Uskrevne regler på det danske arbejdsmarked

Politik i både ind- og udland

Redaktør: Fri Debat Mods

Uskrevne regler på det danske arbejdsmarked

Indlægby Basima » ons okt 31, 2007 19:30

Deadline, Dr2 kl. 22.30: Uskrevne regler på det danske arbejdsmarked

Mehmet Yüksekkaya har prøvet det på egen krop. Det dér med ikke at forstå normerne og de uskrevne love på det danske arbejdsmarked. Derfor har han skrevet bogen: "Uskrevne regler på det danske Arbejdsmarked".
Mød Yüksekkaya i aftenens Deadline.

Derefter politisk debat mellem beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksen og Ole Sohn om den hårde vej ind på det danske arbejdsmarked.
Brugeravatar
Basima
VIP Bruger

Geografisk sted: Vestegnen
Tro: Sunni/Hanafî
Køn: Hunkøn

Givet : 1 perle
Fået : 0 perle

Indlægby November » ons okt 31, 2007 20:31

ja det er i dag. Der var også et interview med ham i weekend avisen fra fredags...

Et lille citat om det allervigtigste man bør vide er om magtfoholdene på arbejdspladsen: "Man skal vide, at danskerne ikke bryder sig om magt, og at den derfor er kamufleret. Ledelsen er ikke mere velklædt end medarbejderne på gangen. Ledelsen giver ikke ordrer, der lyder som ordrer, man skal ikke bringe den i forlegenhed ved at spørge, om det er okay, at man tilegner sig et par blokke, kuglepenne og andre skriveredskaber. For sin egen skyld må man dog aldrig forfalde til den vildfarelse, at magten er væk. Når ledelsen siger "Gider du lige" eller "Vi bliver nok nødt til at kigge på det her", så skal det forstås som bydende nødvendighed. Det skal gøres nu og her og så godt som muligt. Endvidere skal man vide at danskerne tager tiden meget alvorligt. [...] Ti minutters forsinkelse er 10 minutters mangelende respekt for andres tid. Og respekt er dyrekøbt i Danmark."
Brugeravatar
November
IslamiC Awards vinder
IslamiC Awards vinder

Givet : 0 perle

Indlægby IslamicMinded » tors nov 01, 2007 01:50

Ti minutters forsinkelse er 10 minutters mangelende respekt for andres tid. Og respekt er dyrekøbt i Danmark."

Det er stor forskel på Dansk tid, og mellemøstlig tid..

Hvis man har en aftale med en etnisk dansker, så har man bare at være der præcis, eller risikere man at den etniske dansker bliver sur, irriteret og fornærmet.

Hvis man har en aftale med en araber,tyrker eller pakistaner, og man kommer 5min for sent, så kigger man ikke så meget skævt på det.. Har endda oplevet tit at man kommer 5min for sent, også skal man vente 10min på det andet part. Dette er blot min erfaring, ret mig hvis jeg generalisere for meget inshallah..
"Dem der kalder til Nationalisme er ikke en af os"
- Profeten Muhammed (salla lāhu 'alayhi wa sallam)

Billede
Brugeravatar
IslamicMinded
Aktiv Bruger

Geografisk sted: København

Indlægby Unknown » tors nov 01, 2007 02:55

IslamicMinded skrev:
Ti minutters forsinkelse er 10 minutters mangelende respekt for andres tid. Og respekt er dyrekøbt i Danmark."

Det er stor forskel på Dansk tid, og mellemøstlig tid..

Hvis man har en aftale med en etnisk dansker, så har man bare at være der præcis, eller risikere man at den etniske dansker bliver sur, irriteret og fornærmet.

Hvis man har en aftale med en araber,tyrker eller pakistaner, og man kommer 5min for sent, så kigger man ikke så meget skævt på det.. Har endda oplevet tit at man kommer 5min for sent, også skal man vente 10min på det andet part. Dette er blot min erfaring, ret mig hvis jeg generalisere for meget inshallah..

Nej nej .. oplever det også sådan .. hehe .. det er mere bare i udlandene.. brasilianer er også rigtig slemme til der.. ved ikke om det bare er sådan udlandet eller.. hehe..
Brugeravatar
Unknown

Lignende emner

Tilbage til Politik og samfund