Fogh: Khader skal vælge side

Tema er folketingsvalget 2007 i Danmark.

Redaktør: Fri Debat Mods

Indlægby Basima » lør okt 27, 2007 14:38

27. okt. 2007

Statsminister Anders Fogh Rasmussen vil have Ny Alliances leder Naser Khader til at melde mere klart ud, hvem der er det nye partis foretrukne statsministerkandidat. Det skriver Morgenavisen Jyllands Posten.

Partileder Naser Khader giver igen. Han vil have statsministeren til at vælge mellem Ny Alliance og DF.

Foreløbig har Naser Khader og Ny Alliance bare sagt, at Anders Fogh Rasmussen er partiets kandidat til at blive forhandlingsleder efter valget. Men det er ikke præcist nok, mener Anders Fogh Rasmussen.

- Jeg tror, at efterhånden som valget nærmer sig, vil vælgerne godt have sikkerhed for, til hvilken side det går. Kan den nuværende regering fortsætte, eller kan den ikke fortsætte? Det, tror jeg, vil melde sig med øget styrke undervejs, siger Anders Fogh Rasmussen.

Khader giver igen
Naser Khader giver igen.

- Jeg er sikker på, at vælgerne vil sætte pris på, at statsministeren nu tager et valg. Jeg vil gerne vide, om han vil Dansk Folkeparti eller Ny Alliance.

Hvad vil du egentlig, Fogh, spørger Naser Khader og stiller følgende betingelse for selv at bekende kulør:

- Hvis han går ud og siger, at det ikke bliver Dansk Folkeparti, men Ny Alliance, så kan vi godt tale om det.

Ifølge Morgenavisen Jyllands-Postens oplysninger er Venstres top i stigende grad bekymret over den politiske bevægelse i rød retning hos Ny Alliance.

http://www.dr.dk/Nyheder/Temaer/Politik ... tm?nyheder
Brugeravatar
Basima
VIP Bruger

Geografisk sted: Vestegnen
Tro: Sunni/Hanafî
Køn: Hunkøn

Givet : 1 perle
FÃ¥et : 0 perle

Lignende emner

Tilbage til Folketingsvalg 2007