Redaktør: Fri Debat Mods
varan skrev:den var jeg ved ved at sætte ind..
muslimer bliver forsvundet i et kristlig samfund, opslugt af landet
varan skrev:Frodo skrev:varan skrev:den var jeg ved ved at sætte ind..
Jeg er ikke lige med her...? - at flygte som muslim fra et tvangsægteskab er i Danmark som at forvinde og blivet opslugt i et kristeligt samfund/land?
ney , det jeg mener er , at mange nuværende muslimer siger, vi lever i et samfund hvor alt er frit? og vil være som dansker, ved at nogle piger går med hiphop?, har mb i hånden, bruger bandeord, mødes med drenge.. og self også omvendt.. drenge vil gå til fester, ryge, drikke, lave ballade, snakke om pigers køns dele i bussen, råbe for at forstyrre andre i bussen. kærester osv.
de glemmer deres kultur , religion osv.. det er det jeg mener med opsluget ..
varan skrev:Frodo skrev:varan skrev:Frodo skrev:varan skrev:den var jeg ved ved at sætte ind..
Jeg er ikke lige med her...? - at flygte som muslim fra et tvangsægteskab er i Danmark som at forvinde og blivet opslugt i et kristeligt samfund/land?
ney , det jeg mener er , at mange nuværende muslimer siger, vi lever i et samfund hvor alt er frit? og vil være som dansker, ved at nogle piger går med hiphop?, har mb i hånden, bruger bandeord, mødes med drenge.. og self også omvendt.. drenge vil gå til fester, ryge, drikke, lave ballade, snakke om pigers køns dele i bussen, råbe for at forstyrre andre i bussen. kærester osv.
Det danske samfund er frit - det enkelte individ har ret til selv at vælge, hvem det vil dele sit liv med. Tråden handler om, at det ikke kun er indvandrerkvinder, der bliver presset ind i tvangsægteskaber, men at også unge mænd bliver presset til at acceptere ægtefæller, de ikke holder af...og hvor nogle unge kvinder prøver at undgå det ved at flygte til krisecentre, står der, at de unge mænd ikke har den mulighed. Hvordan i al verden kan du begynde at tale om, at de unge mænd glemmer deres kultur og religion? Mener du da, at tvangsægteskab er kultur og religion, som de bare burde affinde sig med og tilpasse sig????
hvordan i alverden? entent skriver du ordenligt`? ellers er du ikke velkommen til dette emne.
jeg nævner det fordi det kan også være en af årsagerne til hvorfor muslimske kvinder og mænd ...
varan skrev:Frodo skrev:varan skrev:Frodo skrev:varan skrev:Frodo skrev:varan skrev:den var jeg ved ved at sætte ind..
Det danske samfund er frit - det enkelte individ har ret til selv at vælge, hvem det vil dele sit liv med. Tråden handler om, at det ikke kun er indvandrerkvinder, der bliver presset ind i tvangsægteskaber, men at også unge mænd bliver presset til at acceptere ægtefæller, de ikke holder af...og hvor nogle unge kvinder prøver at undgå det ved at flygte til krisecentre, står der, at de unge mænd ikke har den mulighed. Hvordan i al verden kan du begynde at tale om, at de unge mænd glemmer deres kultur og religion? Mener du da, at tvangsægteskab er kultur og religion, som de bare burde affinde sig med og tilpasse sig????
hvordan i alverden? entent skriver du ordenligt`? ellers er du ikke velkommen til dette emne.
jeg nævner det fordi det kan også være en af årsagerne til hvorfor muslimske kvinder og mænd ...
Jeg skriver aldeles ordentlig - jeg forholder mig direkte til, hvad du skriver, og jeg spørger ind til det, jeg læser - du skal ikke diktere, hvad jeg er velkommen til at kommentere på eller ej, tak, men det ville være udmærket, hvis du ville svare på det, du bliver spurgt om. Tråden handler om, at unge mennesker af begge køn bliver presset til tvangsægteskab, og at de unge mænd ikke har nogle muligheder for at undgå det - du taler om, at unge muslimer ikke respekterer deres egen kultur og religion og ønsker at være danske. Når du i en tråd om, at unge forsøger at undgå tvangsægteskaber, skriver, at unge vender deres kultur og religion ryggen, er det såre naturligt, at jeg ønsker dit svar på, om du da mener, at tvangsægteskab hører ind under deres kultur og religion. Du mangler at fuldføre din sætning...jeg venter spændt.
oki, kan godt forstå du venter spændt på det, da du er uenig og vil diskutere om mine holdninger..
men helt ærligt? er det sku ikke flovt/pinligt at man som mand ta til center.. ? det viser bare hvor svag han er
og? jeg har ikke hørt før at nogle mænd ta til center, fordi de vil ikke tvangs giftes, og de er til grin:O.
kultur?
sætningen kommer omlidt..skal lige noget..
, så jeg stiller lige et par spørgsmål:
varan skrev:de glemmer deres kultur , religion osv.. det er det jeg mener med opsluget ..
.varan skrev:Saddique skrev:Salaam
Varan tvang har intet med religion at gør, og det modstrider med islam.
slm
ja men ved du hva konen har gjort? han er muslim? den måde han havde opført sig ku også have endel med ære osv at gøre..
og ja ved at tvangsægteskab modstrider islam
slave_af_Allah skrev:Frodo skrev:Jeg har fra adskillige muslimer hørt, at tvang og tvangsægteskaber ikke er islam - men det er måske en del af deres forældres kultur, som de ikke må afvise?
Hov hov Frodo, hvem siger at det handler om muslimer?
Der står unge indvandre, dette kan ligeså godt være kritsne, jøder, ateister what ever.
Hvorfor skal muslimer altid blandes ind i ALT der er negativt?
Er ordet indvandrer blevet erstattet med muslimer?
slave_af_Allah skrev:Frodo skrev:Jeg har fra adskillige muslimer hørt, at tvang og tvangsægteskaber ikke er islam - men det er måske en del af deres forældres kultur, som de ikke må afvise?
Hov hov Frodo, hvem siger at det handler om muslimer?
Der står unge indvandre, dette kan ligeså godt være kritsne, jøder, ateister what ever.
Hvorfor skal muslimer altid blandes ind i ALT der er negativt?
Er ordet indvandrer blevet erstattet med muslimer?

Deen skrev:Assalamu Alaykum
Meget god pointe, sikke et skarpt øje.
Men jeg tror at Frodos indlæg var en forlængelse af hans andet indlæg hvor han svarede på et andet indlæg hvor muslimer var nævnt. Men det må han selv svare på
Wa assalam

Et forhold er karakteriseret af relationen mellem personerne, ikke rammerne omkring dem...et ægteskab kan være koldt og destruktivt, et forhold uden ægteskab kan være stærkt, smukt og givende - og tilfældet kan være det omvendte...nogle mennesker lever hele deres liv i et glædesløst og intetsigende ægteskab, fordi de har lært, at ægteskab er bedre end ikke at være gift, og at skammen over familien ved at blive skilt er ubærlig, måske lider de hele livet sammen ved siden af hinanden, måske presser den ene den anden til at blive - andre mennesker lever lykkeligt i et forhold, som af forskellige grunde måske ændrer sig og dør ud, de prøver at få det til at fungere, taler sammen, snakker, lærer noget om sig selv, men bliver alligevel enige om at opløse forholdet og sætte hinanden fri til at blive lykkelig med et andet menneske i stedet, hvorefter de begge går videre i deres liv, beriget af de gode ting, som var i det første forhold, og finder så ny kærlighed og lykke i et andet forhold - er det at leve i et ægteskab bare per definition bedre end ikke at gøre det? Ved personerne i det første forhold, hvad ægte kærlighed er, men ikke personerne i det sidste? Ikke i min verden.varan skrev:...men nogle mener at man skal lade sine børn FINDE SIG EN, men hvis man lader sine børn finde sig en gennem nettet? ved at mødes i skoven, osv? det er uacceptabel.. det kan godt være at drengen ville udnytte pigen, ved at sige..ja jeg vil giftes ..men alligevel ikke mener det..ægteskab og kærlighed skal være under islams grænser. idag siger nogle, lad børne snakke sammen i flere måneder og mødes 4 -5 gange.. hvor bliver æren af? at lade sn datter mødes med en dreng..for at finde ud af at om det er ægte kærlighed:O..
varan skrev:Frodo skrev:varan skrev:...men nogle mener at man skal lade sine børn FINDE SIG EN, men hvis man lader sine børn finde sig en gennem nettet? ved at mødes i skoven, osv? det er uacceptabel.. det kan godt være at drengen ville udnytte pigen, ved at sige..ja jeg vil giftes ..men alligevel ikke mener det..ægteskab og kærlighed skal være under islams grænser. idag siger nogle, lad børne snakke sammen i flere måneder og mødes 4 -5 gange.. hvor bliver æren af? at lade sn datter mødes med en dreng..for at finde ud af at om det er ægte kærlighed:O..
Så forældrenes ære er vigtigtigere end de voksne børns følelser, ønsker, drømme og personlige valg af livsstil, partner og levevis?
svar mig lige? hvordan kan nogle muslimske forældre sige til deres børn fin en til jer selv?
det er sku over islams grænser?
| Tvangsægteskaber Forum: Islam Forfatter: soldier_of_allah Svar: 4 |
Drenge pige forhold! Forum: Islam Forfatter: slettet1 Svar: 10 |
Hvorfor skal drenge omskæres? Forum: Fri Debat Forfatter: Turkish Svar: 5 |
Er omskæring af drenge sunnah? Forum: Islam Forfatter: yasemine Svar: 55 |
Piger er mere ambitiøse end drenge Forum: Uddannelse & job Forfatter: Erik_Willumsgaard Svar: 2 |
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst