Muhammed-tegning i DF-materiale

Tema er folketingsvalget 2007 i Danmark.

Redaktør: Fri Debat Mods

Indlægby IslamicMinded » ons okt 24, 2007 21:54

En Muhammed-tegning er en del af Dansk Folkepartis valgmateriale. Det skriver Nyhedsavisen i morgen. Tegningen skal sætte kampen om de danske værdier i fokus i valgkampen.

"I Danmark har vi ytringsfrihed, og den skal vi stå vagt om. I det hele taget så er danske værdier en del af denne valgkamp, for det er noget, vi skal passe på, at vi ikke er i færd med at miste," siger Pia Kjærsgaard til TV 2/ NYHEDERNE. Selv om annoncen henviser direkte til Muhammedkrisen, afviser Pia Kjærsgaard, at der er tale om en provokation.

"Nu har vi talt om provokationer i snart to år i forbindelse med Muhammedtegningerne. Jeg kan ikke acceptere, at man føler sig provokeret af den slags i Danmark," siger Pia Kjærsgaard.

Den nye Muhammedtegning bringer ikke sindet i kog hos Ny Alliances Naser Khader:

"Det giver mig ikke søvnløse nætter. Jeg går også ind for ytringsfrihed, og hvis DF vil køre kampagne på den måde, så er det deres valg," siger han til TV 2/NYHEDERNE.

Annoncen bliver rykket ind i aviser og på nettet i næste uge.

http://nyhederne.tv2.dk/politik/article ... ml?forside
"Dem der kalder til Nationalisme er ikke en af os"
- Profeten Muhammed (salla lāhu 'alayhi wa sallam)

Billede
Brugeravatar
IslamicMinded
Aktiv Bruger

Geografisk sted: København

Givet : 0 perle
Fået : 0 perle

Indlægby Rehan » tors okt 25, 2007 10:22

Salam

Ja jeg ved ikke rigtig hvad man skal gør ved det, men det her er ikke den rigtig måde at bruge ytringsfriheden på. Jeg mener stadigvæk der er grænser. Uanset hvad så er det for at provokere muslimer for at skabe problemer i verden med muslimer. Jeg synes det er for meget for de respektere ikke vores profet må Allahs fred og velsignelser være med ham. Så må Allahs forbandelse være over sådan nogle mennesker.
Brugeravatar
Rehan

Indlægby IslamicMinded » tors okt 25, 2007 21:11

Jeg har kigget på tegningen og der står ikke nogen steder at det er vores profet salla lāhu 'alayhi wa sallam, de har bare tegnet en mand med skæg og turban.. Jeg synes ikke vi skal lade os provokere fordi det er ikke vores profet de har tegnet, de har bare som sagt tegnet en mand med skæg..

Billede
Brugeravatar
IslamicMinded
Aktiv Bruger

Indlægby AbU » tors okt 25, 2007 21:17

Salam Aleikum / Hej

2 firkantede muligheder

1) Muslimer overreagere + DF får ret og sympati = DF får flere stemmer pga. den tegning

2) Muslimer er ligeglade + DF får ikke ret og folk synes det er plat = DF får ikke flere stemmer pga den tegning.

Håber den brede muslimske befolkning vælger mulighed 2 :)

Fred
Brugeravatar
AbU
Administrator

Geografisk sted: IslamiC
Tro: Sunni/Hanafî
Køn: Hankøn

Givet : 84 perler
Fået : 122 perler

Asmaa går ind i plakatkrigen

Indlægby AbU » tors okt 25, 2007 21:25

Se billedet på: http://avisen.dk/asmaa-gaar-plakatkrigen-251007.aspx

Valgkampen har udviklet sig til en ejendommelig plakatkrig.

Efter at DF lancerede en valgannonce med en Muhammedtegning, svarer Enhedslistens Asmaa Abdol-Hamid nu igen med en parodi på DF's egen plakat. En tegning af Pia Kjærsgaard bærer teksten »Ytringsfrihed er dansk - Idioti er det ikke.«

»DF's plakat er barnlig og næsten desperat. Pia Kjærsgaard er bange, fordi hun er på vej til at miste indflydelse,« siger Asmaa Abdol-Hamid, folketingskandidat for Enhedslisten.

Hun stod i spidsen for flere muslimske foreninger, der ville sagsøge Jyllands-Posten for de oprindelige 12 Muhammedtegninger.

I DFs valgannonce sås den muslimske profet Muhammed med teksten: »Ytringsfrihed er dansk, censur er det ikke.« Ifølge en lektor i kommunikation er plakaten et slagkraftigt svar.

»Plakaten er et ligeværdigt og raffineret svar, for det er ikke en satiretegning, men et skolepigebillede. Nu er medierne også nødt til at vise Asmaas plakat. Den kan ikke flytte stemmer, men de forstærker troen på det parti, man i forvejen tror på,« siger lektor Klaus Kjøller.
Brugeravatar
AbU
Administrator

Geografisk sted: IslamiC
Tro: Sunni/Hanafî
Køn: Hankøn

Givet : 84 perler
Fået : 122 perler

Indlægby IslamicMinded » tors okt 25, 2007 21:35

Klogt og morsomt træk af Asma.. hehehe.. hun ved hvordan man svare tilbage..

Billede
Brugeravatar
IslamicMinded
Aktiv Bruger

Indlægby Rehan » fre okt 26, 2007 09:20

IslamicMinded skrev:Jeg har kigget på tegningen og der står ikke nogen steder at det er vores profet salla lāhu 'alayhi wa sallam, de har bare tegnet en mand med skæg og turban.. Jeg synes ikke vi skal lade os provokere fordi det er ikke vores profet de har tegnet, de har bare som sagt tegnet en mand med skæg..

Vis mig lige tegningen kopieret linket, det skal se ud som om det er vores profet salla lāhu 'alayhi wa sallam. Pia Kjærsgaard siger vi skal have ytringsfrihed, det her er da ikke ytringsfrihed, det er ren provokation synes jeg. Jeg mener der er grænser for hvad man gør og sige.
Brugeravatar
Rehan

Indlægby IslamicMinded » fre okt 26, 2007 10:28

Billede

Der er ikke ytringsfrihed, det er der os mange der har udtalt. Men de vil provokere, de vil gøre os sure, derfor hvis vi forholder os og sir hvorfor skal vi være sure, det ikke vores profet salla lāhu 'alayhi wa sallam.. så får de ikke deres ønske igennem..

Billede
Brugeravatar
IslamicMinded
Aktiv Bruger

Indlægby Unknown » fre okt 26, 2007 12:10

Jeg ved ikke om jeg syntes det er et kolgt træk Asmaa har taget, da det viirker dobbeltmoralsk at vi sagsøger JP for at tegne og provokere os, men så at vi selv gøre det samme?
Eller er det bare mig der er helt galt på den (hehe, har ikke selv fulgt 100% med, bare sådan overordnet. Så ved ikke helt hvad jeg skal syntes om det)
Brugeravatar
Unknown

Indlægby IslamicMinded » fre okt 26, 2007 12:16

Jeg ved ikke om jeg syntes det er et kolgt træk Asmaa har taget, da det viirker dobbeltmoralsk at vi sagsøger JP for at tegne og provokere os, men så at vi selv gøre det samme?
Eller er det bare mig der er helt galt på den

altså jeg tror ikke pia kjærsgård bliver ligeså provokeret som vi bliver når de tegner vores profet salla lāhu 'alayhi wa sallam.. asma og enhedslisten har tegnet en partimodstander, det høre med til en valgperiode, men DF tegnet vores profet salla lāhu 'alayhi wa sallam, hvad har det med hele sagen at gøre?

Billede
Brugeravatar
IslamicMinded
Aktiv Bruger

Indlægby Unknown » fre okt 26, 2007 12:28

det er også rigtigt nok .. men sådan tænker danskerne ik? de kan ikke sætte sig ind i vores situation og vil derfor sammenligne det med hinanden.. og tænke dobbelmoral?
Brugeravatar
Unknown

Indlægby Unknown » fre okt 26, 2007 12:29

så giver det vel samme virkning i sidste emne ?
Brugeravatar
Unknown

Indlægby IslamicMinded » fre okt 26, 2007 13:00

Nej i islam har man en regel om at man ikke må tegne profeten salla lāhu 'alayhi wa sallam... i danmark er der ingen regl om at man ikke må tegne politikere.. yani de støder os, vi støder ikke dem.. hvis du forstår..

Billede
Brugeravatar
IslamicMinded
Aktiv Bruger

Indlægby Unknown » fre okt 26, 2007 21:46

IslamicMinded skrev:Nej i islam har man en regel om at man ikke må tegne profeten salla lāhu 'alayhi wa sallam... i danmark er der ingen regl om at man ikke må tegne politikere.. yani de støder os, vi støder ikke dem.. hvis du forstår..

Hehe.. det giver faktisk meget mening :)
Brugeravatar
Unknown

Indlægby November » fre okt 26, 2007 22:49

i danmark er der ingen regl om at man ikke må tegne politikere

Men der er heller ingen regel i DK om at man ikke må tegne profeten...
Brugeravatar
November
IslamiC Awards vinder
IslamiC Awards vinder

Lignende emner

Tilbage til Folketingsvalg 2007