Wasalaam

.
AbU skrev:-Så jeg vil spørge jer derude, hvordan i opfatter jalousi/misundelse og hvordan i har det med det. Hvor alvorligt reagere du? Hvornår bliver du jaloux og misunderlig?
Lidt svært spørgsmål, faktisk. Jeg ville nok sige at jalousi, generelt, kan defineres som du selv skrev det (føle sig forsmået, krænket, såret). Jeg mener at jalousi kan opdeles, men samtidig ikke - fordi i sidste ende kan al jalousi, lige meget i hvilke (forskellige) situationer og mellem hvilke (forskellige) mennesker den opstår, spores tilbage til den samme definition (føle sig forsmået, krænket, såret).
Personligt, synes jeg at
føle jalousi er en af de værste følelser at føle. Virkelig. Det påvirker ikke kun én psykisk (man bliver ked af det), men fysisk bliver man også spændt og nærmest stresset. Slet ikke nice. Derimod er det da fedt at være den folk er jaloux
over 
:mrgreen: . Det er altid et boost på selvtilliden at ligesom få bekræftet at man har noget (om det er noget medfødt (såsom udseendet)/noget man har fået overdraget via opdragelse (personligheden, kvaliteterne), som andre ville ønske de selv havde. Jalousi er vel for det meste noget negativt, men jeg synes også at jalousi kan bruges som motivation - dermed gøres til noget positivt.
Hvornår og hvordan jeg reagerer på jalousi...well...lad os opdele det i "jaloux på..." og "jaloux over..." (der er nemlig en forskel). Først og fremmest skal jeg lige sige at det ikke er normalt for mig at blive jaloux på mænd; hvad en mand har opnået, hvordan hans personlighed er osv. Fordi...en mand er ikke nogen jeg kan relatere mig til som sådan...han ser jo anderledes ud fysisk, hans mentalitet er anderledes...derfor ved jeg godt at jeg ikke kan sammenligne mig med ham. Kan kun huske jeg er blevet jaloux på mænd i et domæne; nemlig på det faglige område. Det meste af mit liv har jeg været den bedste - kan huske jeg på et tidspunkt lå langt over alle de andre...den bedste periode i mit liv :mrgreen: ...så pludselig startede en ny elev i klassen og han var godt nok dygtig. Vi var konstant i konkurrence med hinanden; når vi fik karakterer skubbede vi alle andre væk, gik direkte til hinanden og spurgte "HVAD FIK DU?!". Det var sindssygt :mrgreen: . Men det er så det eneste punkt, hvor jeg er blevet jaloux
på mænd

. Jeg kan derimod MEGET godt blive jaloux
over mænd; hvis jeg er vild med én. Det er svært at forklare, men I kender det sikkert godt - man hader tanken om at den man er vild med rent faktisk har et liv :mrgreen: , omgås andre af det modsatte køn osv. Jeg må indrømme jeg bliver helt sindssyg, når jeg bliver jaloux over en fyr

. Jeg kan overhovedet ikke genkende mig selv, når det sker - det kan andre heller ikke. Jeg bliver meget irritabel og dyster...endda voldelig, hvis man trykker de rigtige knapper

. Denne form for jalousi er slet ikke noget jeg selv har kontrol over - nok, fordi jeg er denne meget...lad os sige, emotionelle person :mrgreen:. Mine følelser og humør ryger op og ned nok 120 gange om dagen. Hvis mine følelser og humør var jorden ville det kun tage 1 dag for at os, at dreje rundt om solen :mrgreen:.
Anyway...piger...dem bliver jeg jaloux på, men ikke så tit da jeg har et slags "love-hate" forhold til kvindekønnet - men jeg kan trods alt relatere mig til kvinder, fordi jeg selv er en...derfor jeg godt kan blive jaloux på dem. Det bliver jeg når en pige bliver min konkurrent. Nu har jeg fx en del venner af det mandlige køn...disse venner har for det meste ikke (andre) veninder (de er ligeså tæt knyttet til som de er til mig), og jeg er derfor vant til at få alle disse venners fulde opmærksomhed, komplimenter osv. Nogle af mine venner bruger mig nærmest som en målestok for de piger de skulle blive interesseret i. Derfor, når der nu kommer en ny pige ind i billedet, kan jeg jo ikke lade være med at sammenligne mig selv med hende...så kan jeg godt blive jaloux, hvis jeg rent faktisk kommer til at bryde mig om hendes væremåde (det sker ikke altid :mrgreen:)

. Men når jeg bliver jaloux på en pige forvandles jeg ikke til et monster (som når jeg er jaloux over en fyr)...så bliver jeg meget sød, imødekommende og det ender nogle gange endda med at vi bliver tætte. Lavinia, min bedste veninde...det var sådan jeg kom til at elske hende; hun var min vens crush/kæreste...og en hel fantastisk pige

. Har aldrig nogensinde mødt en pige jeg har så meget tilfælles med som hende. Wallah, hun er ligesom min egen søster - hver gang der er sket hende noget eller hun har være ked af det/glad har jeg følt mindst det samme som hun har.
Okay, thas enough

.