Redaktør: Fri Debat Mods
Naadje skrev:De mennesker der gør krav på ikke at deltage i landets traditioner, ønsker særlige børnehaver, ønsker større religiøs indflydelse på samfundets indretning, må bare tage til et andet land, som opfylder deres krav. Hvad er det for noget pjat.
Naadje skrev:De mennesker der gør krav på ikke at deltage i landets traditioner, ønsker særlige børnehaver, ønsker større religiøs indflydelse på samfundets indretning, må bare tage til et andet land, som opfylder deres krav. Hvad er det for noget pjat.
Miss_Jihad_Princess skrev:Naadje skrev:De mennesker der gør krav på ikke at deltage i landets traditioner, ønsker særlige børnehaver, ønsker større religiøs indflydelse på samfundets indretning, må bare tage til et andet land, som opfylder deres krav. Hvad er det for noget pjat.
As-salâmu 'alaykum ukhti..
Hvorfor er det noget pjat?
Erik_Willumsgaard skrev:Hej Miss Jihad
Tror du ikke det vil svække muslimers mulighed for ligestilling i samfundet, hvis man forlanger særbehandling på en række områder?
Miss_Jihad_Princess skrev:Naadje skrev:De mennesker der gør krav på ikke at deltage i landets traditioner, ønsker særlige børnehaver, ønsker større religiøs indflydelse på samfundets indretning, må bare tage til et andet land, som opfylder deres krav. Hvad er det for noget pjat.
As-salâmu 'alaykum ukhti..
Hvorfor er det noget pjat?
Organisationen går ind for særlige børnehaver for muslimske børn, at muslimske børn ikke skal inddrages i skolernes svenske kristne traditioner, at muslimske kvinder skal gå fuldt tilsløret og politiet bør anerkende id-kort, hvor kvinder er fotograferet med slør og muslimske kvinder skal kun undersøges af kvindelige læger og sygeplejersker.
Miss_Jihad_Princess skrev:Jeg kan sådan set ikke se noget galt i det markede..Organisationen går ind for særlige børnehaver for muslimske børn, at muslimske børn ikke skal inddrages i skolernes svenske kristne traditioner, at muslimske kvinder skal gå fuldt tilsløret og politiet bør anerkende id-kort, hvor kvinder er fotograferet med slør og muslimske kvinder skal kun undersøges af kvindelige læger og sygeplejersker.
Miss_Jihad_Princess skrev:Jeg kan sådan set ikke se noget galt i det markede..Organisationen går ind for særlige børnehaver for muslimske børn, at muslimske børn ikke skal inddrages i skolernes svenske kristne traditioner, at muslimske kvinder skal gå fuldt tilsløret og politiet bør anerkende id-kort, hvor kvinder er fotograferet med slør og muslimske kvinder skal kun undersøges af kvindelige læger og sygeplejersker.
Miss_Jihad_Princess skrev:Jeg kan sådan set ikke se noget galt i det markede..
Organisationen går ind for særlige børnehaver for muslimske børn, at muslimske børn ikke skal inddrages i skolernes svenske kristne traditioner, at muslimske kvinder skal gå fuldt tilsløret og politiet bør anerkende id-kort, hvor kvinder er fotograferet med slør og muslimske kvinder skal kun undersøges af kvindelige læger og sygeplejersker[/color].
Naadje skrev:Miss_Jihad_Princess skrev:Jeg kan sådan set ikke se noget galt i det markede..
Organisationen går ind for særlige børnehaver for muslimske børn, at muslimske børn ikke skal inddrages i skolernes svenske kristne traditioner, at muslimske kvinder skal gå fuldt tilsløret og politiet bør anerkende id-kort, hvor kvinder er fotograferet med slør og muslimske kvinder skal kun undersøges af kvindelige læger og sygeplejersker[/color].
Så de skal sætte reglerne for alle kvinder? Og det er du helt enig i?
Miss_Jihad_Princess skrev:Naadje skrev:Miss_Jihad_Princess skrev:Jeg kan sådan set ikke se noget galt i det markede..
Så de skal sætte reglerne for alle kvinder? Og det er du helt enig i?
Nej, det var faktisk en af dem som jeg ikke skulle have markeret.. Men det glemte jeg vidst..
@ Erik, skal nok lige svare på dit indlæg, men har ikke så meget tid lige nu!
MaReligionIsIslam! skrev:Hej
Jeg kunne godt tænke mig at vi havde et fælles talerør, men bare det ikke er a la Khader eller wakf.
Erik_Willumsgaard skrev:Hvis nu også danske muslimer skulle have et fælles talerør, hvordan skulle det så vælges, så man kunne være sikker på, at det ikke kun repræsenterede en mindre del af de danske muslimer?
. Os muslimer er så forskellige...jeg kan ikke forestille mig at der, realistisk set, ville kunne væe kun en repræsentant for ALLE danske muslimer. Hvis man skulle ararngere noget à la fælles talerør...så kunne man måske godt danne en stor muslimsk forening, men med "undersekter". På den måde vil alle muslimer jo stadig være forenede under en forening, men stadig have frihed til at repræsentere deres egne unikke idéer.MOoNLiGhT skrev:Erik_Willumsgaard skrev:Hvis nu også danske muslimer skulle have et fælles talerør, hvordan skulle det så vælges, så man kunne være sikker på, at det ikke kun repræsenterede en mindre del af de danske muslimer?
Det er umuligt. Os muslimer er så forskellige...jeg kan ikke forestille mig at der, realistisk set, ville kunne væe kun en repræsentant for ALLE danske muslimer. Hvis man skulle ararngere noget à la fælles talerør...så kunne man måske godt danne en stor muslimsk forening, men med "undersekter". På den måde vil alle muslimer jo stadig være forenede under en forening, men stadig have frihed til at repræsentere deres egne unikke idéer.
Erik_Willumsgaard skrev:Det ene spørgsmål er, hvordan der kan skabes enighed om et sådant talerør.
.Det andet er, selvfølgelig, hvad det skal udtale sig om, hvis der næsten ingen fælles holdninger er blandt muslimer?
Det tredie er, om det overhovedet kunne stille krav til omverdenen om noget som helst? For har muslimer som gruppe nogen som helst særlige krav til indretningen af samfundet? Og hvis man fremsætter krav om særbehandling af muslimer, mon man så ikke vil isolere muslimer og gøre det endnu sværere at få jobs mv.?
. Det er bare godt med muligheder!
. Og sådan er det med så mange andre ting (udover banker).Erik_Willumsgaard skrev:Det med bankerne er jo ikke en offentlig opgave i Danmark. Der har ind til videre vist sig kun at være et marked for én bank, som kører uden renter, nemlig den så ofte nævnte JAK-banken. Og jeg kan egentlig ikke forstå, at de ikke allerede har alle de 200.000 danske muslimer som kunder.
.Scientologys hovedkvarter.

. De krav om særbehandling, som jeg tænkte på kunne gøre det sværere for muslimer, var dem som de svenske muslimer havde fremsat om flere fridage for muslimer mv.
.
. Man kunne bare cutte en uge eller 2 af sommerferien, og så bruge de(n) uge(r) til at give folk mulighed for at selv bestemme, hvornår de vil holde denne/disse uge(rs) ferie
.MOoNLiGhT skrev:Erik_Willumsgaard skrev:Det med bankerne er jo ikke en offentlig opgave i Danmark. Der har ind til videre vist sig kun at være et marked for én bank, som kører uden renter, nemlig den så ofte nævnte JAK-banken. Og jeg kan egentlig ikke forstå, at de ikke allerede har alle de 200.000 danske muslimer som kunder.
Nej okay...kan godt se det med bankerne måske var e dårligt eksempel at bruge.
Men angående Islamic Bank...er du sikker på den ikke var en rentegivende/krævende institut? M.h.t JAK...jeg tror der er flere af os der ikke engang har hørt om den! Samme med Islamic Bank. Disse banker skal da reklamere for sig selv i lige så høj grad som Danske Bank, Nordea, BG osv. Selvfølgelig kommer de ingen vegne når de er ukendte for os.
Scientologys hovedkvarter.
![]()
Troede sgu ikke de havde et hovedkvarter her!.
De krav om særbehandling, som jeg tænkte på kunne gøre det sværere for muslimer, var dem som de svenske muslimer havde fremsat om flere fridage for muslimer mv.
Hmmm...Jeg synes ikke NOGEN har ret til at kræve FLERE fridage end andre. Om man er muslim eller ej - det er da langt ude! Så skulle man hellere lave en ordning, hvor man kunne sige HVER person uanset køn, job og religion) har X antal valgfrie fridage pr. år, og dem må man selv bestemme, hvornår skal lægges ind. På den måde kan muslimer (og ale andre arbejdende folk) selv vælge om de vil have lagt deres fridage på de dage, hvor der er Ramadan og Id, fx eller når man vil sidde hjemme og se VM.
Selvfølgelig ville denne ordning måske være et problem inden for den private sektor - for der kan man jo ikke gå ind at bestemme. Men, hvis man gjorde disse X antal valgfrie fridage til en rettighed man som herarbejdende får...jamen, så ville der ikke være et problem. Man kunne bare cutte en uge eller 2 af sommerferien, og så bruge de(n) uge(r) til at give folk mulighed for at selv bestemme, hvornår de vil holde denne/disse uge(rs) ferie
.
MOoNLiGhT skrev:Jamen så kan jeg ikke se, hvorfor muslimer så skulle stille krav om flere fridage, hvis de har mulighed for at holde fridage på dage de selv vælger.
| Danske politikere tilsigter at splitte muslimske familier Forum: Hizb ut-Tahrir Forfatter: basit Svar: 47 |
Send et brev til danske folketingspolitikere Forum: Politik og samfund Forfatter: silver_pearl Svar: 1 |
DR2 kl. 20.00: Danske vidundere: Lille Vildmose Forum: Politik og samfund Forfatter: Uffe Svar: 5 |
Ang. alkohol & danske forældre Forum: Fri Debat Forfatter: Anonymous Svar: 147 |
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst