Redaktør: Fri Debat Mods

Sahra skrev:Selamün Aleyküm,
Jeg har en ikke-muslim veninde, som snart skal giftes med en muslim. Men det er et spørgsmål om hvorvidt hun er overbevist om Islam er den sande religion.
Er kærlighed grund nok til at konvertere til Islam? Altså i første omgang?

Sahra skrev:Selam,
Jamen, skal man ikke være muslim for have Imam Nikahi??
Hun skal jo være muslim, ikke?
Saddique: Alt det kommer jo senere, efter de bliver gift. Altså det første skridt til Islam kan ikke være kærlighed, eller?
Hvis det er muligt at underbygge jeres bidrag med kilder, tager jeg gerne imod dem.![]()
Men I er selvf. også velkommen til at skrive udfra baggrundviden, Inshallah.

Sahra skrev:Selam,
Tak for svarene ...
Selvfølgelig skal grunden til at konvertere sig, primært være overbevist om Islam og overbevist om Allah.
Er det haram eller noget der går ind for shirk, hvis en ikke-muslim kvinde vælger en muslimsk mand og dermed lærer om Islam og bliver praktiserende. Altså har lært Islam via sin mand??
Mizz-Muslimah skrev:Salaam
Det er det ikke søster
Kender en del piger der vil gifte sig med dreng fordi han er muslim og så konventere de bare pga kærligheden til personen og ikke pga de er overbevist om Islam og om Allah

Mizz-Muslimah skrev:Salaam
Det er det ikke søster
Kender en del piger der vil gifte sig med dreng fordi han er muslim og så konventere de bare pga kærligheden til personen og ikke pga de er overbevist om Islam og om Allah

ZamZam skrev:Salam aleikum
Et stort nej!
Når man konvertere til islam er der kun en korrekt grund til det og det er at have fuld og fast tro på Allâh soubnau wa tala og Muhammad sallala aleyhi wa salam.
Det siger sig selv i trosbekendelsen, der kan du jo finde dit svar
At konvetere uden at rigtig tro på det, er jo på en måde en løgn.
Wa salam ZamZam

Proud Muslimah skrev:ZamZam skrev:Salam aleikum
Et stort nej!
Når man konvertere til islam er der kun en korrekt grund til det og det er at have fuld og fast tro på Allâh soubnau wa tala og Muhammad sallala aleyhi wa salam.
Wa salam ZamZam
Wa aleikum assalaam
Præcis!
Man er jo også kun muslim, hvis man tror med hjertet

ZamZam skrev:Salam aleikum
Et stort nej!
Wa salam ZamZam

Sahra skrev:Jow, ZamZam.
At blive overbevist om Islam og Allah Subhana wa ta'ala samt tro på profeten Muhammed salla lāhu 'alayhi wa sallam er hans sendebud og profet.... (=Trosbekendelse).
Hvad nu, hvis man ikke ved om islam, og står i et dilemma? Det er jo noget nyt. Er det så ikke bedst at tage det første skridt ved at gifte sig med manden og efterfølgende lære det ?
Men jeg kan se at du heller ikke mener, at man kan gøre det i "første omgang".
Saddique: Er det hyklerisk, hvis man begynder at lære om Islam efter man bliver gift?

Sahra skrev:Jow, ZamZam.
At blive overbevist om Islam og Allah Subhana wa ta'ala samt tro på profeten Muhammed salla lāhu 'alayhi wa sallam er hans sendebud og profet.... (=Trosbekendelse).
Hvad nu, hvis man ikke ved om islam, og står i et dilemma? Det er jo noget nyt. Er det så ikke bedst at tage det første skridt ved at gifte sig med manden og efterfølgende lære det ?
Men jeg kan se at du heller ikke mener, at man kan gøre det i "første omgang".
Saddique: Er det hyklerisk, hvis man begynder at lære om Islam efter man bliver gift?

ZamZam skrev:Hvis man ikke ved om islam, så er der intet andet ned at søge viden om det, hvis man øsnker det.
Hvordan kan det være et dilemma hvis man intet viden har om noget?
Du spurgte om det kunne være i orden at konvertere selvom man måske ikke er helt sikker på det, men muligvis senere. Det var det jeg svarede dig på.
Altså at gifte sig med en mand pga. at lærer islam finder jeg ikke lige rigtigt. Der er andre måde at lærer om islam. Har jeg misforstået dig?
Jo da gift dig med ham du synes er godt for dig og lær om islam, tro på det konvertere, tro ikke på det, lad det ligge
Søster du spurgte om det var nok at konvertere pga. kærligheden og at konvertere så læse om islam.
Det lyder da som om manden ikke ønsker kvinden før hun konvertere. Du må undskylde hvis jeg sagde det forkert

Sahra skrev:ZamZam skrev:Hvis man ikke ved om islam, så er der intet andet ned at søge viden om det, hvis man øsnker det.
Hvordan kan det være et dilemma hvis man intet viden har om noget?
Selamun Aleykum,Ja! Selvfølgelig kan man søge viden. Da jeg skrev dilemma, tænkte jeg mest på om at skifte sin religion eller lade være. Det er nu heller ikke det letteste valg i verden man kan træffe. Det er jo ikke tøj man skifter, men RELIGION, derfor et dilemma! Derfor har man brug for hjælp, hvilket ens mand er jo bedste alternativ jeg umiddelbart kan nævne. [/guote]
Nåårh på den måde, ja klartMen det ville ikke være i orden at konvertere også senere søge viden. At konvertere hvis man ikke er sikker.
Du har en lille smule misforstået mig. Det er ikke af den grund hun gifter sig med en muslim, søster! De har lært hinanden at kende og dermed besluttet at gifte sig, uden at der var tale om Islam.
Ja, men sådan forstod jeg før da du skrev det.Jow det spurgte jeg nemlig.
Men søster, spørgsmålet er ikke om manden ønsker kvinden før hun konverterer. Jeg/Vi troede bare ikke at man kunne gifte sig med en ikke-"troende". Men det må man åbenbart?
Nej søster du har ikke sagt noget forkert.

Ja! Selvfølgelig kan man søge viden. Da jeg skrev dilemma, tænkte jeg mest på om at skifte sin religion eller lade være. Det er nu heller ikke det letteste valg i verden man kan træffe. Det er jo ikke tøj man skifter, men RELIGION, derfor et dilemma! Derfor har man brug for hjælp, hvilket ens mand er jo bedste alternativ jeg umiddelbart kan nævne.
ja klart Men det ville ikke være i orden at konvertere også senere søge viden. At konvertere hvis man ikke er sikker. Du har en lille smule misforstået mig. Det er ikke af den grund hun gifter sig med en muslim, søster! De har lært hinanden at kende og dermed besluttet at gifte sig, uden at der var tale om Islam.
Jow det spurgte jeg nemlig.
Men søster, spørgsmålet er ikke om manden ønsker kvinden før hun konverterer. Jeg/Vi troede bare ikke at man kunne gifte sig med en ikke-"troende". Men det må man åbenbart?
Nej søster du har ikke sagt noget forkert.

ZamZam skrev:*Indlæg til side* Dooh sikke et rod jeg har lavet der :S Skal lige har lært hvordan man citere enkelte sætninger! :S

Sahra skrev:ZamZam skrev:*Indlæg til side* Dooh sikke et rod jeg har lavet der :S Skal lige har lært hvordan man citere enkelte sætninger! :S
hehe. Jeg forstod det godt!
Men jeg vil give dig et råd. Tryk på "Vis prøve" inden du klikker "Udfør". :mrgreen: :mrgreen:
I øvrigt, tak for dine svar.
skal jeg huske næste gange, men nu kan jeg også hitte ud af det! Ikke kun jer

Jeg har en ikke-muslim veninde, som snart skal giftes med en muslim. Men det er et spørgsmål om hvorvidt hun er overbevist om Islam er den sande religion.
| Kærlighed til en kristen - Ingen udveje? Forum: Fri Debat Forfatter: Devrimci Svar: 49 |
DR2 kl. 17.30: Grænseløs kærlighed (2) Forum: Politik og samfund Forfatter: Uffe Svar: 34 |
At konvertere! Forum: Islam Forfatter: Muhammad Svar: 6 |
Kærlighed (noget med Jinn?) Forum: Islam Forfatter: slettet10.05 Svar: 17 |
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst