ölüm hayatın sonudur ama bilmiyorsunuz ki asıl olan sizin yaşadığınız hayat bir rüyadan ibaret olup öldüğünüz zaman uyanıyorsunuz.

beni kabire doğru çekiyorlardı hala

yoldayken baktım ki benim gibi insanlar ve yanlarında da aynı o iki yaratıktan var, kimi ağlayor kimi gülüyor ve kimi ise bağırıyordu

onlara sordum neden böyle yapıyorlar?

dediler ki, bu insanlar şaşkınlık içerisindeler, nereye gittiklerini biliyorlar, kimisi dalalettedir.. korku içinde sözlerini keserek sordum:

ateşe gidiyorlar mi yani?
evet dediler '

konuşmalarına devam ederek, o gülenler ise cennete gidiyorlar

hemen sordum onlara, peki ben nereye gidecem??

dediler ki, sen bazen iyi gidiyordun, bazende kötü

bazen tövbe edip ertesi gün günah işliyordun ve izlediğin yol tam olarak belli değildi

ve hep öyle yitik kalacaksın

sözlerini korku içerisinde keserek sordum:

yani ben ateşemi gidiyorum yoksa?

Onlarda, Allahın rahmeti geniştir ve yolculukta uzundur dediler

---
yüzümü çevirdim korku içerisinde baktım ailem, babam, amcam, kardeşlerim ve akrabalarım hepsi

Bir sandık içinde beni taşıyorlardı

Onlara koiarak gittim ve onlara dedim ki benim için dua edin lütfen

Ama kimse bana cevap vermiyordu
kimi ağlıyordu kimi ise hüzünlüydü

Kardeşime giderek, dikkatli ol dünyanın fitnesi seni kandırmasın

Beni duymasını çok isterdim

O iki melek beni kabirdeki cesedimin üzerine bağladılar

baktım ki babam toprak atıyor üzerime

Kardeşlerim topak atıyor

Ordaki insanlar hepsi üzerime toprak atıyordu

----
dedim ki, ahh keşke onların yerinde olsaydım Allaha tevbe etseydim

dün sabah namazımı kılsaydım

Keşke her gün rabbime dua etseydim

Keşke her gün tevbemi yenileseydim

Keşke kötülüklerden uzak dursaydım

Başladım bağırmaya, ey insanlar dikkatli olun dünya hayatı sizleri kandırmasın
en azından birisinin beni duymasını çok isterdim

Peki sen beni duyuyormusun ???

----

lütfen herkese gönder
---

eğer göndermesi sana zor geliyorsa, daha iyi olacak çünkü sevabını hakketmiyorsun, ama kabirde olduğun zaman o zaman, ahh keşke gönderseydim diyeceksin

süphanallah ve bihamdihi.. süphanallahul azim
slettet2009
IslamiC Awards vinder
IslamiC Awards vinder

Givet : 0 perle
Fået : 0 perle

Re: Bir anda uykudan kalktim

Indlægby MissTurkii » tirs dec 09, 2008 15:51

Selam .

Bu bana mail olarak yollanmisti. Personligt fik jeg det dårligt, da jeg læste det.

dün sabah namazımı kılsaydım

Keşke her gün rabbime dua etseydim

Keşke her gün tevbemi yenileseydim

Keşke kötülüklerden uzak dursaydım

Malesef bizler cok nankörüz cok ! :(
Brugeravatar
MissTurkii
Sølv Bruger

Tro: Sunni/Hanafî

Indlægby Wahas » tirs dec 09, 2008 22:08

Salam aleikum

Okay, jeg kan ikke tie mere. Min nysgerrighed er meget stor nu.

Hvad handler det her om? :D
Brugeravatar
Wahas
Ol' Skool Student
Ol' Skool Student

Tro: Andet
Køn: Hankøn

Givet : 14 perler
Fået : 73 perler

Indlægby Darth Kochi » tirs dec 09, 2008 23:52

_Abdulrahman skrev:Salam aleikum

Okay, jeg kan ikke tie mere. Min nysgerrighed er meget stor nu.

Hvad handler det her om? :D

De diskuterer bare madopskrifter... Lyder som en fiske-ret :teeth:
Hvis du kan læse denne tekst, sidder du for tæt på skærmen!
Brugeravatar
Darth Kochi
Mr. Off-topic

Geografisk sted: Sandkassen

Fået : 1 perle

Indlægby Lilje » ons dec 10, 2008 00:19

Her er en oversættelse, den er først oversat til engelsk og derefter til dansk. tehe, så der vil muligvis findes rester af tyrkiske og engelske ord og jeg har ikke tænkt mig at rette det!

En gang sove kalktim meget interessant, jeg så lyset, men efter parlament i ışığı omfattet, som jeg så en 3 timer og 30: facir nat på det tidspunkt, jeg så, hvad dette meget lys der kommer fra

Være på et tab i One kiggede jeg i smertefulde, at halvdelen af muren umiddelbart jeg bragt mine bange for min hånd sætte sig ned og igen på med det blotte øje af min hånd mod muren motiver strakte min hånd igen den kabine væggen komme i! !!!!!

Et smil, jeg hørte lyden Mine motiver Sibling slået er i fængsel, i frygt yatağımdan op forsøger at hvirvle op min bror gik, men har ikke besvaret min mor på værelset gik ret kan omrøres ham min far arbejdede mig nogen svar, jeg ønsker at foretage, men intet svar ikke vække mor, da hun var døende, men jeg så på min mor og sove vågnede søvn vågnede op med mig, men konşmuyordu

Bismillahirrahmanirrahim tænke og tekrarlıyordu rejser min far kan du få op og stå for at se en çocoklara sagde mor nu zamanımı uyuyayim ferie i morgen Ola hayr Ola sagde min far, men israrı min mor om kalkıverdi min far i fortumlet odamıza sammen ret kom ---

I, bağırmağa mødre, men faderen aldrig besvare et af de ikke levere! Tøj min mor lytter mig, men ønsker mig min mor hissetmiyordu! Min mor begyndte at gå bag ta i vores værelse odamıza indtil og trådte lysene açıverdi men som for mig ikke gøre en forskel, fordi for mig hver enhed ışıktı fuld på det tidspunkt meget interessant ting, jeg mødte hans egne --- vücüdumu gördim!! ! Ja sin egen vücüdumu

Sætte sig ned og i egne, seyredıyordum taneydim to til mig selv spørge, hvem er dette er det? For mig Nasılda gerne! Jeg har selv egne forsøger at hvirvle op, dette mareridt så slippe af med, men uyanamadım ---

Min far sagde, at der i sengen og ser på alle ret her er tvunget til at gå, men min mor ikke rolig, og jeg er i sengen uyuduğum ret mig, og der at vække stå op og begyndte Muhammad få op og vende tilbage til mig, men det giver veremiyordu svar ! Et par tiden kæmpede, men nej. Jeg kiggede på én, at min fars øjne ud aldre, at så at min far har hidtil øjet yaşlarını görememiştim bağırışmalar oracık begyndte på jorden .. Min bror vågnede, og han spurgte ham, hvad han blev?

Min mor skrige til ham, abin Muhammad olmüş meget tragisk de græd --- bağırmalar fazlalaştı forældre, er i stigende grad ikke græder mor burdayım Jeg ser for mig! Men en for mig er svaret ikke levere, hvorfor? Sætte sig ned og begyndte at råbe, burdayım se men jeg svaret nej jeg ikke forlade eller til at råbe, rabbiner eller rabbiner mig denne rüyadan og jeg levere den situation

--- A fjernbetjening jeg hørte lyd og geldikçede øge denne stemme Gud og en taalenin ayeti (var (som du derefter gaflette du var det samme, vi er dine perdeni ryddet. Dag er nu øjet skarpe)) i en to mennesker blev mig , Men havde ikke menneskelige meget bange!! Başladim nedenfor, lad mig, jeg er bekendt med dig? Hvad vil du? Den kabire gardiyanlarınız din sagt

Jeg ---- ölmedim, jeg lever mere i mig, hvorfor kabire götürüyorsunuz? Lad mig! Jeg føler jeg, at jeg taler, og jeg kan se, er jeg mig ölmedim smil svar, og de sagde, de har, så du mænd sizzler er meget interessant yaratıksınız, mener De om døden den ende af livet, men kender ikke de vigtigste, at de steder, hvor du bor du livet er en rüyadan bestå af døde af tiden kommer op. Kabire mig ret çekiyorlardı stadig

Mens de ville som jeg iagttog, at sådan som jeg er mennesker med dem, og det samme o to væsen er til rådighed, nogle ağlayor nogle griner, og nogle af de råber jeg spurgte dem hvorfor gør? De siger, disse mennesker blev helt forbavset over indeni, hvor de ved at gå, nogle af dem dalalettedir .. I frygt klippe ord Jeg spurgte brand: du gå? Ja, at de "

Drøftelser om, og som le ad skråningerne i himmelen straks bedt dem til, og hvad jeg vil gidecem?? De siger, du er undertiden gidiyordun gode, det onde base og angrer og nogle gange og den næste dag işliyordun synd og fulgte den fulde visse var det ikke altid og mistet så vil du bange for de ord, som skæres i spurgte jeg, at: jeg vil ateşemi eller?

De, forpligter omfattende regn og en tur til dem længe --- min frygt for at slås og som jeg så i min familie, min far, min onkel, mine brødre og min beslgtet og alle være én til stemmeurnerne mig i transport koiarak Them gik til dem, og jeg beder for mig venligst Men ingen svar til mig og andre, der ikke forlader græd og nogle hüzünlüydü den

En stadig Sibling, være forsigtige i verden du fitnesi kandırmasın Me meget op gerne AT budbringeren to kabirdeki mig om cesedimin bundet som jeg så, at min far er ved at tage jord mig ujævn og mine brødre Ordaki at træffe alle de mennesker, jeg flytte jorden -- --

Jeg sagde til ---- du ahh, jeg ønsker i deres sted havde spist lært at Gud etseydim går morges namazımı kılsaydım jeg ønske alle mine gud dag etseydim bede Jeg ville ønske, jeg hver dag tevbemi yenileseydim Jeg ville ønske, jeg skade langt dursaydım begyndte at råbe, o ye mennesker nu tage verden liv i kandırmasın i det mindste mig en op meget ville jeg ønske Dem, og hvad jeg duyuyormusun??? ----

---- Venligst sende til alle --- at sende, når du kommer vanskeligt, vil være bedre for sevabını hakketmiyorsun, men du kabirde når, når jeg ville ønske, at jeg ahh du vil sige sende *** süphanallah bihamdihi og .. Süphanallahul beslutning

(******* PS: det var squ hårdt at oversætte den :hahaha: ******)
Lilium
Brugeravatar
Lilje

Tro: Salafi

Fået : 3 perler

Indlægby Lilje » ons dec 10, 2008 00:21

Hold da op det er noget vulapyk, visse vasse
Lilium
Brugeravatar
Lilje

Indlægby Darth Kochi » ons dec 10, 2008 00:34

Lilje skrev:Hold da op det er noget vulapyk, visse vasse

Netop derfor skal jeg nok lade være med at kommentere...

Det kan næsten ikke blive værre! :ohno:
Hvis du kan læse denne tekst, sidder du for tæt på skærmen!
Brugeravatar
Darth Kochi
Mr. Off-topic

Geografisk sted: Sandkassen

Indlægby slettet2009 » ons dec 10, 2008 10:03

slettet
Senest rettet af slettet2009 lør dec 13, 2008 01:49, rettet i alt 6 gange.
slettet2009
IslamiC Awards vinder
IslamiC Awards vinder

Indlægby Wahas » ons dec 10, 2008 11:53

@nurcu_genc:
Bror, barak Allahu feek, men du behøver ikke at oversætte det hele :D
Det var ikke meningen, at du skulle bruge din tid på det. Jeg ville bare have at vide om det er en du3a' eller historie etc.

@Lilje:
Could you please send my regards to "Google Translation" :D
Thanks
Brugeravatar
Wahas
Ol' Skool Student
Ol' Skool Student

Tro: Andet

Givet : 14 perler
Fået : 73 perler

Indlægby Jurayj » ons dec 10, 2008 15:01

Lilje skrev:
Bismillahirrahmanirrahim tænke og tekrarlıyordu rejser min far kan du få op og stå for at se en çocoklara sagde mor nu zamanımı uyuyayim ferie i morgen Ola hayr Ola sagde min far, men israrı min mor om kalkıverdi min far i fortumlet odamıza sammen ret kom ---

:teeth: lige før det var nemmere at forstå det tyrkiske....

---- Venligst sende til alle --- at sende, når du kommer vanskeligt, vil være bedre for sevabını hakketmiyorsun, men du kabirde når, når jeg ville ønske, at jeg ahh du vil sige sende *** süphanallah bihamdihi og .. Süphanallahul beslutning

:griner: bedste omgang volapyk jeg længe har læst ....Lyder næsten som når min moster prøver at tale dansk.... :|
Aktiv Bruger

Geografisk sted: Lige ud, også til højre!..

Indlægby Halimah » ons dec 10, 2008 18:25

Tak for grinet Lilje. Liige hvad jeg havde brug for. :griner: :hahaha:
Brugeravatar
Halimah
Sølv Bruger

Indlægby ilhano » ons dec 10, 2008 21:21

Masha'Allah cok güzel :)

Volapyk oversættelsen er grineren... Lolololol.... :p
Brugeravatar
ilhano

Geografisk sted: København

Indlægby MissTurkii » ons dec 10, 2008 21:32

Lilje:

Kan du tyrkisk? :)
Brugeravatar
MissTurkii
Sølv Bruger

Indlægby Lilje » ons dec 10, 2008 21:45

Jurayj skrev:
Lilje skrev:

:griner: bedste omgang volapyk jeg længe har læst ....Lyder næsten som når min moster prøver at tale dansk.... :|

He he, jeg var da så venlig at oversætte det for jer, tja nu hvor de tyrkiske bruger ikke havde gjort det, må det foregå på den arabiske måde :lol:

Halimah Og Ilhano.
Ja ik, den var total grineren, hvis jeg var jer ville jeg skynde mig, at sende bruger point til lilje
:tomm: Jeg siger ikke I skal :prik: ingen trusler! :badgrin: men det havde jeg gjort, hvis jeg var jer :tomm:

Søster MissTurkii..
Merhaba canim.
Sen youk turkia snakke, sen snakke, dansk, libanesisk, engelsk.
Napiyou kiz? Nasilsin? Sen iyim.
tamam? Bu aksam mange mange lektier!
Hadi hadi güla güla
Lilium
Brugeravatar
Lilje

Indlægby Jurayj » ons dec 10, 2008 21:53

Lilje skrev:
Jurayj skrev:
Lilje skrev:

He he, jeg var da så venlig at oversætte det for jer, tja nu hvor de tyrkiske bruger ikke havde gjort det, må det foregå på den arabiske måde :lol:

Halimah Og Ilhano.
Ja ik, den var total grineren, hvis jeg var jer ville jeg skynde mig, at sende bruger point til lilje
:tomm: Jeg siger ikke I skal :prik: ingen trusler! :badgrin: men det havde jeg gjort, hvis jeg var jer :tomm:

Søster MissTurkii..
Merhaba canim.
Hadi hadi güla güla

Haha det forstod jeg godt :roll: ( tror jeg nok)
Aktiv Bruger

Geografisk sted: Lige ud, også til højre!..

Indlægby ilhano » tors dec 11, 2008 15:03

Lilje skrev:
Jurayj skrev:
Lilje skrev:

Halimah Og Ilhano.

Søster MissTurkii..
Merhaba canim.
Hadi hadi güla güla

Hermed er du officielt min tolk :p Gæt hvem der har givet dig nogle points :hmmm: :p

Dåsetyrkisk er ligeså sjov som dåsedansk... hehe...

Jurayj, hehe...
Brugeravatar
ilhano

Indlægby MissTurkii » tors dec 11, 2008 15:25

Søster MissTurkii..
Merhaba canim.
Hadi hadi güla güla

:lol:
Brugeravatar
MissTurkii
Sølv Bruger

Indlægby Halimah » tors dec 11, 2008 17:50

Lilje skrev:Halimah Og Ilhano.

Jeg kan da sagtens give dig brugerpoint, bare ikke nogle positive points :teeth:. Ellers får du jo flere points end mig. :o

Og desuden, når jeg giver points, så er det 5 points ad gangen. Dvs. hvis jeg giver dig (positive) points ville du få 17+5= 22 points.. Og det er ikke særlig godt. :teeth:

Nye brugere, eller brugere med færre indlæg, kan kun give 1-2-3 points. Og admin kan give 4 points. Så man skal passe på når man giver points. :teeth:

Puha, sikke meget jeg har skrevet om points. :ohno:
Brugeravatar
Halimah
Sølv Bruger

Indlægby Lilje » tors dec 11, 2008 17:54

ilhano skrev:
Søster MissTurkii..
Merhaba canim.
Hadi hadi güla güla

Hermed er du officielt min tolk :p Gæt hvem der har givet dig nogle points :hmmm: :p

Dåsetyrkisk er ligeså sjov som dåsedansk... hehe...

Jurayj, hehe...[/quote]

Uhh Uhhh point til mig, hermed modtager du etlik metlik fra mig af :D
Lilium
Brugeravatar
Lilje

Indlægby Lilje » tors dec 11, 2008 21:06

Illhano...
Sikke en skuffelse, her går man og tror at man har fået point fra dig af, men det viser sig, at jeg intet har fået :nahnah: fy fy,
Lilium
Brugeravatar
Lilje

Indlægby slettet2009 » lør dec 13, 2008 01:48

Selamun aleykum,

Jeg kan man meget lidt tyrkisk, men synes jeg skulle gøre det jeg startede på færdigt alligevel, wsalam

Pludselig stod jeg op
så et meget underligt lys, det var ikke fra nogen lamper i værelset
klokken var 03.03, midnat, fajir tid
så hvor kom al den lys fra
-----

blev underlig, lagde mærke til, halvdelen af min hånd var inde i væggen
tog min hånd ud med hast derefter sad jeg og så ned på den med frygt,
rakte så igen hånden mod væggen og igen gik den igennem

--

Hørte et grin

rettede mit ansigt mod min bror, som sov,
i frygt stod jeg op af min seng og prøvede at vække ham,
men han svarede ikke,
gik så mod min mors værelse,
prøvede at vække min far

desperat prøver jeg at få nogen til at svare mig men ingen reager

skulle til at vække min mor men hun stod op af sig selv
hun stod op men talte ikke til mig
hun sagde bismillahir rahmani rahim og gentog det, vækkede så min far

lad os lige se på de små sagde hun
hvorfor lige nu, lad mig sove videre, morgenen bringer hælden med sig.
min mor insisterede og de stod så begge op af sengen og gik hen imod min værelse, de var begge meget forvirrede

---

jeg begyndt at råbe, mor, far men de reagerede ikke på det
jeg trak i min mors trøje, men hun kunne ikke mærke/føle det
begyndte at gå efter min mor til vi ankom,

hun gik ind og tændte for lyset
men det betød ikke noget, da der kom lys alle steder fra, for mig
i det øjeblik stod jeg overfor noget mystisk
---

så min egen krop

Ja, jeg så min egen krop

sad og observerede mig selv, jeg var 2
tænkte hvem mon det var, underligt at han ligner mig så meget!
begyndte så at vække mig selv, får at stå op af den mareridt

men det løkkedes ikke.
---

min far sagde se de sover, lad os gå tilbage.
men min mor var stadig urolig, og kom hen til min seng
hun prøvede at vække mig, stå op mohammed, stå op og svar mig.

men min krop svarede ikke.
hun prøvede igen og igen, men nej. pludselig begyndte tårene at trille fra min fars øjne
min far, som jeg aldrig har set med tåre i øjnene
de begyndte at råbe, min bror stod op og spurgte om hvad der var sket?

min mor råbte, din storbror mohammed er død, hun græd meget sørgeligt/trist
---

de fortsatte med at råbe, og tonerne blev højere
jeg gik hen til min mor, og sagde: mor stop med at græde, jeg er lige her, se på mig.
men ingen svarede mig, hvorfor?
Jeg begyndte at råbe, jeg er her, se er lige her

men ingen respons

råbte ya raab, ya rab vil du ikke nok vække mig og rede mig fra denne her situation

hørte et lyd langt væk fra, og den blev større

den lyd var en af allah (Subhana wa ta'ala) aya

.........................., straks har vi fjernet gardinen, idag er dine øjne skarpe.

pludselig begyndte to personer at holde om mig, men de var ikke mennesker

blev meget bange

begyndte at råbe, slip mig, hvem er i, hvor hvad vil i med mig?

vi er dine ledsager til qabir, svarede de
----
jeg er ikke død og lever stadig, svarede jeg

hvorfor fører i mig til qabir, slip mig!! jeg kan føle det, kan tale og se, jeg er ikke død endnu.

de svarede smilende

de sagde, oh i mennesker, i er nogle mærkelige væsener, i tror at døden er livets ende, men i ved ikke at den liv i har levet har været en pluk fra en drøm og at i står op når i dør.

de fører mig stadig til qabir

på vejen, så jeg nogen andre som mig, og ved siden af dem var der de samme ledsager, nogen græd, andre grinte og nogen skreg enda

jeg spurgte så hvorfor de gjorde sådan?

de svarede, disse mennesker er i shock, de ved hvor de skal hen, nogen af dem er forbandede..
i frygt, afbrød jeg dem og spurgte:

dvs. de går mod ilden?
ja svarede de

de fortsatte så med at fortæle at de smilende gik mod jennah

så spurgte jeg om, hvor jeg skulle hen?

de svarede så, du har nogen gange gået rigtigt, og andre gange forkert.

nogen gange bad du om tilgivelse hvor du dagen efter begik de samme fejl, du fulgte ikke rigtig en sti

og altid sådan skal du blive

i frygt afbrød jeg dem igen?

dvs går jeg mod ilden?

de svarede, allah (Subhana wa ta'ala) er barmhjerttig og rejsen er meget lang

---
jeg så min far, onkel, mine søskende, og slægtninge bære mig i en kiste

jeg gik hen og bad dem om at lave dua til mig

men ingen svarede

nogen græd andre var kede af det

pas på du ikke bliver narret af denne livs fristelser, sagde jeg til mig bror

ville ønske han kunne høre mig

de to engler bandte mig fast på kisten

min far smed jord på mig

mine søskedende smed jord på mig

alle de tilstedeværende mennesker smider jord på mig
----

jeg sagde, gid jeg var i deres plads og tilbad allah

gid jeg bad min bøn igår morges

gid jeg bad til gud (Subhana wa ta'ala) hver dag.

gid jeg hverdag lavede tevbe (fulgte allahs (Subhana wa ta'ala)) forbud imod haram ting og handlinger

gid jeg stod det forkerte på afstand

jeg begyndte at råbe, oh i mennesker pas på verdens livets fristelser, ville ønske at bare en af dem kunne høre mig.

Men hva med dig, kan du høre mig?
----
slettet2009
IslamiC Awards vinder
IslamiC Awards vinder

Indlægby Sema » lør dec 13, 2008 12:47

Mashallah, det gik lige ind i hjertet på mig, meget god påmindelse bror, tak fordi du gad at dele den

salam
Brugeravatar
Sema
Aktiv Bruger

Indlægby Servant0fAllah » lør dec 13, 2008 13:22

Ina liAllahi wa ina Ilaihi raji3oun :cry: .
Jazaaak Allah kheyr for at dele det med os. Det var virkelig virkelig virkelig rørende.
Thanx foe the reminder.
O Allah, write my name in the list of those pilgrims of Thy Sacred House whose pilgrimage receive Thy approval, whose efforts are appreciated, whose sins are forgiven, whose wrongdoings are overlooked.
Brugeravatar
Servant0fAllah
Student 2009
Student 2009

Geografisk sted: Cph'.
Tro: Sunni/Mâlikî
Køn: Hunkøn

Indlægby ilhano » søn dec 14, 2008 19:20

Lilje skrev:Illhano...
Sikke en skuffelse, her går man og tror at man har fået point fra dig af, men det viser sig, at jeg intet har fået :nahnah: fy fy,

Har da givet dig point? Underligt...

Wuut, tjekkede min mail og fandt ud af at jeg har fået denne her digt 7 gange...
Brugeravatar
ilhano

Indlægby Lilje » søn dec 14, 2008 21:23

hehe ja det har du,men fordi du selv er på nul pont får jeg også nul, :D
Lilium
Brugeravatar
Lilje

Indlægby ilhano » man dec 15, 2008 15:45

Lilje skrev:hehe ja det har du,men fordi du selv er på nul pont får jeg også nul, :D

Sådan går det når man er sammen med et nul :p
Brugeravatar
ilhano

Indlægby Anatolia » ons dec 24, 2008 22:28

MashAllah, det var en meget rørende historie, som minder meget om én af de beundringsværdige korte film på STV, som hhv. hedder Besinci boyut og Sirlar dünyasi.

BarakAllahu feek.
www.alifmim.wordpress.com
www.islamcokguzel.wordpress.com
"The limits of my language are the limits of my mind. All I know is what I have words for."
- Ludvig Wittgenstein.
Brugeravatar
Anatolia
IslamiC Awards vinder
IslamiC Awards vinder

Geografisk sted: Århus

Indlægby Zara » ons dec 24, 2008 22:39

SubhaanAllah! Tankevækkende! :|
Zara
Aktiv Bruger

Indlægby islamonly » ons dec 24, 2008 23:54

Ej, jeg måtte altså lige le af Liljes oversættelse :lol:
islamonly

Geografisk sted: KBH

Indlægby allahumma » tors dec 25, 2008 00:20

nurcu_genc skrev:Selamun aleykum,

Jeg kan man meget lidt tyrkisk, men synes jeg skulle gøre det jeg startede på færdigt alligevel, wsalam

Pludselig stod jeg op
så et meget underligt lys, det var ikke fra nogen lamper i værelset
klokken var 03.03, midnat, fajir tid
så hvor kom al den lys fra
-----

blev underlig, lagde mærke til, halvdelen af min hånd var inde i væggen
tog min hånd ud med hast derefter sad jeg og så ned på den med frygt,
rakte så igen hånden mod væggen og igen gik den igennem

--

Hørte et grin

rettede mit ansigt mod min bror, som sov,
i frygt stod jeg op af min seng og prøvede at vække ham,
men han svarede ikke,
gik så mod min mors værelse,
prøvede at vække min far

desperat prøver jeg at få nogen til at svare mig men ingen reager

skulle til at vække min mor men hun stod op af sig selv
hun stod op men talte ikke til mig
hun sagde bismillahir rahmani rahim og gentog det, vækkede så min far

lad os lige se på de små sagde hun
hvorfor lige nu, lad mig sove videre, morgenen bringer hælden med sig.
min mor insisterede og de stod så begge op af sengen og gik hen imod min værelse, de var begge meget forvirrede

---

jeg begyndt at råbe, mor, far men de reagerede ikke på det
jeg trak i min mors trøje, men hun kunne ikke mærke/føle det
begyndte at gå efter min mor til vi ankom,

hun gik ind og tændte for lyset
men det betød ikke noget, da der kom lys alle steder fra, for mig
i det øjeblik stod jeg overfor noget mystisk
---

så min egen krop

Ja, jeg så min egen krop

sad og observerede mig selv, jeg var 2
tænkte hvem mon det var, underligt at han ligner mig så meget!
begyndte så at vække mig selv, får at stå op af den mareridt

men det løkkedes ikke.
---

min far sagde se de sover, lad os gå tilbage.
men min mor var stadig urolig, og kom hen til min seng
hun prøvede at vække mig, stå op mohammed, stå op og svar mig.

men min krop svarede ikke.
hun prøvede igen og igen, men nej. pludselig begyndte tårene at trille fra min fars øjne
min far, som jeg aldrig har set med tåre i øjnene
de begyndte at råbe, min bror stod op og spurgte om hvad der var sket?

min mor råbte, din storbror mohammed er død, hun græd meget sørgeligt/trist
---

de fortsatte med at råbe, og tonerne blev højere
jeg gik hen til min mor, og sagde: mor stop med at græde, jeg er lige her, se på mig.
men ingen svarede mig, hvorfor?
Jeg begyndte at råbe, jeg er her, se er lige her

men ingen respons

råbte ya raab, ya rab vil du ikke nok vække mig og rede mig fra denne her situation

hørte et lyd langt væk fra, og den blev større

den lyd var en af allah (Subhana wa ta'ala) aya

.........................., straks har vi fjernet gardinen, idag er dine øjne skarpe.

pludselig begyndte to personer at holde om mig, men de var ikke mennesker

blev meget bange

begyndte at råbe, slip mig, hvem er i, hvor hvad vil i med mig?

vi er dine ledsager til qabir, svarede de
----
jeg er ikke død og lever stadig, svarede jeg

hvorfor fører i mig til qabir, slip mig!! jeg kan føle det, kan tale og se, jeg er ikke død endnu.

de svarede smilende

de sagde, oh i mennesker, i er nogle mærkelige væsener, i tror at døden er livets ende, men i ved ikke at den liv i har levet har været en pluk fra en drøm og at i står op når i dør.

de fører mig stadig til qabir

på vejen, så jeg nogen andre som mig, og ved siden af dem var der de samme ledsager, nogen græd, andre grinte og nogen skreg enda

jeg spurgte så hvorfor de gjorde sådan?

de svarede, disse mennesker er i shock, de ved hvor de skal hen, nogen af dem er forbandede..
i frygt, afbrød jeg dem og spurgte:

dvs. de går mod ilden?
ja svarede de

de fortsatte så med at fortæle at de smilende gik mod jennah

så spurgte jeg om, hvor jeg skulle hen?

de svarede så, du har nogen gange gået rigtigt, og andre gange forkert.

nogen gange bad du om tilgivelse hvor du dagen efter begik de samme fejl, du fulgte ikke rigtig en sti

og altid sådan skal du blive

i frygt afbrød jeg dem igen?

dvs går jeg mod ilden?

de svarede, allah (Subhana wa ta'ala) er barmhjerttig og rejsen er meget lang

---
jeg så min far, onkel, mine søskende, og slægtninge bære mig i en kiste

jeg gik hen og bad dem om at lave dua til mig

men ingen svarede

nogen græd andre var kede af det

pas på du ikke bliver narret af denne livs fristelser, sagde jeg til mig bror

ville ønske han kunne høre mig

de to engler bandte mig fast på kisten

min far smed jord på mig

mine søskedende smed jord på mig

alle de tilstedeværende mennesker smider jord på mig
----

jeg sagde, gid jeg var i deres plads og tilbad allah

gid jeg bad min bøn igår morges

gid jeg bad til gud (Subhana wa ta'ala) hver dag.

gid jeg hverdag lavede tevbe (fulgte allahs (Subhana wa ta'ala)) forbud imod haram ting og handlinger

gid jeg stod det forkerte på afstand

jeg begyndte at råbe, oh i mennesker pas på verdens livets fristelser, ville ønske at bare en af dem kunne høre mig.

Men hva med dig, kan du høre mig?
----

Mashallah.
taak søster, fordi du dele den med os.
khayr.
;)
allahumma

Tilbage til Andre sprog