Salam alaykum wa rahmatu Allah wa barakatu
Jeg vil lægge ud med første indlæg, derefter glæder jeg mig til at læse jeres, og se hvordan I overgår denne gode gerning

På vej i toget.
Manden sad i toget og ventede på afgangen, så kom en spinkel kvinde med grønlandsk afstamning og satte sig ved af ham (vi kalder hende Enok). Hun så meget træt og slidt ud, og lugtede af alkohol. Han sad for sig selv og kiggede ud af vinduet, da de nåede halvvejs, var Enok faldet i så dyb søvn. Hun lå halvt over hans sæde, og han vidste ikke hvordan han skulle takle situationen. Han blev siddende og håbede, at hun snart kom til sig selv og rettede sin position.
Imens kom kontrolløren ind og spurgte efter kort eller billet. Han viste hende sit klippekort, og så var det Enoks tur, som stadig var i dyb søvn.
Kontrolløren: "Kort eller billet"
Kontrolløren igen: "Kort eller billet"!
Stadig ingen reaktion fra den grønlandske dame
Kontrolløren tog fat i armen på hende, ruskede lidt i hende og hævede stemmen: "Jeg skal altså se kort eller billet, ellers så må jeg bede dig at stå ved næste station.
Nu var hele togkabinet opmærksomhed rettet mod os tre. Den eneste som stadig ikke anede noget som helst var hovedpersonen Enok.
Kontrolløren forsøgte igen, hvor efter grønlænderen gryntede lidt og sagde: “nej nej nej”.
Kontrolløren gik lidt videre til de andre passagerer, mens hun sagde til Enok: “jeg vender tilbage om lidt.”
Manden kunne se, at de nærmede sig næste togstation, og han havde lyst til at hjælpe den slidte stakkel med den ødelagte sjæl. Så han ruskede i hende og viskede i hendes øre: “Hvis jeg var dig, så vil jeg smutte ved næste stop”.
“Nej”, kom det prompte fra Enok.
Han blev ved: “Hallo Hallo, hører du mig, hvis du ikke stå af ved næste stop, så får du en bøde.
Hallo Hallo, hvis jeg var dig, så vil jeg skynde mig. Kom nu afsted”.
Først ingen reaktion, så derefter kiggede hun lige pludsligt op, “Jaaaameeeeen jæj haar jooo bileed”.
Så sagde han: "men så er der jo ikke noget problem, du skal bare vise kontrolløren det næste gang hun kommer forbi, for hun er ved at miste tålmodigheden med dig”.
Hun rodede i sin taske, imens kom kontrolløren og sagde igen: "Har du kort eller billet"
Enok: " ja ja"
Så tog Enok et klippekort frem, og viste det til kontrolløren, hvortil kontrolløren sagde: "det er jo fra i går
Enok: "neej neej reeeaatuiiir biillleed"
Kontrolløren: "Vent jeg kommer tilbage"
Kontrolløren gik, og toget stoppede ved næste station
Enok viste mig billeten og sagde: jamen, dee eer reeaatur, eg?
Han kiggede på billeten, og opdagede, at hun ikke havde klippet. Det sagde han så til hende, hvortil hun sagde: "nnåååj jjaa, det glemt jaj.
Han tog kortet fra hende og løb ud for at se, om han kunne nå at klippe det for hende, men han fandt kontrolløren med fløjten i munden og kiggende på ham, som om han var en ****. Han sagde til hende: "kan jeg ikke lige nå at klippe for hende"
Kontrolløren: Nej, det er for sent.
Han vendte tilbage lidt trist, og måtte melde Enok, at det ikke lykkedes. Hun kiggede på mig, og så mig direkte I øjene og sagde meget blidt: " det gør ikke noget".
Han vendte mig om, og kiggede ud af vinduet og havde det dårligt med den episode, der nu ville komme.
Kontrolløren kom hurtigt over, kiggede på Enok og sagde:
Giv mig bare dit kort, jeg skal nok klippe et hul i det og skrive datoen, så skulle det hele var godt og i orden. Manden tænkte alhamdolellah. Hvad fik hende til at ændre humør?, og blive så hjælpsom?
Hun klippede kortet, skrev datoen og sagde, nu er alt på plads, forsat god rejse."
Enok kiggede op og sagde "daak"
Manden nikkede for sig selv, stadig uden at blande sig og stadig kiggende ud af vinduet. Kontrolløren begyndte at gå, manden kiggede op, hun stoppede og kiggede på ham, og sagde til ham "tak for hjælpen""
Manden så på hende og sagde "selvtak"!
Manden var ret glad og takkede Allah for, at det hele endte så godt. Enok var allerede faldet I søvn igen. Næste stop skulle han af. Manden tænkte, skete det ved en tilfælde eller var det mening, at han skulle netop med det tog, sidde på lige den plads osv.
Manden skyndte sig at tage et stykke papir op og rev et lille stykke af. Skrev hurtigt: 'Husker du Allah, vil Allah huske dig'. Han gav det til Enok, og gik sin vej……………
Wa Alaykum as-Salam

Specielt når vi snakker om WoW som nærmest trækker i alle følelser og tanker fra "det virkelige liv".

Må Allah belønne jer stort og så dejlige historier.. fik bare tårer i øjnene
) i en anden.