Redaktør: Fri Debat Mods
På tide at gøre op
Tilsvarende opfordrer den tidligere frivillige medarbejder ved Det Islamiske Trossamfund i København, Mohammed Selfati, til en kamp mod flerkoneriet.

koulij skrev:får man det samme rettigheder som et dansk viet ægtepar hvis man er kun viet hos en imam? hvis nej så er det ikke islamiske flerekoneri loven er imod.

AbU skrev:Visse danske imamer har ingen skrubler ved at vie mænd til kone nummer to og tre. Trossamfund kalder det »kvindeundertrykkelse«.
Tilsvarende opfordrer den tidligere frivillige medarbejder ved Det Islamiske Trossamfund i København, Mohammed Selfati, til en kamp mod flerkoneriet.
Han kender selv 5-6 mænd, der har to eller flere koner, og han kender imamer, der uden problemer vier mænd til kone nummer to eller tre.
»Det er på tide, at det danske samfund gør op med den form for kvindeundertrykkelse«, siger han.
Mayeda skrev:Hvis man har flere koner for den rette årsag, så kan jeg ikke se noget problem.
Julia skrev:Mayeda skrev:Hvis man har flere koner for den rette årsag, så kan jeg ikke se noget problem.
Salam,
Ville du selv synes om, at din mand fik sig en kone nr. 2 ?
..Julia pigen er muslim. Og selv hvis hun siger nej, hvad ændrer det så?? DET ER TILLADT I ISLAM, så lad værre med at undre dig.Julia skrev:j
Jeg begriber ikke at nogen piger tør indgå ægteskab under de forhold.

»Danmark har et problem, som politikere og myndigheder slet ikke har opdaget. Kvinderne i flerkoneægteskaber er spærret inde enten fysisk eller psykisk, og det er kvindeundertrykkelse af værste skuffe. Der bør gøres noget for de kvinder«, siger hun.
Julia skrev:Mayeda skrev:Hvis man har flere koner for den rette årsag, så kan jeg ikke se noget problem.
Salam,

AbU skrev:Salam Aleikum,
Der mangler naturligvis undersøgelse. Ikke mindst om hvorvidt disse kvinder bliver behandlet ligeværdigt - hvilket jeg tvivler da det er en hel anden tid vi lever i. Derudover tvivler jeg på at det er frivilligt hos mange.
Jeg kan slet ikke se hvorfor det er nødvendigt med flerkoneri i denne tid og specielt i Danmark. Der er masser af muligheder for at blive gift. Der er rig muligheder for at få økonomisk hjælp og hjælp på så mange andre områder. Så hvorfor er det overhovedet nødvendigt med flerkoneri i Danmark og på denne tid?
Fred
Salam,
Az-zayla'i skrev:AbU skrev:Salam Aleikum,
Der mangler naturligvis undersøgelse. Ikke mindst om hvorvidt disse kvinder bliver behandlet ligeværdigt - hvilket jeg tvivler da det er en hel anden tid vi lever i. Derudover tvivler jeg på at det er frivilligt hos mange.
Jeg kan slet ikke se hvorfor det er nødvendigt med flerkoneri i denne tid og specielt i Danmark. Der er masser af muligheder for at blive gift. Der er rig muligheder for at få økonomisk hjælp og hjælp på så mange andre områder. Så hvorfor er det overhovedet nødvendigt med flerkoneri i Danmark og på denne tid?
Fred
Wa alaikuma salam
Lige så jeg ka forstå dig korrekt, hvad mener du med "rig muligheder for økonomisk hjælp?? Mener du at det er grunden til flere koneri?? Eller mener du set med kvindernes øjne, altså de har ik brug for at giftes sig med en mand til at forsørge dem fordi der er rig mulighed for at økonomisk hjælp.
Muhyi al din skrev:Jeg vidste ikke, at der var et lovgivningsmæssig forbud i DK for flerekoneri-
Dvs. man faktisk er kriminel, hvis man gør det i DK.
Kan det så stadig være acceptabelt ud fra Shari'a?

Muhyi al din skrev:koulij skrev:får man det samme rettigheder som et dansk viet ægtepar hvis man er kun viet hos en imam? hvis nej så er det ikke islamiske flerekoneri loven er imod.
Forsøger du at sige, at man kan undgå straffeloven på dette punkt ved ikke at lade sig registrere hos myndighederne?
Kristen skrev:Flerkoneri bliver i alle samfund nødt til at være en undtagelse.
Hvis man bare ser på selve tallene.
Der er cirka lige mange mænd og kvinder i samfundet så hver gang der er en mand der har to koner så er der en der ikke har nogen. Så det kan matematisk set højest være halvdelen af alle mænd der har to koner eller en fjerdedel af alle mænd der har 4 koner. Det efterlader så henholdsvis 50% og 75% af mændene uden ægtefælle. Man skal ikke tænke længe over det før man ser at det er totalt umuligt at opretholde sådan et samfund, for hvad har de mænd unden koner at leve for, for nu at stille det skarpt op???

Kristen skrev:Flerkoneri bliver i alle samfund nødt til at være en undtagelse.
Der er cirka lige mange mænd og kvinder i samfundet så hver gang der er en mand der har to koner så er der en der ikke har nogen. Så det kan matematisk set højest være halvdelen af alle mænd der har to koner eller en fjerdedel af alle mænd der har 4 koner. Det efterlader så henholdsvis 50% og 75% af mændene uden ægtefælle. Man skal ikke tænke længe over det før man ser at det er totalt umuligt at opretholde sådan et samfund, for hvad har de mænd unden koner at leve for, for nu at stille det skarpt op???
Az-zayla'i skrev:Kristen skrev:Flerkoneri bliver i alle samfund nødt til at være en undtagelse.
| Flerkoneri eller konebytteri? Forum: Politik og samfund Forfatter: Anonymous Svar: 0 |
Flere amerikanere dyrker flerkoneri Forum: Fri Debat Forfatter: Naadje Svar: 3 |
Flerkoneri Forum: Islam Forfatter: Musliim Svar: 105 |
"Flerkoneri okay" Forum: Politik og samfund Forfatter: Basima Svar: 10 |
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster