Ikke for noget, men kunne i ikke prøve at 'opdele' jeres indlæg? Det er lidt trættende at læse noget, som man tror aldrig ender :P
desuden er det svært at huske hvor man er kommet til
Vil bare lige minde jer om det
wa salam
Redaktør: Fri Debat Mods
Deen skrev:Jeg er enig med konvertitpiger omkring det, at lave afsnit i sine indlæg. Det bliver meget mere overskueligt.
On topic: Når man tænker på slaver i den Islamiske Stat for 1400 år siden, så er det altså på ingen måde som man opfatter slaver på her i Vesten! Sådan var det FØR Islam ordnede problemerne.
Faktisk burde der næsten være et andet ord for det.
Nå, men uden at gå nærmere ind på slaveri i Islam, så vil jeg lige pointere at Muhammad salallahu alayhi wa Assalam og shahaba faktisk havde den hobby, at gå rundt og befrie slaver. Dvs. købe dem og sætte dem fri.
En fritidsaktivitet der kommer alle til gode.
Læste lige, at du sagde at manden er øverst i hierakiet. Et hieraki findes ikke i Islam, så det er vel næppe nødvendigt at tale om.
Øh, Deen, hvorledes opfatter man da slaver i det såkaldte Vesten?
Findes der ikke langt mere slaveri uden for Vesten end indenfor?
Og så synes jeg i øvrigt også, at Kristens spørgsmål lyder yderst rimeligt at stille til alle, som går ind for slaveri: Under hvilke omstændigheder ville DU gerne være slave?
En ting der virkelig går mig på er at kvindelige slaver fx må bruges til at tilfredsstille den mandlige "ejers" seksuelle behov.
Manden kan være imam, lærd og kalif.
- Det kan kvinden ikke.
Manden må synge nasheeds.
- Det må kvinden ikke.
Abu_Bassam skrev:
Jeg kan godt relatere mig til dit spørgsmål for selvfølgelig hvem vil gerne være en slave som bliver styret af en anden....men i islam så gjorde man ikke ligesom europærne og amerikanerne gjord...de tog ikke til afrika og tog tusinder af sorte til fange og tvang dem til at leve under usle forhold og arbejde indtil de falder død om.....men det var hvis der var krig mellem muslimerne og andre og det er rent logik at ham som taber slaget og overlever bliver taget til fange....hvis du tager en anden soldat til fange har du retten til at gøre ham til din slave...det har så mange regler...dvs en slave bliver behandlet som enhver anden som kommer og arbejder for dig den eneste forskel er at han har ikke muligheden for at sige op....det er sådan set det samme som at ryge i fængsel hvor man skal arbejde hverdag men så har man pauser og et bestemt tidspunkt hvor manarbejder og så har man fri og så får man en spadser tur og så hjem igen....

Mænd har mange fordele i forhold til kvinder; de er dem som kan komme tættest på Gud p.g.a deres større uafhængighed

Er det så let at lægge ansvaret fra sig? Jeg synes ikke det er en anden sag; det ER Islam da det er muslimske mænd som ikke klarer det særligt godt. Hvadenten vi vil det eller ej så er vi, som muslimer, en kæmpe del af definitionen på Islam...mere end Islam definerer os. For verden ser på, hvad muslimer laver og forbinder det til Islam. Vi, som muslimske kvinder, skal leve sammen med muslimske mænd og forbinder deres dårlige opførsel til Islam - især, når mænd bruger Islam til at retfærdiggøre deres mis(be)handling af kvinden.
Når en muslimsk mand eller kvinde er en dårlig mand eller kone er det også Islam som går hen og bliver dårlig/får et dårligt billede.
Pak kultur-mændene væk, de repræsenterer ikke det retfærdige.
Og der findes mange muslimske mænd og kvinder som er dårlige forbilleder, netop derfor skal man være i stand til at skelne mellem Islam og muslimers handlinger.Når en muslimsk mand eller kvinde er en dårlig mand eller kone er det også Islam som går hen og bliver dårlig/får et dårligt billede.
Moonlight skrev:Naadje skrev:Men det er jo en anden sag, da det ikke er Islam.
Er det så let at lægge ansvaret fra sig? Jeg synes ikke det er en anden sag; det ER Islam da det er muslimske mænd som ikke klarer det særligt godt. Hvadenten vi vil det eller ej så er vi, som muslimer, en kæmpe del af definitionen på Islam...mere end Islam definerer os. For verden ser på, hvad muslimer laver og forbinder det til Islam. Vi, som muslimske kvinder, skal leve sammen med muslimske mænd og forbinder deres dårlige opførsel til Islam - især, når mænd bruger Islam til at retfærdiggøre deres mis(be)handling af kvinden.
| Fordomme om smukke mennesker? Forum: Fri Debat Forfatter: Anonymous Svar: 20 |
Folkeskolelærere er stort set lige dygtige Forum: Politik og samfund Forfatter: Basima Svar: 0 |
Brian Sandberg var lige ved at blive muslim som ung Forum: Fri Debat Forfatter: IslamInBosnia Svar: 10 |
Skal 200.000 mennesker dø, fordi vi ikke gider hjælpe.... Forum: Politik og samfund Forfatter: Basima Svar: 27 |
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster