Pia Kjærsgaard afviser kritik af valgplakat

Tema er folketingsvalget 2007 i Danmark.

Redaktør: Fri Debat Mods

Indlægby Basima » man okt 29, 2007 19:19

29.10.07 af Christian Hüttemeier

Pia Kjærsgaard kalder international kritik af DF-valgplakat for »vrøvlet«.

Dansk Folkepartis leder, Pia Kjærsgaard, ryster ikke på hånden, selv om Den Islamiske Konferenceorganisation (OIC) nu retter et angreb mod den valgplakat, der indeholder en tegning af profeten Muhammed, som Kjærsgaard og DF har fået lavet.

»Det er det værste vrøvl«, siger Kjærsgaard til kritikken.

»Den annonce, vi bragte, er jo netop en 400 år gammel tegning af Muhammed. Og ligesom vi allerede under Muhammed-krisen med Jyllands-Postens 12 tegninger vidste, at Muhammed er tegnet og skitseret masser af gange, så er det her bare en af gangene«, siger Pia Kjærsgaard.

Tegning fra 1600-tallet
»Det er jo ikke os, der har tegnet ham – det havde i øvrigt været ligegyldigt, om vi havde – men det er faktisk en tegning fra 1600-tallet«, siger Kjærsgaard.

Du har tidligere sagt, at det ikke var for at provokere. Nu er det røget ud over Danmarks grænser, hvor nogen kritiserer det...

»Det må de jo så gøre. Det kan jeg ikke forholde mig til. Vi vil have lov til at gøre, som vi vil i Danmark. Vi gør det ikke for at provokere, men netop fordi en tegning – en 400 år gammel tegning af Muhammed – er et symbol på ytringsfriheden i Danmark, fordi vi holdt fast i ytringsfriheden«.

»Vi stod igennem det sidste gang«
Kan du blive nervøs for udviklingen?

»Nej, for uanset hvad, så stod vi det igennem sidste gang, da det var meget alvorligt og meget forfærdeligt for os alle sammen. Men i og med, at vi holdt stand og ikke gav køb, fik vi vist andre, at sådan fungerer det ikke i Danmark, for vi vil bevare ytringsfriheden«.

Men du ønsker vel heller ikke, at det skal ende med brændende ambassader eller andet?

»Nej, nej, nej – nu skal I (pressen, red.) heller ikke opildne. Desuden må de jo kende den her tegning. Hvis de kender noget til Muhammed og Islam, så må de jo kende alle de tegninger, der eksisterer af Muhammed«.

Og alene på den baggrund burde det ikke udvikle sig?

»Nej, og det tror jeg altså heller ikke, det gør«, siger Pia Kjærsgaard.

http://politiken.dk/politik/article409111.ece
Brugeravatar
Basima
VIP Bruger

Geografisk sted: Vestegnen
Tro: Sunni/Hanafî
Køn: Hunkøn

Givet : 1 perle
Fået : 0 perle

Indlægby IslamicMinded » man okt 29, 2007 21:14

Vi gør det ikke for at provokere, men netop fordi en tegning – en 400 år gammel tegning af Muhammed – er et symbol på ytringsfriheden i Danmark, fordi vi holdt fast i ytringsfriheden«.

En tegning af vores profet salla lāhu 'alayhi wa sallam er et symbol på ytringsfriheden? Bliver den kvinde nogensinde rask?
"Dem der kalder til Nationalisme er ikke en af os"
- Profeten Muhammed (salla lāhu 'alayhi wa sallam)

Billede
Brugeravatar
IslamicMinded
Aktiv Bruger

Geografisk sted: København

Givet : 0 perle

Indlægby Unknown » tirs okt 30, 2007 01:11

Hun er total syg i hovedet..
Hun er meget uinteligent at høre på, og alt hvad hun tror hun ved, ved hun ikke noget om.. Forstår ikke hvorfor folk i dk er så blinde overfor hende fordomme og tynde grundlag for hendes handlinger.. Kan slet ikke tage sådan et voksent menneske seriøst..
Hendes meninger og argumenter er som en 2-åriges..
.. og desuden ryger alle hendes små argumenter i vasken, bare når journalister spørger videre indtil de ting hun gøør.. uff!!
Brugeravatar
Unknown

Indlægby bosniskmuslim » tirs okt 30, 2007 10:27

hun er en underlig kvinde.. Men burde ikk engang hidse sig op hun prøver bare provokere, man burde ikk spilde tiden på hende...
Brugeravatar
bosniskmuslim

Indlægby venlig » tirs okt 30, 2007 12:02

Umm Hanifa og Co. der ikke vil stemme...kom så op af sofaen og stil jer i køen...Pest eller kolera?? Nej! Det er begge dele. DF skal ikke ind, det de gør mod muslimer kan tilsidesættes med Nazisternes restriktioner mod jøderne..
Brugeravatar
venlig

Indlægby Rehan » tirs okt 30, 2007 12:49

Hun er en mærkelig kvinde, hun prøver at skabe problemer i verden. Ytringsfriheden er blot en undskyldning hun bruger imod muslimer. Der er grænser hvad man kan ytre sig om. Det er jo ligesom hvis jeg tager på Rådhusplads imorgen og påkalder jøder for nogle jødesvin, jødesvin du er en jødesvin haha :mrgreen:
Brugeravatar
Rehan

Indlægby Unknown » tirs okt 30, 2007 13:18

ytringsfrihed er en god ting.. men det er ikke ytringsfrihed når det krænker andre.. det er bare respketløse mennesker som ikke har noget tilovers for andre..
Det har dk endda en lov om.. så ved ikke hvad det er hun snakker om hende der..
Brugeravatar
Unknown

Indlægby HAFNIA » tirs okt 30, 2007 13:32

bosniskmuslim skrev:hun er en underlig kvinde.. Men burde ikk engang hidse sig op hun prøver bare provokere, man burde ikk spilde tiden på hende...

NEMLIG!!!

Det er jo netop et taktisk træk fra DF for at fremkalde fordømmelser og vrede, herunder fra mulimske organisationer i udlandet. Dette udlægges som angreb på demokratiet og ytringsfriheden, og DF kan (igen) markedsføre sig selv som demokratiets og ytringsfrihedes bastion i Danmark, samt sikre at partiets kernevælgere bliver bekræftet i deres fordomme.

Så jo flere kræfter man bruger på at fordømme DF i ind- og udland, jo større chance er der for at partiets kernevælgere forbliver kernevælgere, og at Danmark bliver yderligere polariseret.
Brugeravatar
HAFNIA

Geografisk sted: Copenhagen

Indlægby venlig » tirs okt 30, 2007 16:44

Tag endelig ikke fejl P.K.. hun ved hvordan man spiller på folks frygt...Politiker til benet!
Brugeravatar
venlig

Indlægby Al-Marwah » tirs okt 30, 2007 18:24

Pia. K er kun en snotdum provokatør, hun snakker bare så tage jer ikke af den R......heks :lol:
Ihukom Allah gennem Dhikr (ihukommelse af Allah),Tasbîh (erklæring af Allah som fri for fejl og mangler),Takbîr (erklæring af Allah som den største),Tahmîd (erklæring af taknemmelighed til Allah) og Tahlîl (erklære at der er ingen anden gud end Allah). Du vil blive åndeligt opstemt og du vil nyde livet.
Brugeravatar
Al-Marwah
Guld Bruger

Tro: Sunni/Hanafî

Givet : 1 perle
Fået : 3 perler

Indlægby IslamicMinded » tirs okt 30, 2007 19:02

Tag endelig ikke fejl P.K.. hun ved hvordan man spiller på folks frygt...Politiker til benet!

Ja nemlig, tror det var ved valget i 2005, hvor DF havde lavet en plakat hvor der stod.. 11.sep new york - 7.juli london - ? københavn... også nedenunder at ved at stemme på DF forhindrer man terror i dk, kan ikke huske helt ordret. Det er ikke for sjovt at DF blev valgt i regeringen i 2001, som fandt sted ca. 2 måneder efter 11.sep.. frygt svækker folks fornuft.. det har Pia fundet ud af blandt andet..

Billede
Brugeravatar
IslamicMinded
Aktiv Bruger

Indlægby HAFNIA » ons okt 31, 2007 08:35

IslamicMinded skrev:

Ja nemlig, tror det var ved valget i 2005, hvor DF havde lavet en plakat hvor der stod.. 11.sep new york - 7.juli london - ? københavn... også nedenunder at ved at stemme på DF forhindrer man terror i dk, kan ikke huske helt ordret. Det er ikke for sjovt at DF blev valgt i regeringen i 2001, som fandt sted ca. 2 måneder efter 11.sep.. frygt svækker folks fornuft.. det har Pia fundet ud af blandt andet..

Øhh....blev DF medlem af regeringen i 2001? :hmmm:

Og mon ikke det er at tillægge hjemmehjælperen for store evner, det er nok snarere folk som Søren Espersen og Kristian Thuesen Dahl der står bag DF's strategier.
Brugeravatar
HAFNIA

Geografisk sted: Copenhagen

Indlægby IslamicMinded » ons okt 31, 2007 10:56

Øhh....blev DF medlem af regeringen i 2001?

ja DF har været regeringens parlamentariske grundlag fra 2001

Billede
Brugeravatar
IslamicMinded
Aktiv Bruger

Indlægby AllegriMiserere » ons okt 31, 2007 12:38

åh, dog. Så ignorer det dog. Pia får netop den effekt hun ønsker når imamer og stormuftier begynder at hidse folk op. Enhver muslim må da vide i sit hjerte at det ikke er en reel afbildning af profeten muhammad (blot fordi nogen siger at det er muhammed er det jo ikke defacto sandt vel?).

Mon ikke muftierne skulle starte med at kigge lidt på situationen i deres egne lande, såsom at sikre at os kristne mindretal får lov til at praktisere vores religion uden at konstant skulle være truet af vrede folk, der truer med død og halshugning og jeg ved ikke hvad.

Fred, og gud være med jer.
Brugeravatar
AllegriMiserere

Tro: Jøde

Re: Pia Kjærsgaard afviser kritik af valgplakat

Indlægby Unknown » ons okt 31, 2007 17:09

Edina1989 skrev:interessant, den her kom med ugeavisen:

forstår ikke helt hvad budskabet er? :S
Er det at man enten følger de danske skikke eller flyver hjem til sit hjemland? :S forstår ikke helt ..
Brugeravatar
Unknown

Indlægby Abdul-Azeez » ons okt 31, 2007 17:19

AllegriMisere:

Jeg er araber fra et arabisk land med stort kristent mindretal, og jeg beklager meget den stigende spænding, der sker mellem kristen og muslimer. Min hjemstavn har en del kristne, og vi har aldrig kendt til konflikter hinanden imellem, overhovedet. Men spørgsmålet er, hvor meget landenes officielle muftier kan gøre ved situationen.

Hvis du kender til politik i de arabiske lande, ved du at sagerne er mere komplekse, og at landenes officielle muftier har meget lidt at skulle have sagt i storpolitik. Sheikh al-Azhar Sayyid Al-Tantawi, som på papiret er den største muslimske autoritet som Al-Azhar's højeste sheikh, fungerer ofte politisk som den egyptiske regerings marionetdukke - og lille er hans indflydelse i fx. Syrien, hvor regeringen domineres af Alawi-kætterne, der slet ikke opererer med muftier.

Når det er sagt, så er jeg enig i, at vi i vores arabiske lande kan gøre langt mere for at beskytte vores kristne mindretal. Jeg er bare ikke sikker på, at opgaven ligger hos landenes stormuftier. Og jeg er heller ikke sikker på, at det har noget med Muhammed-tegninger at gøre.

Ellers er jeg også enig i, at der findes langt bedre måder at reagere på end ved at sprede ilden. Jeg tror og håber, at vi alle har lært af krisen - men selvfølgelig havde det været naivt at forvente, at Pia K. ville lære noget af noget som helst.

PS: Dette er ingen kritik imod Azhar lærde eller regeringsansatte lærde generelt.
قُلْ إِنَّ الْمَوْتَ الَّذِي تَفِرُّونَ مِنْهُ فَإِنَّهُ مُلَاقِيكُمْ ثُمَّ تُرَدُّونَ إِلَى عَالِمِ الْغَيْبِ وَالشَّهَادَةِ فَيُنَبِّئُكُم بِمَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ
Brugeravatar
Abdul-Azeez
IslamiC Awards vinder
IslamiC Awards vinder

Geografisk sted: Danmark
Tro: Sunni/Shâfi'î

Fået : 24 perler

Indlægby Unknown » ons okt 31, 2007 17:32

Abdul-Azeez skrev:Jeg tror og håber, at vi alle har lært af krisen - men selvfølgelig havde det været naivt at forvente, at Pia K. ville lære noget af noget som helst.

HAHAHAHA :D godt sagt :P hehehehe
Brugeravatar
Unknown

Indlægby AllegriMiserere » ons okt 31, 2007 17:39

Kære Abdul-Azeez.

Jeg beklager mit udfald som var en smule ugennemtænkt, jeg beklager. Jeg ville blot egentlig pointere at det er en fejlbarlig strategi for en stormufti at begynde at protestere over DF's valgplakater da det netop giver DF et grundlag for at sprede mere intolerance.

Og ja, jeg er selvfølgelig også ked af de øgede spændinger. I min bydel var da sådan ca. halv kristne og halv muslimer og der var ingen interne problemer og stor respekt indbyrdes. Det jeg blot erfarede i mine sidste år i Syria var en øget radikalisering i de arabiske medier, hvor fundamentalistiske ildtunger stadig fik mere medietid til at sprede løgn og had mod os kristne som minoritet og det fik samtidig nogle kristne i kvarteret til at blive radikaliserede også - en ondskabsfuld cirkel. Det er netop sådan jeg føler muslimer også må have det i den politiske debat her i landet, så det er naturligvis noget jeg opponerer stærkt mod hvor end det findes.

Konstantina
Brugeravatar
AllegriMiserere

Tro: Jøde

Indlægby muslima_18 » ons okt 31, 2007 17:50

åh, dog. Så ignorer det dog. Pia får netop den effekt hun ønsker når imamer og stormuftier begynder at hidse folk op. Enhver muslim må da vide i sit hjerte at det ikke er en reel afbildning af profeten muhammad (blot fordi nogen siger at det er muhammed er det jo ikke defacto sandt vel?).

Kan kun sige én ting... ER ENIG!!!
The hypocrite looks for faults;
the believer looks for excuses.

Abu Hamid al-Ghazzali
Brugeravatar
muslima_18

Indlægby Abdul-Azeez » ons okt 31, 2007 18:04

AllegriMiserere, tak for dit svar.

Ja, det er en trist udvikling, og jeg håber at den snart bliver vendt. Desværre får ekstremisterne benzin på bålet, hver gang de kan komme med historier som Phalanges (maronitisk kristene) historiske terror-samarbejde med Israel i Libanon.

Men bare rolig - vi er stadig mange arabere, der ikke har glemt, at nogle af de mænd der arbejdede hårdest på at genoprette vores ære var kristne som Constantin Zureiq.
Brugeravatar
Abdul-Azeez
IslamiC Awards vinder
IslamiC Awards vinder

Geografisk sted: Danmark
Tro: Sunni/Shâfi'î

Fået : 24 perler

Lignende emner

Tilbage til Folketingsvalg 2007