Messerschmidt i modvind

Tema er folketingsvalget 2007 i Danmark.

Redaktør: Fri Debat Mods

Messerschmidt i modvind

Indlægby IslamicMinded » ons okt 31, 2007 14:37

Messerschmidt i modvind

Billede

Dansk Folkepartis topkandidat i Østjylland måtte finde sig i gentagne buh-råb og en enkelt sammenkædning med nynazismen, da han deltog i en intens debat på Århus Statsgymnasium.
Af Ole Hall

Morten Messerschmidt på Kandidatdatabasen
At få en sal fuld af gymnasieelever til at juble over Dansk Folkeparti er omtrent ligeså umuligt som at få en kat til at gø.

Alligevel gjorde Morten Messerschmidt( DF) forsøget flere gange, da han tirsdag gæstede Århus Statsgymnasium. Med kontrolleret temperament, skarpslebent tungebånd og syrlige stikpiller til både Det Radikale Venstre og Socialdemokratiet markerede den 26-årige DF'er sig som en af de mest hårdtslående debattører i et panel af unge folketingskandidater fra Østjylland.

Kandidaterne og et veloplagt publikum bestående af primært førstegangsvælgere leverede en politisk debat med en intensitet, som kun kan kreeres, når politikerne rammer formen, og der blot er 14 dage til et folketingsvalg.

Buh-råb mod Messerschmidt

Om Messerschmidt

For et halvt år siden meldte Messerschmidt sig ud af Dansk Folkeparti som konsekvens af, at han i Tivoli havde været beruset og dagbladet B.T. i den forbindelse havde beskyldt ham for at heile og synge nazi-sange.
B.T. trak dog en del af beskyldningerne tilbage, hvorfor Messerschmidt blev taget i nåde af DF's ledelse og fik sit folketingskandidatur i Østjylland tilbage. DF stævnede B.T. for injurier mod Messerschmidt og sagen ventes at komme for retten omkring juletid.
Messerschmidt bliver uddannet jurist til sommer. Han har bolig både i Randers og i København, og han har i fire måneder dannet par med den 23 år ældre bakkesangerinde Dot Wessmann.
Messersschmidt regnes for at være en af de af de største unge politiske talenter i DF. Han fylder 27 på valgdagen den 13. november.

Mens venstrefløjen og De Radikale høstede utallige klapsalver for primært deres uddannelses- og udlændingepolitik, blev buh-råbene og kun få klapsalver vendt mod kandidaterne fra Venstre, De Konservative og i særdeleshed DF's Messerschmidt.

På halvanden time inkasserede han ni buh-råb.

Den massive modstand var ifølge DF'eren hverdagskost, når partiet gæster landets almene gymnasier.

Hvis tilråbene fra publikum havde til formål at påvirke Messerschmidt, var de forgæves. Han ignorerede dem uden store grimasser og vendte i stedet ansigtet og sin fortørnelse mod De Radikales Zenia Stampe. Han kritiserede hende for at have udtalt sig i strid med partilinjen fire gange i løbet af debatten.

Socialdemokraternes Maja Panduro blev beskyldt for "som sit parti at have svært ved at have svare på to spørgsmål på en gang," da Messerschmidt fangede, at Panduro missede et af publikums spørgsmål.

Ingen af de to kvindelige kandidater fik svaret igen på angrebene.

Uvelkommen i Ungdomshuset

Nedrivningen af Ungdomshuset i København var et af de emner, der fik intensiteten og den bryske sprogbrug i vejret. SF'eren Jonas Dahl gav Messerschmidt ret i, at tolerancen i Ungdomshuset nok ikke var så høj, at Messerschmidt havde været velkommen derinde.

"Men det har du det sikkert fint med, ligesom jeg har det fint med, at jeg ikke vil være velkommen på nynazisternes højborg i Greve," sagde Dahl, der efter debatten gav udtryk for, at han spillede bevidst på, at Messerschmidt i B.T. er blevet beskyldt for at have heilet og sunget nazi-sange i tivoli.

Også De Konservatives Nicolai Bang bidrog til et stemningsløft, da han spurgte De Radikales Zenia Stampe, om hun ville finde sig i at få en sten i hovedet, ligesom at politiet havde måttet finde sig i det under kampene på Nørrebro. Samtlige partier til stede, inkl. Enhedslisten, gav dog alle udtryk for, at de tog afstand fra voldelige elementer på Nørrebro.

Fædre i taxier

Debattens suverænt største bifald inkasserede en ung mand med indvandrerbaggrund, da han fra salen stillede følgende spørgsmål til folketingskandidaterne:

"Vores fædre kan kun få arbejde som taxachauffører i Danmark, selv om de er uddannet biokemikere og ingeniører. Hvorfor gør I ikke noget, så de kan få et job, der passer bedre til dem?"

Fra højre til venstre i panelet var der enighed om, at noget måttet gøres. Men der kom ingen konkrete bud på, hvad der skal gøres. Kendetegnende for debatten, der scorede point på intensitet og underholdning, men tabte en smule på manglende tal-dokumentation og konstruktive løsninger.

http://nyhederne.tv2.dk/politik/article ... 74276.html
"Dem der kalder til Nationalisme er ikke en af os"
- Profeten Muhammed (salla lāhu 'alayhi wa sallam)

Billede
Brugeravatar
IslamicMinded
Aktiv Bruger

Geografisk sted: København

Givet : 0 perle
Fået : 0 perle

Indlægby muslima_18 » ons okt 31, 2007 17:35

På halvanden time inkasserede han ni buh-råb.

:hmmm: Hmmmm... Ret barnligt, må jeg sige. Jeg er sleeeeeeeeet ikke en Morten-fan, og jeg har aldrig været det (!), men uanset hvor rygende uenig jeg er med ham, så buher jeg ikke af ham eller af andre mennesker af den grund, eller af andre grunde for den sags skyld. Jeg synes bare ikke, at det er den vej, man skal tage. Hvis jeg skulle buhe af de mennesker, som jeg er uenig med, så ville jeg miste min stemme i løbet af 0,5 sekunder!

"Vores fædre kan kun få arbejde som taxachauffører i Danmark, selv om de er uddannet biokemikere og ingeniører. Hvorfor gør I ikke noget, så de kan få et job, der passer bedre til dem?"

Et virkeligt godt spørgsmål! Det er faktisk et problem og ikke mindst et meget trist syn at se...
The hypocrite looks for faults;
the believer looks for excuses.

Abu Hamid al-Ghazzali
Brugeravatar
muslima_18

Indlægby MaReligionIsIslam! » ons okt 31, 2007 19:24

Det er da klart at han ikke er populær blandt unge mennesker.....
MaReligionIsIslam!
Sølv Bruger

Indlægby IslamicMinded » tors nov 01, 2007 02:01

Ja et rigtig godt spørgsmål.

Men Poltikker besvare altid de gode spørgsmål, ved at snakke udenom. Som blandt andet her.

Fra højre til venstre i panelet var der enighed om, at noget måttet gøres. Men der kom ingen konkrete bud på, hvad der skal gøres.

Billede
Brugeravatar
IslamicMinded
Aktiv Bruger

htx onsdag

Indlægby believer » tors nov 01, 2007 13:08

hey df drengen messerschmidt kommer også til mit gym på onsdag:D
så hvis i har nogle spørgsmål skal jeg nok fyre ham ned med dem:D

de andre unge fra sf osv, kommer også:D
believer

Indlægby IslamicMinded » tors nov 01, 2007 16:21

hey df drengen messerschmidt kommer også til mit gym på onsdag:D
så hvis i har nogle spørgsmål skal jeg nok fyre ham ned med dem:D

Spørg ham, hvorfor der står tolerance på deres valgplakater, når de ikke har tolerance for andet end de danskeværdier..

Billede
Brugeravatar
IslamicMinded
Aktiv Bruger

Indlægby Unknown » tors nov 01, 2007 16:37

IslamicMinded skrev:
Spørg ham, hvorfor der står tolerance på deres valgplakater, når de ikke har tolerance for andet end de danskeværdier..

HAHAHAHAHh :D
Brugeravatar
Unknown

Indlægby believer » lør nov 03, 2007 15:00

hehe:D

gad vide hvad han siger til det??--
believer

Lignende emner

Tilbage til Folketingsvalg 2007