Er kærlighed grund nok til at konvertere?

Temaer (udvalgt af admins)

Redaktør: Fri Debat Mods

Er kærlighed grund nok til at konvertere?

Indlægby Anatolia » søn sep 10, 2006 12:54

Selamün Aleyküm,

Jeg har en ikke-muslim veninde, som snart skal giftes med en muslim. Men det er et spørgsmål om hvorvidt hun er overbevist om Islam er den sande religion.

Er kærlighed grund nok til at konvertere til Islam? Altså i første omgang?
Senest rettet af Anatolia søn sep 10, 2006 15:12, rettet i alt 1 gang.
www.alifmim.wordpress.com
www.islamcokguzel.wordpress.com
"The limits of my language are the limits of my mind. All I know is what I have words for."
- Ludvig Wittgenstein.
Brugeravatar
Anatolia
IslamiC Awards vinder
IslamiC Awards vinder

Geografisk sted: Århus
Tro: Sunni/Hanafî

Givet : 0 perle
Fået : 1 perle

Indlægby iraqi_eyes » søn sep 10, 2006 13:15

Assalamu Aleikum Ya Ukhtii..

Hmm det er et godt spørgsmål, men hvis jeg skal sige min mening så nej

det er ikke grund nok. Man skal kun konvertere hvis man tror på Allah.

Hun kan da godt gifte sig med en muslim uden at konvertere, ellers er

det på en måde at holde regligionen for nar? Men det jo bare min

mening :wink:

Wa Salaam
Brugeravatar
iraqi_eyes

Geografisk sted: Albertslund

Fået : 0 perle

Re: Er kærlighed grund nok til at kovertere?

Indlægby Saddique » søn sep 10, 2006 13:28

Sahra skrev:Selamün Aleyküm,

Jeg har en ikke-muslim veninde, som snart skal giftes med en muslim. Men det er et spørgsmål om hvorvidt hun er overbevist om Islam er den sande religion.

Walekum asalaam wahrakmatullah kære søster

Jeg mener hellere ikke kærlighed vil være den eneste grund til at veninden konventere til Islam, det kræver en masse viden men det er vigtigt og vise dem hvor smuk Islam er, således at de kan tage det til sig.
Brugeravatar
Saddique
Aktiv Bruger

Indlægby Anatolia » søn sep 10, 2006 13:41

Selam,

Jamen, skal man ikke være muslim for have Imam Nikahi??
Hun skal jo være muslim, ikke?

Saddique: Alt det kommer jo senere, efter de bliver gift. Altså det første skridt til Islam kan ikke være kærlighed, eller?

Hvis det er muligt at underbygge jeres bidrag med kilder, tager jeg gerne imod dem. :)

Men I er selvf. også velkommen til at skrive udfra baggrundviden, Inshallah.
"The limits of my language are the limits of my mind. All I know is what I have words for."
- Ludvig Wittgenstein.
Brugeravatar
Anatolia
IslamiC Awards vinder
IslamiC Awards vinder

Indlægby Saddique » søn sep 10, 2006 13:53

Sahra skrev:Selam,

Jamen, skal man ikke være muslim for have Imam Nikahi??
Hun skal jo være muslim, ikke?

Saddique: Alt det kommer jo senere, efter de bliver gift. Altså det første skridt til Islam kan ikke være kærlighed, eller?

Hvis det er muligt at underbygge jeres bidrag med kilder, tager jeg gerne imod dem. :)

Men I er selvf. også velkommen til at skrive udfra baggrundviden, Inshallah.

Walekum asalaam

Hvis hun tror på Gud så kan du henvise hende til Guds sidste budskab som er koranen, og hvis hun er troende kristen kan du jo fortælle hende at Islam er en religion hvilket Abrahim, Moses, Jesus Noah og andre profeter også fuldte, altså deres budskab var det samme som profeten Muhammed salla lāhu 'alayhi wa sallam. Men en muslim kan godt lave nikah med en troende kristen men det er anbefalet at man gifter sig med en muslim hvis det er muligt, hvis det ikke er muligt kan man godt tage en troende kristen som ens kone men der er betingelser, og en af de betingelser er at hun tror på Gud og hans sendebud Jesus og hun senere bliver muslim og tror på Guds sidste sendebud Muhammed salla lāhu 'alayhi wa sallam.
Brugeravatar
Saddique
Aktiv Bruger

Indlægby Nariyah » søn sep 10, 2006 14:02

Wa alaykum wa salaam

Altså på en måde tror jeg på at kærligheden kan være en mulig vej til islam og man så senere hen forbedrer sig og fordyber sig i islam og så beslutter sig at konvetere til islam.
Men at man skal blive muslim for kærlighedens skyld, det mener jeg så er forkert. Enten bliver man muslim for Allahs skyld ellers er man jo ikke en rigtig muslim..

Det er bare min personlig mening :=)
Nariyah

Indlægby Umm Hamzah » søn sep 10, 2006 14:08

Assalaam aleikum

Hvis man bliver muslim for en andens skyld, kan man ligeså lade være. Først og fremmest skal man gøre det, fordi man er overbevist om at Islam er den rigtige religion og man skal gøre det for ens egen skyld.

Vælger man Islam af den ene grund at ens kommende mand er muslim, kommer man jo til at bede, faste, betale zakat osv for mandens skyld og ikke for Allahs Subhana wa ta'ala.
Brugeravatar
Umm Hamzah
Fidusmager

Geografisk sted: NY
Køn: Hunkøn

Fået : 2 perler

Indlægby Anatolia » søn sep 10, 2006 14:27

Selam,

Tak for svarene ...

Selvfølgelig skal grunden til at konvertere sig, primært være overbevist om Islam og overbevist om Allah.

Er det haram eller noget der går ind for shirk, hvis en ikke-muslim kvinde vælger en muslimsk mand og dermed lærer om Islam og bliver praktiserende. Altså har lært Islam via sin mand??
- Ludvig Wittgenstein.
Brugeravatar
Anatolia
IslamiC Awards vinder
IslamiC Awards vinder

Indlægby Umm Hamzah » søn sep 10, 2006 14:33

Sahra skrev:Selam,

Tak for svarene ...

Selvfølgelig skal grunden til at konvertere sig, primært være overbevist om Islam og overbevist om Allah.

Er det haram eller noget der går ind for shirk, hvis en ikke-muslim kvinde vælger en muslimsk mand og dermed lærer om Islam og bliver praktiserende. Altså har lært Islam via sin mand??

Wa salaam

Nej, det er det ikke, søster. Hvis han oplyser hende om Islam og hun vælger at blive muslim, så får han stor belønning inshAllah.
Brugeravatar
Umm Hamzah
Fidusmager

Indlægby Miss-Muslima » søn sep 10, 2006 14:39

Salaam
Det er det ikke søster

Kender en del piger der vil gifte sig med dreng fordi han er muslim og så konventere de bare pga kærligheden til personen og ikke pga de er overbevist om Islam og om Allah
Miss-Muslima

Indlægby Umm Hamzah » søn sep 10, 2006 14:45

Mizz-Muslimah skrev:Salaam
Det er det ikke søster

Kender en del piger der vil gifte sig med dreng fordi han er muslim og så konventere de bare pga kærligheden til personen og ikke pga de er overbevist om Islam og om Allah

Wa salaam

De fleste tror danske konvertitter konverterer pga deres mand, men i virkeligheden vælger næsten alle sammen Islam, fordi de tror på Allah Subhana wa ta'ala og indser at Islam er den rigtige religion. De indså det bare først efter de havde levet med en muslimsk mand i et stykke tid. Vi finder Islam på alle mulige forskellige måder :)
Brugeravatar
Umm Hamzah
Fidusmager

Indlægby Anatolia » søn sep 10, 2006 14:53

Mizz-Muslimah skrev:Salaam
Det er det ikke søster

Selam søster,

Nu er jeg forvirret!

Søster, så du mener at kærlighed er grund nok til at konvetere?

Det var ikke det jeg mente i mit forrige indlæg. Det skulle forstås på den måde, at man lærte Islam via sin mand. Efter de bliver gift.

Altså de skal være overbevist om selve religionen. Ellers går det jo ikke, vel? Som søster PM også skrev, gør man det ellers kun for sin elskedes skyld, og ikke for Allahs Subhana wa ta'ala.
- Ludvig Wittgenstein.
Brugeravatar
Anatolia
IslamiC Awards vinder
IslamiC Awards vinder

Indlægby ZamZam » søn sep 10, 2006 14:57

Salam aleikum

Et stort nej!

Når man konvertere til islam er der kun en korrekt grund til det og det er at have fuld og fast tro på Allâh soubnau wa tala og Muhammad sallala aleyhi wa salam.
Det siger sig selv i trosbekendelsen, der kan du jo finde dit svar ;)
At konvetere uden at rigtig tro på det, er jo på en måde en løgn.

Wa salam ZamZam
Billede
Brugeravatar
ZamZam
Moderator
Moderator

Indlægby Umm Hamzah » søn sep 10, 2006 15:01

ZamZam skrev:Salam aleikum

Et stort nej!

Når man konvertere til islam er der kun en korrekt grund til det og det er at have fuld og fast tro på Allâh soubnau wa tala og Muhammad sallala aleyhi wa salam.

Wa salam ZamZam

Wa aleikum assalaam

Præcis!

Man er jo også kun muslim, hvis man tror med hjertet :)
Brugeravatar
Umm Hamzah
Fidusmager

Indlægby ZamZam » søn sep 10, 2006 15:07

Proud Muslimah skrev:

Et stort nej!

Wa salam ZamZam

Wa aleikum assalaam

Præcis!

Man er jo også kun muslim, hvis man tror med hjertet :)

Og glemte at svare til heller ikke i første omgang :)
Man konvertere når man har det inde i sig, og ikke når man får det senere hvilket ikke kan være sikkert.

Jeps Proud Muslimah

Wa Salam ZamZam
Billede
Brugeravatar
ZamZam
Moderator
Moderator

Indlægby Miss-Muslima » søn sep 10, 2006 15:14

Undskyld forvirrelsen!
Miss-Muslima

Indlægby Saddique » søn sep 10, 2006 15:53

Et stort nej!

Wa salam ZamZam

Ja det er hykleri :wink:
Brugeravatar
Saddique
Aktiv Bruger

Indlægby Anatolia » søn sep 10, 2006 16:12

Jow, ZamZam.

At blive overbevist om Islam og Allah Subhana wa ta'ala samt tro på profeten Muhammed salla lāhu 'alayhi wa sallam er hans sendebud og profet.... (=Trosbekendelse).

Hvad nu, hvis man ikke ved om islam, og står i et dilemma? Det er jo noget nyt. Er det så ikke bedst at tage det første skridt ved at gifte sig med manden og efterfølgende lære det ?

Men jeg kan se at du heller ikke mener, at man kan gøre det i "første omgang".

Saddique: Er det hyklerisk, hvis man begynder at lære om Islam efter man bliver gift?
- Ludvig Wittgenstein.
Brugeravatar
Anatolia
IslamiC Awards vinder
IslamiC Awards vinder

Indlægby Saddique » søn sep 10, 2006 16:21

Sahra skrev:Jow, ZamZam.

At blive overbevist om Islam og Allah Subhana wa ta'ala samt tro på profeten Muhammed salla lāhu 'alayhi wa sallam er hans sendebud og profet.... (=Trosbekendelse).

Hvad nu, hvis man ikke ved om islam, og står i et dilemma? Det er jo noget nyt. Er det så ikke bedst at tage det første skridt ved at gifte sig med manden og efterfølgende lære det ?

Saddique: Er det hyklerisk, hvis man begynder at lære om Islam efter man bliver gift?

Salaam alekum søster

Nej det er ikke hyklerisk at lære om Islam efter man bliver gift, tværtimod er det kun godt at lære om Islam. Det jeg mente var bare at hvis man ikke konventere pga sandheden, Allah Subhana wa ta'ala, profeten Muhammed salla lāhu 'alayhi wa sallam og man istedet konventere pga ens mand er muslim synes jeg er det er unfair at blive muslim for så kan man jo ligeså godt lade være med at konventere til Islam. Man bliver muslim af kærlighed til Allah Subhana wa ta'ala og hans sidste profet Muhammed salla lāhu 'alayhi wa sallam. Det var bare det jeg mente søster misforstå mig nu ikke.

Fortsæt god dag :wink:
Brugeravatar
Saddique
Aktiv Bruger

Indlægby ZamZam » søn sep 10, 2006 16:32

Sahra skrev:Jow, ZamZam.

Hvis man ikke ved om islam, så er der intet andet ned at søge viden om det, hvis man øsnker det.
Hvordan kan det være et dilemma hvis man intet viden har om noget?

Du spurgte om det kunne være i orden at konvertere selvom man måske ikke er helt sikker på det, men muligvis senere. Det var det jeg svarede dig på.

Altså at gifte sig med en mand pga. at lærer islam finder jeg ikke lige rigtigt. Der er andre måde at lærer om islam. Har jeg misforstået dig?
Jo da gift dig med ham du synes er godt for dig og lær om islam, tro på det konvertere, tro ikke på det, lad det ligge :)

Søster du spurgte om det var nok at konvertere pga. kærligheden og at konvertere så læse om islam.
Det lyder da som om manden ikke ønsker kvinden før hun konvertere. Du må undskylde hvis jeg sagde det forkert :)
Billede
Brugeravatar
ZamZam
Moderator
Moderator

Indlægby Anatolia » søn sep 10, 2006 16:54

ZamZam skrev:Hvis man ikke ved om islam, så er der intet andet ned at søge viden om det, hvis man øsnker det.

Selamun Aleykum,

Ja! Selvfølgelig kan man søge viden. Da jeg skrev dilemma, tænkte jeg mest på om at skifte sin religion eller lade være. Det er nu heller ikke det letteste valg i verden man kan træffe. Det er jo ikke tøj man skifter, men RELIGION, derfor et dilemma! Derfor har man brug for hjælp, hvilket ens mand er jo bedste alternativ jeg umiddelbart kan nævne.

Du spurgte om det kunne være i orden at konvertere selvom man måske ikke er helt sikker på det, men muligvis senere. Det var det jeg svarede dig på.

Altså at gifte sig med en mand pga. at lærer islam finder jeg ikke lige rigtigt. Der er andre måde at lærer om islam. Har jeg misforstået dig?
Jo da gift dig med ham du synes er godt for dig og lær om islam, tro på det konvertere, tro ikke på det, lad det ligge :)

Du har en lille smule misforstået mig. Det er ikke af den grund hun gifter sig med en muslim, søster! De har lært hinanden at kende og dermed besluttet at gifte sig, uden at der var tale om Islam.

Søster du spurgte om det var nok at konvertere pga. kærligheden og at konvertere så læse om islam.
Det lyder da som om manden ikke ønsker kvinden før hun konvertere. Du må undskylde hvis jeg sagde det forkert :)

Jow det spurgte jeg nemlig.

Men søster, spørgsmålet er ikke om manden ønsker kvinden før hun konverterer. Jeg/Vi troede bare ikke at man kunne gifte sig med en ikke-"troende". Men det må man åbenbart?

Nej søster du har ikke sagt noget forkert.
- Ludvig Wittgenstein.
Brugeravatar
Anatolia
IslamiC Awards vinder
IslamiC Awards vinder

Indlægby ZamZam » søn sep 10, 2006 17:05

Sahra skrev:
ZamZam skrev:Hvis man ikke ved om islam, så er der intet andet ned at søge viden om det, hvis man øsnker det.

Selamun Aleykum,

Ja! Selvfølgelig kan man søge viden. Da jeg skrev dilemma, tænkte jeg mest på om at skifte sin religion eller lade være. Det er nu heller ikke det letteste valg i verden man kan træffe. Det er jo ikke tøj man skifter, men RELIGION, derfor et dilemma! Derfor har man brug for hjælp, hvilket ens mand er jo bedste alternativ jeg umiddelbart kan nævne. [/guote]

Nåårh på den måde, ja klart :) Men det ville ikke være i orden at konvertere også senere søge viden. At konvertere hvis man ikke er sikker.

Du har en lille smule misforstået mig. Det er ikke af den grund hun gifter sig med en muslim, søster! De har lært hinanden at kende og dermed besluttet at gifte sig, uden at der var tale om Islam.

Ja, men sådan forstod jeg før da du skrev det.

Men søster, spørgsmålet er ikke om manden ønsker kvinden før hun konverterer. Jeg/Vi troede bare ikke at man kunne gifte sig med en ikke-"troende". Men det må man åbenbart?

En kvinde må ikke gifte sig med en ikke-muslim, men det må en mand godt så længe hun er bogens folk.
Det har da faktisk være en tråd om her :)
Billede
Brugeravatar
ZamZam
Moderator
Moderator

Indlægby ZamZam » søn sep 10, 2006 17:06

*Indlæg til side* Dooh sikke et rod jeg har lavet der :S Skal lige har lært hvordan man citere enkelte sætninger! :S
Billede
Brugeravatar
ZamZam
Moderator
Moderator

Indlægby ZamZam » søn sep 10, 2006 17:22

Ja! Selvfølgelig kan man søge viden. Da jeg skrev dilemma, tænkte jeg mest på om at skifte sin religion eller lade være. Det er nu heller ikke det letteste valg i verden man kan træffe. Det er jo ikke tøj man skifter, men RELIGION, derfor et dilemma! Derfor har man brug for hjælp, hvilket ens mand er jo bedste alternativ jeg umiddelbart kan nævne.

Nåårh på den måde, :) ja klart Men det ville ikke være i orden at konvertere også senere søge viden. At konvertere hvis man ikke er sikker.

Ja, men sådan forstod jeg før da du skrev det.

En kvinde må ikke gifte sig med en ikke-muslim, men det må en mand godt så længe hun er bogens folk.
Det har da faktisk være en tråd om her. :)

Yes sådan der!
Admin* Spørg om i kan slette det andet som mislykkes? :)

Wa salam ZamZam
Billede
Brugeravatar
ZamZam
Moderator
Moderator

Indlægby Anatolia » søn sep 10, 2006 17:23

ZamZam skrev:*Indlæg til side* Dooh sikke et rod jeg har lavet der :S Skal lige har lært hvordan man citere enkelte sætninger! :S

:D

hehe. Jeg forstod det godt!

Men jeg vil give dig et råd. Tryk på "Vis prøve" inden du klikker "Udfør". :mrgreen: :mrgreen: :lol:

I øvrigt, tak for dine svar.
- Ludvig Wittgenstein.
Brugeravatar
Anatolia
IslamiC Awards vinder
IslamiC Awards vinder

Indlægby Anatolia » søn sep 10, 2006 17:24

Nice! Nu har du jo rettet det. Tak. :D
- Ludvig Wittgenstein.
Brugeravatar
Anatolia
IslamiC Awards vinder
IslamiC Awards vinder

Indlægby ZamZam » søn sep 10, 2006 17:24

Sahra skrev:
ZamZam skrev:*Indlæg til side* Dooh sikke et rod jeg har lavet der :S Skal lige har lært hvordan man citere enkelte sætninger! :S

:D

hehe. Jeg forstod det godt!

Men jeg vil give dig et råd. Tryk på "Vis prøve" inden du klikker "Udfør". :mrgreen: :mrgreen: :lol:

I øvrigt, tak for dine svar.

Hehe :D skal jeg huske næste gange, men nu kan jeg også hitte ud af det! Ikke kun jer :razz:

Det var så lidt kære Sahra!

Wa salam ZamZam
Billede
Brugeravatar
ZamZam
Moderator
Moderator

Indlægby Al-Amina » søn sep 10, 2006 21:00

Assalâmu 'alâykum

Jeg er med på både 'Og', men gå så mest ved retningen af 'Ja'.

Først tror jeg at den pige/søster må havde læst bare 'lidt' om Islâm, før hun er gået ind og sagt 'jeg accepter'. Der er sikkert noget som hun finder interessant i Islâm, men lige i denne øjeblik mest gøre det for mandens skyld.
Jeg ser faktisk ingen problem i at hun konverter pga. manden i første omgang. Det lyder forkert, men det kan sagtens være et 'første trin' til pigen, selvom det ikke lige er det bedste måde at konverter på.

Vi ser og hør jo om så mange søstre der konverter pga. manden i første omgang, men jeg har så nu kun set at det ender lykkeligt sådan. 2 af min fars venner's koner konverterede også sådan, men Masha'Allâh, hvis man ser dem nu kan man slet ikke genkende dem. Ordenlig Hijab, Jilbab, og Niqab og Allâhs kærlighed er virkelig trængt ind i deres hjerte efter deres konvertering, kan man se og høre på dem. Kender selv 2 andre søstre også, som også på samme måde konverterede til Islâm.

Det er jo bedre end at manden slipper hende, og hun måske aldrig finder vejen til Islâm igen.

Det ville nu være bedst ved hendes eget overbevisning, men hvis vi så ligger i denne situation som nu, så kommer kærligheden til Allâh (Subhana wa ta'âla) efter hun er konverteret, og så søger mere og mere efter Islâm og får mere viden om Islâm, Insha'Allâh det må vi håbe. :)

Wa as-salamu 'alaykum
Al-Amina

Re: Er kærlighed grund nok til at konvertere?

Indlægby Yasmina » søn sep 10, 2006 21:07

Wa alaikum salaam..

Jeg vil nok sige, at jeg er enig for det meste med de andre herinde..

Den eneste kærlighed hun skal konvertere pga. af, er kærligheden til Alverdens Skaber!.. At konvertere pga. en fyr dur ikke, for jeg tør vædde med den ikke holder lang tid, for hvis de ender med at blive skilt, så ender hun med at forlade Islam..
MEN.. Han kunne faktisk godt være broen for hende på vej over til Islam..Hvis han ligesom introducere hende til Islam, og hun bliver overbevist om, at det er det rette, så ja hvorfor ikke..???

Men aldrig skal hun være muslim for hans skyld! Men for Allahs skyld!
This is for all my brothers in Guantanamo..!
*Keep your heads up brothers..*

..The Good Die Young..

RAMADAN MUBARAK TIL JER ALLE..!!!!
Yasmina
Aktiv Bruger

Geografisk sted: Inshallah hjem til Algeriet igen ..!!

Re: Er kærlighed grund nok til at konvertere?

Indlægby MizzDi » man sep 11, 2006 07:44

Wa alaikoum salam

Jeg mener klart nej!! Kærlighed til Allah ja, men aldrig kærlighed til et andet menneske. Når man siger shahada skal man gøre dette udelukkende for Allah (Subhana wa ta'ala), gør man ikke det havde det været ligegyldigt omend man havde sagt shahada eller ej, tankerne er stadig de samme.

Ma salama
Brugeravatar
MizzDi

Geografisk sted: København

Næste

Lignende emner

Tilbage til Temaer